SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN HUHTIKUU: )
Vanhasta muistista meni jutut vielä maaliskuun ketjuun...
Mutta tästä se kevät todella alkaa...
Kommentit (232)
Ellada, pahoittelut : (! Olisit niin ansainnut sen plussan! Jospa ensi kierrossa olisi parempi onni, toivotaan!
Sinuvi, testaahan : )! ja Eltemialle myös peukkuja! Tulkaahan heti kertomaan kuinka kävi!
Mukavia pääsiäisperinteitä löytyy, varmasti upea kokemus tuo ortodoksinen messu!
Mua väsyttää.. Ja olo tosi hajamielinen. Tässä ollaan pari päivää vietetty tiiviisti ystäväperheen kanssa ja musta tuntuu, että olen joutunut tsemppaamaan etten mitenkään vahingossa paljasta tilannettani. Ihanaa, menkoista ei merkkiäkään:)
Ei meillä vieläkään paista aurinko! Täällä vähän maalla kun asutaan, ovat huonokuntoiset tiet ongelmana. Lenkillä ois pakko käydä, mut tuolla saa rämpiä kumppareissa! Pääsiäisen jälkeen olis pakko aloittaa myös jonkinlainen ruokavalion entraus, painoa ei sais nyt montaa kiloa tulla...
Lueskelen vielä teidän juttuja ja palailen ehkä kommentoimaan.
Miimu
Jännä kuulla Tannin ortodoksisuudesta :) Muistan kun mulla lapsena/nuorena oli ortodoksinen kirjeenvaihtokaveri. Silloin sain ensikosketuksen aiheeseen.
Minä myös pidän peukkuja kaikille testaajille! Testatkaa pian! :)
Oi voi, nyt pikkutytöt heräsivätkin ja ihan kesken unien... : / Jospa se tietäis aikaista nukkumaanmenoa illalla.
Moit!
Omppis
En mä sit kuitenkaan ole ehtinyt ajatuksella kahlata koko viestiketjua läpi.... Mutta se huomasin, että Sinuvi pohtii testaamista! Heti tikkuun pissimään siitä, jos on pienintäkään epäilystä ;)
Omppisko (vai joku muu?) joskus haaveili kesävauvasta 2010. Just nyt musta tuntuu taas siltä, että tuohon junaan minäkin voisin hypätä. Heinäkuinen pikkuihminen vuosimallia 2010 olisi huippua :) Ärsyttää vaan, jos tää mun vauvakuume johtuukin siitä, että olen taas ollut hetken töissä :( Mistä sen tietää onko vauvakuume "aitoa", vai sitä että haluaa taas kotiin? Vaikka toisaalta täytyy sanoa, että mulla on ollut yllättävän mukavaa töissäkin, joten mitään pakkokiirettä kotiin ei sen puoleen ole.
Rahoista oli myös juttua. Meillä on aina ollut yhteinen tili, jonne kaikki tulee ja josta kaikki myös aina menee ;)
Omppikselta olisin vielä kysellyt, miten sun lastenvaatemyynti sujuu? Kolleegana mua kiinnostaa, onko sun mielestä helppo saada uusia esittelyjä sovittua? Ja tuleeko sun paljon hankittua omille vaatteita "omasta" mallistosta?
-meriutu
meriutu - kivaa että sinäkin poikkeat palstalle :)
ellada - harmitteluni tädistä. Onneksi noita uusia kuukausia tulee ja sitä myöten mahdollisuuksia. Kaverini kävi kahvilla pikaisesti ja samalla juteltiin just kuivausrummusta, listattiin se heti pyykin- ja astianpesukoneen jälkeen kolmoseksi (kun liettä ja jääkaappia ei lasketa). Eli en pois antaisi!!
Omppis mulla ainakin tulee surffattua huutonetissä, jotain aina saan kaupattua mistä tulee hyvä mieli. Itselle olen joskus ostanut ja lapsille myös. Lapsille eniten. Mulla ei ole yhtään kaveria raskaana - ainakaan niin että tietäisin. Just yksi synnytti - ja voi miten sitä pitääkin jännittää toisen puolesta. Ja pelätä! Kun en kuullut vähäänaikaan mitään, sitä alkoi jo kuvittelemaan kummia.
Katjalah - en mielestäni ole mikään ennustaja :) niin kuin kaverini! Mutta hauskaa kun nuo mielikuvat osuu yksiin todellisuuden kanssa, edes vähän. Mun kaveri sanoi mulle (pian puolitoista vuotta sitten) kun oltiin lenkillä, että hän näki just ed. yönä unen, jossa kerroin olevani raskaana, ja että tyttöä odotin. Sanoin että ei voi olla totta, just päivällä olin tehnyt raskaustestin ja se oli plussa. NO kaikki ei täsmännyt, tytön sijaan tuli poika. :) Hauskaa pääsiästä rannikolla!
Tanni - lasten suusta se totuus kuullaan :) punat huulissa - ketsuppia!
Hienoa tuo ortodoksisuus, mun kaverini on, tai hänen miehensä ja kaikki lapset on kastettu ortodokseiksi. Jotenkin tuntuu että se on jotenkin värikkäämpää ja rikkaanpaa se uskonto ja kaikki se mitä siihen kuuluu.
Nyt kuopus hermostuu,
jatkan toiste.
mies toi työreissultaan testin,odottaa iltaa...informoin sitten.
-s-
Ihan ensiksi pakko muistella... Viime pääsiäinen oli "ihan kuin tämä"! Pääsiäislauantaina mies lähti neljän lapsen kans kokolle ja minä jäin kotiin. Olin niin iso, väsynyt ja itkuinen kun raskaus oli jo mennyt yli ja halusin vauvan syliini. Muistan kun tilitin teille odotuspuolella tunteitani. Ihan tosissani jo ajattelin ettei vauva synny ollenkaan!! ;) Mutta kuinka ollakaan yöllähän ne lapsivedet sitten meni ja saatiin pääsiäsisunnuntaille vauva! :) No, nyt mies lähti sitten viiden lapsen kanssa kokolle ja minä jäin kotiin, otin lasin viiniä ja avasin suklaalevyn. Nautiskelen! Naapurinisäntä lähti kans meidän poppoon kans samaa matkaa, heiltäkin siis vain isukki ja kaksi pientä lasta. Jotenkin se on täällä sysätty ihan miehille tuo kokko juttu ;) Mutta kyllä tulee väkisinkin viimepääsiäisen tunteet mieleen! Ja nyt sama tilanne, paitsi ei masua..ei odotusta, ei vauvaa tulossa... Ainakaan vielä! ;)
Mutta Sinuvi, sullahan onkin jännä ilta!!!!!!!!!!!! Ihania nuo miehet kun ne kuskailee nuita testejä! Meilläkin se on yleensä mies joka sen on hakenut, mua sitten vähän patistellutkin testaamaan. Itse esitän hyvinkin coolia, vaikka kuinka olisin tulisilla hiilillä! ;) Mutta Sinuvi, ilmoita pian meillekin!! :))
Luulenpa Meriutu, että meillä on aika samanlainen työ. Joskus on ollut puhetta, että jakkupuku on työasuna, eikö vain? Siitä onkin jo pian kolme vuotta kun minä olen viimeksi ollut töissä jakkupuvussani, aika menee nopeasti! Ja kuule, minä en sitten alkanutkaan siihen lastenvaatemyyntiin... Olin jo saanut esitteet ja homma tuntui hyvältä, mutta sitten järjestinkin kotonani PartyLite kutsut ja tuttavani sai minut houkuteltua siihen mukaan! Eli tätä nykyä esittelen ja myyn kynttilöitä ja somisteita, tuoksuja ja tunnelmaa :) Ja olen kyllä tykännyt. Olen jo vuosia ostanut niitä tuotteita ja nyt saan niitä paljon halvemmalla ja jopa ilmaiseksi ja myyn siinä samalla tuttavilleni ja tuntemattomillekin. Uusien kutsuvarausten saaminen vain ei ole aina helppoa.. : / Ja olen vieläpä aika huono soittelemaan ihmisille ja kysymään. Venytän ja vanutan asiaa niin pitkälle kuin mahdollista. Eipä uskoisi, että töissä ollessani soittelin hyvinkin paljon. ;) Miten sulla Meriutu, meneekö lastenvaatteet hyvin kaupaksi ja pidätkö/saatko paljon kutsuja?? Ja JUU, minä se olin joka haaveili kesävauvasta 2010. Tule messiin vain! Kyllähän minäkin olen sitä pohtinut, haluanko vain jatkaa kotona oloa ja saada taas äitiyspäivärahaa, mutta ei, kyllä minä haluan ihan järjettömän paljon vauvankin! Ja uskon, että sinäkin. Taitaa olla meillä suurperheellisillä ihan verissä tämä homma! ;)
Jättikiertoni on nyt päivässä 58. ihan hullua! Kai menkkoja ei tule enää ollenkaan. Jollakin ihan kreisillä tavalla myös toivon, että tuo kp 55 ois ollut ovispäivä ;) Silloin peitot heilui ilman kumiukkoa! ;) Mutta ihan utopinen ajatushan tuo on. Pitää nyt oikein itsekin nauraa päälle ja naurakaa tekin! ;) ;) Mutta kai sitä toivoo ihan mahdottomiakin kun sydämessä elää toivo...
Toivotan kaikille mukavaa pääsiäisen jatkoa ja ihania vauva-ajatuksia!
Omppis (viinilasi puolillaan ja suklaat kohta syöty!)
... ja syykin mahan röllölle löytyi - nimittäin syy ei löytynyt toivotusta raskaudesta vaan ylensyönnistä! Karu totuus ; ) kaikkea sitä rupeaa kuvittelemaan.
No nyt on tällekin kuukaudelle se testi tehty. Ensi kuussa taas:) Kiitos kaikille tsemppauksista!!!
Me käytiin myös kokolla koko sakki, ja oli siinä tytön kaverikin mukana. Jäi sitten yöksikin. Ja esikoisella on taas kovaa mielenmyllerrystä. Ei rakasteta häntä. Vihataan vaan. Kuulemma. Voi voi. Ei se oo helppoa tuo murrosikäisen mielenmyllerrykset. Hämärästi muistan omasta nuoruudesta tuota samaa. Kukaan ei ymmärtänyt.
Kiva meriutu että olet mukana vauvaprojektissa kesä 2010! Minä taidan liittyä tuohon samaan...mullahan vauvanteko on aina kestänyt kauan, voisi pistää tavoitteen tuonne, ja toivoa että joskus edes tärppäis. Eikös tuo nyt vaatis plussausta noin puolenvuoden päästä? Tuokin voi tulla kyllä liian pian tälle mun kropalleni:)
Omppis - kuulostaa mukavalle tuo sinun 'sinkku'iltasi. Minä taidan kanssa kaataa loput punkut lasiin - ihan vaikka sen negatestin kunniaksi)
Suklaatakin olis, ja trulleille varattuja. Mutta mutta, pesin kyllä hampaat, mutta voihan nuo uudelleenkin pestä..
See you soon, murut!
sinuvi +haave
No höh sinuvi -oliko ihan varmasti ihan puhdas nega? :) Kai sä olet roskiksesta testin vielä kaivanut ja varmistanut, ettei vain olis haamujen haamu ilmestynyt? :D
Noin mä just tein, ja mukamas näen jonkun haaleista vaaleimman viivan Pregent stickissä...Vanhoja keskusteluja luin ko.testistä, ja monet sanoivat nähneensä siinä tosi haalean viivan, kai viivan paikan, vaikka eivät sit ollaatkaan raskaana. Mä tein testin kyllä väärin, kun ajattelin, että mitä sitä ohjeita lukemaan, onhan noita tehty kymmenittäin elämäni aikana...:) Pidin siis tikkua pissikipossa vain parikymmentä sekuntia, kun olis pitänyt pitää 3-5min! Tuskinpa se tuota tulosta silti muuttaa. ..Taidan tehdä uusinta testin huomenna.
Omppis: sulla on ihailtavan positiivinen asenne koko touhuun! Tulee itsekin hyvälle mielelle! :)
Nyt lähden ottamaan karitsa/nautamurekkeen uunista!
Kivaa pääsiäisen jatkoa kaikille!
Eltemia kp29/29-32(keskivertokierto)
Ekana Sinuville pahoittelut! Tosiaan, oletkos nyt varmasti tarkkaan tiiraillut sitä testiä?!: )
Ja Eltemia, olispa ihanaa! Kyllä sä varmasti teit testin oikein, yleensä 5-10 sekuntia neuvotaan tikkua pissassa uittaan. Voi, olispa tuo haamu totta! Minähän tässä tärppikierrossa sain noita roskishaamuja ennen varsinaista plussaa. Teehän vaan uusintatesti : )! Olis niin kiva saada seuraa tähän odotukseen, tuntuu kirjoittelu tuolla odotuspuolella olevan hiljaista...
Kiloklubiin olen pikkuhiljaa alkanut totuttelemaan, tosissani aloitan sitten tiistaina. Sea-bandeista kyseli joku, ovat sellaiset akupainantaan perustuvat rannekeet, joiden pitäisi pahoinvointiin auttaa. En ole ennen kokeillut, eivätkä siis vielä nyt ole mulla käytössä. Saa nähdä onko ihan huu-haata koko juttu. Mut piti heti tilata, kun huuto.netistä halvalla sai : ) Ja odotuksen kestosta oli kysymys myös, eli mulla aina raskaudet pidentyneet kahdella päivällä, joten sillä kaavalla tämä venyis vkolle 41+1 ; )
Miimu
Mutta siitä kesä 2010 haaveesta johon Sinuvi ja Meriutu sekä Omppiskin uneksivat, voisin miäkin liittyä. Kun tosiaan, voi mennä kauemminkin meikäläisen yrityshistorialla. Puoli vuotta raskautumiseren tuntuu jo vähän lyhyelle, näinköhän meikäläiselle onnistuu??
Ei tässä mitään ihmeitä. Nuorimman sain nukkumaan ja tein satsin ruokaa hälle pakkaseen. Nyt vuorostaan vanhin musuista uutena potilaana joukossa, kuumetta oli aamulla. Ainoa täysin terveenä pysynyt on mies...
Palaan myöhemmin, kun jotain kommentoitavaakin muistuu näihin dementoituneisiin aivoihin....
Tanni
Näköjään välillä olen aktiivisesti mukana ja kuumeilen aj välillä vauva on viimeinen asia ajatuksissa. samoin käy tämän palstan kanssa. Toivottavasti saan kuitenkin olla mukana tällain säännöllisen epäsäännöllisesti.
Miimulle hurjasti onnea! hauska törmätä toiseen kuuden pojan äitiin. meillä siis myös kuusi poikaa ja välillä kuumeilen kovastikin sitä seitsemättä veljestä(en jaksa uskoa että tyttöä koskaan saisin vaikka salaa toivonkin)
Nyt minulla löytyy vissiin ihan mielikuvituksen tuotteena selviä raskausoireitakin, eikä tuo biologisestikaan ihan mahdotonta olisi. mutta samalla kamala epätoivo etten edes haluaisi olla raskaana. Toisaalta tiedän että mieli muuttuisi kovasti jos todella olisin raskaana.
Meillähän tuo kuopus on erityislapsi, hänellä on oireyhtymä joka aiheuttaa hengitysvaikeuksia, hengityslaite nukkuessa ja puheen epäselvyyttä. Kehitysviivettä on vielä havaittavissa ja vasta tulevaisuus näyttää tasoittuuko se. Tällä hetkellä siitä ei pystytä vielä varmuudella sanomaan. olenkin ollut mukana paljon erityislasten äitien jutuissa ja nähnyt vaikka minkälaisia tapauksia. Ja se aiheuttaa sen että pelottaa oma jaksaminen jos lapsi oliskin vaikeasti vammainen. Toki lasta rakastaa mutta miten sen hoitamisen jaksaa.
Eli sikälikin mietin onko mitään järkeä hankkia vauvaa tilanteeseen jossa akikki kuitenkin suht hyvin. Nyt meillä on neljällä vanhimmalla omat huoneet, pienimmät kaksi jakavat. Rahat ovat yhteiset, eikä sitä tietystikään ole isossa perheessä koskaan liikaa. Olisi niin kiva matkustella, mutta kun lompakko ei ole samaa mieltä.
Ihanaa pääsiäistä kaikille
Elukoita ihmeteltiin aamupäivä ja palella täristiin. Ei voinut edes aurinko paistaa....
Höh Sinuvi, että testi oli nega :(. Toisaalta sä olisit ollut pahasti edellä tuosta kesä 2010 aikataulusta, jos nyt olisi jo tärpännyt :). Hurjaa, että raskautua pitäisi jo kohta (loppuvuodesta), jos 2010 kesävaavin haluaa. Sinne kun tuntuu olevan vielä niin pitkä matka. Ja meillähän tuo raskautuminen ei siis tosiaankaan käy niin kuin elokuvissa.... Tarvitaan nappia ja nippeliä avuksi ;) Pitääkö meidän Tanni nyt jo laittaa kaikki moottorit käyntiin, jotta oltaisiin loppuvuodesta täydellä höyryllä kesä 2010 talkookunnossa :)? Vaikka en mä kyllä keksi, miten niitä moottoreita käynnistelisin....Vatsamakkarat veks ainakin.
Vieläkö Etelmian testi haamuilee? Minä sain vuoden 07 lopulla aivan järkyttävän haalean haamun esiasteen, kun tuo pikkumies alkoi kasvaa masussa. Että kyllä ne haaleat haamut voivat joskus olla plussakin!
Ai sä et Omppis myykään lastenvaatteita. Mä olen monta kertaa miettinyt, että mitenhän sun myyntipuuhat sujuu, mutta sä siis myytkin kynttilöitä ja koristeita! Ihania ne on nekin, mutta mä olen niin lastenvaatefriikki, että vaatteet uppoaa meikäläiselle paremmin. Mä en kyllä muuten ole ollut pitkään aikaan PartyLite-esittelyssä. Täytyykin mennä kurkkaamaan, mitä kaikkea ihanaa sinne on tullut, jos joku lähistöllä innostuu kutsut järkkäämään.
Mulla on omien kutsujen suhteen tosi hiljainen loppukevät tiedossa. Nyt kun olen päivätöissä, niin ei tahdo muille töille riittää aikaa ja energiaa.
Vieläkin paleltaa niin paljon, että taidan mennä nappaamaan saunan päälle....
-meriutu
Sinuvi: olin vasta itsekin ekaa kertaa noilla espritin sivuilla(kaveri mokoma mulle vinkkasi), enkä ole siis vielä ehtinyt tilata. Oli kyllä ihania neuleita ym...Mä niin tykkään niistä, kun niissä on ihania ja raikkaita värejä! Mä olen sellainen väri-ihminen nääs:) Nyt ei ole varaa tilata, kun hullulta päiviltä tuli vähän lapsille osteltua...Ei se varmaan kovin vaikeata ole, vaatii kyllä hiukan perehtymistä ja luottokortin siinä tarvitsee! Olen pari kertaa tilannut ulkomailta, ja hyvin on aina tuotteet tulleet ja palautuksetkin on onnistuneet hienosti.
Joku kyseli ulkonäköä: mä olen 176cm ja noin 67 kiloinen, vihreäsilmäinen ja hiukset on tosi tummat ja lyhyet:) Hoikanlainen olen muuten, mutta mulle kaikki ylimääräinen kertyy mahaan eli mahamakkaroissa löytyy ja monta kourallista ylimääräistä ruttuista nahkaa jäi valtavasta kaksosmahasta. Housuihin ne saa kätevästi rullattua ja piilotettua;) 10 vuotta sitten painoin 10 kiloa vähemmän, mutta silloin olin ihan luuta ja nahkaa -tai no rinnat mulla on aina ollut- ja tykkäänkin tästä nykyisestä, naisellisemmasta ulkomuodostani enemmän:)
Joo testaa vaan sinuvi!! :) Mullekin iski nyt testailukuume ja meinasin ehkä tänään hakea testin ja testata huomen aamulla...Ei mulla kyllä luomukierrot ole ikinä näin lyhyitä olleet, mutta voisinhan sen negan katsoa...Oireita ei kyllä ole, mut ei ole menkkaolokaan. Seuraavaan kiertoon otan ehkä clomit taas käyttöön.
Vimpula: sinäkin siis kuumeilet nelosta? Kiva! :)
Nyt pitää lähteä antamaan ruokaa kuopukselle. Palataan!
Eltemia