Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN HUHTIKUU: )

01.04.2009 |

Vanhasta muistista meni jutut vielä maaliskuun ketjuun...

Mutta tästä se kevät todella alkaa...

Kommentit (232)

Vierailija
161/232 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen taistellut tautia vastaan. Flunssa meinaa iskeä niin lujaa että oksat pois. Kamala yskä ja olo ihan vetämätön. Onneksi miehellä ei ollut eilen koulua joten pystyi olemaan muksujen kanssa-sain vain maata. Yskä on itselläni se pahin, samoin nuorimmalla ja toiseksi vanhimmalla (jolle varasin k-viikoksi ajan lääkäriin jos ei sitä ennen tauti väisty). Meille ois tulossa vieraita pääsiäiseksi (pe-su) ja pitäis ruokapolitiikkaa miettiä ja leipoa ja siivota, mutta nyt ei jaksa...toivotaan että k-viikkona on jo paree olo.

Oireista.... menkkoja ei näy ja etovaa oloa itselle jo kehitin (oikeesti johtunee tästä yskästä mutta mielikuvitus laukkaa....) Ajattelin testata torstaina jos tätiä ei näy ennen sitä, koska tiedän että juon pari lasia viiniä pääsiäisenä hyvien ystävien saurassa jos ei sitä ennen tärppää =))

Sinuvin galluppiin; meillä muksut (3 vanhinta) siivoaa kerran viikossa omat huoneet (myös imuroi), lisäksi astianpesukoneen tyhjennys jokaisella VÄHINTÄÄN kerran viikossa. (kohta 6-vuotiaalla jomman kumman vanhemman muksun apuna). Pyykki minulla kokonaan. Mies laittaa satunnaisesti ruokaa ,mutta pääsääntöisesti imuroi ja mulle jää siivouksesta vessojen pesu ja lattioiden luuttuu silloin kun se tehdään.

Mutta nyt meen nukkumaan...

tanni

Vierailija
162/232 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omat tilit kummallakin , miehellä ja minulla, mutta sopivasti vekslataan rahoja puolin ja toisin. Sopii meille hyvin.

Tanni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/232 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hermoja raastavaa! Oireiden kyttäily, ajatuksiin ei muuta mahdu kuin halu tietää... Meillä kun aiemmat raskaudet alkaneet ylläreinä, taitaa tämä olla eka kerta, kun osaan tietoisesti pähkäillä raskauden mahdollisuutta. Eikä sovi mulle! En osaa keskittyä mihinkään, olen äkäinen. En kestä epätietoisuutta. Varulta on elettävä siihen malliin, että tärppi on käynyt, en syö "listeriaruokia", särkylääkkeitä tms. Ja kaiken huipuksi mulla ei ole yhtään mitään oireita ja herkätkin testit täysin puhtaita negoja. Eli eiköhän menkat perjantaina ala. Helpottavaa, että tämä hermoilu loppuu. Ja todennäköisesti otetaan sit edes luomuehkäisy käyttöön, jää sit onnellisen lipsahduksen varaan tämä perheen kasvaminen meillä. Hyvin on ennen toiminut ; )!

Miten Elladalla?

Katjalah, oispa jännää, jos sulla ois tärppi käynyt, vau! Saisit siis kaksi vauvaa tänä vuonna : ) Tiedän meidän kylältä tällaiset veljekset, toinen syntynyt alkuvuodesta ja toinen loppuvuodesta samana vuonna.

Pyykkipino kutsuu!

Miimu

Vierailija
164/232 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja muutenkin harvinaisen mukava päivä ollut heti aamusta :) Meillä esikko on yleensä kuin persielle ammuttu karhu kun herää ja äkkiä tarttuu sitten se pahantuulisuus muihinkin. Ei todellakaan aamuihmisiä..

Tannille parantumistoivotuksia!! Meillä on ollut sellaista tautikierrettä syksystä asti ja nyt pitkästä pitkästä aikaa ollaan oltu terveinä. Toivottavasti jatkuu näin! Jopa uskallettiin ruveta miehen kans miettimään mökkeilyä vapun tienoilla.. ei paljon aiemmista suunnitelmista mitään ole tullut kun joku on aina sairastunut sitten. Siis ja mökkeily olisi tarkoitus järjestää ilman lapsia :) Mummo jo lupautui sen pari yötä olemaan lasten kanssa. Saas nähdä onnistuuko.

Kotitöistä ym. ollut puhetta. No, meillä kyllä nämä kodin perushommat on täysin minun harteilla eli pyykki, siivous, ruuanlaitto ja kaikki siihen kuuluva. Lähinnä näin nyt kun minä olen kotona ja mies pitkät päivät töissä. Tottakait muuttuu sitten kun töihinlähtö tulee minulla ajankohtaiseksi. Mies sitten huoltaa auton ja tekee kaikki kodin remppahommat + on lasten kanssa. Tämä passaa tällähetkellä mainiosti minulle. Niin ja esikoisen kanssa juuri nyt on puheenaiheena kodintyöt ja viikko/kuukausiraha. Olenkin miettinyt sopivaa summaa ja sopivaa kotitöiden määrää 9-vuotiaalle..? No, oma huone siistinä kuuluu suoraan asiaan mutta sitten tietenkin jotain pientä muutakin voisi olla siinä.

Niin ja siitä minun pitikin kysyä, että eihän haittaa, että olen ängennyt mukaan tähän kirjoitteluun ja lueskeluun ;) kun eihän meillä vielä kovin suuri perhe ole, että en tiedä meneekö "raja" ihan rikki vielä kun ruvetaan puhumaan suurperheestä mutta toiveissa kyllä on kovasti suurperhe joten mielellään kirjoittelen teidän kanssa. Jutut on kyllä lähimpänä ehdottomasti :) Meidän lähipiirissä meillä on muiden mielestä monta lasta mutta taas sitten toisten mielestä ei todellakaan vielä ;) Omasta mielestä tässä on nyt mukavasti mutta lisääkin mielellään ottaisin :)

Vimpula kera kolmikon + yhden haaveen

Vierailija
165/232 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa aina huomata kun klikkaa vauvakuumepinoa niin siellä on suurperheet melkein aina ylimmäisenä. Mukava lukea teidän juttuja, jotenkin oma kirjoitusaika tuntuu olevan kortilla. Mistähän lie johtuu??

Meillä kiusaus voitti ja ollaan peittoja heiluteltu, menköön niinkuin luoja hyväksi näkee. Pessimisti ei luota että tämä vauvan"teko" olisi niin helppoa, vaikka sitä se on kyllä tähän asti ollut. Joku kertoikin että lapset ovat kaikki puolivahinkoja. niin myös meillä.

Minua nauratti kun joku tuolla keskenmenopuolella sanoi että ei nyt kannata heti km:n jälkeen alkaa tikuttelemaan. Voi kun tässä olis joskus jotain tikkuja ehditty käyttämään, kyllä ne on olleet raskaustikkuja mitä meillä on käytetty. No, nyt näyttää hommat vaikeutuneen.

Meillä on omat tilit ja raha siirtyy puolin ja toisin tarpeen vaatiessa. Mies on ehdottanut yhteistä mutta en kertakaikkiaan suostu siihen . sitä itseasiassa jo kokeiltiinkin, mutta minä tein ostolakon. En voi miehen "rahoja" käyttää.

Meillä on tällä hetkellä vain kolme kamaria. Yhdessä minä, mies ja pienimmäinen, toisessa pojat 2kpl ja kolmannessa tytöt 3kpl. Vintinteko odottaa! Meinattiin aloittaa jo tänä keväänä, mutta miehen työ on vaakalaudalla niin ei uskallettu vielä aloittaa. Siirrettiin vuodella. Eikä aiota ottaa siihen lisää velkaa, joten sukanvarteen saa joka kuukausi kaiken ylimääräisen laittaa. Muuten olen ihan tyytyväinen tilaan n 130 neliöö, mut säilytystilaa tarvitsisin kipeästi lisää. Täytyy vielä vuosi sinnitellä hermojen kans.

Katjalah, on kyllä jännittävät paikat. Ymmärrän kyllä tilanteesi, olen sitä itsekin kerran pelännyt. Ja nyt ystäväni juuri aamulla vaikeroi ettei kertakaikkiaan uskalla edes koskea mieheen ettei vain tulisi kahta vauvaa samalle vuodelle. Hänellä menkat yllättivät yhtäkkiä vaikka aina ennen mennyt yli puoli vuotta vauvan syntymästä.

Voih, pitäis lähtä leipomaan jotain herkkuja pääsiäiseksi. Meillä kyllä eskarilainen oli oksennustaudissa viime viikolla, joten odottelen sitä sitten muille pääsiäiseksi. Sitten jää herkut syömättä.

Eiku kaivamaan munia ja jauhoja esille...

Iuiu

Vierailija
166/232 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tämä ole suurperheHAAVEILIJOIDEN pino, eli pysy mukana vain... Itsekään en vielä tätä neljääkään niin suurena perheenä pidä (näitähän meidän kylältä löytyy pilvin pimein)... Mutta toisaalta lähipiirissä tämä neljä lasta on sekin jo kaksi-neljä kertaa enemmän kuin muilla. Eli siis vaikka mies onkin isolapsisesta perheestä (siis yhteensä 7) niin kellään hänen sisaruksistaan ei ole yli kahta lasta........ Ja kolme sisaruksistaan on vallan lapsettomia. Me sitten pyrimme jatkamaan tuota suurperhelinjaa.....

Ja meikäläisen on varmaan kohta mielenrauhan takia mentävä kauppareissulla hakemaan se raskaustesti.... aamulla vetelin kilokaupalla edamia - ai että oli hyvää.... Niin, sinuville ja muillekin vielä, mulla on kuukautiset alkaneet aikaisintaan neljä kuukautta synnytyksen jälkeen (keskosesta), viimeksi meni tosin kymmenen kuukautta, mutta hyvin eripituisia aikoja ovat olleet poissa joten siltä pohjalta ei mitään osaa päätellä....

On pakko lähtä ulkoiluttamaan tuota kolmikkoa ennen kuin kaksi keskimmäistä lähtee kerhoilemaan, palaan kun ovat kerhossa, jos tissiäinen ei herää roikkumaan kiinni koko kerhon ajaksi.

Vierailija
167/232 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä on oikea paikka kaikille suuresta perheistä haaveileville! En minäkään kovin usein ajattele, että meillä olis iso perhe, ihan joitain harvoja tilanteita milloin se tunne tulee.

Katjalah, tee se testi! Mä tein äskettäin TAAS yhden ja nyt mielestäni sain haalean haamun, saa nähdä. En uskalla ajatella vielä mitään, katotaan nyt eka alkaako ne menkat pe. Mutta jännään sun puolesta. Kuopus saisi teillä mukavasti leikkikaverin : )! Muillekin tärppipeukkuja : )!!

Kotitöistä: meillä eivät lapset juurikaan osallistu kotihommiin... 14-ja 11-vuotiaat peittävät sänkynsä viikonloppuisin, muita pakollisia töitä heillä ei ole. Olen kyllä justiinsa viritellyt jääkaapin oveen listan, johon voi tienata plussia tekemällä hommia ja palkinto odottaa... Näyttäis ainakin 11-ja 8-vuotiaisiin purevan kivasti. Töinä mm. tiskikoneen tyhjennystä, pöydän pyyhkimistä, eteisen järjestelyä ja pikkuveikkojen ulkoiluttamista omassa pihassa. Mies osallistuu kotihommiin tosi hyvin, toki hänen ollessaan töissä minä teen siivoukset ja kokkaukset yksin, mut hän hoitaa lähes aina kauppa-asiat yms.

Rahoista oli puhetta... Meillä omat tilit, mut yhteiset rahat. Hyvin toimii, kun molemmat ollaan "nuukia". Exän kanssa yksi iso ongelma oli rahankäyttö, hän hulvasi omat rahansa turhuuteen, esim. autojen tuunaukseen ja mun kontolle jäi laskut, ruuat ym. Mutta sillon oltiin vielä nuoria, kyllä hänkin nykyisin jo toisenlainen.

Miimu+ 6 veljestä

Vierailija
168/232 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppis ja Tanni : )! Menkkoja ei siis kuulu ja oireita ilmestynyt ; )! Ihanaa, kun meidän jännäilijöiden porukka kasvaa: )!! Entäpä Iuiu, milloin selviää, onko peittojen heilutus tuottanut tulosta! Kyllähän näitä palstoja lukiessa huomaa, että moni on tullut heti km:n jälkeen raskaaksi, eikä se ole ollut ongelma.

Miimu peukut pystyssä : )

Vierailija
169/232 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko tällaisena ihanana kevätpäivänä edes olla kuumeilematta! Luontokin herää taas eloon ja kaikki tuntuu ihanalta, selvältä ja kirkkaalta! Tuntuu, että taas tänään tiedän mitä haluan elämältä ja se on just tätä! :)) Haluan olla kotona ja elää kiireettömästi. Olla vastassa koululaisiani ja hoitaa pieniäni. Vielä sitä kuudettakin, joka jo elää sydämessäni!! En halua kiirettä aamusta iltaan ja säntäilyä turhien asioitten perässä. Nyt tuntuu NIIN hyvältä! Ja tänään kuumeen aste reilusti yli 100. :)

Meillä kolme koululaista saa kuukausirahaa kukin 20 euroa ja sen eteen pitää tehdä pieniä kotihommia ja leikkiä pienempien kans. Tosin hoitavat pikkusiskoja ihan pyytämättäkin mikä tuntuu oikeen mukavalta. :) Minä siivoilen yleensä päiväsaikaan kun mies on töissä, mutta kyllä imuri hänelläkin kädessä pysyy ja lapsia hoitaa mielellään. Ulkohommat ja remppailut on pitkälti miehen hommia. Minä autan jos ehdin ja osaan.. ;)

Leipomishommat odottaa. Huomenna tyttären kaverisynttärit ja tulossa on 11 kaveria. ;) Tosin ostettiin jo eilen jäätelöä, karkkia, sipsiä, limsaa... ne taitaa maistua parhaiten!

Kuumeillaan! Miimullakin jännät paikat, kumpa haamu tummenis!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Omppis kera ISON kuumeen

Vierailija
170/232 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä on jo jännäilijöitä! Toivotaan Miimun haamun vahvistumista!

Itse odotan lauantaihin, tuntuu että sieltä ne kuukautiset taas tulee, vaikka aina kuvittelenkin ihan selviä oireita,mutta niin kyllä on käynyt jo pidempään. (ennen sitä keskenmenoraskautta testasin joka kuukausi monta kertaa ja olin aina varma raskaudesta, niin kai käy nytkin) Mutta on kiva jännätä toistenkin puolesta.

Mies on jo onneksi mukana asiassa. =)

Tämä palsta on tarkoitettu kaikille suurperhehaaveilijoille, siis myös tuleville sellaisille, joten mukaan vain!

Meillä on myös omat tilit, mutta rahat on yhteisiä joita siirtelemme sen mukaan kumpi tarvii.

Meillä on lapset pikkutytöt samassa huoneessa ja pojat omassa, isoimmalla on oma huone ja toiseksi vanhimmalle on tehty oma soppi vaatehuoneeseen joka on aika iso. Kaappeja onneksi on mukavasti niin ei tarvi sitä vaatehuonetta varsinaiseen käyttöön. Vauva olisi aluksi tietysti meidän kanssa ja sitten kai tarvis löytää isompi asunto.

Kotityöt yritän hoitaa, mies auttaa usein ja lapset esim tyhjentää tiskikonetta, mutta enemmän saisivat oppia.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
171/232 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää olisi saada kaksi lasta saman vuoden aikana eli peukutan ko. henkilölle.

Tänään oli tosi kiva päivä. Täällä meidän lähellä asuu yksi äiti joka mielellään ohjeistaa ja nöyryyttää muita äitejä. No tänään ko. äiti sai aikaan kauhean riidan tuolla kerhossa. Tuohtuneita äitejä lähti kyyneleet silmissä. Mä tunnen tuo äidin aika hyvin ja kun välttää hänen fanaattisia alueita(imetys ja lasten kotihoito vastaa tarha) kaikki menee hyvin. Mutta jos joku uudempi toinen yhtä vankka mielipiteinen äiti on kerhossa samaan aikaan niin lopputulos on kauhea riita. Mä oon vähän inhoittava mutta mua noi välikohtaukset piristää kun kaikki on niin kiihkoina ja tuohtuneina. Mun mies jo toruikin mua että olen mä aika reilu kun oikein nautin tälläisten tilanteiden katselusta mutta hupinsa kullakin.

Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia?

Meillä kaikki siivoaa eikä viikkoraha käytäntöä ole meillä. Annan aina tarpeeseen rahaa ja muutenkin mun pojat on tosi vähän kuluttavia jos vertaa mun tyttöön ja muhun.

Mä muuten näin unta että meillä oli 9 lasta eli oliko enne uni vai mikä ? kerroin miehellenikin ja hän sanoi että ei ole mitään lapsia vastaan mutta noi kestovaippoja hän ei enään jaksa. johtuuko tämä siitä että olen ostanut kankaita vaikka kuinka ja leiriytynyt yläkertaan ompelemaan niitä jokainen vapaa minuutti. Niin ja puhunkin 90% vain kestovaipoista, miten ihania ne on.

niin nyt sitten ompelen niitä vaippoja tälle uudelle tulokkaalle joka on vasta kuumeilu asteella.....

++++++tuulia kaikille!!!!

Annlinn

Vierailija
172/232 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miimu74: minun tilanne selviää varmaan siellä km:n jälkitarkastuksessa, 23. päivä.

Mun ei varmaan auta raskaustestejä tehdä ennen sitä kun hormonit voivait olla koholla muutenkin. Mut tuolla todennäköisesti ultrataan ja kait sen näkee siellä varhaisenki raskauden.

Yritän kyllä olla ajattelematta ja jännäämättä koko asiaa. Ollaan aika rennolla linjalla vielä miehen kans, tulee jos on tullakseen. katsotaan mihin tämä elämä nyt tästä lähtee menemään.

Annlinn; minä myös ehkä nauttisin tuollaisista tilanteista ja seuraisin mielenkiinnolla sivusta. Saattaisin kyllä nakata väliin vähän löylyä kiukaalle!

Minä myös taas, kausiluontoisesti, intoilen kestovaipoista. En jaksa nyt itse niitä ommella, joten olen ostanut valmiita. Pienimmäisellä käytän silloin kun on virtaa. Tästä viikosta näyttää taas tulevan kestoviikko!

Mutta nyt laittaan leipomukset pois.

Iuiu

Vierailija
173/232 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin eilen päätin, että jos vielä vauvan saan, aion osakestoilla. Tähän saakka ollaan menty kertiksillä..

Kuulin just, että miehen serkkutyttö odottaa vauvaa. Ihan alussa vasta on, tänään tehnyt testin ja nyt jo aika moni tietää. Rohkeaa, mutta mikäpä siinä. :) Heille vauva on ensimmäinen. Voin kuvitella millaiset perhoset liihottelee mahanpohjassa! Pikkuisen (ihan vain vähän) kadekin olen!! ;)

Ja meillä mies jarruttelee................ Mitä minä sille teen?????????????????

O

Vierailija
174/232 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin eilen miehen kans ja kyllä se aika tiukkana on.. :( Syynä on ettei tahdo olla aikaa näille viidellekään. Haluais ehtiä antamaan kaikille omaa aikaa ja huomiota ja tottakai minäkin. Eikä mies oikein usko minunkaan olevan tosissani.. : / Ajattelin antaa sen nyt olla muutaman kuukauden. Jos palaisin juttuun kesällä. Kuuntelen ensin itseäni ja puran teille mietteitäni. :)

Eikä ne asiat ihan hullusti näinkään ole. :)

Omppis

Vierailija
175/232 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuossa eilen miehen suusta palautetta, etten saisi käyttää noita kestoja, kun tällä porukalla muutenkin riittää pyykkiä. No, minäpäs ne pyykit olen tähän astikin pessyt ja pesen jatkossakin, joten arvatkaapas vain aionko luopua löytämästäni hauskuudesta... On ne niin ihania (hullu tietysti olen, kun vaippoihin hurahdin...) En nyt ainakaan toistaiseksi ole vielä noista riippuvainen vaan sama juttu kuin iuiu:lla aina mielialan mukaan... joskus ei jaksa vähempää olla kiinnostunut siitä mitä tuon pojan pöksyihin tökkää, kunhan on vaippa ja toisina päivinä mennään ihan aamusta alkaen kestoilla. en ompele, muta surffailen jatkuvasti huuto.netissä tekemässä tarjouksia vaipoista... just joltain ostin TSI vaippasetin ja aivan ihania on osannut tehdä.

Noista kotihommista muuten, lapset ovat aika vähän mukana touhuissa, omat tavarat keräävät iltaisin lattioilta, kunhan tarpeeksi jaksetaan motkottaa... Mies osallsituu siivoustöihin, siivoaa usein keittiön ruokailun jälkeen (vaikka minä sen sotkenkin ruokaa laittaessani) muuten siivous menee aika puoliksi meidän kesken, esikoinen aina vie keskimmäiset pois jaloista, kun ruvetaan imuroimaan yms...

Saa nähdä selviänkö tällä viikolla keskustaan asti kauppoihin, kai se ennen pääsiäistä olisi pakko..... mutta ei tänäänkään millään jaksaisi, kun tuossa iltapäivällä on lähdettävä ihan toiseen suuntaan, nimittäin kyläkoululle pojan vanhempainvarttiin... Vielä mietin mistä kehtaisin käydä sen testin hakemassa - omassa apteekissa tuntevat liian hyvin, kun noin kerran viikossa ramppaan siellä hakemassa rasvoja ja troppeja meidän allergikon asialla.

Miten muuten, kerrotteko te aina mihillenne ennen testailua, minä kun olen aina ottanut asian puheeksi vasta kun se plussa on pamahtanut ruutuun... eli sanonut ihan ohimennen tehneeni raskaustestin ja se oli sitten positiivinen... ei sanaakaan niistä kymmenestä negasta, jotka on tullut tehtyä ennen plussatestiä. Ne negat on kaikkiolleet jemmattuna roskiksen pohjalle. Nytikään en ole kyllä sanonut mitään, ettei sitten mene vainoharhaisuuden piikkiin...

Nyt en taas muista, mitä piti sanoa ja kenelle, alkaa jälleen olla aika alkaa keräillä porukan vaatteita kasaan ja siirtyä ulko-oven suuntaan.

Vierailija
176/232 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin "eksyin" lukemaan teidän kirjoituksianne, ja huomasin, että tehän olette mahtavia tyyppejä! :) Tosi fiksua, kypsää ja hauskaa porukkaa! :) Ja mä haluaisin myös tulla tänne haaveilemaan!

MInä olen vm.-73, mies vm.-71 pk-seudulta. Meillä on kolme lasta (kaksoset (tyttö ja poika)-98 ja kuopustytteli 10/06), ja nelonen on ollut työn alla syyskuusta. Clomejakin on yhdessä kierrossa käytetty, mutta ei tärpännyt. Molemmat onnistuneet raskaudet onkin clomialkuisia. Nyt mennään ihan luomusti, kun tuntui että kuumeilu otti ihan ylivallan ajatuksista, ja ovistikut ym.kalenterin kyttäykset alkoi sekoittaa liikaa päätä..Jospa tuossa kesällä sitten kokeilisi taas clomeja. Mä kun en oikein ovuloi ilman niitä (PCO-tyyppiset munasarjat). Eli tällä hetkellä tjottaillaan;)

Aikaisemmin, vuosia sitten, kirjoittelin Haahuissa, koska kolme keskenmenoa löytyy mun historiasta, mutta nyt olen tuolla Neliapiloissa jonkin verran kirjoitellut. Syksyllä palasin hoitovapaalta töihin (olen yrittäjä) ja kuopus meni perhepäivähoitoon. Haaveilen jo niin kovasti kotiin jäämisestä! Yrittäjänä mulla ei kuitenkaan ole mahdollista olla vuosikausia kotona, mutta jos edes sen kaksi vuotta voisin olla..Saman verran olin kaksosten kanssa aikanaan.

Nyt täytyy rientää töihin! Toivottavasti kelpuutatte minutkin mukaan! :) Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Eltemia, joka elelee aikalailla loppukiertoa

Vierailija
177/232 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on suru päällimmäisenä mielessä kun koira nukkui eilen pois. Minun ensimmäinen lemmikki. Kerkesi onneksi kuitenkin reippaaseen 10 vuoden ikään ja ilman tuskia kuoli mutta ikävä on todella kova :( Koira ei asunut enää minulla mutta tuossa lähellä minun vanhemmilla. Monessa mukana ja usein hoidossa. Sellainen lössykkä mikä ei ihan pienistä hätkähtänyt....

No, mutta siis tarkoitus oli vielä kommentoida muitakin juttuja eli tilit on meilläkin omat mutta minulla on pankkitunnukset ja minä hoidan perheen raha-asiat joten periaatteessa yhteiset. Niin, ja talon koosta.. pieneksi käy jo nyt mutta ajatuksissa olisi isompi talo ja lisää tilaa. Kodinhoitotilat on ihan surkeat ja sauna on sellainen, että kolme aikuista saa istua melkein sylikkäin, että mahtuu löylyihin ;) Minulle on tuo sauna vielä sellainen rauhan tyyssija, että haluan, että se olisi siisti ja tilava :) Mielellään kutsun ystäviä saunomaan meille säännöllisin väliajoin. No, vielä mahdutaan kun on pakko mutta toiveissa siintää lisää tilaa.

Äh, vaan nyt purkaa tuo pienin kaikki laatikot keittiössä eli pitää lähteä pelastamaan siirapit ja maustepurkit! Lisää myöhemmin..

Vimpula

Vierailija
178/232 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

testailusta Katjalah! Aika pitkään pidin mieheltä salassa mun testivimman, imetysaikaan piti usein testailla, kun ei menkoista ollut tietoa. Kaikkihan lähti siitä, että netistä on niin kätevää ja edullista noita tilailla : ) Pikkuhiljaa miehelle on tämä selvinnyt ja on mulle kyllä aika äreenä aiheesta ja pitää mua ihan vöyhkänä... Nyt on semmonen tilanne, että testit loppu ja seuraavat saan ehkä vasta pääsiäisen jälkeen. En tiedä kuinka pysyn nahoissani. En mielellään minäkään meidän pikkukylältä noita testejä osta ; ). En tiiä onko pyhien aikaan ajettava ABC:lle apteekkiin, mikäli menkat eivät ala. Mutta kiva ois kun tämä kaikki sähellys olis pysynyt mieheltä salassa! En kyllä kehtaa sille edes sanoa, että taas on uusi satsi testejä tilauksessa...

Miimu

Vierailija
179/232 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut Vimpulalle : (!

Ja tervetuloa Eltemia : )!

Vierailija
180/232 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paranemista teille Tanni! Toivottavasti paranet että jaksat ottaa vieraita vastaan.Tiedän kyllä millaista tuo sairastaminen on, meillä kuopus on nyt kolmatta päivää, ja kaksi yötä sairastanut heti niin roska flunssaa että oksat pois. Onneksi miehen yrittäjyyden myötä, olen saanut aamuisin jatkaa unia, kun olen yöt hoitanut pientä. Tekee ihmeitä tuollainen reilu tunti lisää unta, kun mies on pienten kanssa. Nyt nukkuu pieni tuossa rattaissa puoli-istuvassa asennossa. Minulla on sipuli käytössä, että nenä pysyisi auki.

Onko teillä mitään supervalmistetta käytössä tuohon nenän tukkoisuuteen?

Vimpula - meillä myös esikoinen on niin tuuliviiri aamuisin, saa haistella ennenkuin mitään sanoo, että mistä tuulee tänä aamuna.. Ikävä kyllä toisen huono tuuli tarttuu kovin helposti joukkoon, ja myös minuun:(

Pahoittelut hauvastasi.

Joskus kirjoittelin anopista että ei kauheesti ole apuna lastenhoidossa, mutta nyt täytyy korjata, että kyllä oikeestaan on. Tilanteen mukaan. Jäi eläkkeelle vuosi sitten ja nyt huomaa että lapsenlapset tuokin elämään sisältöä:) Kiva niin.

Iuiu - kylllä tuntuu sama juttu, että kirjoitusaika on kortilla, jostainhan se on pois kun koneella istuu, mutta te olette mun kavereitani, ja kavereita ei jätetä, näinhän se on. Ei mutta ihan totta, kyllähän tämä todella on kivaa vertaistukea, kun saa vaihtaa kokemuksia, ja kertoa fiiliksia. Ja te olette tosi ihania. Niinkuin joku jo kirjoittikin että mukavaa porukkaa ollaan:)

Voi te jännäilijät, huimaa katjalah, jos kaksi vauvaa saisit vuoden sisällä:)

Miimu - jospa sulla viiva vahvistuu..

Omppuäippä - mukavia synttäreitä teille tänään!

Mun kaverilla on tänään myös synttärit, vuosia vain jo hieman enemmän:):) Kutsuivat meidän sakin pääsiäisenä syömään ja turinoimaan. Tosi kivaa!

Älä murehdi miestäsi, kesään on vielä matkaa..toisilla kestää vaan hieman pidenmpään tuo mielenmuuttaminen.

Äläkä poistu täältä minnekkään, täällä me ollaan ja jaetaan fiiliksia. JA mehän kaikki ollaan suurperhekuumeilijoita!! Sinäkin, vaikka miehesi ei vielä vihreää valoa näytäkään.

Kuukausirahasta oli puhetta, myös meillä on koululaisilla 20e kuukausiraha, ja sitä vastaan täytyy hommia tehä. Homma sujuu vaihtelevasti.. Kurja muistuttaa, mutta sehän on tätä vanhemmuuden riemuja, toisto toisto toisto toisto..

ellada - älä heitä kirvestä kaivoon vielä!

Annlinn - meillä kerhoissa ollaan hyvin iisisti, kukaan ei suuremmasti kiihkoile, toisihan se vähän vaihtelua, jos niin olisi. Itse olen kovin rauhaa rakastava, mutta kun riittävästi ärsytetään, kyllä sitten voin purkautua..Hmm 9 lasta kuulostaa todella suurperheelle, siinä on tavoitetta:) Ja eihän sun niitä kestiksiä tarvii lisää hankkia, kun sulla jo on ne:) vai kuinka:):) ihana mies sulla!

katjalah - minuun alkaa tarttua myös tuo kestovaippakiinnostus - sen verran hyvin Annlinnin kanssa olette siitä puhuneet. Hassu sun miehes kun sanoi ettet saisi niitä käyttää...Onhan se ekoteko - niiden käyttö.

Minäkin olen testejä hankkinut netistä, enkä tosiaan ole sanaakaan niiden käytöstä miehelleni hiiskunut, ennenkuin on todella ollut jännät paikat! Eihän sitä ihan kaikkea (kuten tätä testailua) tarvii kertoa:) mun mielestäni!

Eltemia - tervetuloa joukkoon mukaan!

Noista clomeista, onko ne määrätty sen ovuloimattomuuden vuoksi? Kuinka se tutkittiin, ovuloimattomuus?

Nyt vauveli heräsi, joten riennän hoitopuuhiin...raukka on ihan tukossa taas.

Palaillaan, sinuvi