Mikä niissä lapsettomissa häissä oikein hiertää?
Eikä se ole hääparin asia ketä kutsuvat ja millaiset juhlat järjestävät?
Eikö se ole kutsun saaneen asia päättää meneekö juhliin vai ei?
Kommentit (263)
Ihmettelin sitä jonkin verran, koska tiesin, että morsiamen veljellä oli kolme hääparille läheistä lasta. Meillä ei silloin ollut omia, mutta jotenkin surin sisarusteni lapsien puolesta, ettei kutsu koskenut heitä.
No, hääjuhlassa oli noin viikon ikäinen vauva vanhempiensa mukana. Mielestäni niin kuuluikin olla, vaikka häiden piti olla lapsettomat. Tämä vauvan kanssa tullut pari oli paikalla pääruoan loppuun. Vauva voi mainiosti, nukkuin rauhallisessa paikassa koko ajan.
Mutta kuinkas ollakaan, morsiamen veljen kaikki kolme lasta olivat paikallaa hyvinkin näkyvästi. Morsiamen mukaan heidät kutsuttiin, koska he olivat niin läheisiä... Häissä oli vieraita noin sata ja jos kaikkien lapset olisivat olleet paikalla, lapsia olisi tullut noin kymmenkunta lisää. Minua oikeasti harmitti, että pikkuserkukset eivät saaneet tutustua toisiinsa ja leikkiä yhdessä sukulaisen häissä. Kun kaukaa tullaan, niitä tapaamisia ei usein ole, ei edes kerran kolmessa vuodessa.
Kukin tyylillään ja kaikilla on oikeus kutsua kenet tahtovat. Mutta kaikilla on myös oikeus omaan mielipiteeseensä.
perheiden kesken. Eikö ole tehty noin isoa numeroa lapsista. Ne menevät siinä sivussa, eivätkä vie tilaa ja ovat tottuneet juhliin.
Loukkaantuisitko siitä, jos sinut kutsuttaisiin vaikkapa tohtorin karonkkaan, virkaanastujaisiin tms. mutta lapsiasi ei?
Nuo ovat työhön liittyviä juhlia eivätkä perhejuhlia, millaisiksi häät on perinteisesti käsitetty. Vaikka ehkä häätkin ovat jatkossa "aikuisten kaverijuhlat".
Loukkaantuisitko siitä, jos sinut kutsuttaisiin vaikkapa tohtorin karonkkaan, virkaanastujaisiin tms. mutta lapsiasi ei?
Ja 86, minua ei ainakaan haittaa tippaakaan, jos lapsesi rääkäisee jossain. :)
itse olen ollut kolmiss häissä missä esim. vihkikirkossa en kuullut mitään mitä morsiuspari sanoi (ja yksillä oli itse kirjoitetut valat ja oli vielä tosi läheiset kaverit >_
Surulliseksi tulen siksi, että tämän palstan juttuja luettuani en voi enää muuta kuin miettiä, että häiritseekö lapseni nyt jotakuta jos hän jossain vähän rääkäisee jne.
Meillä kolme lasta ja kutsut lähtivät VAIN aikuisille, syystä että
- iltatilaisuus
- haluttiin seurustella rauhassa
- pieni tila (ei tilaa juosta tai remuta)
- talvi (ulkona ei täten lisätilaa)
- lapsillamme huomattavasti kivempaa hoitopaikassa ja yökylässä, kun istua tuntitolkulla pöydänääressä mm. varoen että lasit ei kaadu
- ja niitä rintaruokittuja ei olisi voinut edes pitää tilassa nurkassa nukkumassa kun bändi soittaa yhdessä nurkassa
Ei kaikkiin paikkoihin mihin kutsutaan ole pakko mennä jos ei syystä tai toisesta halua. Jos ei halua esim. antaa rintamaitoa pullosta yhtenä iltana, niin jätä juhlat väliin.
mulla on virka ja niin on melkein kaikilla ystävillänikin, eikä kukaan ole tuollaisissa kemuissa ollut. Voisin kuvitella, että se on TYÖhön liittyvä asia, ja siihenhän ei perhe kuulu, mutta useimmilla sukujuhliin kuuluu kuitenkin perhekin.
Eikö teillä lapsettomien häiden järjestäjillä lähisukulaiset sitten loukkaannu, kun ei heidän perheitään kutsuta häihin? Jos sisarusten tms. lapset elää koko ajan mukana häiden valmisteluissa ja osallistuu hääjärjestelyihin, ja ei sitten saa tulla paikalle ollenkaan.
meillä ainakin useimmat häät on vietetty ihan vieraalla paikkakunnalla, tai ainakin tuntien ajomatkan päässä, eikä meillä ketään sellaista ole, jolle voisi lapset pariksikin päiväksi laittaa hoidettavaksi. Mukaan on aina otettava sinne minne itsekin menee. Onneksi ei ole vielä tarvinnut miettiä, kaikki ystävätkin on jo naimisissa, ja aina on lapset häihin kutsuttu.
että meillä ei ollut mitkään perinteiset (?) perhehäät myöskään.
Paikalla vain vanhemmat, sisarukset ja lähimmät kaverit. Kummit, kaimat, serkut, tädit ja sedät eivät olleet saaneet kutsua.
Ja maailma muuttuu tosiaan, nykyäänhän esim lapsiakin on jo saattanut siunaantua useampiakin ennen papin aamenta, erottu jo parisen kertaa, jne jne. Niin se maailma vaan muuttuu, haluttiin sitä tai ei :-)
lähetin kutsut lapsettomiin häihin parille kaverille jota olivat viimisellä raskaana ja kaksi imetti..syy oli se etteivät he tuntisi itseensä ulkopuolisiksi..sanoin kyllä heille että ymmärrän etette pääse paikalle,mutta laitoin kuitenkin kutsut etteivät tuntisi itseään ulkopuolisiksi.
Oletko ajatellut kasvattaa itsellesi isona aivot ?
Ei kaikki haluu teidän huonosti ja vapaasti kasvatetuja kakaroita pilaamaan tärkeätä päivää.
taas en pidä häitä ollenkaan minään perhe- tai sukujuhlana. Eihän niihin tarvitse kutsua sukulaisia välttämättä ollenkaan. Ei missään sanota, että häihin tulee kutsua kaikki rääkyvät kakarat ja alkoholistisedät, koska se nyt vaan on niin. En usko, että kutsujat loukkaantuvat, jos joku jää lapsineen kotiin, eiköhän tämäkin vaihtoehto ole heillä käynyt mielessä. Ja jos yksi vauva päästetään juhliin, niin sitten pitäisi päästää kaikki muutkin vauvat, ja niitähän voi olla vaikka kuinka paljon. Ja yksikin on liikaa, jos se rupeaa kesken vihkimisen tms. itkemään nälkäänsä.
Tottakai loukkaantuisin! Kyllä lasten riemu ja juoksentelu kuuluu ihan joka ikiseen juhlaan. Kaiken maalman lapsetomat karonkat on kyllä ihan silkkaa itsekkyyttä! Kylläpä olisi tylsät sellaiset juhlat jossa esim minun lapset ei toisi ilollaan ja vallatomuudellaan vähän elämää mukaan. Oli ne sitten häät tai mitkä tahansa virkaan astujaiset.
Ihan siitä syystä että emme olleet itse kertaakaan olleet häissä jossa lapset eivät olleet häiriöksi.
mä olisin ikionnellinen jos saisin sellaiseen kutsun, pääsisi kerrankin juhlimaan kunnolla ilman lapsia!
Tottakai loukkaantuisin! Kyllä lasten riemu ja juoksentelu kuuluu ihan joka ikiseen juhlaan. Kaiken maalman lapsetomat karonkat on kyllä ihan silkkaa itsekkyyttä! Kylläpä olisi tylsät sellaiset juhlat jossa esim minun lapset ei toisi ilollaan ja vallatomuudellaan vähän elämää mukaan. Oli ne sitten häät tai mitkä tahansa virkaan astujaiset.
eli onko tulkittavissa, että jos SINUN lapsesi eivät ole paikalla, on juhlat huonot, viis juhlakalun toiveista? Huh huh, ja vielä kehtaavat väittää itsekkäiksi niitä, jotka eivät lapsia häihinsä halua
ja ne itkee näissä samoissa ketjuissa kymmenien viestien voimalla. Älkää menkö niihin häihin ollenkaan, vetäkää herne niin syvälle että katkaisette välit kokonaan, se on varmaan parasta mitä voitte tehdä. Ihme että tuollaisia ruikuttajia on yleensäkään kutsuttu minnekään.
lapsettomiin häihin. Jos meillä olisi rintaruokittava sylivauva, ja hän ei saisi tulla, jäisin pois juhlista. Ei mitään ongelmaa.
Kun vietämme lapsettomia juhlia (omat häät) niin yhtään ei haittaa jos joku perhe jää saapumatta koska lapsia ei ole kutsuttu.
Harvakseltaan käymme mihen kanssa kahdestaan syömässä. Ne kerrat kun olemme käyneet niin helpottuneena kuuntelen naapuri pöydän lasten kitinöitä. Saanpa syödä itse rauhassa.
ja luvassa on pöytiintarjoilu eikä voida järjestää lapsille erillistä ohjelmaa niin onko edes järkeä kutsua lapsia? Entäs jos on tosi pieni tila, ja vieraita pitää karsia rankemmalla kädellä? Jos vaihtoehdot on että kutsuu aikuiset sukulaiset + tärkeimmät kaverit tai aikuiset sukulaiset/tärkeimmät kaverit lapsineen, niin todennäköisesti monet kallistuu siihen että ne lapset rankataan joukosta pois.
Uskokaa nyt: *kaikki eivät järjestä perinteisiä häitä joissa on paljon tilaa ja joissa juhlat alkavat aikaisin* .