Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla

Vierailija
21.06.2026 |

Lapset muuttaneet kotoa ja olette olleet "aina" se joka perheessä miettii ja tekee ruoat, koska mies tuumannut ettei osaa eikä kiinnosta, niin mites se jatkui lasten kotoa muuttamisen jälkeen, oletko edelleen "ruokavastaava" ja mies istuu valmiiseen pöytään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asia ajankohtainen itselle, koska nuorinkin lapsi muuttamassa nyt loppukesästä kotoa pois.

Ap

Vierailija
2/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täältä löydy "kohderyhmää"?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohderyhmä täällä 😊:  Meillä meinasi tulla sama tilanne, mutta ajoissa otin asian puheeksi ja nyt olen edelleen kyllä ruoanTEKOvastaava, mutta (aika tarkan, yhdessä tehdyn ostoslistan kanssa) mieheni ostaa ruoat ja tuo ne kotiin ja laittaa kaappeihin. 

Vierailija
4/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohderyhmä täällä 😊:  Meillä meinasi tulla sama tilanne, mutta ajoissa otin asian puheeksi ja nyt olen edelleen kyllä ruoanTEKOvastaava, mutta (aika tarkan, yhdessä tehdyn ostoslistan kanssa) mieheni ostaa ruoat ja tuo ne kotiin ja laittaa kaappeihin. 

Ei tuo meillä onnistu tai sitten sen ostoslistan pitäisi olla aivan jäätävän tarkka. Sen tekeminen niin tarkaksi, sitä ennen ruokien miettiminen ja sitten vielä valmistus, lisää vain askaretta.

Ap

Vierailija
5/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo meillä onnistu tai sitten sen ostoslistan pitäisi olla aivan jäätävän tarkka. Sen tekeminen niin tarkaksi, sitä ennen ruokien miettiminen ja sitten vielä valmistus, lisää vain askaretta.

Ap

Eli tekeekö toinen tämän tarkoituksella, heittäytyy osaamattomaksi ettei itse tarvitsisi tehdä mitään?

Vierailija
6/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

teemme ruokaa säännöllisen epäsäännöllisesti kumpikin, mieheni on hyvä tekemään ruokaa ja niin minäkin. Yhdessä käymme kaupassa  kahden kärrin taktiikalla, eli eri reittejä mennään jakatsotaan mihin se johtaa....osapuilleen etukäteen tietenkin päätetty mitä hankitaan. Heräte- ja harkinnanvaraiset hankinnat luo oman viehätyksensä ja tuo ylläreitä jotka on olleet hyviä.

Vierailija
7/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä mä vastaan pääasiassa ruuanlaitosta. Mieheni vastaa tosi monesta muusta asiasta, josta mun ei sitten tarvitse vastata.

Vierailija
8/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, edelleen. Ja ennen miehen työpäiviä mietin mitä teen ruuaksi, että siitä riittää sitten miehelle evästä töihin 😂 ja muistutan että hän hakee itselleen muutakin evästä (rahkaa ym), koska muuten ei välttämättä muista.

Ihan viime aikoina kun olen sairastellut, olen sanonut etten tee nyt ruokaa. Hän on sitten hakenut itselleen evääksi eineksiä kaupasta.

Vierailija
9/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, edelleen. Ja ennen miehen työpäiviä mietin mitä teen ruuaksi, että siitä riittää sitten miehelle evästä töihin 😂 ja muistutan että hän hakee itselleen muutakin evästä (rahkaa ym), koska muuten ei välttämättä muista.

Ihan viime aikoina kun olen sairastellut, olen sanonut etten tee nyt ruokaa. Hän on sitten hakenut itselleen evääksi eineksiä kaupasta.

Lisään, että mies käy meillä oikeastaan aika kaupassa ja kyllä, teen tarkan listan. Itse käyn kaupassa 1-2 kk välein. Sama

Vierailija
10/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa pihvin ja makkaran grillauksen. Minä kaiken muun.

Vierailija
11/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käy kaupassa, listalle menee asiat jotka muuten unohtaisi mutta yleensä ne on muuta kuin ruokia.

Hän ostaa mitä ostaa. Minä syön mitä kaapista löytyy. Tai tilaan jollei löydy. Ei ole vaikeaa.

Eli en todellakaan ole mikään ruokavastaava.

Hyi hemmetti.

Vierailija
12/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies käy kaupassa, listalle menee asiat jotka muuten unohtaisi mutta yleensä ne on muuta kuin ruokia.

Hän ostaa mitä ostaa. Minä syön mitä kaapista löytyy. Tai tilaan jollei löydy. Ei ole vaikeaa.

Eli en todellakaan ole mikään ruokavastaava.

Hyi hemmetti.

Vaikeaksi tulee sitten, kun mitään ei ole tilattavissa.