SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN HUHTIKUU: )
Vanhasta muistista meni jutut vielä maaliskuun ketjuun...
Mutta tästä se kevät todella alkaa...
Kommentit (232)
Voi voi, luin uudet viestit ja ihan hihkuin innosta ja ilosta tannin puolesta. Aivan mahtavaa! Onnea ihan mielettömästi!!! Ylläriplussa :) Hyvää vointia ja upeaa raskausaikaa! Äläkä totisesti jätä meitä :)) Tosi iloinen olen puolestasi!! Toivottavasti myös pikkumiehen verikakka-asia saadaan onnelliseen päätökseen!!! Ei tarvis olla huolissaan.
Mutta sitten Miimu... voi itkut! :( Eikä! Miksei se vuoto vois vaan loppua ja raskaus jatkua normaalisti.. Onko koskaan aikaisemmissa raskauksissa vuotanut näin paljon? :( Jaksamisia..!
Iloinen olo toisen puolesta ja surulinen toisen puolesta...
Omppis kuittaa hieman neuvottomana.. : /
Kirjoitin tekstin ja luulin että se taas katos.... löysinkin sen ihan "uutena aiheena" joten koppaan sen nyt tänne minne kuuluukin.
Hauska lukea kun monet laittaa "raskaustumis tuulia muille" :) Naureskelen vaan kun meille ei niitä ole koskaan tarvittu. Kun olen päättänyt että vauva saa tulla, ja jättänyt pillerit, olen heti seuraavasta oviksesta paksuna. Näin mennyt jokaisen kolmen kohdalla. Ei tartte kun ajatella niin jo on.... :) Mutta kiitollinen tästä. kaikilla ei niin helppo juttu.
Voi kun pääsisin äitipolille jonkun lääkärin juttusille tästä kohtu asiasta. En tiedä pääseekö sinne tälläsessa asiassa? TK:hon turha mennä - ne siellä mitään tiedä.
Laskiskelin että jos nyt jättäisin pilsut, ja raskautuisin "heti" niin vauvan laskettuaika olisi tammikuun lopulla 2010. Silloinhan meijän kuopus olisi JO 1v10kk ja ikäero olisi jo lähellä kahta vuotta.... Niin mietin vaan että josko se kohtu kestäisi kun aikaakin nyt jo mennyt "näin kauan" :)
Miimulle vielä osanotot jos asiat on niin kuin nyt näyttää.
Tosi hienoa ja upeaa!!!! Onnea, onnea ja onnea....
-meriutu
Palaa pian Katjalah ketomaan miten siellä koulussa oli sitten sattunut. Mun täytyy kertoa minkälainen käytäntö täällä ala-asteella on:
eli kun joutuu selvittämään jotain kannattaa muistaa että mitä kierompi olet sitä parempi. Eli täällä vanhemmilla yleinen käytäntö kieltää kaikki mistä heidän lasta syytetään vielä senkin jälkeen kun lapsi on jo tunnustanut. Eli vähän siihen suuntaan että lapselta on kiduttaen tunnustus saatu.
toinen tärkeä sääntö on vedota esim. Jos lapsi vaikka olisi varastanut karkkipussin , siihen että kaikkihan sen olisi viennyt koska se oli SIJOTETTU sellaiseen paikkaan että se ihan ODOTTI että se vietäisiin.
kolmas sääntö on älä ikinä myönnä mitään ja etsi vika aina jostain muusta.
esim. lasteni koulussa kaksi poikaa riiteli ja potki lasioven rikki . toisen pojan äiti on varatuomari ja hän oli sitä mieltä että koulun pitää poistaa niin vaaralkliset ovet koska oli vähällä ettei hänen lapsen polvi mennyt lasin mennessä rikki- eli koulun syy. toisen pojan 'äiti taas sanoi että hänen poika ei aloittanut riitaa ja on näin ollen syytön koko juttuun eikä kommentoi.
Rehtorilla sitten meni aika kauan aikaa tän varatuomarin kanssa joten päätti antaa periksi kun ei näille pojille mitään rangaistusta voinut antaa kun se oli siis KOULUN VIKA.
eli mä en enään yritä edes selvittää mitään, koska mun lasten koulussa se ei ole mahdollista. Vanhemmat saattaa tulla sanomaan että "meidän lapsi ei koskaan valehtele" ja ne siis tosiaan uskoo siihen. mä taas en ole sellaista lasta koskaan tavannut joka ei kertoisi asioita mahdollisimman kaunistellen omalta kantilta.
Hauskaa eikö totta, mutta tälläistä täällä....Eli voimia Katjalah, äläkä myönny mihinkään!!!
Tuli vaan vielä mieleen että eikö ole aivan kauheeta: ensin me toivotaan raskautta ja sitten me ollaan monta viikkoa kauheessa pelossa että vauvalle tapahtuu jotain. näin kun ajattelee on aika stressaavaa tää äidin elämä.....
Annlinn
sitten munkin viestini tullut aika moneen kertaan...Ja mä kun olen luullut, ettei "keskustelukatkon" aikana viestit lähde..hihii.
Voi Miimu:( Onpas ikävää, että vuotaa vaan. Mutta silti voi olla vielä toivoa, kun ei ole kipuja. Mun spontaaniin keskenmenoon liittyi kyllä kovat kivut, kovemmat kuin menkkakivut (joita ei nykyää enää olekaan), kun vuoto alkoi kunnolla; muistaakseni päivän parin tuhruttelun jälkeen. Jaksamista sulle!!
Noora, onpas sinua siunattu hedelmällisyyden lahjalla:) Ihanaa! Mä en ole ollut lähelläkään, kun niitä on jaettu...Onneksi olen nuo kolme kuitenkin saanut "pitkän kaavan mukaan" :)
Nyt nukkumaan! Hyviä vointeja kaikille!
Eltemia ja levottomat jalat...
Elikkä ensin tuo kouluasia, siinä oli kyse siitä, että pojilla on siellä "jengi" ja ovat yhtä jäsentä sorsineet, syrjineet, nälvineet, tuuppineet jne... Itse entisenä koulukiusattuna olen varsin tiukasti tuosta kiusaamisesta puhunut lapsilleni. Lisäksi meidän 4-v tyttöä on kiusattu kerhossa niin ettei ole pitkään aikaan ollut halukas sinne menemään. Joten tuo meidän 12-v "kovis" on varsin tietoinen asioista, mutta niin vain pitää seistä mukana myötäilemässä.
Tämä asia on siis sellainen, että ei ole epäilystäkään etteikö olisi ollut mukana. Ja mielestäni ei asiaa lievennä se, että on "vain" seissyt katsomassa - kun nimenomaan tuota olen koko ajan hänellekin jankuttanut, katsojat ovat juuri pahimpia. Ilmeisesti kuitenkin tilanne ollut hieman se, että poika on pitänyt asiaa leikkinä eikä tajunnut, että yhdellä kavereista ei enää olekaan hauskaa. Onneksi kyseinen poika oli rohjennut kertoa asiasta kotonaan niin eiköhän tämä nyt järjesty. Ja minä taas eilen läksytin poikaa. TOIVOTAAN, että vähitellen alkaisi oppia ajattelemaan eikä vain menisi joukon mukana. Ainakin tuntui olevan vilpittömän pahoillaan. Eli mua ei harmita koulu vaan se, että huolimatta siitä mitä on juteltu pojan kuitenkin pitää lähteä moiseen mukaan.
Noora: Minä myös olen noita, jotka raskautuvat "sormia napsauttamalla"... onneksi ei kuitenkaan kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä, mitä tässä vähän aikaa sitten pelkäsin...
Miimu, toivoa on niin kaun kuin niitä hyytymiä tai kipuja ei ole. Minäkin olin kakkosesta ihan varma, että kesken meni, mutta tuolla tuo nukkuu viereisessä huoneessa. Silloinkin vuotoa oli kuin kuukautisissa ikään.
Niin ja Tanni, eihän sinulla ole kiirettä pois täältä. vaikka raskauduitkin. Meillähän on kaikilla krooninen vauvakuume, joten hyvin voi raskausaikana kuumeilla seuraavaa....
Katjalah! Meillä myös minä entisenä koulukiusattuna olen pitänyt omille pojilleni tiukan linjan tuossa kiusaamisasiassa. Siitä huolimatta ollaan oltu esikoisen kanssa koululla näitä asioita selvittelemässä... Ihan kamalaa! Syksyllä viimeisin episodi ja musta tuntuu, että se otti pojallakin niin koville, että on tainnut nyt parantaa tapansa. Tilanne oli samantyylinen kuin teillä, hän oli mukana porukassa, joka yllytti kahta muuta poikaa tappelemaan. Eniten mua kanssa harmitti se, että vuosikausien puheet ja paasaukset tuntuivat menneen hukkaan.
Nykyisin puututaan ainakin täällä meillä melko järeällä kädellä tuohon kiusaamiseen, jos se vaan tulee opettajien tietoon.
Noora, minä myös olen sellainen kertalaakista raskautuja, ainakin tähän saakka ollut. Se tuo kyllä lohtua näin menetyksenkin hetkellä, koska tietää että melko varmasti onnistuu taas raskautumaan heti kun haluaa. Mutta tuntuu, että se pohdinta siitä, että haluaako, täytyy taas aloittaa alusta... Nyt ajankohta ei ole enää niin houkutteleva, koska töiden alku alkaa olla lähellä. Mutta varmasti mietin tätä asiaa paljon lähiviikkoina.
Joo, aikalailla meininki on, niinkuin ois vaan menkat yhtä-äkkiä alkaneet. Ei edelleenkään kipuja. Toivon, että kohtu tyhjenisi itsestään ilman toimenpiteitä.
Tanni, jatkahan vaan jutustelua täälläkin : )! Paljonhan täällä puhutaan ihan muistakin asioista kuin vauvakuumeesta.
Moikka!
Pää taas raksuttaa kuin julmettu! Vastahakoisesti aamulla taas sen pillerin suuhun heitin. Ei uskalla jättää pois ennen kuin kaikki 100% varmaa :)
Miten teillä muilla; miten ympärillä olevat ihmiset kuten vanhemmat, sisarukset ja ystävät suhtautuvat monen lapsen haaveisiinne tai uusiin raskauksiin? Mulla on jotenkin vaan sellainen olo että tulee saamaan "paheksuntaa" jonkin verran, ainakin selän takana. On jotenkin rikollista tai hullua haluat paljon lapsia. ;Monet ajattelee heti että "joo, se ei vaan halua mennä duuniin niin lisää lapsia vaan..." ja on muka jotenkin "yhteiskunnan elätettävänä" kun on koti äiti. Eikö voi käsittää että on ihmisiä jotka rakastaa lapsia ja haluaa monta. On niin kuin äidiksi luotuja. Kerkee niitä töitä sitten tehdä.... mäkin kuitenkin vasta 28v.
Ja sitten monet joilla vähemmän lapsia ajattelee että isojen perheiden lapset jää paljon vähemmälle huomiolle. Musta se ei ole niin.
vähän käytiin tuossa ulkona lenkillä, tuntui jo ihan kesältä...
Meidän lasten kouluissa ei ole koulukiusaamista sanan varsinaisessa merkityksessä. Me ollan asuttu aika monessa paikassa ja pahin koulukiusaaminen oli todella tuppukylässä jossa koulussa vain 44 oppilasta joista 4 oli meidän. siellä yhden opettajan poika kiusasi lähestulkoon kaikkia myös meidän yhtä poikaa. Kukaan ei asialle tehnyt mitään kun kylässä kaikki tunsi toisensa ja huh huh miten ahdistavat piirit olikaan siellä.
Täällä isot koulut mutta ongelmat jotenkin sijoutuu enmmän noihin vanhempiin ja vanhempien välisiin riitoihin. Toisaalta tahtoisin muuttaa maalle mutta tämä on juuri se syy miksi en uskalla.
Isot koulut olen kokenut paremmiksi ja meidän vanhin poikahan kerkesi miehen työn takia vaihtamaan pelkästään ala-asteella koulua jonkun kahdeksan kertaa jos ei ollut vielä useammassa. en nyt muista tarkkaan.
Muuten tuli vaan mieleen kuinka moni teistä on kasvissyöjä ja mikä on teidän perheen sukupuoli jakauma. Lui juuri että kasvisruokaa syövät äidit saisivat useammin tyttöjä ja sekaruokaiset poikia? pitääköhän paikkaansa? meillä on enemmän poikia itse syön kausittain kasvis-vegaaniruokaa sitten taas sorrun ja liha menee muitta mutkitta alas. olisikohan se syy meidän poika määrään?
annlinn
Olen ollut kasvissyöjä 16 v alkaen ja ainakin toistaiseksi enempi poikia pyöräyttänyt kuin tyttöjä.... (3-1 tilanteessa mennään)... Ja mulla noita lipsahduksia näihin 18 v mahtuu tasan yksi ja silloinkin söin vahingossa vähän kalaa eikä sen tujumpaa lihaa...
Äsh, itku kutsuu, palataan...
Meillä myös on ihana aurinkoinen ilma ollut, kiva ollut kärrytellä, toisen ollessa kerhossa.
Annlinn'n kyselyyn, meillä lapsitilanne 2-2, ja syön kaikkea ;) kasvikset ja lihat sulassa sovussa.
Niin, ja poikia tehdessä ei ole ollut kirvestä vuoteen alla :) :)
Mutta pitäis varmaan laittaa, kun sitä poikaa toivoisin..
Oliko se Eltemiä joka kyseli siitä minun 'toivekuukaudestani'-- eli tarkoitin että mahdollinen laskettuaikani olisi toivekuukausista tammikuu. Ja varakuukaudet tietenkin on aina se seuraava kuukausi. Ikäähän tässä jo on..eli toivon sen vuoksi mahdollisimman nopeaa raskautumista. Mutta olen siellä kesä2010 projektissa, sillä meillä ei olla kovin nopeaa raskauduttu, ja km'jakin on koettu.. Ja tuo kesä 2010 voi tulla liiankin pian meille...Eli takaraivossa on pelko että vauvan saantiin voi mennä pitkäkin aika, vaikka raskautuisikin - siinä eläää pelko rinnalla, että saako vauvan pitää, alkaako kaikki toivomisesta alkaen alusta.. Niin, me ollaan kovin erilaisia tuossa raskautumisessa, ihan kateeksi käy teille, jotka helposti saatte lapsia..
Mutta kivalla tavallahan noita lapsia saa miehen kanssa tehdä - joskus sitten saadaan nauttia 'hedelmistä' :) :) jos hyvin käy.
Tästä ruokavaliosta oli puhe.. tänään nautittiin kolmosen kanssa heti niin ravitsevista ja maukkaista grillin ranskanperunoista.. no nyt saa olla pitenpi aika kun niihin sortuu..
-s-
Aurinkoinen päivä täälläkin, mutta vieläkin tuulee aika hurjasti. Kuopus tuli lisäksi kuumeeseen, joten ihan sisällä ollaan oltu tämä päivä.
Meillä lapsia 3-2 ja tyttöenemmistö. Kaikkiruokainen olen :) Minun tapauksessani vois kai sanoa, että runsas makeansyönti tuo tyttöjä! ;)
Soittele ihmeessä Noora neuvolaan ja pyydä aika kohtuneuvotteluun joko neuvolaan tai äitipolille. Saisit varmasti hyvän tilannekatsauksen ja arvion siitä mikä väli se nyt ois sopiva ettei riskit ois niin suuret. Ja ainahan voit odottaa vielä muutaman kuukauden ja liittyä kesävauva 2010 projektiin! :)
Mikä Miimun vointi?
Entä Tannin fiilikset, pilvissä?
Hyvää yötä, nukkumatti ja kuumeinen kuopus kutsuu!
Omppis pomppis poo
Täällä taas palstaterroristi, jolla ei ole muuta tekemistä kuin roikkua netissä................
Vielä tuosta meidän koulusta, kyseessä on siis n. 50 oppilaan kyläkoulu ja opettajien kanssa oli just puhetta siitä, että näissä pikkukouluissa ongelmana on aika usein se, että nuo "kellokkaat" tuppaavat olemaan pikkukouluissa usein noita, jotka antavat kielteistä esimerkkiä. Isommissa kouluissa on enemmän toisenkinlaista meininkiä. "Ihanaa" kuulla etten ole ainoa näiden juttujen kanssa painija - toisaalta haluaisi lisää lapsia ja toisaalta entisetkin aiheuttavat harmaita hiuksia.
Tuli tällä viikolla takapakkia kestovaippojen käytölle (vaikka just eilen ostin noita aikamoisen kasan.) Ihan vain tuon kuopuksen rotarokotteen takia käytetään nyt vähän aikaa kertakäyttövaippoja - ja pestään hysteerisena käsiä ettei vain tule rotaa kellekään - esikoisella oli tuo noin vuoden iässä ja ikuna en ole moista tautia nähnyt. Kolmessa päivässä paino tippui kymmenestä kilosta kahdeksaan, kun kaikki nesteet lähti ja sitten oltiin sairaalassa tiputuksessa pitkän aikaa. Eli vaikka tuon rokotteen vielä joutuu itse kustantamaan (syksyllä tulee rokotusohjelmaan) mieluummin maksan sen kuin jännitän taas vuoden paniikissa mahdollista tartuntaa. Kakkosen ja kolmosen osalta olen jännännyt, noiden vauva-aikoina rokote oli tulossa muttei vielä markkinoilla ja silloin vannoin, että kunhan tuota alkaa saada niin seuraaville lapsille otetaan maksoi mitä maksoi.
niin tuosta tyttö-poika jutusta, jokin aika sitten luin jostakin tutkimuksesta että poikavaltaisesta perheestä tuleva mies siittää todennäköisemmin poikia kuin sellainen, joka on tyttövaltaisesta perheestä... Meillä niin,että mies on tyttövaltaisesta perheestä (poikia 3 tyttöjä 4) ja silti tässä vaiheessa hänen osaltaan tilanne 2-1 pojille... ehkäpä tuo jakauma alka näkyä paremmin vasta, kun lapsia on kymmenen paikkeille.
Muiden suhtautumisesta nyt vain sen verran, että anopissa minulla on tavaton tuki ja ymmärtäjä. Vaikka toiset saattavat jo toppuutella ettei kai meille enää vauvoja tule niin viimeksi eilen anoppi sanoi ettei hänellä ainakaan ole mitään meidän perheen kasvua vastaan päinvastoin vielähän meiltä puuttuu ainakin se kolme lasta. Siinä sitten kehotti seuraavaksi saamaan tyttökaksoset (kun hänelläkin sellaiset on.)
Lukenut olen mutten jaksanut kirjoittaa...
Onnea Tanni!!!Ihanaa odotusta!
Miimu,toivottavasti vuoto lakkaa tai jos on mitä on,menee nopeaan ohi ja saat "alkaa alusta paremmin mielin"!
Mulla kuutosesta vuosi,niin että luulin km tulevan.Moneen otteeseen!Mutta niin vaan ultrassa aina sinnikäs syke näkyi.Ja sitä verta tuli tosiaan kunnolla kuin menkoissa!
Tuosta ravinnon merkityksestä sukupuoleen,mulla 5 tyttöä ja 2 poikaa.
Nuorena tyttönä olin jonkin asteen vegaani,ennen esikoista kuitenkin aloin syödä vaaleaa lihaa ja myöhemmin sitten ihan nautaakin.
Neljännen lapsen jälkeen,joka siis oli poika kolmen tytön jälkeen,tuli mulle kausi jolloin liha taas ei maistunut ollenkaan ja 4 vuotta olin "lihatta".Sinä aikana kuitenkin sai yksi poika alkunsa=)
Ja nyt taas sekaravinnolla tullut kaksi tyttöä=)
Eikä ole Kirvestä ollut sängyn alla eikä muita keinoja;)
Oma huono olo on jatkunut,en ole testannut sillä en usko siihen mahdollisuuteen.Kai tämä on sitä kuuluisaa kevät väsymystä vaan!
Kovasti soudan ja huopaan asian kanssa,olen tilannut kierukan laitto ajan mutta toisaalta haluaisin sen viimeisen tähän putkeen.Eilen jo sanoin miehelle etten mene sinne lääkäriin.Hän vaan sanoi etten saa tehdä mitään pakosta,enkä mitään mitä mistä en ole varma!
Kierukka on asia josta en kyllä olekaan varma...
Kuitenkin välillä mulla on kovastikin olo että tinki on nyt täynnä!
Onnea teille kaikille yrityksiin ja toivotaan onnistuneita tuloksia!
Leanna ja seitsämän kaalimaankakaraa;)
voi kun oikein heratin toiveita sen suhteen mutta eipä tunnu kauhean luotettavalta.
Omppikselle: arvaa miten mua nauratti kun teille tulee tyttöjä makeaa syömällä ja mä kun luulin että siksi meille taas tulee poikia kun perso makealle olen ja epätoivosesti yritän saada noita kahvilakäyntejä vähennettyä.
Muuten mitä te muut teette täällä kun äidit vaan käy kahvilla ja vauvakinossa. Mua ei enään innosta oikein kumpikaan. Vaan laihdutan ja laihdutan tosi epätoivoisesti.
Katjalah: Ihanaa kun sä olet niin aktiivinen meillä vaan on niin monta läppärin käyttäjää että tuntuu ettei neljä konetta riitä tämän perheen tarpeeseen. Muuten siinä pikkukunnassa missä me asuttiin oli vielä sellainen käytäntö että kiusaaja sai koulussa kiusata vapaasti jos hänen perhe toi kunnan kassaan suurimman verotulon, tän opettajan mies oli kunnan suurimpia veronmaksajia ja näin ollen kaikki hyssytteli eikä pitäny tän opettajan poikaa kurissa. Pahin tilanne tuli kun tietenkään maalla ei ole katuvaloja ja syksyllä siellä siis on tosi pimeetä vaikeeta näin kaupunkilaisen tajutakaan kuinka pimeetä maalla on syksystä mutta sen kokeneena voin sanoa että on niin pimeetä että kuun valossa näki kulkea mutta muuten et nähnyt paria metriä pitemmälle. Koulu järjesti Hallowiin-juhlat yhden oppilaan kotona no kun sitten meni poikiani kotiin hakemaan toisiksi vanhin oli lähtenyt täältä juhlasta pois kun tämä opettajanpoika vaan kiusasi ja veljet oli aivan neuvottomia. Kolmen kilometrin matkan mun poika oli siinä pimeydessä yksin kävellyt ja itkenyt kunnes autolla osuin paikalle. Kyllä pisti vihaksi. Sitten kun aloin selvittämään juttua meille sanottiin että jos te ette täällä kunnassa viihdy voittehan te aina muuttaa pois. Lopulta tein asiasta rikosilmoituksen vasta sitten kunnanjohtaja puuttui asiaan ja teki asialle jotain . loppuaika täsä kunnassa olikin aika rattoista ja mukavaa. Mutta se vähän hillitsee mun maalle kaipuuta.
Annlinn
Katjalah: miten teitä siellä ohjeistetaan sen rotavirusrokotteen kanssa. Meillä täällä on sanottu että onhan ne eläviä viruksia siinä rokotteessa mutta ei täällä olla kuultu että se olisi vauvankakasta tarttunut eli meillä kyllä käytetiin kestovaippoja ihan normaalisti vaikka rokote oltiikin saatu.
Leanna: sinulla on jo komea katras eli lisää vaan joukon jatkeeksi , mulla kauheat kokemukset kierukasta eli en suosittele mutta se on niin yksilöllistä ja joillekin se sopii tosi hyvin.
Kertokaa muitakin vanhanajankikkoja vaikuttaa tuohon vauvan sukupuoleen... Mä voisin kuitenkin yrittää niitä kaksoistyttöjä yhdessä Katjalah; n kanssa.
Olen lukenut seuraavanlaisia väitteitä:
-hyvinravitut, korkeahkon verensokerin omaavat naiset saavat poikia (sopii muhun ; ))
-aliravitut naiset saavat tyttöjä, koska tyttöraskaus elimistölle kevyempi rasitus
-runsas maitotuotteiden käyttö lisää tytön mahdollisuutta
-ja sitten se yhdynnän ajankohta suhteessa ovikseen, eli lähellä ovista harrastettuna syntyy poikia ja muutamaa päivää ennen hommailu taas tyttöjä. Liittyen siittiöiden kestävyteen je elinikään. Tämä myös täsmännee minuun ; )
-olen myös kuullut väitteen, että emättimen ph vaikuttaisi asiaan, mutta en muista kuinka päin menee...
Oma tilanne kai vähän epäselvä. Vuoto ei ole yltynyt, eli alle normimenkkojen vuotanut. Ei vieläkään kipuja eikä hyytymiä. Mutta eipä juuri uskalla toivoa herätellä, ei halua moneen kertaan samassa raskaudessa pettyä. Teen raskaustestin, kunhan vuoto on täysin loppu.
Vaikka me asutaan "maalla", on meidän koulut suuria, ylä-asteella kai n. 700 oppilasta. Siinä mielessä hyvä, ettei ihan herkästi joudu silmätikuksi.
Mutta hommat kutsuu... palailen!
Näin olen myös kuullut;)
Rotarokotus:Meillä ohjastettiin vain hyvään käsihygieniaan vaipanvaihdon yhteydessä,varsinkin kakkavaipan!Kestoja olen käyttänyt ihan normaalisti!
Annlin,mä kanssa oon kuullut huonoa kierukasta mutta myös paljon hyvää!
Mulla ei oo synnytyksen jälkeen menkat alkaneet ja kierukkaa haluaisin vain ja ainoastaan siksi että normaalisti vuodan kuin niegra ja kuulemma se vähentää vuotoja!Mutta on kai aika älytöntä sitä laittaa jos kuitenkin 2v sisään haaveissa vielä se yksi!
Ja näinhän se on,ei tässä joukossa se yksi vielä,missään tunnu;)Vai tuntuuko;)?
Mulla olisi sille yhdelle,tytölle;)nimikin jo valmiina!!!!
Ja kun kerran vauhtiin pääsin kirjoittamisessa niin täällä taas!!
Paljon onnea : )! Olispa ollut kiva odottaa sun kanssa yhtä aikaa, hyvin samoissa viikoissa olis varmaan menty.
Eilen ja viime yönä vuotoa melko runsaasti (pari siteellistä), ei vielä kipuja eikä hyytymiä. Mutta tuskin siis toivoa enää on : (. Toivon vaan, että tämä olisi pian ohi ja pääsisi miettimään muita asioita... Mutta aika avuttomana olen, en oikein tiedä miten nyt pitäisi toimia. Tarvitseeko käydä lääkärissä tms..?