Mikä niissä lapsettomissa häissä oikein hiertää?
Eikä se ole hääparin asia ketä kutsuvat ja millaiset juhlat järjestävät?
Eikö se ole kutsun saaneen asia päättää meneekö juhliin vai ei?
Kommentit (263)
tuntemasta näin itsekäitä ihmisiä! Mikään ei ole mitään ellei siitä ole itselle jotain, edes välillistä hyötyä! Mitäs sitä niinkin turhanpäiväisistä asioista välittämään kuin läheisten tunteet, olenhan minä sentään jotain!
Tulis nyt jo se kuula tai asteroidi tai mikä lie ja tappais koko ihmiskunnan, on se sen verran sairaaksi jo muuttununna!
ja loput on sitten sukua. Meillä sukulaiset asuvat kaukana, ja sen takia nähdään harvoin, ei edes kerran vuodessa. Joten kyllä niitä läheisimpiä ihmisiä ovat muut kuin sukulaiset, vaikka sukukin on tärkeä. Ei kuitenkaan niin tärkeä, että olisimme alkaneet häitä lykkäämään vaan jotta saisimme kutsua kaikki paikalle :P Ja jos olisimme kutsuneet ne sukulaiset, niin olisimme ihan tasan tarkkaan halunneet kutsua myös ne (sukulaisiä läheisemmät) ystävät ja juhlista olisi tullut _isot_ .Ja pk-seudulla ei ole välttämättä mitenkään yksinkertaista hommata sopivan kokoista ja muuten mieluisaa hääpaikkaa. Jos tuttava- ja sukulaispiirissä ei ole ompelijoita tai hyviä ruuanlaittajia ei se itsetekeminen ole helppoa. Kuka haluaa ottaa riskin että hääpuku tai ruoka on epäonnistunutta siksi että väkisin yrittää tehdä ne itse ja säästää rahaa?
Täällä koko ajan valitetaan yhteisöllisyyden puutteesta, mutta miksi ihmeessä sen yhteisöllisyyden pitäisi perustua sukuun? Miksei se voi perustua ystäviin? Ja miksi sitä yhteisöllisyyttä pitäisi ylläpitää juuri jossain tietyssä tapahtumassa, esim. häissä? Kyllä ainakin meillä on onnistunut se muutenkin, esim. niissä sukujuhlissa.
joille suku merkkaa jotain, siis ihan koko suku kaikkine mummoine ja vauvoineen? Eikö se suku sitten ole perhettä? Suvussamme ei juhlista jää kutsumatta ketään, kaikki ovat tervetulleita ja puhtaasta sydämestä. Yhteisöllisyys tosiaan tuntuu olevan nyky-yhteiskunnassa hukassa jos meidän toimintamme on niin äärimmäisen poikkeuksellista että siitä voi moittia :(
siis pitäisikö nyt syyllistyä siitä, että lapsenvahdin saaminen on vaikeaa? Jos jollakin mummo on naapurissa aina minuutin viiveellä valmiina lapsia hoitamaan vaikka viikon, ja toisella ei ole ketään, joka lapsia koskaan vahtisi,niin itse jotenkin tekee tahallaan elämästään vaikeaa? Vai mitä mahtoi tämä tarkoittaa?
Olenko tosiaan ainoa, joka halusi nimenomaan kutsua lapset, en olisi mistään hinnasta jättänyt heitä pois häistäni. Kaikilla läheisilläni on lapsia. Suurin osa heistä eli mukana meidän häävalmisteluissamme, ja olisivat mahtaneet olla ihmeissään, vaikka hääkarkkien tekijät, jos eivät olisi päässeet mukaan juhliinkaan.
Meno on kuin kinkereissä, joka välissä odottelua, istumista kädet ristissä luimistellen vieraiden ihmisten kanssa samassa pöydässä, pitkästyttäviä ohjelmanumeroita myötähäpeän tunteissa katsellen.
Jos lapset puuttuvat, se viimeinenkin eloisuus häipyy normihäistä...
Meidän häät onnistui varmasti siksi hyvin, että huomioitiin lapset todella hyvin. Muistan kuitenkin aina kommentin ystävältäni: Emme voi nauttia häistä, ruokailusta tai yhtään mistään lasten takia. Ja se sanottiin minua syyllistäen. Olisi tehnyt mieli sanoa, että kerropa tuo lapsillesi, sillä se ei ole minun ongelmani että olette menneet lisääntymään.
Muut perheet pärjäsivät kivasti, mutta tämä yksi pariskunta teki jonkin ihme ongelman siitä, kuinka näitä lapsia pitää jomman kumman kokoajan vahtia...Veljentytöltä kysyttiin "missä sun isä tai äiti on" kun lapsi leikki leikkitilassa ilman vanhempiaan (hoitaja oli kyllä paikalla). Ja nimenomaan syyllistäen, että täällä ei nyt kyllä muut vanhemmat ole yhtä hyviä ja tarkkoja ja huolehtivaisia kuin meidän perhe.
Ihan järkyttävää.
pettyy kun "omannäköiset" häät pilaa jonkun lapsen itkahdus kirkossa. Kamoon, sitä vartenhan sitä naimisiin mennään, että ollaan perustamassa perhe!
5-vuotias prinsessakautta elävä tyttö pettyy niin kovasti. Jos se juhla ilman lapsia on teille niin mahdoton ajatus, niin jättäkää koko perhe menemättä. Mistä se 5-vuotias sen saa tietää, todennäköisesti hän ei sitä kutsua osaa lukea. Ihan itsehän te aiheutatte lapselle sen pahan mielen kun kerrotte että buhuu, olisi ollut aivan mielettömät prisessajuhlat mutta sinua ei ole kutsuttu, buhuu. Ei niille lapsille tarvitse aina joka asiaa kertoa eikä tehdä ongelmia ns tyhjästä.
Maistraattikäynti tai pienimuotoinen vihkaisu kirkossa. Kaikkein romanttisintahan on juuri se: vain te kaksi.
Hei oikeesti, vastatkaa nyt lapsettomien häiden vastustajat, että mistä itse karsisitte, jos rajallinen määrä rahaa käytettävissä:
1. tuttavien alle 10-v lapset
2. tuttavat kokonaisuudessaan
3. omat aikuiset sukulaiset
4. ottaisivat lainaa pankista, jotta saataisiin kestittyä myös nuo kaikki lapset
5. peruisivat koko häät
Olisivat lapsettomat juhlat tai ei. Mutta kun ei saada mihinkään lapsia, todella harvoin onnistutaan saamaan kaikki kolme samaan aikaan jonnekkin.
Että siinä syy miksi on jäänyt muutamat lapsettomat häät juhlimatta. Tai oikeestaan mies on mennyt ja minä jäänyt kotiin lasten kanssa.
Nimittäin ei ainakaan USAsta, vaikka sieltä moni muu muoti onkin tullut. Siellä häät ovat edelleen sekä suvulle että ystäville.
Johtuuko se ihan vain suomalaisesta mettäläisluonteesta, onko se sitä samaa kuin mitä äidit itkee vauvapalstalla, että lapsi on pantava virikehoitoon päiväkotiin kun ketään sukulaista ei ole lähellä eikä naapureita ole eikä ole ystäviäkään, joilla olisi lapsia eikä kehenkään halua edes tutustua.
Nimittäin ei ainakaan USAsta, vaikka sieltä moni muu muoti onkin tullut. Siellä häät ovat edelleen sekä suvulle että ystäville.
Johtuuko se ihan vain suomalaisesta mettäläisluonteesta, onko se sitä samaa kuin mitä äidit itkee vauvapalstalla, että lapsi on pantava virikehoitoon päiväkotiin kun ketään sukulaista ei ole lähellä eikä naapureita ole eikä ole ystäviäkään, joilla olisi lapsia eikä kehenkään halua edes tutustua.
Olen ollut kerran häissä, joissa oli erikseen mainittu, että lapsia ei toivota mukaan. Kutsussa asiaa perusteltiin tilaisuuden myöhäisellä ajankohdalla. Meillä oli silloin 2kk vanha vauva ja morsian oli minuun erikseen yhteydessä ja kertoi, että sylivauvat ovat toki tervetulleita. He eivät vaan halunneet paikalle yhteensä 30 kpl eri ikäistä lasta kun tila oli niin rajallinen. Se sali oli oikeasti ihan tupaten täynnä, vihkiminen myöhään ja kuvitelkaa nyt 30 lasta sinne riekkumaan väsyksissä!
Itse ainakin lähtisin häihin ihan mielelläni ilman lapsia! Varsinkin kun tietäisi, että pääsisi vaihteeksi viettämään iltaa vain aikuisten kanssa.
En pidä tuntemattomien lapsista enkä edes kaverien lapsista. En myöskään itse laahaa omia lapsia koskaan mukanani minnekään, koska en tajua miksi kukaan haluaisi niitä paikalle. Edes minä en halua. On ihanaa olla ilman jatkuvaa keskeyttämistä, passauttamista ja komentamista. Lapsilla on ikävä tapa tehdä itsestään numeroa jokapaikassa keinolla millä hyvänsä ja pilata niin aikuisten keskustelut ja ylipäätään tunnelma.
Myöskin hääparin on turha odottaa että juuri vauvan saaneet tulisivat häihin tai kukaan muukaan lapsiperhe, koska kaikki eivät halua jättää pieniä lapsia eikä vastasyntynyt voikaan jonkun juhlantakia hoitoon jättää.
Myöskin hääparin on turha odottaa että juuri vauvan saaneet tulisivat häihin tai kukaan muukaan lapsiperhe, koska kaikki eivät halua jättää pieniä lapsia eikä vastasyntynyt voikaan jonkun juhlantakia hoitoon jättää.
osa kutsuista täytyy lähettää muodon vuoksi
Juuri laitoin hääkutsut postiin ja meidän häistä ei mitään lastenjuhlia tule, järjestäkööt halukkaat sellaiset.
Lapset ovat kertakaikkiaan kamalia olentoja! Hirviöitä, otuksia joista lähtee ääntä, hajua ja keräävät kaiken huomion itselleen.
En voi käsittää miksi lapset on keksitty ja joku viitsii niitä vielä pitää kotonaan saati kulkea sellaisten riiviöiden kanssa toisten ihmisten ilmoille, hui.
Silloin ennen ei ollut lapsia ollenkaan, oi niitä aikoja...
Juuri laitoin hääkutsut postiin ja meidän häistä ei mitään lastenjuhlia tule, järjestäkööt halukkaat sellaiset.
Ensinnäkin, aika monelle nämä ainutkertaiset häät ovat jo toiset tai kolmannet.
Toisekseen aikuisten häissä ollaan niin hemmetin jäykkiä ja virallisia siihen saakka, kun viina alkaa virrata. Kokemusta on. Lapset tuovat hauskan lisän, on elämää ja ääntä.
Kolmanneksi, kukin järkkää sellaiset häät kun haluaa. Itse menin naimisiin maistraatissa ja todistajatkin olivat talon puolesta. Ei ole hääkuvia eikä muutakaan hörhöä. On vain ihana aviomies, jo yli vuosikymmenen takaa. Niin ja miltei velaton koti, kun häähörhötyksiä ei pidetty ja rahat sijoitettiin suhteellisen fiksusti.
olivat toisella puolella Suomea ja kutsussa selvästi että ei lapsia kiitos.Meillä pieni lapsi jolle ei hoitajaa, MLL:n olisi maksanut maltaita kun olisi pitänyt yö olla poissa. Silloin mulle tuli siitä jotenkin paha mieli, nyt ajattelen että pitäköön jokainen ihan millaiset häät hyvänsä. Ei kaveri siitä yhtään meille suuttunut, ystäviä ollaan yhä!Omissa häissä lapset oli itsestäänselvyys, tytöt ihania mekoissaan. Sukulaiset olisivat ihan varmasti loukkaantuneet jos lapset olisi jätetty kutsumatta kun miehen sisaruksilla on niin paljon lapsia.
Meille aiheutti stressiä sukulaisen häät. Lapsenvahtia emme olisi saaneet mistään, koska mummit ja muut oli myös kutsuttu. Ja MLL.n lapsenvahti olisi turhan kallis, koska meillä on 4 pientä lasta. Yksi nuori tyttö tuskin olisi selvinnyt yksin niiden kanssa.
Mutta hääpari olisi suuttunut, ellemme olisi tulleet. Siitä olisi tullut oikein iso kriisi, mutta mihin hittoon ne lapset.
Luojan kiitos, hääpari perui häänsä kun tuli ryppy rakkauteen. Tämä ongelma on nyt pois päiväjärjestyksestä.
Vaan ne hääparit jotka pistävät pikkulapsi perheelle kutsun joka on vain vanhemmille. Sitten kun vanhemmatkin jättävät menemättä niin ovat loukkaantuneita..
Ei se kaikkien elämä myöskään pyöri hääparin ympärillä. Jos hääpari laittaa kutsuunsa noinkin voimakkaan ehdon saisi luvan hyväksyä sen että jotkin katsovat silloin etteivät häät ole riittävän tärkeä tapahtuma menemiseen. Kaikilla ei isoäiti asu naapurissa JA ole vielä kiinnostunut hoitamaan lapsia. Kutsunsa saa asettaa miten haluua mutta silloin on hyväksyttävä etteivät kaikki halua/voi tulla niillä ehdoilla. Tuntuu että osa morsiamista on Niin primadonnia etteivät käsitä moista..
tuntemasta näin itsekäitä ihmisiä! Mikään ei ole mitään ellei siitä ole itselle jotain, edes välillistä hyötyä! Mitäs sitä niinkin turhanpäiväisistä asioista välittämään kuin läheisten tunteet, olenhan minä sentään jotain!
Tulis nyt jo se kuula tai asteroidi tai mikä lie ja tappais koko ihmiskunnan, on se sen verran sairaaksi jo muuttununna!