SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN HUHTIKUU: )
Vanhasta muistista meni jutut vielä maaliskuun ketjuun...
Mutta tästä se kevät todella alkaa...
Kommentit (232)
Mulla oli pikkumiehen syntymän jälkeen ajatus, että viides saisi tulla heti perään, jos olisi tullakseen. No eihän se sitten tullut :)
Nyt on kulunut aikaa 9kk, pikku-ukko kasvaa ja palasin töihinkin.
Vauvakuume katosi muutama kuukausi sitten ja kaikki muut asiat ovat olleet päällimmäisenä mielessä. Olen laihduttanut, liikkunut, viettänyt "omaa aikaa" jne. Ajatus helposta elämästä lasten kasvaessa tuntuu päivä päivältä houkuttelevammalta ajatukselta!
Silti kaipaan sitä ihanaa vauvamahaa ja tuhisevaa nyyttiä. Luulen, että me "ainaiskuumeiset" kaipaamme aina vielä sitä "viimeistä" vauvaa. Lopullinen piste vauva-ajalle tuntuu liian radikaalilta päätökseltä.
En sano varmasti, etteikö meille vielä joskus voisi sitä pikkuvitosta tullakin, mutta nyt tuntuu hyvältä näin. Ehkäpä sinunkin kannattaa antaa vähän ajan kulua ja katsoa, mihin suuntaan elämä lähtee viemään. Ei kannata hötkyillä ja pyöritellä asioita liikaa päässään :) Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty...
-meriutu
Rauhassa katselen ja oottelen,minne mieli vie...
Hassua pähkäilyä mulla=)
Sitä miettii myös kun nyt tuli pienellä ikäerolla ja on pelit ja vehkeet hankittuna,niin miksipä ei seuraavakin samaan putkeen...
Mutta sitten taas mietin että oma aikakin olisi ihan kiva juttu...
Jos vaikka hiukan pidempi ikäero?
Onhan tässä aikaa,vasta 33v täytin;)
Katsotaan mihin sitten päädyn!
Ja onhan mulla tässä jo lapsia ja kädet täynnä töitä;)
Missä Riesa on,onko tärppi käynyt?????
L
en ollenlkaan ajattele, että olisit jotenkin "itsekäs" jos kaipaat omaa aikaa ja hetkeä ehkä omillekin jutuille. Vaikka lapset kasvaakin eivätkä ole enää sillä tavalla äidistään riippuvaisia, että tarvitsisivat apua esim. siinä perushoidossa, niin minusta aina vaan tärkeämpää on se, että on aikaa myös niille isommille. Olla läsnä silloin, kun heillä on jotain asiaa ja olla tukena ja turvana. Ainakin itse huomaan, vaikkei lapsukaisia ole kuin neljä, että kahdenkeskistä aikaa kunkin kanssa on joinain päivinä ihan liian vähän. Toki pienin joka on tissitettävä ja vaipotettava saa aimo osan äidin ajasta...ja välillä sen kyllä isoimman nenänvarren asennosta huomaa vaikka toki ei tunnustakaan, että äitiä haluasi...
Ja olet tosiaan niin nuori vielä, että vaikka muutaman vuoden olistkin enemmän omillasi ja antaisit sen kropankin nauttia, niin vielä ehdit! (Puhuu kokemuksen syvä rintaääni, ikää pian 38v).
Ja joskushan se on tästä vauvakuumeestakin napanuora katkaistava...
Itse ainakin luulen, että kyllä niitä haasteita muualtakin löytyy kuin kotoa , itse oon haaveillut vielä jatko-opinnoista, mutta ne on lykätty taustalle nyt ja niiden aika on sitten myöhemmin. Minulla tuo ikä painaa oikeasti jo niskaan ja kun sen yhden vielä haluan niin kuumeuilen nyt ja se on todella se viimeinen. Toki ehkä joskus salaa vielä haaveilen viitosen jälkeenkin vauvantuoksusta, mutta täytyy nauttia sitten muiden vauvoista...
tanni
Leannalle: samat ajatukset täälläkin. Toisaalta kauhea vauvakuume ja toisaalta taas ajattelee sitä, että pian noi toiset tuosta kasvaa ja oma aika lisääntyy, mutta taas jos nyt ei mitään tee on seuraavat hoidettavat lapsenlapsia =)
Miimu: Eipä tässä kummoisia oireita ole. Tietysti kuvittelulla saa aikaan vaikka mitä. Mistä tilasit ne testit? Itse olen aina ostanut ne halvat mitä saa kaupasta, ja sitten tikuttanut ja tihrustellut niitä kauan aikaa, silmissäkin melkein näkyy jo viiva, kun oikein katsoo. Nyt ajattelin malttaa muutaman päivän yli(jos pystyn).
Vielä viikko ainakin pitäs odottaa. =D
Onko toisille tullut ikäkriisiä? Mulla on välillä ihan hirvee. 38 tuntuu välillä ihan mummuiältä ja sitten kun ajattelee saavansa vielä vauvelin, tuntuu että jo se on monille kauhistus. lapset kyllä pitää nuorena, ainakin meillä on välillä ihan hauskaa teininkin kanssa kun löydämme yhteisen jutun, mies ei aina pääse niihin sisälle ja ihmettelee mitä me oikein nauramme. Taidan kyllä olla tälläinen ikiteini vielä mummunakin, peilikuva vaan kertoo muuta =)
Mukavaa viikonloppua ja raskautumisia!
Leanna pohdiskeli vieläkö vauvoja..niinpä - ei ole oikeaa vastausta. Eikä edes varmuutta raskautumisesta ole vaikka mahdollisuudenkin antaisi (vaikka oletkin helposti tähän mennessä tullut raskaaksi). Kyllähän sulla tosiaan komea katras on jo - ja nuorikin vielä olet, eli ennätät kyllä vielä vaikka taukoakin pitäisit:) ihan niinkuin edelläkin jo kirjoitettiin..
Annlinn - katsoin noita urban jungleja, nehän oli varsin näppärän oloiset. Pääsittekö oikein koeajamaan, vai netissäkö vain katsoitte? Oliko niissä paljon värivaihtoehtoja - mikä väri miellytti? Kyselit oliko vauvalle toivottua ajankohtaa - meille saisi tulla niin pian kuin mahdollista. Mulla on imetykset vähentyneet n kerta päivään, eli tällä menolla menkat pitäisi pian alkaa:) ja sitten..toivo elää:)
meriutu - hauska kuulla sinustakin:) niin ne meidän pikku-ukot vain kasvaa.. sulla sen kuukauden vanhempi kuin minulla. Ja sinä töissä. Miten menee? Sinähän olet ollut tehokas, lenkkeilyä ym, omaa aikaa, kuulostaa hyvälle. Nauti nyt tästä hetkestä, ja anoppini sanoin: sabluunahan on tuttu - jos vielä tuumaa vauvaa tehdä.
Tuosta anopista :) kyllä hymyilitti kun paljastin viikonloppuna että haluaisin vauvan vielä kun tämä pienin on 'jo' iso vauva. Hän sanoi että onhan sabloona tuttu, että siitä vain tekemään. Tuo kaikki meni vitsailuna, mutta tottahan tämä vauvakuumeilu on minulla.
tanni - kyllä ne isommatkin vaan tarviis äitin aikaa.. ja pienet vaan ottaa väkisinkin omansa - toisin kuin he, jos ei ole aikaa nin tilanne menee ohi. siinä on sitten hetken päästä turha kysellä että mitä sulla oli asiaa. huomattu on. eli asiaa puhut. Ja sama täällä myös tuosta vauvan kuumeilusta, että viitosta tässä kuumeilen ja salaa kuutosesta haaveilen. Mies kyllä sais sydärin jos voisi edes aavistaa,mitä vaimon mielessä liikkuu :o
ellada - sinäkö kyselit ikäkriisistä. No mulla kai on, sillä tuntuu että nyt kun olen 38, multa loppuu ihan aika kesken. Haluaisin noita lapsia lisää, mutta nyt ja heti. En sitten viiden vuoden päästä. Että kaksoset mulle kiitos (huumoria- huh!)
miimu - kerro sitten jos ne testit rupeaa liikaa polttelemaan, ja kokeilet..
omppis - mikä on nyt kuumeen aste - joko mies on yhtään pehmennyt?
- Käytiin miehen kanssa kaupungissa kun lapset oli koulussa, vauva mukana ja 3v vietiin mummolle joka ilomielin ottikin hänet. Oli ihanaa miehen kanssa, oikein 'laatuaikaa' vaikka kiire oli ja pakolliset asiat toimitettiin. Ja syömässä rossossa käytiin, ja mun suu polttaa valkosipulista nyt.. oli kyllä ihanaa....
Mukavaa viikonloppua kaikille, ja kirjoitellaan:)
sinuvi
Mulla ollut niin kiireinen viikko, että tämmösiin pikasiin jäänyt tämä kirjoittelu. Hyviä aiheita ollut esillä, harmi ettei niihin ehdi nyt ottaa kantaa... Pikkuinen nukkuu ja nyt saa keskittyä isompien muksujen juttuihin vähän aikaa : )
Elladalle; mammaksilta olen tilannut noita testejä. Nyt tilasin 10 kpl herkkiä (10 IU) ja tietty sorruin jo kokeileen. Järkee tosiaan, vielä viikko menkkojen alkuun! Ja mä olen just sellainen että suunnilleen monta tuntia ja erilaisissa valaistuksissa tiirailen tulosta : ) Aattelin, että nautiskelen nyt tästä viimeisestä yrityksestä ja en säästele testaamisessakaan, tämmöinen testiaddikti kuin olen; )! En saanut kyllä nyt kun korkeintaan jonkin äärimmäisen himmeän roskishaamun, sellaisen olen tainnut nähdä jokaikisessä negatestissäkin. Nyt kp 21, maha arka ja kuralla, voi siis olla mahapöpökin. Ikäkriisiä ei vielä ( tai oli jo silloin kun täytin 25...). Loppuvuodesta tulee mittariin 35.
Mutta huomiseen : )!
Miimu
Paljon on tuttua juttua, ihan kuin omasta kynästä kirjoitettua. Itse myös mietin näitä vauvajuttuja monelta eri kantilta. Vauvakuume on ja pysyy, mutta välillä myös se oma aika ja oma kroppa, oma peilikuva jne. mietityttää. Tahtois joskus aikaa itsellekin! Ja SILTI sen vauvankin vielä!!! Että ottaapa tästäkin sitten selvää. ;) Onneksi muutkin painii saman asian kans.
Annlinn ja Sinuvi kyselitte meidän (minun) kuumetilannetta ja toivottua vauvantuloaikaa. Meillähän on kans kolme viimeisintä raskautta saaneet alkunsa jo ennen kuin yritys on etes alkanut ;) joten jotenkin luotan taas siihen ettei hurjasti tarvisi yrittää. Toki voin erehtyäkin. Toiveissa olisi kuitenkin napata syyskesän ovis ja saada vauva kesällä 2010. Kesäkuu ois oikein kiva! :)
Itseäni synkistää usein se, että tiedän ettei mulla ole tarpeeksi aikaa omille koululaisilleni... Toki vietetään aikaa koko perheellä, mutta kyllä nuo esiteinit tarvisivat ihan omaakin aikaa äitin kans. Tyttären (9.v) kans ollaan kyllä toukokuussa lähdössä kahdestaan viikonloppureissulle ja sitä odotetaan jo molemmat. :) Pojat (toukokuussa 11.v) touhuavat monenlaista iskän kans, mutta itse liian harvoin keksin jotain äitin ja poikien kesken... Morkkis! : /
Jospa Miimun roskishaamu muuttuis pian vahvaksi viivaksi!! Testaa viikon päästä uudestaan :))
iuiu laitoin sulle osanottoja jo odotuspuolelle, mutta haluan vielä lähettää lämpimän halauksen ja paljon lohduttavia ajatuksia! Toivon, että raskaudut pian ja että sitten menet raskauden loppuun asti ja saat pienokaisen syliisi! :) Samaa toivon Elladalle!!
Ja meillä menee huomenna lapset yökylään, jipii! Mennään isukin kans ulos syömään ja vietetään rauhallista aikaa kotona leväten ja nauttien toisistamme. Harjoitus tekee mestarin! ;))
Työniloa Meriutulle! :) Älä unohda meitä!
Tannille ja Sinuville sekä kaikille muillekin - unohdetaan ne ikäkriisit ja haaveillaan niin paljon kuin jaksetaan!! :))
Hyvää yötä! Toivoo Omppis
On tämä viikkorytmiin tottuminen kyllä outoa! Ja nämä vapaapäivät suorastaan vilahtaa ohi.... Onhan töissä käymisessä toki omat hyvätkin puolensa, mutta kyllä mun mielestä kotona pääsee helpommalla.
Eilen luin illalla Vauva-lehteä ja jostakin taas kuume oikein roihahti. Miten se voikin aaltoilla niin, että välillä ei vauvat voisi vähempää innostaa ja toisena hetkenä taas haluaa raskaaksi heti!
Tästä on ollut juttua ennekin, mutta enhän minä enää muista.... Onko teillä kaikilla hillittömät kartanot, jossa kaikilla lapsilla on omat huoneet? Meillä on ihan tavis omakotitalo, joka on nyt jo vähän ahdas. Meillä ei siis periaattessa enää olisi tilaa uusille perheenjäsenille, mutta omasta mielestäni kaksi lasta voi olla samassa huoneessa. Vai mitä olette mieltä?
Äidilleni olen jutellut pitkin matkaa siitä, että en ihan mahdottomana pitäisi ajatusta vielä yhdestä vauvelista. Äiti on sitä mieltä, että eihän meille enää sovi edes kultakalaa ja hänen puolestaan neljä lastenlasta riittää :) Mutta eihän näitä asioita mummoilta kysellä ;)....
-meriutu
ei halua, haluaa.... Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka voivat vain sanoa, että lapsiluku on nyt täynnä. Että tulee se varma tunne siitä tai että koko asia ei enää edes tule mieleen. Musta tuntuu, että mä olen niin juuttunut tähän elämänvaiheeseen, ettei tahdo osata päästää irti. Kohta 15v siitä, kun eka odotus alkoi ja siitä asti ollut vaippaikäinen talossa (liki puolet mun elämästä!) : ) Huvittaa joskus vieraiden kommentit siitä että "nauti nyt tästä ajasta, kun lapset ovat niin vähän aikaa pieniä..." Meillä se aika kestänee 20v!!! : )
Mutta ei sen tarvitse olla joko tai valinta: "hankin lisää lapsia vs. oma elämä ja itsestä huolehtiminen". Minä olen tässä sivussa mielestäni elänyt hyvinkin täyttä ja antoisaa elämää, opiskellut, ollut töissä, kuntoillut, laihduttanut, harrastanut, juhlinut, ottanut omaa aikaa jne. Kohta kuitenkin vaihdevuodet häämöttää ja sitten tämä pakostakin loppuu ; ) Luultavasti sitten ehdin vielä saada omaa vapautta ja hiljaisuutta kyllästymiseen asti, ellen kovin pian mummoksi pääse : )
Ei ole meillä joka muksulla omaa huonetta. Taloa kun tehtiin, kuviteltiin että lapsiluku jää viiteen. Meillä yläkerrassa 4 makkaria+oleskelutila+kylppäri ja se saa luvan lapsille riittää. Meidän makkari alhaalla ja kuopus siellä meidän kanssa. Ikäero iso esikoisen ja mahdollisesti tulevan vauvan välillä, joten vanhimmat varmaan lähtevät jo maailmalle, ennekuin pienin kaipaa omaa huonetta. Periaatteessa yhden makkarin pystyy lisää tekemään, mut en tiedä onko siinä järkeä. Meidän ongelmana autot, mulla perus 5-hengen auto, miehellä 7 hengen. Sekin siis jo liian pieni, puhumattakaan, jos vauveli vielä saadaan : ). Eli auto olis pakko hankkia, toisaalta vajaa 4v, kun esikoisella on kortti.... Olen aika nuuka ja auto on musta huono sijoitus...
Mutta ehdottomasti siis sitä mieltä, että kaksi tai useampikin lapsi voi olla samassa huoneessa ja ehkä ihan terveellistäkin niin.
Meriutu, ei kysellä mummoilta: )! Ei ymmärrä munkaan äiti, mutta jokaisen oma valinta. Kiva saada sut mukaan, jos kuume nousee!
Mies huuteli syömään, joten mentävä on.
Miimu
Tiedän että sen yhden haluan vielä,oli se sitten koska se aika;)
Me varattiin ensi tammikuulle kahdenkeskinen lomamatka,tulee 14v hääpäivä täyteen ja sen tiedän että sielä en raskaana halua olla;)Jos vaikka sitten tuliaisina...?
Mutta just nyt tänään,tällä viikolla,on olo että nyt nautitaan tästä kokoonpanosta.
Katsotaan ensivuonna uusiksi.
Enkä mä täältä palstalta minnekään karkaa vaikken kiertopäiviä laskekaan;)
Meillä pojat 2kpl jakaa huoneen ja pian 2 nuorimmaista tyttöä,kun vaan siirrän vauvan siskon huoneeseen!
Isoilla 3:lla on omat huoneet.
Hei kaikille vielä vinkiksi mukava sivusto missä itsekin kirjoittelen ja sinne olisi kiva saada aktiivista porukka lisää,sivusto suurperheellisille,vaatii kirjautumisen!
Mutta innokkaat vaan mukaan!
http://www.phpbbplanet.com/suurperhe/index.php?sid=0a03e7326f3d135fdfdb…
*Lx7*
Kyllä on niin samanlaisia ajatuksia teillä muilla kuin minulla. Vaikka kiirettä pitää varsinkin jos mieheni tekee yksin pitkää päivää ja olen yksin kaikkien kuuden lapsen + kahden koiran kanssa niin silti sitä haaveilee siitä seitsemännestä.
Omppis kuule, mulla myös se kesäkuu 2010 sopisi hyvin silloin ikäeroa tulisi 2,5v joten varmaan pääsisin suht helpolla.
Meillä vielä kun on se että tuosta yhdestä vauvasta ei riitä ihan kaikille kun mieheni haluaisi sitä välillä pitää hyvänä ja isotveljet siskonsa kanssa haluaa halailla meidän nuppusta ja munhan se on kuitenkin 95% sesti eli sillein. Siksi kaksoset on kyllä meille enenmmän kuin toivotut. Vähän haastetta elämään.....Omppis han sen tietää.
Onko teillä muilla kaksosia?
Nyt olen päättänyt mitkä vaunut ostan tälle meidän nuppuselle kun noihin entisiin olen lopen kyllästynyt. Gesslein Swing, sellaiset mulla on ollut 10-12v sitten ja aivan ihanat oli työntää kun niissä on ne pantajouset. Kävin eilen valitsemassa väriä ja nyt tuntuu että väri on löytynyt täytyy vielä miettiä otanko pehmeällä kantokassilla vai pelkkinä rattaina. Toimitusaika on jotakin 6viikkoa mutta mulle luvattiin että voi tulla aiemmin ja on välillä tullut kolmessa viikossa.
Meillä kolme lapsista on virpomassa . Taitaa tulla hyvä saalis. Oksia kun on koristeltu vaikka kuinka.
Annlinn
Olipas kiva viikonloppu :) Lapset olivat yökyläilemässä ja saatiin kotona tehtyä monenmonta rästihommaa. Ja kun oli hiljaista, ehdin taas kunnolla vauvakuumeillakin. :)) 9 vuotta sitten olinkin just synnärillä! Vedet menivät iltasaunan jälkeen ja tyttö syntyi seuraavana päivänä! :))
Ei meilläkään mikään kartano ole, mutta hyvin silti (vielä) mahdutaan. Kolmelle koululaiselle on yläkerrassa omat huoneet ja pikkutytöt jakavat alhaalla yhteisen. Lisäksi on meidän makuuhuone ja yksi pikkumakuuhuone, jonne minä sitä kuudetta kultapientä haaveilen... :) Meillä vaan kodinhoitohuone on ihan surkean pieni ja pyykkihuolto tuottaa harmaita hiuksia : /
Tämmöinen kysymys tuli mulle mieleen, että miten teillä muilla perheillä raha-asiat? Onko yhteinen vai omat tilit miehen kans? Meillä on ollut aina omat tilit, mutta raha on silti "yhteistä". Mies maksaa suurimmat laskut (lainanlyhennyksen, sähköt, vakuutukset jne) ja minä sitten ruuan, lasten vaatteet ja harrastukset... ja nyt kun olen hoitovapaalla ja tulot ovat pienemmät, mies kyllä sponsoroi mua jos tiukkaa tekee. Harrastusmuotoisesta sivutyöstäni saan jonku ylimääräisen satasen kuussa. Sekin auttaa mukavasti. Mutta ei täällä kotona ollessa tosiaankaan liikaa ole rahaa. Monenlaista ois ihana laittaa, mutta pikku hiljaa... Jos pääsisin taas äitiyslomalle, tulojakin ois enemmän. Miksei se mies sitä tajua? ;)
Annlinn, ehkä ja TOIVOTTAVASTI me taas odotetaan yhdessä! Tuo kesä 2010 tosiaan ois hieno ajankohta saada vauva! :)
Mulla nyt kp 51 tai 52. Jotenkin jo odotan menkkoja... En uskonut tätä päivää näkeväni! ;) Tuntuu vaan, että niinhän sen pitäs mennä. Tietäis olevansa kunnossa. Vaikka imetys tässä varmasti vain häikkänä on. Toivotan myös Sinuville pikaista menkkojen alkua, pääsisitte yrityksen makuun!! :)
Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille ja nyt hyvää yötä!
Omppis (kahden pojan ja kolmen tytön äiti)
Meillä kaikilla viidellä koululaisella omat huoneet, neljä yläkerrassa ja yksi alakerrasssa, mutta mä en kyllä koskaan ole asunnon kokoa ajatellu tai rahaa kun olen vauvoja kuumeillut. Täytyy sitten muuttaa maalle jos vielä suurempi tilantarve tulee. Tosin maalle mä kyllä haluaisinkin.
Omppis kyseli tuota raha-asiaa, onko yhteiset tilit vai omat. Meillä on omat tilit mutta siirrän yleensä mieheni tililtä rahaa minun tilille, mieheni jo vitsaileekin että kun tiliote tulee siellä on aina 10 siirtoa joissa lukee"moi" kun siirtelen rahaa tilien välillä. Meillä myös raha on yhteistä mutta käytännössä kaikki on mun. tälläinen itsekäs kommentti......
Miten muuten parhaiten saisin imetyksen lopetettua.... ???? meidän kultakäpy kun on niin tisumaidon perään että ihan pahaa tekee lopettaa.
Omppis tuo kesäkuu kuulostaa aivan tajuttoman hyvältä eli sinne me tähdätään.....tuleeko muitakin mukaan.
Annlinn
Siispä Annlinn, kesäkuu 2010! :) Minä lopetin viimeksi imetyksen TUTIN avulla. Tyttö oli 1,3 vuotias eikä ollut vielä siihen mennessä huolinut tuttia. Sitten se yllättäen maistuikin ja yötisuttelu ja muukin tisuttelu jäi. Tuttikin jäi sitten muutaman kuukauden päästä aika helposti pois. Meillä kans kuopusneiti on ihan mahdoton tisuvauva. Saa nähdä miten hänen kohdalla käy lopettaminen. Tutti ei kelpaa sitten ensinkään. Eikä mulla menkkoja edelleenkään. Miten muuten, toivoisitko seuraavaksi Annlinn kovasti tyttöä? Ja tietty niitä kaksosia.. :) Minä jännitän ihan hurjasti hyvän kaverini puolesta, enää reilu viikko laskettuun aikaan!
Hyvää mieltä kaikille, kirjoitellaan! :)
O
Viitonen ja kuutonen katsoo Franklinia dvd:ltä ja itse lakanoiden vaihdon lomassa istahdin tähän hetkiseksi.Nuo kaksi ovat räkäisiä enkä vienyt puistoon tänään.Kuutosen korvalääkäriä pitäisi tilailla,taitaa olla tuubit tukossa taas=/
Pienin nukkuu vaunuissa ulkona!
*Kesäkuu 2010* mukana,ei mukana,mukana ,ei mukana...
Se olisi ihana ajatus ja mahdollinenkin jos matkalla raskaus ei haittaa...
Mä soudan ja huopaan niin rajusti tämän vauva-asian kanssa,etten itsekään pysy mukana:o
Mulla taas alkaa vauvalta jäämään vaatteita pieniksi ja en tiedä mitä niille tekisin.Viikatessa niitä mietin"käyttääkö kukaan enää näitä,saanko vielä vauvan näihin pukea..."
En haluaisi niitä pois laittaa,mutta kaapitkin on täynnä.
Tämä on tälläinen kummalinen välivaihe!
Tileistä vielä.Meillä on yhteinen,aina ollut!
Lx7
Niin se vain viikonloppu taas vierähti, olikin mukavaa.. vietettiin miehen synttäreitä, olin tyttären kanssa konsertissa ja viimeiseksi illalla elokuvissa miehen kanssa. Kyllä oli illalla niin onnellinen olo, tästä perheestä. Todella oli latautunut olo. Nyt sitten olenkin ollut tehokkaana imurin varressa ja etsinyt ikkunan avaajaa, että pääsisin nuo välitkin pyyhkimään. Mutta ei löytynyt, joten nyt tässä koneella vähän puhallan.
Meillä on 4 makuuhuonetta lapsille. Joista 2 on omissa huoneissaan, kaksi vielä meidän kanssa. Ja tuntuu mukavalle niin. Ehkä sitten jos tässä raskautuisin, voisi harkita pienten siirtämistä yhdessä samaan huoneeseen..sen aika tulee kuitenkin myöhemmin.
Tileistä, omat on, mutta sujuvasti mies hoitaa siirrot puolin ja toisin, jos tarvetta on. Alkuun koin outona tämän siirtelyn, mutta yhteiselon edetessä tuo systeemi on ollut todella sopiva meille.
Annlinn - tuntuuko imetyksen lopetus nyt ajankohtaiselle?
En oikein osaa antaa vinkkiä, meillä tuo nuoren miehen 2 hammasta ja ympäristön todella mielenkiintoinen maailma on vähentänyt imetystä - siis olen sitten antanut tuttipullosta (säästyy tisut puremiselta..) ja tietty maidontuotanto onkin vähentynyt. Aamuin/illoin imutellaan. Vähän sääli kun se alkaa olla finito nyt-- Mutta kyllähän 8kk on ihan hyvä imetystaival..(Ja tutti on meilläkin käytössä.)
Ja ehkä nyt hormonitoimintakin alkaisi. Jotain merkkejä on kyllä havaittavissa, sillä ph-suoja on oltava, sillä v-vuotoa on koko ajan.. meinaakohan se menkkoja?!?
Leanna - kyllähän niitä vaatteita voi hetken jossai säilyttää - sitten laitat pois jos tunne vahvistuu. Ja saahan niitä uusia jos tarve tulee:)
Mites nämä oviksen bonganneet, ellada ja miimu? Fiiliksiä, onko tuntemukset suuntaan tai toiseen vahvistuneet?
Testailuja?
Mitä muille kuuluu, vimpula, iuiu, muut?
Nyt taidan ottaa mopin kauniiseen käteen ja jatkaa hommia, kun siihen on rauhallinen tilaisuus..
sinuvi ja kuume viitosesta
Sinuvi kysyi tuosta imetysajankohdan lopetustuntemuksista. Täytyy sanoa että mä oon aivan liimautunu tähän vauvaan enkä haluaisi lopettaa imetystä. Minnekkään en voi mennä ilman vauvaa ja haluaisin päästä kosmetologille, mutta mitä teen mun söpikselle sillä aikaan.
Pakkko kertoa, niin että pidätte mua sitten aivan kahjona mutta kun tää vauva oli pienempi mun mies tuli kosmetologille mukaan ja istui siellä vauva sylissä odottamassa mua. Eiks oo sööttiä. Mä en vaan halua, voi olla vauvasta erossa. Niin se uusi vauva ja imetyksen lopetus auttaisi vähän irtaantumaan vaikka en mä sitä oikeastaan halua. Eli näin sekavaa on mun pikkupäässä.......
Omppis taas kyseli mun tyttö/poika toiveita. Täytyy kyllä sanoa viiden pojan ja yhden tytön äitinä että en mitenkään erityisesti toivo tyttö kaksosia tai poika kaksosia. Pikku pojat on NIIIN ihania ja pikku tytöt on myös NIIIN ihania . sitten meidän ainoa tyttö on oikea prinsessa joten jos tyttöjä olisi enemmän niin prinsessa-asemaa pitäisi jakaa. toisaalta mulla on tytölle vaikka kuinka paljon ihania nimiä. Ja poikien ihanat nimet olen jo käyttänyt.
en siis osaa sanoa toivonko erityisesti kumpaakaan oikeastaan se on se vauva jota niin haluan. Sellainen pieni söpö lutunen ja ihana.
Annlinn
Mä en kyllä ala enää mitään... nimittäin kuten sanottua silloin pari viikkoa sitten, kun tuli heiluteltua noita peittoja sillä tjot meiningillä, niin hyvinhän itseni tunsin... Tässä on viime päivinä tullut kehiteltyä ne oireet. Eli kuvotusta. palelua, paineen tuntua vatsassa ja yöllisiä vessassa ramppaamisia. Kyllä olisi suorastaan tragikoomista jos olisi kyse jostain muusta kuin vilkkaasta mielikuvituksesta. Oishan se hienoa olla taas loppuvuodesta samassa paikassa kuin tammikuussa...
En kuitenkaan ole vielä sännännyt testejä hakemaan - turhaa se olisi, kunhan kuvittelen. Hyvin on tiedossa, ettei kierrosta ole vielä hajuakaan ja tuskin mitään oviksia tulee alle 1/2v sisään synnytyksestä. Ihan oman vilkkaan mielikuvituksen takia pitää kyllä ekoihin kuukautisiin asti nyt ottaa ehkäsyt peliin - eli vauva ja pari isompaa mukulaa itseni ja miehen väliin toistaiseksi, jos en parempaa keksi. Toistaiseksi kuitenkin toivon niitä plussauutisia mieluummin jollekin muulle kuin itselleni, että saan tämän imetyksen hoideltua kunnialla...
Tuosta tilasta, meillä ei oikeastaan sitä ole... vain kolme makuuhuonetta... mutta niistäkin yksi käyttämättä vielä, kaksi pienintä nukkuu meidän kanssa ja kaksi vanhinta poikaa jakavat huoneen.
Hups, koululainen kotiutui, pitää mennä kuuntelemaan kuulumiset...
--- sellaisia me ollaan.. taitavia kehittelemään kaikki mahdolliset oireet tarpeen tullen.
No jos oireet jatkuu, raskaustestihän on tuohon hyvä apu selvittämään, että onko pelkkää mielikuvituksen tuotetta oireet, vai johtuuko sittenkin raskaudesta:)
Miten sulla on aiemmin alkaneet kuukautiset synnytyksen jälkeen? Oletko pitkään imettänyt nyyttejäsi?
Mun kaveri täysimetti vauvaansa, ja menkat silti alkoi kuukauden päästä synnytyksestä, minulla taas ei vieläkään ole alkaneet, vaikka jo 8kk on h-hetkestä.
ps. sain imuroitua, luututtua lattiat, pestyä 6 aukaistavaa ikkunaa sisältä, väleistä ja ulkoa. Hyvä minä:)
GALLUPPIA:
sellaistahan minun piti kysymäni, että kuinka teillä jaetaan kotityöt?
Itseppä aloitan, eli meillä näille isommille tytöille kuuluu molemmille imurointi (alakerrassa) kerran viikkoon ja molemmille vessojen pesu (toinen ylä ja toinen alakerran), vuoroviikoin tyhjäävät astianpesukoneen. Siinäpä ne rutiinit taisi olla.
Esim tänään sitten tein siivousta (neidin imuroinnin) kun tytöt olivat koulussa, joten mietin jotain 'korvaavaa', eli tänään neiti kävi keittiön laatikostoja läpi..pitäisi olla vähemmän muruja nyt..
mies harvemmin siivoo , mutta osaa ja tekee ruokaa. ja huolehtii että perheenjäsenet muistaa liikkua ja ulkoilla.
pyykki on kokonaan minun hoidolla..
tälläistä nyt, tekee pannaria mieli, joten taidan pyytää 3v kaverikseni sitä tekemään.
missä tanni?
sinuvix4
Hei!
Leanan ajatukset kuullostaa niin tutuilta, samalta minustakin tuntui kun viides lapsi oli syntynyt siksi tuota ikäeroa kuudenteen kertyi ja kertyi. Näin jälkikäteen toivon että olisin tehnyt toisin. Kuudennen odotus oli kauhean rankka kun sitä vauvaa ja hoidettavaa niin kaipailin ja silloin päätin että seitsemäs kyllä syntyy nopeammin jotta ei sellaista kaipuuta tarvitse kokea.
Pakko sitten vielä kertoa että mieheni kanssa tänään jo katselimme noita kaksosten kärryjä että jos ikäero on pieni niin sellaisethan on silloin hankittava. Ja ihanat me löydettiin Urban Junglet, en ollut koskaan ennen edes kuullut tuosta merkistä ja ne me kyllä ostetaan jos tää vauvakuumeilu johtaa toivottuun tulokseen. Ajatelkaa niihin kärryihin saa vauvalle oman kopan ja isommalle istuinosan, ja mikä parasta jos saisinkin ne kauan toivotut kaksoset niin niitä vaunuja löytyy myös kolmosille. Jippiii
Omppis missä vaiheessa tää teidän kuumeilu on ? Milloin haluaisit vauvan syntyväksi? Entäs Sinuvi ja muut?
Palailen
Annlinn kera kuuden kullanmurun