Superrunsaat kuukautiset
Mä en kestä enää. Viime yönä kävin kolmesti vaihtamassa Tampax Super-tamponin, silti sänky oli veressä ja heräsin siihen kun oikein pulppusi verta. Vessan matto oli veressä ja itse olin sen näköinen kuin olisi tapahtunut jotain kamalampaakin kuin kuukautiset. Jalkoja pitkin valui verinorot ennen kuin ehdin vessaan ja suihkuun.
Mitkä on kriteerit kohdunpoistoon? Lapset on tehty ja sterilisaatiosta on jo vuosia. En siis oikeasti tarvitse kohtua enää mihinkään. Mä en kestä enää kun toka ja kolmas päivä täytyy pysytellä kotona tai sitten mulla on superplus-tamponi ja yöside, jota vaihdan jatkuvasti.
Kommentit (5)
mitään kohdun poistoja, niissäkin on omat ongelmansa. Lääke tohon vaivaan, joka vähentää vuotoa on cyklokapron, pyydä siihen resepti. Ei toi vuoto määrä miltään pahalta sulla kuulosta, ja on normaalia jos olet yli 45v.
vai kannattaiskohan kysellä jostain muualta?
Kolme vuotta sitten mulle laitettiin hormoonikierukka. Nyt ei ole ollut koko aikana kuukautisia. Ihanaa! Aluksi tietysti tipotteli, mutta sitten loppui. Käy gynellä. Saat kierukan sairaanhoitoo, joten maksat vain puolet kierukan hinnasta. Silloin maksoin n. 80€ kun muuten olisi ollut 160€. 80€ tulee nopeasti takaisin kun ei tarvitse ostaa siteitä tai tamppooneja.
toooodeellaaa runsaat vuodot. Tamponi tuli parhaimmillaan 5min ja läpi.. Nyt syön niitä lääkkeitä mitä tässä jo aikaisemminkin mainittiin ja kyllä väheni todella paljon. yöllä vielä välillä voi tulla aika paljon ja nukun pyyhkeen päällä ihan varmuudeksi.
Se on kuitenkin reseptillä, joten kysäise lääkäriltä. Itskein olen tuota miettinyt, kun alkaa hemoglobiini laskea hieman liikaa.