Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä lapsettomissa häissä oikein hiertää?

Vierailija
08.04.2009 |

Eikä se ole hääparin asia ketä kutsuvat ja millaiset juhlat järjestävät?

Eikö se ole kutsun saaneen asia päättää meneekö juhliin vai ei?

Kommentit (263)

Vierailija
261/263 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut lapsettomissa häissä kun kerran kutsu kävi, mutta typeräthän sellaset häät on.

Millälailla typerät? Miksi menit, jos noin risoo? Kutsu ei ole VELVOITE!

Vierailija
262/263 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme naimisiin neljä vuotta sitten. Silloin oli tilanne että kaveripiirissämme ei ollut kuin muutama lapsi. Osa näistä lapsellisista jotka olivat mukana häiden järjestelyssä ilmoittivat että eivät halua ottaa omia lapsiaan mukaan. Mitään ongelmaa tästä ei syntyt kavereiden keskuudessa. No anoppi sitten teki tästä suuren ongelman. Anoppi ilmoitti että ei osallistu häihin jos mieheni silloin 1v serkkua ei kutsuta!!! Perustelut olivat että miehen täti niin haluaa ottaa mukaan lapsen kun ihana mekkokin on valmiiksi ostettu ja lapsi kovasti niitä odottaa (??) jne. No aikamme asiasta väänsimme, kunnes annoimme periksi.

Syitä miksi emme lapsia halunneet häishin olivat; Inhosi kun kirkossa oli aina joku itkijä/huutaja jonka vanhemmat ei tajunneet viedä lasta ulos rauhottumaan. Muutenkin meillä oli ajatuksena että vanhemmat saavat rauhassa juhlia ilman lapsia, vaikka mitään tajuttomia kaatokäännejä ei ollutkaan tarkoitus vetää.

NO, nyt itse lapsellisena ymmärrän paremmin molempia osapuolia tässä asiassa (paitsi anoppia). Ymmärrän että lapsista lähtee ääntä ja niitä ei aina saa hiljaiseksi ;) ja se kuuluu asiaan, vaikka silti ns. vapaan kasvatuksen kirkossa riehujat edelleen ärsyttää. Olen kuitenkin pahoillani että "vaadin" kavereitani jättämään 4kk ikäisen vauvan hoitoon (ainoa vauva kaveripiirissä silloin). Äidillä ja isällä oli kuitenkin tosi hauskaa ja äiti kävi maitoa vessassa pumppailemassa koska nautti juomia.

Nyt vanhempana ja viisaampana en kyllä osaa sanoa miten järjestäisin hääni uudestaan!

Meidän lapsi on ollut kerran häissä vauva ikäisenä (osallistuimme vaan kirkkoon) ja nyt isompana (2v) oli hoidossa kun olimme häissä. Mutta varsinaiseti en ole sitä mielä että häät ovat pienen lapsen paikka. Itselläni on ainakin mukavampaa kun ei tarvitse lapsesta ja hänen käyttäytymisestään "huolehtia"!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/263 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti, vastatkaa nyt lapsettomien häiden vastustajat, että mistä itse karsisitte, jos rajallinen määrä rahaa käytettävissä:

1. tuttavien alle 10-v lapset

2. tuttavat kokonaisuudessaan

3. omat aikuiset sukulaiset

4. ottaisivat lainaa pankista, jotta saataisiin kestittyä myös nuo kaikki lapset

5. peruisivat koko häät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme