SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN HUHTIKUU: )
Vanhasta muistista meni jutut vielä maaliskuun ketjuun...
Mutta tästä se kevät todella alkaa...
Kommentit (232)
Miimulle ihanaa ja etenkin romanttista hääpäivänviettoa....
Sinuvikin oli jo piristynyt, onko muuten teillä siellä sellainen vaunukauppa joka ottaa vanhat vaihdossa? olen joskus kuullut että jossakin olisi sellaisiakin liikeitä , mutta täällä ei ole. Mie laitan kärryt huutikseen myyntiin heti kun vaan saan kuvattua. eli kolmet myyn ja yhdet pidän ja jos nyt sitten meille se vauveli tulisi niin olen jo katsellut aivan ihania vauvan vaunuja.....sanokaa mielipide Inglesina sellainen vanhan mallinen.....
Omppis ..ihanaa odotella vauvauutisia. Meillä myös piha vaatisi laittoa mutta vaikea päättää mitä laittaisi kun valinnanvaraa löytyy ja löytyy.
Noora sun luonne on aivan kuin mun niin olen minäkin kaikki-tänne -heti -tyyppi en tosiaan jaksa odottaa edes sitä vauvaa ja tosiaan joka raskaus olen tuskastunut loppua kohti mentäessä.
Katjalah : teilläkö oli sitä vatsatautia .. anteeksi jos nyt sekoitan yritän vaan kommentoida huonon muistin varassa...
Tanni mikä muuten on sinun LA....uteliaisuuttani tässä kyselen....
Meillä pojat riiteli niin hyvin taas vaihteeksi ja kotiaresti on voimassa koko vapun...niin tulinpa tuossa kaupasta kotiin kun kolmas ja viides oli heitelleet mustikkajugurttia ympäri asuntoa. toinen syytti toista ja toinen toista . pojat on nyt siivonnet parituntia tuota keittiötä siitä mustikkajugurtista...ottaa taas päähän mikä noita poikia oikein riivaa kun koko ajan täytyisi olla kotona vahtimassa kun he tulee koulusta ettei täällä räjähdä..... onko teillä muilla sillein että joku lapsista riitelee enmmän kuin toinen meillä tuo kolmas pojista on oikea vauhtiveikko aivan uskomattoman hyvä keksimään ja kujeilemaan ..varmaan perinyt taidon minulta .... viides taas on ärsytysherkkä ja menee kaikkiin riitoihin mukaan mun tyttö ja isot pojat on niitä järkevämpiä ja tietysti pikku Sottis joka on söpö,söpö,söpö ja siis huippu söpö ihana.
Kutsu käy.....
Annlinn
Etsin tässä sopivaa pinoa, johon kirjoittaa. Yleensä olen nii kiireinen (muka) etten paljoa kirjoittele, lueskelen muiden juttuja kyllä.
Eli olen neljän lapsen(poika-96, tyttö-99, poika-01, poika-06) äiti Uudeltamaalta. Perheeseen kuuluu myös isukki, joka opiskelee tällä hetkellä. Itse palasin kaupan tädin hommiin hoitovapaalta tammikuussa. Juuri ennen töihin paluuta tein positiivisen raskaustestin. Mies aluksi oli uutta vauvaa vastaan, mutta pehmeni kai pikku hiljaa. Kaikki oli hyvin pääsiäisviikolle saakka, kunnes neuvolassa ei saatu ääniä kuulumaan, viikkoja 17+4 :_| Sairaalassa ultrassa selvisi, että pikkuinen oli menehtynyt jo viikolla 14... Vauva syntyi sitten kotona varhain sinä yönä, kun olis menty käynnistykseen (tyhjennykseen). Aika shokki oli kyllä. Itse hoidimme pikkuisen siunaamisen ja veimme hänet tuhkattavaksi.
Nyt sitten pikku hiljaa toivutaan keskenmenosta ja ajatukset ainakin minulla jo uudessa vauvassa. Vaikka ei se korvaa meidän menetystä.. Minun oli tarkoitus laittaa tämän viidennen jälkeen putket solmuun. Sovittiin, etten mitään sitovaa ehkäisyä hanki. Joten jospa jossain vaiheessa tulisi uusi pikkuinen meille.
Kai se ovis olisi jossain vaiheessa tulossa, vuoto ainakin juur loppumassa. Lääkäri sanoi, ettei tarvitsisi odottaa yhtään kiertoa ennen uutta yritystä. Täytyy vielä ensi viikolla jälkitarkastuksessa kysellä lisää. Mutta kyllä mietityttää mahdollinen uusi raskaus.. Tämä kun oli eka keskenmeno meille.
Pahoittelut Miimulle keskenmenosta.
Onnea Tannille paljon plussasta! Ihanaa!
Tuntuu mukavalta porukalta tämä suurperheellisten poppoo :)
Ja Miimulle vielä osanotto keskenmenosta, oon niin tohkeissani ollut omasta olostani etten oo muistanut sitäkään kirjoittaa. Ja nyt toki oikein onnellista ja mukavaa hääpäivää.
Juu, ja nyt omaa napaa... kävin yksityisellä ultrassa maanantaina ja siellä se sydän , yksi sellainen, pompotti...iik. ihanaa.... Viikot oli viikkot pienemmät kuin kuukautisten mukaan mutta se nyt oli odotettavissa kun tein sen plussatestinkin vasta niin myöhään. Eilen voinkin sitten superpahoin ja oksensin varmaan 5 kertaa, välillä pelkkiä mahanesteitä.....muuten loppupäivän pelkkää etovaa oloa. La laskurin mukaan 9.12. mutta siirtynee n. viikkoa myöhemmäksi. Toki kun mulle tehdään se sektio niin varmaan syntynee tuossa joulukuun alkupuolella. Jos siis kaikki hyvin menee siihen asti. Ja toivottavasti menee.
Nooralle lykkyä lääkäriin, eiköhän se jotain vastauksia osaa antaa.
Kaikille mukavaa vappua jos en sitä ennen palaa linjoille.
tanni ja toukka
Miimulle pahoittelut keskenmenosta :( ja ihanaa reissua!!
Ja Santsu-75: Pahoittelut surustasi. :(
Mitäs muuta täällä olette kerenneet jo kirjoitella. Pikapikaa lukaisin ketjun läpi mutta mieleen nyt ei jäänyt sitten mitään..
Täällä vauvakuume kasvaa ja kasvaa :) Kesä tulossa ja kaikkea niin mielikin sitten on niin virkeä ja iloinen niin sitten tosiaan tuntuu, että kyllä se (ainakin) se yksi pieni olisi meille vielä tervetullut milloin vain. Mielellään vielä päätös tästä ennenkuin syksy tulee ja opiskelut alkaa koska niitä en kovin mielellään sitten keskeytä eli sitten pitää kyllä kierukkaa yms. harkita ja ei saa enää jäädä pelkälle harkinnan asteelle. Tämä on kyllä yhtä mylläkkää päässä tämä vauvakuume.. mutta moni muukin tuntuu olevan samoilla linjoilla, että toisena päivänä kuume on valtava ja toisina päivinä ei sitten ihan niin kova olekkaan.
Mutta nyt pitää lähteä munkin leivontaan! Ja muutenkin säpinää täynnä tämä päivä. Vapun aikaan en taas pääse koneelle ollenkaan joten oikein lämmintä ja aurinkoista vappua kaikille!!
Vimpula
Tervetuloa Santsu! Tuli vedet silmiin kun luin pienokaisesi kohtalosta.. :( Toivon sydämestäni sinulle pikaista uutta onnea. Se varmasti toisi lohtua vaikkei aikaisempaa vauvaa korvaakaan.
Tanni saa jouluvauvan, ihanaa!
Ja Noora jo ihan täpinöissään. Hyvä että sait lääkärin varattua! :)
Ystäväni sai eilenillalla tyttövauvan :)) Aivan ihana ja odotettu uutinen :)) Nyt olemmekin tasoissa, kummallakin 2 poikaa ja 3 tyttöä :)) Ja arvatkaa nousiko oma kuume taas kattoon! Tai pilviin! NOUSI!! Tuntuu etten malttaisi nyt yhtään! Alan kyllä pehmittää miestä taas entistä ehommin. Jos vaikka jo kesällä sais siemenet itämään ;) Mulla on vielä kierrot niin sekaisin ettei niitten puolesta ois varmaan vielä mitään toivoa. Ja kesän kyllä voisin vielä ollakin normaali massuinen. Mutta haluaisin ehdottomasti vielä sen kuudennen kultapienen. Tositosi kovasti! :)
Nyt heräs pikkutytöt. Moit!
Omppis
Täällä kotona oon kuopuksen kanssa kun toiselle iski mahoton flunssakuume. Eilisen oli isänsä kanssa ja nyt pari päivää mulla hoitolomaa. Lauantaina sitten taas töihin. Vähän melkein hävettää olla taas poissa töistä kun oli se oma parin viikon saikkukin juuri. Mutta eipä semmoinen iso talo siihen kaadu.
Nyt kysyisinkin että onko mahdollista että ovulaatio tulisi näin pian keskenmenon jälkeen? Siis vajaa kolme viikkoa siitä nyt on. Vuoto loppui vissiinkin ja nyt tulee semmoista ovislimaa, sori yksityiskohdat... Vatsassakin semmoisia tuntemuksia.. Voiko kohtu olla valmis uuteen raskauteen, jos niin onnellisesti kävisi? Olis kyllä niin ihanaa :) Mutta ei tässä kiirettä ole, pitäis nyt vaan pitää järki päässä. Kyllä meille se viiden mahtuisi, vaikkei tilaa hirveesti olekaan.
Ehdin jo ostaa varmaan jollai viikolla 5 vauvalle potkarit ja sukat :(
En oo niihin vielä kyennyt koskemaan keskenmenon jälkeen. Siellä ne kaapissa möllöttää. Huuto.netistä ehdin just huutaa äitiysfarkutkin. Huokaus.
No eipä tässä nyt muuta, kovin on omanapaista tekstiä.
Olen lueskellut näitä viestejä täällä jo iät ja ajat, mutta Santsun viesti pisti minutkin nyt linjoille. Oli kyllä niin sama tilanne kuin meillä, eli minä plussasin helmikuussa ihan yllättäen ja kuudetta aloimme odottaa. Mies ei meilläkään alkuun ollut kovin iloinen, mutta kun ultrassa kaikki hyvin ja istukkanäytteen tulos hyvä, niin kyllä molemmat jo asennoiduttiin niin että vauva meille vielä suodaan ja onnellisina odotimme, kunnes neuvolassa ei sydänääniä viikolla 14+ löytynytkään ja ultrassa todettiin että vauva on kuollut.
Hirveä shokki se oli, seuraavana maanantaina sitten sairaalaan, jossa pieni syntyi kädelleni ja sain häntä hetken pidellä.
Nyt sitten minä mietin että uskaltaisiko vielä yrittää, jäi niin kova kaipuu. Mies ei oikein ole lämmennyt ajatukselle, lisäksi meillä ikää jo niin, ettei voi pitkään odotella.
Meilläkin kaikki viisi raskautta ovat aina sujuneet hyvin, yksi tuulimuna on koettu sekä alkuraskauden keskenmeno noin viikolla 5, että ei yhtään osannut odottaa tällaista.
Ajattelin nyt tässä odotella tuon vuodon loppumista ja katsoa jos mieskin olisi yritykseen suostuvainen.
Mutta ihanaa että on näin paljon muitakin jotka isosta lapsikatraasta haaveilee ja haaveensa myös toteuttaa!
Kaikille oikein iloista vappua ja kevättä muutenkin!
:D
Mokkatryffeli, otan osaa suruunne :( Se on kyllä maailman kauhein tunne kun ne tädit neuvolassa vaan etsii ja etsii :( Ja kun ultrassa kaikki on ollut hyvin, niin meilläkin. Jotenkin epätoivo välillä valtaa kun miettii jälkitarkastusta jossa ei varmaan saa mitään syytä siihen, miksi näin kävi. Jotenkin olisi ehkä helpompaa hyväksyä, jos olis joku syy kaikelle.
Meidänkin vauva syntyi mun kädelle ja sairaalassa saatiin hänet huoneeseen ja siliteltiin pikkuista. Jäi niin kova ikävä :_| Silloin kun veimme hänet tuhkattavaksi niin olisin halunnut viedä pikkuisen kotiin. Aika hassulta voi kuulostaa...
Ne miehet on kyllä aika oikukkaita välillä! Josko ne siitä lämpenis ajatukselle, toivossa on hyvä elää.
Sanna
Santsun ja Mokkatryffelin kokemuksia.... paljon voimia teille ja tervetuloa tänne!
Samalla lukiessa minuun iskee kauhea pelko entä jos meille käy samoin. Santsun kannalla olen että helpompi sitä on hyväksyä jos tietää tapahtuneeseen syyn.
Ajatelkaa tän meidän kuudennen kullamurun odotusaikana olin ostanut vaikka mitä tavaroita jo viikolla 5 . Eli aivan kauheeta on palata kotiin jossa on ne vauvalle varatut tavarat tai vaatteet.
Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta että tälläistä tapahtuu....täytyy vaan toivoa että teillä oli hyviä ystäviä ja sukulaisia tukena.
Omppis se pääsee pikkutyttövauvelia katsomaan ihan käy kateeksi kun minulla ei ystäväpiirissä ole yhtään vauvaa tulossa niin ja haluaisin vieläkin aivan kauheesti kummiksi mutta se ei kyllä koskaan toteudu vaikka eipä nyt oikein minulla aika edes riittäisi kummiuteen.
Mä kävelin tänään 14km aivan ihanaa oli ja innostuin niin että nyt mä vaan kävelen vaikka minne. Nuo uudet kärryt on siis aivan mahtavat ja Sottis on niin söde istuessaan siellä.
nyt täytyy lähteä ostamaan vappujuttuja lapsille ne kun on jo ihan fiiliksissä....
Annlinn
Santsulle ja Moccatryffelille tervetuloa porukkaan! Teillä on ollut niin kamalat kokemukset että itku tuli kun luin niitä, itse olimme samassa tilanteessa tammikuussa, viikkoja oli 15. Olin myös ostellut vauvelille kaikkea kivaa ja niitä oli kamala katsella. Minulle tuli olo että haluan päästä niistä eroon, ettei ne ole muistuttamassa. Onneksi mies kielsi ja nyt tuntuu hyvältä että ne jäi muistoksi. Myös me saimme viedä itse pienemme tuhkattavaksi ja se oli hyvä asia, pääsemme nyt muistolehdolle viemään kukkia ja kynttilöitä kun on oikein ikävä. Myös moni asia mitä teki ekaa kertaa keskenmenon jälkeen oli vaikeita. Yhdellä läheisellä on laskettuaika viikko sen jälkeen kuin meillä olis ollut ja minusta on ihan kamalaa kuunnella hänen raskaushehkutustaan kun kuitenkin pitäs kuunnella innostuneena muttei pysty. Itse kyseinen henkilö ei sitä ymmärrä eikä tarvitsekkaan, musta vaan tuntuu kamalalta. Ja kun se lapsi syntyy on se varmasti rakas minulle, mutta suru omasta voi olla vielä aika vaikea.
Huh , tulipas vuodatus, oli vaan pakko sanoa.
Tannille jaksamista pahoinvoinnin kanssa! oli varmaan iiiihanaaa nähdä se pieni syke,
Annlinn: Ihana lukea miten teidän sottis on niin söde. Hyviä lenkkeilyilmoja toivottelen.
Noora: olithan sinä se joka sai lääkäriajan( anteeksi kun nimet menee aina sekaisin, kun lukee monien juttuja, ei nimet pysy mun hajamielisessä päässä) toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette toteuttamaan vauvahaaveita.
Täällä vauvakuume menee vuoristorataa, välillä pää pilvissä tai sitten ei. täytyy vaan tuon miesrakkaan kanssa pidettävä matalaa proffiilia, ettei sen myöntyvyys vauva-asiaan lopahda.
Kaikille ihanaa lämmintä päivää!
t.Ellada+poppoo
Ellada: aivan kauheeta on sinullekin käynyt ja voin kuvitella miten sattuu kun kaveri hehkuttelee omaa olotilaansa sinun menetyksen jälkeen. Kauheeta että näin moni on joutunut kokemaan tälläistä.
Mitäs teette vappuna??? Minä nautin aivan kuin juhannuksena arvatkaas onko tääällä rauhallista ja tyhjää molempina, kun kaikki naapurit ja ylipäätä ihmiset on mökeillä tai Hesassa. Aaaah miten ihanaa ulkoilla ja saa vielä sellaisen maalaisvaikutelman eipä ainakaan sikainfluessa iske kun ei väenpaljoudesta pääse kärsimään. Ihanaa!!!!
Heräsin puoli viideltä paistamaan munkkeja lapsille aamupalaksi ensimmäinen aamu kun ne kömpi itse ylös ilman patisteluja.
Noorakin tule kertomaan miten lääkärissä meni ....
Omppis, sekä muut antakaa vinkkejä mitä voisi istuttaa naapurin ja meidän välisen aidan viereen kun tuo meidän idiootti naapuri kokoajan norkoaa siinä haluaisin jonkin peittävän ja tuuhean aita kasvin mutta kun en ole mikään viherpeukalo valinta on vaikeeta.
Muuten onko teillä kellään retro vauvanvaunuja ???
Annlinn
Nyt on mummolan reissu tehty -- oli kivaa, vaikka vain lyhyesti oltiin. Ennätin nähdä mun kouluaikojen parasta ystävääni, jonka kanssa jutut jatkuu siitä mihin ed kerralla jäätiin, ja viime kerrasta on jo lähes vuosi aikaa..
Menomatka meni neljään tuntiin, ja paluu viiteen tuntiin. Pienin ei oikein halunnut matkustaa.. kolmivuotias viihdytti kyllä niin hyvin kuin vain kolmivuotias vaan voi, oli se niin hyvä siinä. Ja auttoi tosi hyvin matkan teossa, kun minä sain keskittyä kuskin rooliin.
Uusiakin oli tullut joukkoon mukaan, oikein mukavaa, tervetuloa minunkin puolestani!
-Santsulle osanotto -- teilläkin on ollut tosi rankka kokemus takana. Olen pahoillani!!
...kysyit voisiko ovis olla vajaa 3vkon päästä km'sta - minulla oli ensimmäisen km'n jälkeen ovis juuri noin pian - mutta siitä ei sillä kerralla tullut mitään 'kestävää'.
Ei muuta kuin yritystä vaan, aika näyttää onnistuuko heti vai sitten hetken päästä:)
En jaksa kommentoida muuta, pää on kuin sahajauhoa, sillä toinen yö mummulan sohvalla ei ollutkaan NIIN mukava...
Hauskaa vappua kaikille, palaillaan taas linjoille:)
sinuvix4 ja haave
Vaikkei tämä mamma olekaan niin hauskalla tuulella. Taas menee alamäkeen mielialan kanssa. Viikko sitten oli jälkitarkastus ja se oli todella masentava kokemus. Kaikki oli hyvin, mutta silti se ajatus et miksi siellä jouduin käymään oli kertakaikkisen masentava. Ja lääkäri antoi luvan uuteen vauvaan, ei tarvi mitään kuukautisia odotella, ja eipä noita näykään.
Tervetuloa uudet äidit mukaan!
Minä myös palasin juuri tänne keskenmenon jälkeen, keskenmeno huomattiin neuvolakäynnillä viikolla 14, vauva vastasi viikkoa 9. Santsu oli ostanut vauvalle jo vaatteitakin, itse olin ostanut äitiysvaatteista kesäksi. Arvatkaa miltä tuntui kun niitä tuli postissa vielä keskenmenon jälkeenkin! Tuolla ne nyt kaapissa nököttää ilman massua, kesäiset ihanat hempsukat.
Minä olen ommellut koko viikon. PIenimmälle ompelin kesätakin ja lisäksi nukenvaatteita innostuin taas tekemään. Vielä olisi tytöille hurjasti kankaita kesävaatteisiin. Ensi viikolle lupasi sadetta niin mikäs sen kivempaa sitten on kuin ommella.
Tannia en ole muistanut onnitella, oikein paljon onnenenkeleitä pienen elämään.
Tämä vauvakuumekin on vähän sellaista välineurheilua. Just bongasin netistä ihanan jutun ja sellaisen ehdottomasti haluan vauvalle jos vielä sellainen meille suodaan. Doomoo seat -sitteri. Ja olenhan minän jo ajatellut uusia turvakaukalonkin. Toivottavasti ei mene enää kovin kauan siihen vauvantuloon, muuten joudumme laajentamaan taloa että kaikki hienoudet tänne sitten mahtuu!! :D
Muuten tuosta talon laajentamisesta tuli mieleen et me alettiin rakentamaan vintti. Mies sai pitää työpaikkansa joka oli vaakalaudalla, joten nyt saadaan lisätilaa. Eli kyllähän tänne vauvakin mahtuu, vaikka kaksi (taikka kolme).
Tosiaan nyt on kuume niin valtava että tekis mieli huutaa se koko maailmalle että helpottais. Karjua ja raivota, miksi en ole nyt jo puolessa välissä raskautta ihanan masun kans! Mutta jälkitarkastuksessa kohdussa ei ollut kuin puolen sentin limakalvo, viikon kuluttua voi testata jos ei menkkoja kuulu. Mielettömät himot oli kyllä viikko sitten, ne olis passannut ovikseen, Luulinkin että menkat alkaa kun olin tuon miehen kimpussa niin tiiviisti. Mut jos ne oliskin tuottaneet onnellisen tuloksen!
Toivossa eläen, kahville kiiruhtaen
Iuiu ja kuuden kopla
Nyt yritän vähän kommentoida kirjoituksianne - kun on hetki omaa aikaa..
moccatryffeli - Olen pahoillani - sinulla myös on ollut tosi kurja kokemus!! Nuo on niiiiin ikäviä. Minkä ikäisiä sun lapsesi ovat, en muista oletko kirjoittanutkin siitä, mutta kysympä vaan :)
Annlinn - tsemppiä aitakasvin valintaan, kannattaa ihan soittaa/käydä puutarhalla ja kysellä, saa hyviä vinkkejä myös siitä mikä kasvi kasvaisi ja voi hyvin paikalla johon sen meinaat istuttaa.. Tämä kevät kyllä pistää vipinäää kinttuihin - tekee mieli rapsuttaa ja laittaa kun kesä KESÄ kesä KESÄ TULEE!! Ihanaa!
iuiu - Toivottavasti sun kesäisille äitiysvaatteille olisi pian käyttöä!!
millainen tuo doomoo seat sitteri on?? Voisi surffata ja kattoa mitä netti tarjoaa, mutta kerro sinä!!
Mitä se meinaa että kohdussa on puolen sentin limakalvo? RAskautta? hope so!!
-sinuvi-
Tänään onkin ohjelmassa pajunoksien koristelua ja siivoamista. Onneksi oksat haettiin jo aikaisemmin niin niitä ei tarvitse nyt lähteä etsimään.. Onko teillä muilla tapana lapsilla käydä muuten virpomassa? Meillä nyt ei nuo pienemmät käy mutta esikoinen käy kaverinsa kanssa tuttujen luona. Itse sitten viedään pääsiäistervehdykset mummoille pienten kanssa. Itse kävin kyllä lapsena virpomassa tutut ja tuntemattomat.
Kuumeilua on ilmassa ja varsinkin kun eilen juttelin pitkästä aikaa ystävän kanssa joka on raskaana :) Ihana oli kuulla just neuvolakäynnistä ja ultrakuulumisista ym. jutustelua nimistä ja kaikesta ihanasta :) Haluaa itsekkin!! No, on meillä tässä kierrossa hieman varomatonta vehtailua ollut miehen kanssa, että eihän sitä tietenkään koskaan tiedä ;)
Yhdestä keskenmenosta on täälläkin kokemusta ja muistan sen tyhjän olon kyllä :( Vaikka olikin melko varhaisilla viikoilla niin silti se kolautti ja lujaa. Kuitenkin kerkesi jo suunnitella ja pohtia nimiä ja kumpi siellä on ym ym.
Ahas, vaan nyt täytyy lähteä hoitamaan pienintä liimaotsaa. Eilen kaatua puksahti tämä 1-vuotias ja tuloksena päivystyksessä käynti liimauttamassa otsan haava :( No, onneksi ei pahempaa.. nyt vaan tahtoo kiinnostaa niin valtavasti otsassa oleva lappu ja tietenkin haavaa vihloo kun itse räpeltää tuota lappua.
Raskautumistuulia :)
Vimpula
Kyllä meilläkin nuo isommat käy virpomassa mutta lähinnä tuttavia ja sukulaisia. Keskimmäiset on jo vitsoja vääntäneetkin, vanhin käski siskonsa hakemaan pajuja että tekee pari vitsaa (rupesi kai ajattelemaan että jos ei virvo niin käy pian niin ettei saa yhtään suklaamunaa). Tänään niitä kai pitäisi väsätä.
Kohta ollaan lähdössä toiseksi nuorimman puheterapeutille.Ärräkouluun. Tänään olisi myös tartuttava imurin varteen. Ja laitettava muksujen kaa rairuoho, kohta alkaa olla jo liian myöhäistä.....
Mitäs vielä...petirintamalla ollaan oltu vähän laiskanpuoleisia -kai tuo kevätväsy vaivaa. Eikä taida tapahtua tuota neitseellistä sikiämistä (vaikka horoskoopiltani neitsyt oonkin=))
Ihana auringonpaiste (ja toisaalta kamala kun näkee miten likaiset ikkunat on...)
Mukavaa huhtikuuta kaikille!
Tanni
Vimpula ja Tanni olikin jo ehtineet kuulumisia laittaa....meillä eilinen meni Hullut Päivät merkeissä kun Stockmann avasi kl 8.00 ovensa. Kiertelin siellä vauvaosaston ja ihailin kaikkea turhaa ja tarpeetonta. Lopulta päädyin kotiin haamumunkkien ja dvd Pikku Naisia kera . Sitä sitten 1v:n kanssa katsottiin ja itkettiin kaikissa liikuttavissa tai vähemmän liikuttavissa kohdin. Muuten mitkä teistä joilla on joko kaksoset tai sitten pienet sisarukset on parhaat kaksosten rattaat? Mulla on kauhea ratas-kriisi kun ikäero jos on pieni niin tarviin kaksosten kärrit jos taas saa tätä vauvakuumetta siirrettyä niin voisi selvitä seisoma laudalla. Kauheen vaikeeta.
Palailen
Annlinn
Omaa napaa vain.
Mulla on joku kriisi tämän mun vauvakuumeeni suhteen...
Ajatuksiin hiipii ajatus siitä että näinkin voisi olla hyvä...Apua!
Mulla alkaa nostaa päätään kaipuu"omaan elämään"saada oma kroppa itselleen.
Mulla on kova raskauden kaipuu ja pienen vauvan kaipuu mutta samaan aikaan tuntuu hyvältä ajatus että lapset kasvaa ja ovat vähemmän riippuvaisia minusta!!
Mistä nämä ajatukset tulevat ja kaiken lisäksi piinaavat yötä päivää??=)
Mä vaivaan itseäni jatkuvasti näillä mietteillä...
Ja siltikin ajatus siitä ettei meille enää tulisi vauvaa,tuntuu pahalta=/
Vai pitääkö tässä vaan antaa ajan kulua?
Huh!
Leanna
Leanna, tuttu tunne. Moneen kertaan minäkin nuo ajatukset kelannut läpi... Loppupäätelmänä: molempi parempi... Mutta se on kai jo varmaa, että viimeistä kertaa nyt olen kuumeilemassa. Sitten on muiden asioiden vuoro.
Ellada, oireiletko; )? Mulla ei juuri mitään fyysisiä oireita. Ehkä vähän alamahaa jomottelee; kai sitä kyttää nyt tuntemuksiaan tarkemmin. Mutta päässä koko ajan ajatus, että tärppi olisi käynyt... Hassua! Testit polttelee kaapissa, olen malttamaton.
Virpomisesta oli puhetta... Eivät meillä pojat ole innostuneet asiasta, joskus on kokeiltu. Asutaan sen verran syrjässä, ettei tänne ole juuri muitakaan virpojia eksynyt. Pitää muistaa kuitenkin varautua : )
Iltahommat kutsuu...
Miimu
Kuume on kasvanut niin kovaksi että sitä pitää jo itsestään selvyytenä että 4. vauva tulee. Ja mieskin on ihan innoissaan.
Tänään varasin lääkärin. Yksityiselle gyne/synnytyslääkärille 14.5. Siellä sitten asiasta saan lisää infoa, kuin paljon riskejä olis uudessa raskaudessa. Neuvolasta kun kysyin niin käski varaa tavallisen tk lääkärin ja pyytää lähete äitipolille. Eka vapaa lääkäri kuukauden päästä ja äitipolille varmaan kanssa joutuis venaileen kauan.... En pysty oottelemaan. Olen sellainen kaikki-mulle-heti-nyt tyyppi. Ainoa vaan että..... mulla olis ovis noin 10.-12.5. ja tekis mieli jo koittaa onneaan, kun musta tuntuu kuitenkin että raskaus olisi mahdollinen, vaikkakin seurantaa vaatii paljon.
Autoon olen jo uuden istumajärjestyksen miettinyt, että kuka menee mihinkin penkkinsä kanssa kun uusi vauva tulee... Ja pinnikselle paikka mitattu makkarissa. Kyllä se oma pää on vaan hassu.