SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN HUHTIKUU: )
Vanhasta muistista meni jutut vielä maaliskuun ketjuun...
Mutta tästä se kevät todella alkaa...
Kommentit (232)
Omppis, juu, olen ollut ihan pilvissä...välillä kyllä vähän kauhistuttaa että mihin soppaan sitä on lusikkansa tunkenut, mutta pääosin ihan euforiapilvessä leijun. Tänään oireet kolahtikin jo kunnolla, kahvia en kykene juomaan ja aamulla halailin jo wc-pönttöä. Koululaiset oli onneksi jo lähteneet silloin kouluun eikä nuo pienemmän tajua... Väsymys jonka pistin flunssan piikkiin onkin varmaan johtunut tästä tilasta...
Enkä siis oikein voi uskoa ja välillä pelkopeikko pilkistää....eli kun yleensä raskautuminen on ollut vaikeampaa niin miten nyt kun tapahtuikin noin vaan yllättäen, niin tarkottaako se että kaikki ei meekään putkeen.
Juu, minäkään en oo ihan vakuuttunut noista pienemmistä kouluista; olin 3 vuotta töissä kolmeopettajaisella koululla ja olen TOSI onnellinen että pääsin pois. Pikkukoulussa on aina se huono puoli että jos kemiat ei kohtaa jonkun kanssa niin sitä ei pääse pakoon... Nyt työpaikkani on kaksisarjainen ala-aste jossa lisäksi erityisluokkia. Ihan ok. Omat lapset on isossa yli 700 oppilaan yhtenäiskoulussa ja siitäkään ei oo mitään pahaa sanottavaa. On hirveesti kiinni siitä oman luokan opesta.
Ruokavaliosta oli puhetta; minäkin oon kaikkiruokainen. Miimun mainitsema korkea verensokeri ja "hyvämuotoisuus" sopivat myös minuun; meilläkin siis 3 poikaa ja yksi tyttö. (Mies oli hyvin vakuuttunut että tämä tuleva toukka on tyttö, itsellä on enemmän poikaolo).
Mutta mutta.. katsotaan nyt miten asiat etenee ja kauanko pystyn pitämään salassa. En haluisi kertoa vielä pitkään aikaan vaan nauttia ja hykerrellä ihan itse; viimeisen kerran; varsinkin kun tiedän ettei kaikki kommentit oo positiivisia kuitenkaan.
Tanni
siis ohje ei ole tullut meidän neuvolasta vaan tuolla yhdessä toisessa keskustelussa yksi ihminen kertoi heidän neuvolassaan (en tiedä missäpäin!) annetun tällaisen ohjeen ja minä tietysti ihan naurettavan rotapelkoisena otan oikein "varman päälle" tuossa asiassa.
Nyt on pakko taas lopettaa lyhkäseen... poika tuossa mesettää samalla kaverinsa kanssa ja ny se kaveri tuolla näyttää huhuilevan taustalla.
Miimu - kyllä varmaan sulla pienellä kaikki on hyvin.. ehkä nämä vain oli menkat, jotka voi tulla raskaudesta huolimatta. Tsemppiä sinulle!
Leanna - minulla on ollut hormonikierukka, senhän upein puoli on just se että minä ainakin pärjäsin pelkällä pikkuhousun suojalla.. Vuoto oli niin olematonta!! Mutta olen aikavahvasti sitä mieltä että olin kärtyisä sen hormonikierukan vaikutuksesta! Nyt kun ei ole mitään hormoniperäistä ehkäisyä (ei lainkaan ehkäisyä) ollut enää sen jälkeen, olen paljon tasaisempi.. hmm tietty tästä voisi mies vaikkapa olla erimieltä, mutta tämä olikin minun mielipiteeni :)
Joo, eipä se yksi enää varmaan tilannetta kummenna, anna palaa vaan frank!! Lapset on tottuneet että sisaruksia on, niin sehän on ihan luontevaa, että yksi tulee vielä.
Kiva kun tulit kirjoittelemaan :)
iuiu - voi teitä, tuo oksutauti on kyllä taudeista PELOTTAVA! Hyvä että elämä alkaa jo voittaa.
tanni - ihanaa lukea sun fiiliksistä! Niinpä, se väsymys varmasti oli myös tätä raskautta, mutta olihan sulla pienillä flunssaputki siinä alla, ja sait valvoa... että eipä ihme että väsyttI!!!
Nauti kun on aika nauttia ja sitten jos on aika surra niin ... mutta niinkauan kun kaikki on hyvin, leiju pilvissä!!!
:)Tahtoo kanssa raskaaksi!!!:)
täällä ei kummempia, ihana päivä ollut, aurinko paistanut, eikä enää kylmäkään.
Flunssa vain tuppaa tulemaan, onneksi nyt kuopus nukkuu ja touhukolmonen on ulkona isänsä kanssa, saa vähän puhaltaa...
Illalla sitten kuskaan isompia ees taas harkkoihin.
kuulumisiin,
sinuvi
ei voi muuta kuin myötäelää ja muistella että sellaistahan se alkuraskaus oli. ei oikein voi kellekään kertoa mutta tuntuu että se loistaa läpi, (huokaus)(huokaus) ja muutama ilon kyynel. Kauheeta odottaa vielä monta kuukautta siihen yritykseen mutta nyt en kyllä anna periksi. On vaan niin paljon helpompaa se vastasyntyneen kanssa aika jos saisi tähdättyä tuohon koululaisten kesälomaan. Kauheeta tää mun suunnitelmallisuus!!!
Miimu: tapasin puistossa äidin joka kertoi että hän oli heidän kolmannen lapsen raskausaikana vuotanut vähän väliä ja yhteensä 22kertaa hän oli sairaalaan joutunut kun hän oli pelännyt keskenmenoa , mutta sitten vk 35 oli syntynyt terve poika eli ei aina tuo vuoto ole pahasta.
Iuiu: mä vihaan oksennustautia yli kaiken se on taudeista hirvein enkä meille sitä tosiaan halua eli sympatiat on kyllä sinun puolella.
Mulle tuli tänään uusi Ottobre-lehti ja aivan ihania tyttövauvan vaatteita eli niitä sitten alan ompelemaan ihan varmuuden vuoksi. Niin ja siinä oli myös ihana leninki tuolle mun tytölle sen aion tehdä kevätjuhliin.
Mitä muuten tekisitte minun asemassani, meillä on kesällä rippijuhlat ja haluaisin kutsua koko suvun mutta kun nuo mieheni vanhemmat on niin ällöt etteivät edes viitsineet tulla tän meidän kuudennen lapsen ristiäisiin eikä he ole koko poikaa edes koskaan nähneet. jotenkin ahdistaa heitä edes pyytää kun ensi kesänä tulisi kaksi vuotta täyteen kun viimeeksi heitä edes näki . toisaalta ei voi niitä jättää kutsumatta koska silloin täytyy koko miehen suku jättää kutsumatta....ääääärg mä tuun hulluksi kun ajattelen näitä sukulaissuhteita kuitenkin ne väläyttää jotain mukavaa siellä juhlassa. Toisaalta voisihan sen miehen suvun jättää kutsumatta kun ei tuo miehenikään heitä niin halukas ole näkemään ja eipähän tarvitsisi kuullä anopin vihjailuja siitä että onkohan kaikki lapset VARMASTI mieheni . Tai sitten kun anoppi selitteli kerran kirkossa kovaan ääneen miten me kuulutaan pakana uskontoon joka palvoo ikoneja. Tai kun anoppi selitti poikien kuulen miten isoissa perheissa tuppaa noita lapsia kuolemaan kuin sieniä sateella ja että kuinkakohan moni meidänkään lapsista elää aikuiseksi.......luoja miten vihaan tota ihmistä....
Annlinn
Ihana aurinko taas paistaa - kohta lähden naperoiden kanssa kartanolle - saa isompi nassikka pyöräillä sielunsa kyllyydestä, ja minä tulen reippaasti kävellen rinnalla. Pikkuruinen kun nukkuu vaunuissa - itkuhälyttimen kera :)
Annlinn - sulla on ihana anoppi :) Vaikeehan niitä sukulaisia olis jättää kokonaan kutsumatta, mutta vähän outoa käytöstä, ettei kiinnosta edes nähdä lastenlastaan!?!
nyt ulos!
-s-
Annlinn, aivan kamalalta kuulostaa tuo teidän anoppi! Varmaan sinun sijassasi jättäisin heidät kutsumatta, ettei vaan mene koko juhlat pilalle. Mutta voisitko silti kutsua muuta miehen sukua, tietävätkä he "anoppisuhteesta"? Mulla kanssa vuoden päästä edessä esikoisen rippijuhlat ja ongelmana ex-appivanhemmat. En ole heidän kanssaan ollut missään tekemisissä eron jälkeen, siitä tulee ensi kesänä 10 vuotta... Mutta kai mun on heidät pakko kutsua, en tiedä sit tulevatko. Mielenkiintoinen tilanne, jos paikalla on ex-miehen ja nykyisen miehen sukua...
Iuiu, mä kanssa kammoan mahatautia! Töistä saa joka talvi jonkun kivan noro- tai kalikiviruksen, joka sitten kotona kiertää koko sakin. Pari kertaa olen ollut viimeislläni raskaana ja mennyt tosi huonoon kuntoon. Neloselta vielä synnytys käynnistettiin semmoisen rytäkän päälle, olikin kaikkein hankalin ja raskain synnytys. Menen tänään ja lauantaina töihin, toivottavasti ripuliepidemia on jo laantunut...
Tanni, ihanaa ja kamalaa tuo (tämä?) alkuraskaus. Musta kanssa tuntui, että otsassa luki "raskaana" heti positiivisen testin jälkeen : ).
Oma tilanne on aika hermoja koetteleva. Eilen ei yhtään vuotoa, yöllä ja aamulla taas pienet lirut vessareissulla. Luulen, että saunominen provosoi tuota vuotoa, suurin vuoto oli lauantaina kovan saunomisen jälkeen. Nyt alan siis olla siinä uskossa, että vielä ei ole kesken mennyt ja vähän hirvittää ajatus, että se on vielä edessä. Kohta olis 6 viikkoa täynnä.. Mutta en voi mitenkään alkaa varomaan ja hissuttelemaan, vaan ajattelen, että jos raskaus ei kestä mun normaalia elämää, niin sitten ei voi mitään...
Pojat nahistelee, mentävä...
Täällä on niin upea ilma ettei malttaisi olla sisällä, pian taas lähdettävä tuonne, kun tuon pienimmän voi laittaa uudestaan nukkumaan.
Tanni... tuohan on vain hyvä merkki, jaksuja siihen pytyn kanssa seurusteluun!
Annlinn: Voi ei tuon anoppisi kanssa... mullahan tilanne on niin päin että anoppi on läheisin ihmiseni ja ymmärtäjäni etenkin tässä lapsiasiassa ja muutenkin tullaan todella hyvin juttuun - useimmiten.
Meillä on huomenna edessä reissu Tampereelle taysin uuteen allergiakeskukseen kolmosen kanssa. Kontrollista kyse vain tällä kertaa, mutta pitää muistaa kysyä tuhat asiaa alkaen tulevista vehnä- ja maitoaltistuksista. Pitäisi varmaan kirjottaa lista, kun aina unohdan ne asiat jotka olen aikonut ottaa esiin. Ärsyttää tuossa yliopisto sairaalan meiningissä se, että aina kun sinne menee vastassa on uusi "erikoistuva lääkäri" ja sitten ne antaa toisistaan eroavia ohjeita ja niiden kanssa on ihan ihmeissään ja seuraavana päivänä saakin sitten soitella osaston ylilääkäreille tai vastaaville ja kysyä, mitä nyt oikein olisi tarkoitus tehdä.
Ja minäkin kammoan mahatautia - aina kun joku oksentaa luulen heti, että se on rotaa, tosiaan olen tuon asian kanssa ihan naurettavan neuroottinen. Kuitenkin nyt näyttää siltä ettei pojalle rotavirusrokotuksesta tullut mitään oireita - ei ole edes kakannut normaalia useammin. Joten ihan pakko ottaa heti nuo uudet kestot käyttöön... Sitä paitsi ostin just yhdet vaippavillahousut ja ajattelin kokeilla niitäkin. Epäröin villahousujen ostoa, kun kolmonen on allergikko eikä voi koskeakaan villaan, mutta tuo nelonen tuntuu olevan eri maata, joten yhdet housut olen hommannut ja jos tuntuvat sopivan niin tilailen varmaan lisää...
Ja nyt takaisin ulos!
Voimia lääkärireissulle. meillä tuo kuopus on kaiken muun lisäksi vielä laaja-alaisesti allerginen ja ensimmäinen vuosi rampattiin Helsingissä allergiasairaalassa. ja juuri tuohon lopulta hermostui, joka kerta vastassa eri lääkäri ja eri neuvot. onneksemme meillä on hänellä vakuutus ja nyt ollaan maailman ihanimman yksityislääkärin potilaita. Ainoa ongelma on että hän on niin suosittu että akuuttiaikoja ei saa millään. mutta vastaa kyllä kiitettävästi sähköpostiviesteihin.
Meillä juuri menossa vehnäaltistus ja epämääräistä oireilua:refluksia, pientä yöitkua, yökkäilyä, mutta ei ainakaan toistaiseksi mitään vakavampaa eli hyvältä näyttää. ja nyt yirtetään etsiä sopivaa vuorokausiannosta jolla oireet pysyisivät pois. Jos voisi syödä muumikeksejä vaikka kerran viikossa=)
sää on tehokkaasti hiljentänyt meidänkin puheliaan ketjun : )
Tein tänään testin ja täysin puhdas nega oli. Helpottavaa, voi palata normaalielämään viimein. Nyt tuntuu siltä, että otetaan aikalisä vauvaprojektissa ja katellaan mihin mieli kääntyy.
Mukavaa viikonloppua kaikille : )!
Miimu
Olipas ihana päivä!
Aamulla lähdin kahden pienimmän kanssa ystäväni luo eripaikkakunnalle ja piiiitkästä aikaa turinoimme oikein urakalla. Juuri saavuin kotiin, ja tuolla pienet nukkuu reporankana. Isommat taas jo ovat harrastuksissaan.
-sinuvix4 ja haave-
Miimu - olen pahoillani että testi näytti negaa :/ Voimia sinulle ja miehellesi!
Minnehän mun viesti hävis?
Miimulle pahoittelut, että kävi ikävästi, ehdit jo iloita tulevasta, voimia teille.
Annlinn. Aika kamala anoppi. En keksis itse muuta kun jos voisi sivumennen vain ilmoittaa, että meillä olis juhlatkin, ei pääsisi sitten valittamaan jälkeenpäin.... Toisaalta miksi kutsua ihmistä joka ei kuitenkaan arvosta asiaa.
Mulla on ihan kiva anoppi, mitä nyt aina kyselee, että onko ehkäsy kunnossa ja jos tulee meille katsomaan lapsia siivoaa kaapit, mikä minusta on aika kiusallista.
Iuiu: toivottavasti mahatauti on jo ohi! se on sellaista mitä en kyllä ikinä haluaisi, ennen meille tarttui kun joku vaan puhuikin mahataudista, nyt ei ole ollut pitkään aikaan, taidettu saada jo vastustuskyky kaikkia vastaan =)
Leanna: mulla oli ennen se hormoonikierukka ja aluksi oli tosi hyvä ja vuodot väheni tosi niukoiksi ja säännöllistyi. sitten alkoi tulla ihme vatsakipuja ja poistatin sen. Tuntui ettei oma hormoonitoiminta lähtenyt käyntiin millään, ja silloin kuluikin se vuosi että raskauduin, vaika muuten olen ennen kuulunut siihen ryhmään mikä raskautui heti kun halusi.
Saas nähdä mitä nyt tulee kun ei tunnu mitään ovikseen viittaavaa vaikka aika olis, ja ovistestejä en viitsi ostaa ettei mies vallan pelästy =)
Sain rakkaan jälkikasvun vihdoin nukkumaan, tekivät siskonpedin ja tulihan siitä supinaa ja vähän riitaakin, että miten siellä sitten oikein missäkin järjestyksessä kukakin nukkuu ( siis noi pienimmät).
Ihanaa kun on kesä tulossa, nautin siitä todella, kun en ole yhtään talvi ihmisiä, mulle riittäis parin viikon talvi jos sit taas olis lämmin=)
Kaikille mukavaa päivää toivoo Ellada !
vielä tulin piipahtamaan koneella ennen yöpuulle menoa. Kaikki ovat jo nukkumassa.
Mulla on jotenkin epätoivonen olo tuosta raskaaksitulosta - tai toiveesta. Jotenkin pelottaa että se antaa odottaa..Kävin perjantaina ystäväni luona, ja siellä vauvaa ollaan toivottu ainakin kolme vuotta, hoitoja he ei halua.. Jotenkin on lohduton olotila. Toivoisi niin heillekin sitä vauvaa. Ja meillekin, vaikka yhtäaikaa :)
Päivän piristys oli se, kun istuttiin miehen kanssa autossa, vain pienimmät mukana, ja näin saatiinkin jutella rauhassa. Mies pohdiskeli autojuttuja, ja summa summarum totesi sitten että jos meille vielä yksi (lapsi) tulee, niin hän on funtsannut mikä se meidän seuraava auto olisi... toki siihen lisäsi että tämä taitaa olla liian varhaista :)
Eilen näin erään tutun, sain kuulla että heille tulee pian 7. lapsi!! Ihanaa!!
Oma kuume senkun kasvaa - ja oma usko siihen että joskus (pian) sen nyytin saisi, on laskussa :( Mitenkähän sitä näin masentaa.
vaikk on ollut niin ihanan aurinkoinen viikonloppu. No toivottavasti te muut olette reippaammalla fiiliksellä..
Nyt nukkuun, öitä,
sinuvi
Minäkin luulin ettei käy niin helposti ja kuinka ollankaan, tässä ollaan...
Lauantaina olin muksujen kanssa 215 km:n päässä mukana vanhimman pojan futisturnausmatkalla. Mies oli yllätys yllätys taas opintojen parissa...Ajattelin että mitähän tulee, kun on ollut niin paha olo. No, aamulla kyllä oksensin mutta muuten ei ollut huono olo koko päivänä!! Käytiin samalla ressulla sukuloimassa ja moikkaamssa yli seitsemänkymppisiä kummejani. Oli ihan mukava reissu. Pystyin joka kummilassa juomaan kupin kahvia eikä tehnyt tiukkaakaan, kotona jopa kahvin haju yököttää.
Oksentanut oon aamulla ja illalla ja päivät voinut muuten huonosti. Mutta heti kun tulee parempi pvä (niin kuin la tai sit su -aamuna kun aamulla en oksentanut) niin jo ajattelee että onkohan kohdussa ees elämää. Niinpä oman mielenrauhan takia varasin yksityiselle ultraan ajan -on tänään.
Vappuna vietetään vanhimman 11-v synttäreitä, mummit ja kummit tulee grillaamaan ja kakkua ja munkkeja +simaa syömään. Onneksi mies hoitaa tuon grillauksen.
Mutta nyt huudellaan kutsuvasti tuolta olkkarin lattialta...lelut ei enää yksin viihdytä...Mukavaa alkanutta viikkoa.
Tanni
Voi Sinuvi älä nyt synkkyyteen vaivu laitan täältäpäin paljon +++++tuulia sinne jos ne vaikka auttaisi.
Itse vaan oon sellainen hoppuilija että jos ei vauva ensimmäisellä yrityskuukaudella kuuluisi niin kyllä varaisin yksityisiin lapsettomuushoitoihin ajan, mie en kyllä voisi kolmea vuotta odotella ja joka kuukausi pettyä.
Tuntemukset täällä on sellaiset ihanan viikonlopun jälkeen että ensimmäistä kertaa tuntuu että meillä ei olisi mikään kiire tuon uuden vauvan suhteen kun tuo meidän Sottis on siis aivan mahtava. Oltiin TAAS vaunukaupassa siis kun ajapeliä näin söpölle 1v. :lle on aivan mahdotonta löytää. Nyt se sitten löytyi ja laitan blogiini kuvan uusista yhdistelmistä heti kun joku pojista auttaa kuvien muokkaamisessa. Meillä on nyt Gesslein Swingit ne maailman ihanimmat vaunut jotka mulla oli ensimmäisen kerran kolmannella lapsella. Olo on kuin uudestisyntynyt.
Ensin luulin että kun puolikovallakantokassilla yhdistelmät ostin niin turhaa olisi se kantokassi mutta eipäs olekaan siitä saa ihanan lämpäpussin ja tuo miun vauva on aivan huisin söpö kököttäessään pussin sisällä. Me lähdetään kohta ulos ajelemaan noilla kärryillä.
Mukavaa viikkoa kaikille !
annlinn
Siis oli aivan kaamea tauti täällä..... pistää ihan miettimään, oliko kuitenkin rotavirus kyseessä. Nimittäin tuossa lauantai-iltana kakkonen oksensi saunan rappusille ja siitä se sitten alkoi... Pari tuntia myöhemmin oksensin itsekin ja la-su yö meni siihen, että ramppasin 15 minuutin välein vessassa ja molemmista päistä tuli pihalle, vesikään ei pysynyt siällä. Eilisen päivän olin kuumeessa ja ihan kanttuvei, tosin onneksi nesteet alkoivat pysyä sisällä, kun olin huolissani tuosta maidontuotannosta. Enpä kyllä muista milloin viimeksi olisin maannut ja nukkunut koko päivän, vauvaa en uskaltanut nostaa ollenkaan vaan isä hoiteli muuten koko päivän ja toi vain rinnalle syömään. Kakkosen kanssa siinä podettiin tautia. Nyt aletaan olla jo tolpillamme, mutta tänään puolestaan kolmonen on nukkunut suurimman osan päivästä, kuumeessa tuntuu olevan mutta ei ole kuitenkaan oksennellut.
Leannalle siitä kierukasta, mulla on joka välissä ollut kuparikierukka ja se on kyllä sellainen, että lisää vuotoja, hormonikierukka taas vähentää. Viimeksi meinasi hermot mennä kierukkaan, kun sen kanssa oli aina niitä välitiputteluvuotoja. Tällä hetkellä ei ole ehkäisyä eikä tulekaan muuta kuin tuo muon luomuehkäisy (eli lapset kasattuna barrikadiksi parisänkyyn...)
Sinuvi älä vaivu synkkyyteen.
Äläkä sinä Tanni huolehdi liikoja, kyllä se varmasti hyvin lähtee sujumaan... Paljon mukavampaa tuo oksentelu on silloin, kun siihen on tuo kunnon syy, nämä oksutaudit ovat ihan kaameita.
Ja Miimulle pahoittelut keskenmenosta.
Se perjantainen Tampereen reissu meni kuten uumoilinkin, ilman sen kummempia uutisia - tavattiinpa vain taas kerran uusi lääkäri. 5*mamma, meillä noista altistuksista on joka kerta tullut voimakkaat oireet päälle jo heti sairaalassa, eli ei ole koskaan tarvinnut kotona niitä jatkaa. Ärsyttävä tuo Kelan meininki kun pakolla vaativat lasta kiusaamaan. Lääkäri pohti josko asian voisi hoitaa prickillä ja verikokeella, mutta eipä varmaan menisi Kelalle läpi.
kaikille pahoitteluista ja myötätunnosta : )!
Mukavaa oli olla viikonloppuna töissä, tänään menen taas iltavuoroon. Pikkuhiljaa alan orientoitumaan viralliseen töihinpaluuseen, vajaa kuukausi enää aikaa siihen. Viime yönä tuskailin minäkin jonkun mahapöpön kourissa, kovat vatskivut ja hetken jo pelkäsin, että nyt kohtutulehdus tms. komplikaatio on iskenyt. Mutta taisivat olla suolistoperäisiä vaivoja ne, esikoisella samaa oiretta ed. yönä. Tarkoitus on aloittaa oikein pilleriehkäisy seuraavista menkoista, endon takia mun kannattaa "suojata" hedelmällisyyttäni niillä, vaikka muuten inhoan pillereiden syöntiä. Yksi lipsaus tässä on käynyt, toivottavasti muistetaan seuraavan kerran varoa ; ). En lopullisesti ole vauvahaavetta hyljännyt, mutta haluan ainakin kesän yli tunnustella, miltä elämä maistuu ilman vauvaa...
Huomenna lähdetään miehen kanssa yöksi hotelliin hääpäivää viettämään, ei olla yli 8 vuoteen oltu vuorokautta erossa lapsista...Hui : )!
Kaikille aurinkoista ja hauskaa vappua!
Miimu
Kiitos kaikille tsemppauksesta, kyllä kai täältä noustaan vielä-- alkais vaan ne menkat että voisi aloittaa sen yrityksen!! Jollei pian kuulu, soitan yksityiselle, että kuinkas sitä kiertoa voisi synnytyksen jäljiltä herätellä..onhan kohta 9kk kulunut-enkä imetä enää.
tanni - oikeesti tosi ihana lukea sun fiiliksiä ja olotiloja tämän raskauden suhteen! Kun kerrot pahasta olosta ym heikotuksesta, jotenkin muistaa hyvin omasta kokemuksesta myös :)
Annlinn - ottiko ne sun rattaat vaihdossa noitten gesslaneitten kanssa, vai myitkö suoraan?
katjalah - oksutauti on kovaa :/
Miimu74 - ihanaa reissua sulle ja miehellesi!!
lähden pienten kanssa käymään parin yön reissulla mummulassa.. tuolla 4h ajomatkan päässä... tuleepahan reissu tehtyä. Ja vähän vaihtelua.
Hauskaa vappua kaikille, jos en linjoille pääse!!
sinuvi
Iik, paras ystäväni on synnyttämässä!! Jännitän ihan kuin itse olisin siellä! :) Ihan huippua saada kohta vauvauutisia! Raskaus onkin mennyt yli melkein pari viikkoa, että jo on vauvalla korkea aikakin syntyä. Huomenna ois ollut edessä käynnistys, mutta lähtikin viimeyönä luomuna syntymään :) Odottelen kuumeisena.. puhelin vieressä koko ajan - tottakai!
Voi Sinuvi, älä vaivu synkkyyteen! Ajattele kuinka helposti Tannikin raskautui! Yhtä helposti se voi käydä sinultakin! Kunhan menkat ensin palaavat. Eiköhän ne pian ala jos kerta imetyskin on nyt lopetettu. :)
Oma kuume on ollut vähän säästöliekillä.. Osittain yritän sitä itsekin jarrutella ja osittain tuntuu, että kaksi pienintä on vielä kovin pieniä... mutta syksyllä (tai loppukesästä) olen varmasti paljon enemmän selvillä tunteistani ja siitä suostuuko mies enää vauveliin.. ? : / Eilen kyllä apteekissa haikailin raskaustestejen suuntaan. Näyttävät NIIN houkuttelevilta! Jospa minäkin vielä joskus testailen..!
Olikin nättejä päiviä, mutta nyt on ropsinut parin päivän ajan vettä. Sais kyllä jo pihakin kuivaa, että pääsis tosissaan haravanvarteen ja pihapuuhiin. Jotain uutta piha taas kaipaisikin. Haaveilen parista vaahterasta ja koivukujasta.. :) Voi voi... ja nyt taas tuntuu, että siitä VAUVASTA! :))
Miimu, jospa sinäkin saat sitten kesävauvan 2010. Kunhan ensin hetken annat tunteitten tuulettua. :)
Mutta miksei känny jo soi tai piippaa??? Vauvauutiset ois jo kovasti odotettuja!!!
Oikein iloista ja aurinkoista vappua minultakin. Meille tulee huomenna mun isä vaimonsa kanssa, joten voi olla etten koneelle ehdi ennen viikonloppua.
Haaveillaan... :)
Omppis ja viisikko (ja edelleen hieman jarrutteleva mies..)
Oksennusylihoitajan tervehdys!
Meillä on ollut ihan uskomaton oksennustauti, aivan järkyttävä. Maanantain olin 5-vuotiaan kans tiputuksessa sairaalassa koko päivän. Alkoi tosi rajulla oksentamisella torstaina koko väkeen, myös vanhempiin ja paranee tosi hitaasti.
Nyt voi jo luottaa siihen et ehkä me kuitenkin parannutaan.
Minä täällä odottelen menkkoja. Lauantaina tuli vaaleanpunaista valkovuotoa pari kertaa vessareissulla, mutta sen jälkeen ei olekaan näkynyt yhtään mitään. No, huomenna jälkitarkastuksessa varmaan saa tilannekatsausta, jos ultraavat.
Täällä oli ihan mielettömästi juttuja. Mielenkiintoinen tuo sukupuolijuttu. Meillä tyttöjä 4, poikia 2. Enkä ole kyllä kasvissyöjä. Mut sen tiedän että eka poika on saanut alkunsa luonnon helmassa. ;-) Ja siitähän meillä on vitsiä riittänyt kun ekat kolme oli tyttöjä ja sit saatiin tuolla keinoin poika aikaiseksi. Aina mietitään et kumpi olis kivempi, lähdetäänkö metsäretkelle yrittämään!! Ja toinenkin poika on todennäköisesti saanut alkunsa ihan eri paikassa kuin meidän makuukammarissa. Eli meillä poikien "tekoon" on liittynyt jotain erikoista!
Me asutaan maalla ja täällä on tosi pieni kyläkoulu, vajaa 40 oppilasta tällä hetkellä. Parin vuoden kuluttua pitäis olla yli 50 eli täällä riittää pikkuisia. Yläaste on sitten 600 oppilaan kokoinen. Hurja ero. Mutta meidän koulu on tämän kunnan yksi parhaimmista. Vaikkakin viime viikolla opettaja soitti, että meidän tyttö on erään toisen kanssa kiusannut yhtä tyttöä. Olivat jo sopineetkin asiat koulussa mutta niin vain jatkoivat. No, minä laitoin tytön naapuriin sopimaan itse asioitaan. Myös minä olen ollut koulukiusattu kavereiden sitä ymmärtämättä ja olen ehdoton ettei ketään koulussa kiusata.
Ihana ilma tulossa, pitäisi varmaan itsekin kömpiä ulkoilmaan. Lapset tuolla sinne haluais. Ei kait se auta kuin lähtä etsimään ulkovaatteita.
Vauvankaipuussa
Iuiu