Kilpirauhasen vajaatoiminta ja kuumuus/helle.
Miten muut selviätte helteistä ja sisälämpötilojenkin noususta? Mulla arvot kohdillaan lääkityksestä, mutta tuntuu että lämpö tappaa. Koko kroppa sekaisin heti kun ilmat lämpenee. Turvotus, heikotus, keho ei poista lämpöä ja tulee hirveä olo.
Kommentit (23)
En selviäkään. Koska en halua viettää kesää sisällä ilmastointilaitteen alla, vietetään kesät Jäämeren rannoilla. Tänään lähtö, ei yhtään liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
En selviäkään. Koska en halua viettää kesää sisällä ilmastointilaitteen alla, vietetään kesät Jäämeren rannoilla. Tänään lähtö, ei yhtään liian myöhään.
Piti olla aikaisin, aamuaivot. Mutta joo, tuskaa ovat kesät etelässä, saunomisesta ei tarvitse haaveilla jne. Lääkitys ja arvot vakaat jo vuosia, lämmönsieto ilmeisesti pysyvästi menetetty.
Mitä keinoja olette keksineet että pärjäätte? Mitkä taas pahentaa oloa?
Turvotus ja turpoaminen on kyllä pahaa kuumalla, mutta minulla taas muuten on niin, että on ihanaa, kun ei koko ajan olisi kylmä. Eli odotan lämpimiä aikoja. Arvot tosin mulla selvästi vajaatoiminnan puolella ja siksi jatkuva palelu. Saunassa on hyvä, ainut paikka missä ei ole kylmä. Saisi jo löytyä oikea annos. Turhauttaa, vaikka aina annosta nostetaan, niin tilanne on joka kerta vain huonompi.
Oletko normaalipainoinen? Liikkuminen aamulla kun on vielä viileää, uinti ja kylmät suihkut auttaa turvotukseen. Riittävästi vettä ja elektrolyyttejä myös.
Miten kaikki te, joilla on syystä tai toisesta kuumat aallot, selviätte helteistä?
Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavista 10% eli n 30 000 ihmistä ei hyödy Thyroxiinista eli pitäisi saada toinen lääke käyttöön mutta tästä maasta ei löydy kuin muutama lääkäri jotka saavat Valvira mukaan määrätä toimivampaa lääkettä.
Itse menin toissa kesänä niin huonoon kuntoon että lääkäri luuli että mulla on aivohalvaus.
Kuuma ilma on ihan helvettiä tämän sairauden kanssa.
Te, joilla vajaatoiminnan oireita, onko myös masennusta?
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavista 10% eli n 30 000 ihmistä ei hyödy Thyroxiinista eli pitäisi saada toinen lääke käyttöön mutta tästä maasta ei löydy kuin muutama lääkäri jotka saavat Valvira mukaan määrätä toimivampaa lääkettä.
Itse menin toissa kesänä niin huonoon kuntoon että lääkäri luuli että mulla on aivohalvaus.
Kuuma ilma on ihan helvettiä tämän sairauden kanssa.
Sama. Mitä sulla tehtiin tilanteessa? Mikä avuksi? Miten tää kesä?
Siitäkö sekin johtuu?
Mitkä elektrolyytit?
Erikoista koska kilpparin vajaa toiminnassa oireina ovat kylmyys niin kesällä kuin talvella kuten mulla ja lukee ihan oireissakin(google)
Vierailija kirjoitti:
Erikoista koska kilpparin vajaa toiminnassa oireina ovat kylmyys niin kesällä kuin talvella kuten mulla ja lukee ihan oireissakin(google)
Niin on, mutta monille tulee myös lämpöhalvaus helposti.
Vierailija kirjoitti:
Miten estää lämpöhalvaus?
Hanki tehokas tuuletin ja/tai ilmalämpöpumppu, huolehdi syömisestä, levosta ja nesteytyksestä, vältä suoraa auringonpaistetta, pidä hattua ja suojaa ihosi peittävillä mutta ilmavilla vaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikki te, joilla on syystä tai toisesta kuumat aallot, selviätte helteistä?
Käymällä suihkussa ja vaihtamalla paitaa jatkuvasti. Päähikoilu onkin sitten toinen juttu, kun näyttää siltä, että otsassa sijaitsee vesiputous.
Elektrolyyttien lisääminen veteen EHKÄ auttaa.