Mikä niissä lapsettomissa häissä oikein hiertää?
Eikä se ole hääparin asia ketä kutsuvat ja millaiset juhlat järjestävät?
Eikö se ole kutsun saaneen asia päättää meneekö juhliin vai ei?
Kommentit (263)
siis te, jotka vaatimalla vaaditte että lasten on sinne häihin päästävä? Luuletteko, että ne häät järjestetään TEIDÄN VUOKSENNE? Siis miten noin itsekkäitä ihmisiä voi olla olemassa?? Mä olen ihan pöyristynyt. Onneksi ei tarvitse enää itse järjestää häitä, tosin en kyllä jaksa uskoa, että omassa tuttavapiirissäni olisi tuollaisia ääliöitä.
siis te, jotka vaatimalla vaaditte että lasten on sinne häihin päästävä? Luuletteko, että ne häät järjestetään TEIDÄN VUOKSENNE? Siis miten noin itsekkäitä ihmisiä voi olla olemassa?? Mä olen ihan pöyristynyt. Onneksi ei tarvitse enää itse järjestää häitä, tosin en kyllä jaksa uskoa, että omassa tuttavapiirissäni olisi tuollaisia ääliöitä.
Mä ainakin järjestin häät sillä periaatteella että en ajatellut vain mua ja miestäni, vaan sitä että vierailla olisi myös mahdollisimman mukavaa, rentoa ja hauskaa. Omituista että joku ajattelee vaan itseään, se se vasta itsekästä on.
Tai jos muuttuvat, niin vain huonompaan suuntaan? Vrt. edelleen se virpominen ennen ja nyt. Muutos on taphtunut nopeasti, ja siitä onko suunta hyvä vai huono ollaan montaa mieltä.
vaan ihan kulttuurisesti ja perinteisesti häät ovat nimeomaan perhe- ja sukujuhla.
Vieraina oli sukulaisia joita en tiennyt olevan olemassakaan.
Toisen kerran menin naimisiin 3v sitten. Häissä oli minulle ja miehelle tärkeitä ihmisiä. Häät olivat myös meidän näköiset. Lapsille ja sukulaisille oli oma juhla. Kavereille sitten omansa ja tuo oli hyvä ratkaisu. Rakastan lapsia, omia ja vieraita. t. pph
Lapsettomat häät edustavat mulle kaikki heti- tyylisten ihmisten ajatusmaailmaa.
Onneksi ehkä laman myötä ihmiset alkavat taas arvostaa sukua ja perhettään enemmän ja ottaa huomioon sen, että ihminen ei ole vain yksilö vaan osa laajempaa yhteisöä ja vain siten voi tulla onnelliseksi ja tasapainoiseksi.
Normaali ihminen ei ole mikään erakko vaan kaipaa muitakin ihmisiä ympärilleen, kaikenikäisiä.
5-vuotias prinsessakautta elävä tyttö pettyy niin kovasti. Jos se juhla ilman lapsia on teille niin mahdoton ajatus, niin jättäkää koko perhe menemättä. Mistä se 5-vuotias sen saa tietää, todennäköisesti hän ei sitä kutsua osaa lukea. Ihan itsehän te aiheutatte lapselle sen pahan mielen kun kerrotte että buhuu, olisi ollut aivan mielettömät prisessajuhlat mutta sinua ei ole kutsuttu, buhuu. Ei niille lapsille tarvitse aina joka asiaa kertoa eikä tehdä ongelmia ns tyhjästä.
Miksi kaikki asiat pitää aina mustavalkoistaa. Ei kaikilla ole varaa pitää kymmenien tuhansien eurojen häitä. Jos on rajallinen määrä vieraita, joita voi tilaan kutsua, niin on pakko karsia. Jos ystäväpariskunnilla on monia lapsia, niin mistä nämä av-mamma, jotka vastustavat lapsettomia häitä karsisivat:
1. tuttavien alle 10-v lapset
2. tuttavat kokonaisuudessaan
3. omat aikuiset sukulaiset
4. ottaisivat lainaa pankista, jotta saataisiin kestittyä myös nuo kaikki lapset
5. peruisivat koko häät
Mikä on enää oikein, jotta kaikki valittajat olisivat tyytyväisiä??
Vastatkaa, kiitos, niin osaan neuvoa niitä joilla on vielä häät pitämättä..
Muuten ihmiset kaiketi juhlisivat vain yksikseen.
Vai siksikö ihmiset häitänsä miettivät ja varaavat ruokaa ja tilaavat orkesterin, että heillä itsellään, siis hääparilla on lystiä? Vieraat ovat vain pakollinen paha jota pitää olla, jotta saa ne kaikki kivat kamat mitä on sinne lahjalistaansa ruksannut. Niinkö?
järjestää häänsä niin, että ne alkavat joskus iltapäivällä ja juhlaa vietetään jossain seurojentalolla tai vastaavassa paikassa. On buffet pöytä ruokailua jne. Vaatetus ei ole iltapukulinjaa. En näe mitään syytä, miksi tällaisiin juhliin ei voisi tulla lapsia.
Jotkut hyvin harvat saattavat järjestää häänsä iltatilaisuutena, jolloin pukukoodi on frakki/tumma puku ja tarjoillaan pöytiin illallinen esim. viidellä ruokalajilla tai kyseessä on coctail tilaisuus. Tällaiset juhlat ovat jossain todella hienossa ravintolassa (joita kai oikeesti Suomessa on aika harvassa paikassa). Näissä tapauksissa ymmärrän, että juhlat halutaan rauhoittaa lapsilta ja tehdä niistä aikuisten juhlat.
Ja kuten on jo moneen kertaan sanottu, lapsettomat juhlat voivat olla ihan ok. Jokainen päättää itse pystyykö/haluaako järjestää lapsilleen hoidon vai jättääkö menemättä. Ja hääpari tietää varmasti, että jonkun tulo voi kaatua siihen, että ei saa lapsille hoitajaa.
Hehee....meillä on 80% häistä tumma puku juhlia ravintolassa :) Myös omamme.Koska menimme naimisiin ennen lasten tuloa on kyse todellakin aikuisten juhlasta. Mutta itse ratkaisimme asian niin että toivotimme mukaan rintaruokitut lapset( siis ei mitkään taaperoimetetyt) vaan ne vauvat jotka eivät vielä syö muuta ja siksi tarvitsevat äitiä jatkuvasti. Olimme varanneet paikat näille perheille pöytien päistä jotta vaunut saataisiin pöydän viereen. Kuitenaan kukaan ei tuonut vauvaa mukana vaan äidit lähtivät kotiin ajoissa.
Niissä häissä jossa on lapsia ollut mukana on itseä ärsyttänyt suunnattomasti kun kirkossa lentelevät pikkuautot ja ja rääkyminen että MIIIIINNNÄÄÄÄ haluaaaaaaaaaaan juoksemaan käytävälle ja se siitä hartaasta ja juhlavasta vihkitilaisuudesta.
Mä en ymmärrä miksi muiden pitäisi ottaa minun lapset huomioon omissa juhlissaan? Sehän on minun vastuulla joko hoitaa lapsille hoitaja tai sitten ottaa vastuu omista lapsisitani ja jäädä itse kotiin. En myös oleta että voin ottaa lapsen töihin mukaan vaikka se sopisi minulle.
Mä ainakin järjestin häät sillä periaatteella että en ajatellut vain mua ja miestäni, vaan sitä että vierailla olisi myös mahdollisimman mukavaa, rentoa ja hauskaa. Omituista että joku ajattelee vaan itseään, se se vasta itsekästä on.
siitä ei voi kukaan olla eri mieltä. Se on hyvä, että sinun mielestäsi siihen hauskaan ja rentoon menoon kuuluu myös ne lapset, mutta monien mielestä niin ei ole. Ja jokaisella on oikeus järjestää sellaiset häät, jotka haluaa. Tämä on asia, josta ei yksinkertaisesti voi olla eri mieltä. Tai jos on, niin sitten voi kyllä katsoa sinne peiliin.
Erikoinen ajattelutapa sinulla.
Lapsettomat häät edustavat mulle kaikki heti- tyylisten ihmisten ajatusmaailmaa.
kun ne tuntuu aiheuttavan jo etukäteen näin paljon pahaa mieltä :(
keitä vieraita sinne kutsuu! Siinä ei ole kenelläkään nokan kopauttamista.
Mun mielestä on ihanaa kun on lapsiakin juhlissa, nähdä kaikki kauniisti pukeutuneet ja söpöt lapset. Nähdä kun ne tanssii ja leikkii keskenään. Ja mitä sitten vaikka joku vähän itkee, kyllä maailmaan huutoa mahtuu. Juhlavieraatkin pitää tiettyä "mökää", joten antaa lapsien kiljua jos siltä tuntuu.
Edes yhtenä päivänä elämässään. Voi taivas millainen ajattelutapa! Ei voi kun sääliä tuommosia ihmisiä. Entäs jos ne vieraatkin tahtovat olla itsekkäitä juuri samana päivänä?
Ennen oli ihanaa ylipäätään olla morsian, nykyisin pitää saada olla ITSEKÄS MORSIAN.
että päästään oikein kunnolla ryyppäämään ja sikailemaan. Isäni kuoli viinaan ja olen ollut myös alkoholistin kanssa naimisissa, inhottaa viinalla läträäminen.
että päästään oikein kunnolla ryyppäämään ja sikailemaan. Isäni kuoli viinaan ja olen ollut myös alkoholistin kanssa naimisissa, inhottaa viinalla läträäminen.
Johtui kyllä osittain siitä, että kellään kutsutuista ei ollut silloin lapsia :) Juhlissa taisi mennä kaksi lasia viiniä / hlö ja joku otti konjakkia kahvin kanssa. Olipa hurjat ryyppäjäiset.
Mutta olen kyllä sitä mieltä, että aika monet häät menee sikailuiksi. Aina sieltä löytyy se yksi takakonttiboolin mukaan ottanut. Viimeksi kun oltii häissä niin yksi vieras sammui jo ennen ruokailua. Kutsussa oli oikein mainittu että ottakaa omat pullot mukaan. Sitä ennen oltiin häissä joissa oli useita pieniä lapsia ja siellä ne juoksi loppuillasta tanssilattialla humalaisten seassa. Minusta molemmat noista olivat epäonnistuneet juhlat, eikä suinkaan lasten takia.
Johtui kyllä osittain siitä, että kellään kutsutuista ei ollut silloin lapsia :) Juhlissa taisi mennä kaksi lasia viiniä / hlö ja joku otti konjakkia kahvin kanssa. Olipa hurjat ryyppäjäiset.
Mutta olen kyllä sitä mieltä, että aika monet häät menee sikailuiksi. Aina sieltä löytyy se yksi takakonttiboolin mukaan ottanut. Viimeksi kun oltii häissä niin yksi vieras sammui jo ennen ruokailua. Kutsussa oli oikein mainittu että ottakaa omat pullot mukaan. Sitä ennen oltiin häissä joissa oli useita pieniä lapsia ja siellä ne juoksi loppuillasta tanssilattialla humalaisten seassa. Minusta molemmat noista olivat epäonnistuneet juhlat, eikä suinkaan lasten takia.
Jos ei lapsia saa ottaa mukaan, niin tarjotkaan nyt sitten perkele edes kunnolla viinaa että saa kerrankin juhlia ihan täysillä.
siis te, jotka vaatimalla vaaditte että lasten on sinne häihin päästävä? Luuletteko, että ne häät järjestetään TEIDÄN VUOKSENNE? Siis miten noin itsekkäitä ihmisiä voi olla olemassa??
Ei tietenkään. En veisi pieniä lapsia häihin, mutta jos se kutsussa erikseen mainitaan niin johan se vituttaa ja varmasti harkitsen häiden jättämistä väliin jääden lasten kanssa kotiin.
ei enää ole. Nykynuoret ovat erilaisia, ei häitä enää koeta mitenkään sukujuhlana, vaan sellaisena juhlana, joissa on itselle tärkeät ihmiset paikalla. Ja mun mielestä hyvä niin!