SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN HUHTIKUU: )
Vanhasta muistista meni jutut vielä maaliskuun ketjuun...
Mutta tästä se kevät todella alkaa...
Kommentit (232)
Eltemia - minä myös olen joskus ollut sata varma että mulla on fibromyalgia tai jokin muu reumaperäinen sairaus..muttei ole todettu fibroa.. Joskus 05-06 olin todella kipeä, yöllä herätessäni ei liikkunut kädet, eikä keskivartalo..pelottavaa ja se ei ollut yksi tai kaksi kertaa, vain pitemmän ajan. Selkeää syytä ei ole todettu, mutta ainakin nuo selän sisimmät lihakset ovat ihan jumissa, kävin sitten pitkään naprapaatin vääntelyssä, sitten rupesin kuntosalilla käymään, ja siten hoitamaan selkää. Se onkin ollut parasta lääkettä. Mutta epämääräisiä kolotuksia on, välillä kolottaa toista olkapäätä, sitten toista rannetta..outoa.
Omppuäippä - onnittelut menkoista! Saitpas niitä jo odottaakin.
Minä olen ihan Jyväskylän kannattaja, en kyllä tunne kaupunkia yhtään, mutta eiköhän sieltä jonkun sovitun paikan löytäis, ihan niinkuin jostain muustakin kaupungista:)
tanni - hyvä että taudit alkaa olla ohi!
meillä myös räkää riittää vielä, mutta onneksi yöt nukutaan. (muut paitsi minä!! jostain ihmesyystä valvon ja mietin! -- tai tiedänkin mitä mietin, tuosta mahdollisesta oviksesta mulla yöunet meni!! Niin ajatukset ja haaveet pääsi irti etten saanut unta! )
Miimu74 - Ehkä se vuoto on ihan vaaratonta, sitten jos tulee kouristusmaisia kipuja tai supistuksen tuntua, niin SE on huono juttu. Mutta jos ei, niin koeta vaan pitää lippua korkealla. Ja miimu, ei kenenkään ole 'oikeudenmukaista' joutua kokemaan keskenmenoa!!! Ei edes sinun, jolla on onnistuneita raskauksia useita! Se on kelle tahansa, oli sitten eka tai se seiska, tosi kurja juttu :/ Toivotaan kuitenkin parasta, onneksi sulla on hyörinää siinä ympärillä ettet ehkä joka hetki ennätä miettiä sitä!
Joo, ymmärrän ettei tee tässä asiassa heti mennäkään lääkäriin:( omalle työpaikalle! Toivottavasti saat pian vain siirtyä neuvolaan kuuntelemaan säännöllisin väliajoin pienen sykettä ja sf-korkeuksia:)
Meillä mies kotiutui illansuussa, mutakakku tulikin sopivasti, sillä samalla kun siippa tuli paaritaksilla, saapui anoppi ja appi, sekä hetkeä aiemmin pienimmän kummitäti. Sitten oli vielä lasten kaverit. Eli mutakakulle löytyi syöjiä. Ja hyvin onnistui. Täytyis useammin tehdä, mutta kun se on NIIN kaloripitoista että!! Kai siitä kevyempiäkin versioita olisi, mutta mulla on vain tämä superepäterveellinen ohje.
Meidän kolmivuotias on hiukan rasittavassa vaiheessa, se haluaa pian 9kk pikkuveljen mukaan leikkeihin, majaan, kasaa tyynyt päälle peitot päälle raahaa sitä paikasta toiseen, ja pieni haluis lähtee omille seikkailuilleen, niin tämä tulee ja hinaa sitä johonkin josta se pitää taas hinata uuteen paikkaa, peittää sen ja sitä rataa, koko ajan vahdittavaa.. No sitten kun 3v leikkis yksin, tai kattois tv'tä, pieni mene lähelle, sitten jyrätään, joko ajetaan junalla/autolla yli ja lujaa tai kun toinen nousee sohvaa vasten kävelemään, se potkaistaan nurin siitä sohvalta. Huh huh. Kaipa tämä helpottaa kun pienin pääsee yksin paremmin liikkeelle. Vai miten kauan se vaihe kestää kun toinen häiritsee toisen leikkejä=??? apua, taisipa kestää kauan.
Ja meidän pienin tosiaan kävelee puita pitkin, ja välillä seisoo pätkiä ihan ilman tukea...voi äitin pikkuvauvaa!!
Mutta toinen ihme, toiseksi vanhin tyttö on taas menossa rakentamaan majaa kaverinsa kanssa pihalle (puuhuh) ja oikein kysyi että saako pikkuveli 3v taas tulla mukaan. tämä äiti siihen iloisena että voi kun kiva:) :)
Muuten: en sitten muistanut kokeilla niitä mun ovistestejä silloin kun tuntu sitä nippailua eilen!!!! Voi hitsi minua! olisin saanut varmuuden näistä fiiliksistä.
Vielä ajankohta toiveista: Se tammikuu olis ollut mun toive, sillä silloin mulla olis ollut muut kuukaudet ns.varakuukausia, nyt tyssättiin heti tuo yksi otollinen kuukausi!! Arggg! Liikaa ajatukset pyörii tämän haaveen ympärillä..pitäis keskittyä siihen mitä on eikä haikailla jotain muuta.
Ihanaa kun on tämä olemassa oleva perhe! Murkkuineen päivineen:)
hauskaa sunnuntaita
sinuvi
Niin se vain uusi päivä ja viikko on alkanut.
Meillä esikoinen oli laittanut kellon soimaan puoli kuudelta (huolehti toisen koululaisen herätyksestä) olivat molemmat käyneet suihkussa, laittaneet hiuksia ym.. syöneet aamiaisen ja kaikki tämä kaikessa hiljaisuudessa, me muut vain nukuttiin - tai kyllä minä hereillä olin, mutta annoin tyttöjen touhuta kun hyvin meni. Aamu oli kuulemma pitkä, eivät aio joka aamu noin varhain nousta. Yleensä nousevat 7'lta, sitten autolle kahdeksaksi.
Eilen oli ihanaa, kävin ystäväni kanssa vauhdikkaan kävelylenkin, puolitoista tuntia, siinä ennätti antaa niin lihaksille, kuin pääkopallekin kyytiä.
Tämä ystäväni tietää näistä vauvahaaveista ja oikeastaa kaikista jutuista mitä milloinkin on menossa, on minun mieheni lapsuuden ystävä ja nykyisin koko perheella ollaan tosi tiiviisti yhdessä. Heillä taas on tilanne ihan toinen, vanhin lapsi täyttää jo 18 ja ystävältäni on kohtu osittain poistettu 2006. Heillä ei haluttukaan enää vauvoja, tuo kohdunpoisto johtui valtavista vuodoista. Mutta silti jaksaa elää näitä mun vauvajuttujanikin - en tosin hirveesti kuormita, mutta kerron kun hän kysyy.
Nyt siirryn tuonne kahvikupposen puolelle, mutta oikein mukavaa viikkoa kaikille,
ja vielä
Eltemia - mikä sun tilanteesi on ? Olet ollut ajatuksissa, onhan kaikki hyvin?
sinuvi
Kiitokset kaikille jotka ovat ottaneet kantaa ja tukeneet mietteitäni.
Erityisesti Tannin kertomus vastaavasta tilanteesta lohdutti. Mullakin nimittäin epikriisissä sanotaan just noin: "kohdun istminen alue ohentunut...." mutta mulla lisäksi maininta "kalvomaisen ohut". Eikä ehdotonta kielto lääkäri antanut vaan suosituksen että ei enää lapsia - tai jos, niin pidemmällä välillä kuin tämä kolmen sarja. Jos sulla vielä sen jälkeen tehty yksi sektio ja annettu lupa seuraavaankin, niin ehkä toivoa mullakin.
Jos vielä sen vauvan saan, niin en erityisesti poikaa toivo - vauvaa lähinnä. Mutta välillä olen kyllä ajatellut että kun on kolme pientä tyttöä... ja tyttöjen vaatteet/leikit tms. niin se neljäs olisi kätevää/luontevaa olla tyttö. Sitten olisi neljä pientä prinsessaa.
Monta päivää olen olen lukenut netti ja pähkäillyt. On niin vaikeaa tehdä päätöksiä.... järki ja tunteet taistelee.
Viikonloppu mennyt keskimmäisen sairastellessa. 40 asteen kuume ja korvatulehdus. Nyt alkaa helpottaa.... Kun on "enää" 38 kuumetta pieni jaksaa ja leikkiä/riehua ja tapellakin.
MIKÄ IHME TÄTÄ SIVUSTOA VAIVAA!!!! Kirjoitin taas pitkät litaniat ja katos kun palvelu hetkellisesti pois käytöstä. ***tana!
No mut kumminkin... Kiitokset kaikille jotka ottaneet kantaa ja tukeneet juttuuni.
Erityisesti Tannin kertomus lohdutti, kun mulla samalla laillla epikriisissä lukee "kohdun istminen alue ohentunut" ja silti olet saanuyt neljännen vielä ja luvan viidenteenkin. Tosin mulla oli lisäksi maininta "kalvomaisen ohut kohta". Mutta antoi toivoa silti. Onko sulla nyt siis kaksi sektioita ollut peräkkäin? Onko ne ollut suunniteltuja? Mulla yksi suunniteltu ja yksi hätä.
En erityisemmin poikaa toivo ja uuden vauvan saan. lähinnä vaan vauvaa, lasta! Mutta toisaaltaan olen ajatellut että olisi kyllä kätevää ja kivaa kun se neljäskin olisi tyttö, joukon jatkoksi.
Viikonloppu mennyt keskimmäisen sairastellessa. La ja su 40 asteen kuume, lääkärissä käytiin ja korvatulehdushan sieltä löytyi. Nyt "enää" 38 kuume ja jo jaksaa leikkiä ja riehuakin. On se kumma, itellä kun olisi saman verran en kyllä jaksaisi :)
JOO, ELI NYT TULI KAKSI MELKEIN SAMANLAISTA TEKSTIÄ PERÄKKÄIN, SIVUJEN KETTUILUN TAKIA.
mulla siis kakki 4 olleet sektioita. Ekaa menin normaalisti synnyttämään- ei onnistunut- ja sen jälkeen kolme seuraavaa sektiolla suunnitellusti.
Ja nyt omaa napaa; tein testin, siis raskaussellaisen, kun kaapissa yksi makoili ja kaksi viivaa pläjähti kertaheitolla. En voi uskoa tätä!! SOitin miehelle äsken ja sekaisin tuntui sekin menevän.... En tiijä uskaltaisiko iloita vai ei, voiko olla totta!!!
Ja nyt tietty kauhistuttaa kun oon juonut muutaman lasin viiniä ja viimeeksi lauantaina saunakaljan...oireita ei mitään oo ja sekin kummastuttaa....Miähän testasin negaa kp 36 tai 37 ja nyt siis taitaa olla kp 48.
Mutta onnesta sekaisin
oireeton hämillään oleva Tanni
Aivan ihanaahan tuo on kaikki ne vaan täällä raskautuu ja palstaa vaihtaa.
Tervetuloa Nooralle täältäkin päin.
Vähän melankolinen olo tulee lukiessa mahdollisesta keskemmenosta ym. asioista. Niin toivoisin vaan kaikille onnea ja menestystä.
Meillä kaikki aika on mennyt vieraita kestitessä. Meidän lapset on ollet aivan ihania taas vaihteeksi vähän jo kummastelin että mistä oikein tuulee kun mitään riitaa ei he ole aikaiseksi saaneet.
Hankin siis meidän Söpöliinille Emmaljunga Scooterit, nyt sitten muutaman kerran kokeiltua totesin että oli taas oikea virhe hankinta.
Haluan että vauvelini katsoo mua päin häntä kun työtelen. Uusia rattaita olenkin nyt sitten katsonyt sillä silmällä ;)
Heti kun mieheni tulee työmatkalta taitaa tie käydä vaunukauppaan....
Muuten siitä kohdun ohentumisesta....mun lääkäri kertoi että hän on tehnyt sektioita joissa on huomattu että kohtu on niin ohut ettei tarvitsisi kuin repiä se auki eli aivan kalvomainen. Mutta riskinsä siinä kuin missä muussakin. Kuitenkin moni raskaus menee aivan hyvin vaikka riski vauvalle ja äidille onkin suuri jos kohtu yht,äkkiä repeää. Kuka se täällä kirjoittikin että pitkä raskausväli saattaisi tehdä ohuelle kohdulle hyvää. Sen käsityksen minäkin sain kun lääkärini puhui yleisesti lestaadioäidestä joille on komplikaatioiden vuoksi tehty jopa kuusikin sektiota ja niin ohueen kohtuun että lopulta se on jouduttu poistamaan. Aivan kauheeta!
Näiden kauhutarinoiden myötä mukavaa viikon alkua kaikille! Ajatelkaa että MEILLE suurperhekuumeilijoille ei koskaan käy noin! Se lohduttaa!
Annlinn kera palleroiden
tanni - Siis ihan mieletöntä Tanni onnea vielä kerran!! Mitähän se meinas kun niitä negoja antoi?? Ei vaan vielä kierto ole oppikirjamainen vaan mitäpä väliä kun plussan sait!!
Ja eiko ole oireita, ihan vaaan se yksi käyttämätön raskaustesti siellä kaapissako sai sinut testaamaan, ei oireita, vain menkat puuttui? Anteeksi jos jankkaan, mutta fiilistelen tässä sun puolesta!!
Ihanaa, tuo sun plussa antaa toivoa meidän muittenkin raskautumiseen!!
Laitapa fiiliksia tulemaan, käyn vähän väliä koneella tsekkaamassa, kun se on tässä vieressä auki..
Vielä sitä, että ajankohtahan on varsin mainio, kun pelkäsit että joutuisit aloittamaan koulussa opena ja jättämään kesken.. ... nyt voisit jatkaa vaan kotona..tai mitä ikinä sitten päätätkin :)
Sinuvi
tanni - Siis ihan mieletöntä Tanni onnea vielä kerran!! Mitähän se meinas kun niitä negoja antoi?? Ei vaan vielä kierto ole oppikirjamainen vaan mitäpä väliä kun plussan sait!!
Ja eiko ole oireita, ihan vaaan se yksi käyttämätön raskaustesti siellä kaapissako sai sinut testaamaan, ei oireita, vain menkat puuttui? Anteeksi jos jankkaan, mutta fiilistelen tässä sun puolesta!!
Ihanaa, tuo sun plussa antaa toivoa meidän muittenkin raskautumiseen!!
Laitapa fiiliksia tulemaan, käyn vähän väliä koneella tsekkaamassa, kun se on tässä vieressä auki..
Vielä sitä, että ajankohtahan on varsin mainio, kun pelkäsit että joutuisit aloittamaan koulussa opena ja jättämään kesken.. ... nyt voisit jatkaa vaan kotona..tai mitä ikinä sitten päätätkin :)
Sinuvi
Pitkästä aikaa heippa kaikille! Olen kyllä joka päivä lukenut teidän kuulumiset, mutta aikaa ei tunnu aina löytyvän vastauksille. Kylläpä tänne on tullut juttua paljon. Tervetuloa uusille joukkoon!
Tannille isot onnittelut plussasta, upeaa!
Miimu, toivottavasti voit hyvin ja vuodot loppuu! Minulla vuosi ekassa raskaudessa useaan otteeseen kirkasta verta ja luultiin että vauva menee kesken, muuta kaikkien yllätykseksi pärjäsikin mainiosti.
Meillä oli kanssa tautia liikenteessä, mahatautia ja flunssaa. Pienimmällä on infektioastma ja se vaivasi. Itsellä oli neljän päivän flunssa-migreeni yhdistelmä, ja kyllä silloin mietti että onneksi en nyt ole raskaana , että saa edes jotain troppia nauttia.
Meillä menee isoimman murkun kanssa aika mukavasti, mutta pian 10 täyttävän kanssa olen pian liemessä kun on niin voimakastahtoinen ja nyt jo ovet paukkuu ja huudetaan" mä en ikinä saa tehdä mitään! tms
Mies on onneksi nyt mukana vauvajutuissa taas tällä hetkellä, ei kai sekään osaa ihan varmaksi sanoa mitä haluaa. Itse otin taas greippimehun käyttöön kun se voipi auttaa raskautumista, kuulemma.
En kyllä siis usko ja mietinkin että pitäisköhän testata uudelleen. VIiva oli kyllä niin selvä, että ei voi haamuksi erehtyä luulemaan.
Ihan se vaan kutkutteli se testi siellä kaapissa. Ehkä IHAN aavistus etovaa oloa kehissä ja eilen kahvikupin juomisen jälkeen varsinkin. Mutta ajattelin että se johtuu vaan tästä tautitilanteesta. Vielä en uskalla hehkuttaa... (meidän pienimmän verikakka-asiakin taas huonommassa jamassa, eli oli siis viikon pois, taas on parissa kakkavaipassa ollut). Mutta nyt siis kattelen pari viikoa jos kakassa veri vaan jatkuu soitan suoraan sairaalan lastenpolille sille lääkärille.
Mutta oma olo siis hyvin omituinen. Soitin uudelleen miehelle töihin ja ei tuo oikein osannut kuin olla hyvin hyvin hämmentynyt.... Mietin että taidan pari viikkoa katsella ja jos ei menkkoja kuulu, mennä yksityiselle ultraan tarkistamaan näkyykö syke...hermoheikko kun olen... Mutta plussatuulia puhaltelen kaikille ja täällä varmaan vielä pitkäöän käyn kurkkimassa teitä (ootte te kyllä niin ihanaa porukkaa)....
Tanni
Hävisi äskön kirjottelemani sepustus jonnekkin.
Pitkästä aikaa kirjotten, olen kyllä lueskellut teidän ihania juttuja, kylläpä tänne tulee asia paljon pienessä ajassa.
Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille!
Tannille isot onnittelut plussasta! Upeeta!
Miimu, toivottavasti voit hyvin ja vuodot loppuu! Mulla vuosi ekassa raskaudessa kirkasta verta useasti ja vauvan pelättiin menevän kesken, mutta hyvin selvisi.
Meillä oli kanssa jonkinsortin tautirypäys täällä, mahatautia ja flunssaa, pienimmällä on infektioastma ja se vaivasi. Itselläni oli neljän päivän flunssa-migreeniyhdistelmä, ja ajattelin että onneksi en ole nyt raskaana, että sai syödä edes jotain troppia.
Murkkujen kanssa meillä pärjätään suht mukavasti, mutta pelkään kun tuo 10 täyttävä tuosta kasvaa, niin taidan olla pikkupulassa, nyt jo ovet paukkuu ja sanotaan siihen malliin vastaan. Ja tuo 8 vuotias on aika pakkaus!
Nyt tuli taas tappelu, täytyy mennä väliin........
T. Ellada +lapsukaiset+isukki
Plussa "puun takaa" :) Onnittelut!!! Ja plussaus pitkässä kierrossa antaa aina toivoa meille, keillä myös pitkä kierto;)
Mikäs on Miimun tilanne -vieläkö vuotaa?? Toivottavasti ei.
Elladan poppoolle pikaista paranemista ja tsemppiä kiukuttelevien ipanoiden kanssa! :)
sinuvi: kiitos kaipailusta:) Mulla kaikki hyvin:) Selvennätkö muuten sun "toivevauvakuukauttasi" -mitä tarkoitit "varakuukausina"? Kuulosti niin hauskalta :D
ON: eilen alkoi tuhruttaa ja aamulla aukesivat hanat eli tänään on kp1, ja yrityskierto no8 alkoi. Kierron pituudeksi tuli siis 36, mikä on mulle aika normaali. Mä luulen, etten ovuloinut ollenkaan. Seuraavat ehkäpä otolliset ajat on juuri miehen kertausharjoitusten aikaan toukokuun tokalla viikolla (on koko viikon poissa) eli eipä juuri mahiksia tässä kierrossa, enkä siis viitsi clomeja tuon takia aloittaa. Mutta ei haittaa; mä mieluusti ottaisinkin nyytin keväämmällä:) Eli luomuna mennään edelleen ilman "pakkonaintia" :D
Mulla on ollut tänään osittainen vapaapäivä. Vein kuopuksen hoitoon kuitenkin, kun on ollut miljoona asiaa hoidettavana. Haen sitten jo kolmen maissa, niin tulee lyhyt päivä.
Nyt pitääkin jatkaa hommia; kivaa viikon jatkoa kaikille!
Eltemia
Plussa "puun takaa" :) Onnittelut!!! Ja plussaus pitkässä kierrossa antaa aina toivoa meille, keillä myös pitkä kierto;)
Elladan poppoolle pikaista paranemista ja tsemppiä kiukuttelevien ipanoiden kanssa! :)
sinuvi: kiitos kaipailusta:) Mulla kaikki hyvin:) Selvennätkö muuten sun "toivevauvakuukauttasi" -mitä tarkoitit "varakuukausina"? Kuulosti niin hauskalta :D
ON: eilen alkoi tuhruttaa ja aamulla aukesivat hanat eli tänään on kp1, ja yrityskierto no8 alkoi. Kierron pituudeksi tuli siis 36, mikä on mulle aika normaali. Mä luulen, etten ovuloinut ollenkaan. Seuraavat ehkäpä otolliset ajat on juuri miehen kertausharjoitusten aikaan toukokuun tokalla viikolla (on koko viikon poissa) eli eipä juuri mahiksia tässä kierrossa, enkä siis viitsi clomeja tuon takia aloittaa. Mutta ei haittaa; mä mieluusti ottaisinkin nyytin keväämmällä:) Eli luomuna mennään edelleen ilman "pakkonaintia" :D
Mulla on ollut tänään osittainen vapaapäivä. Vein kuopuksen hoitoon kuitenkin, kun on ollut miljoona asiaa hoidettavana. Haen sitten jo kolmen maissa, niin tulee lyhyt päivä.
Eltemia
Eltemia
Eltemia
..kuten elladalla - hyvä niin, sillä välillä olen heittämässä koneen nevadaa!!
Jes, kuulolla ollaaan.
Eltemia
Täällä sellainen päivä etten kyllä enää yhtäkään ipanaa halua....... tulin joku aika sitten koululta selvittelemästä asioita ja kyllä taas nyppii. Tarkemmin myöhemmin, pitää mennä ruoanlaittoon.
Ja huomenna taas varmaan vauvakuume iskee...
vaivaavat joskus täälläkin. Esim. yövuorojen jälkeen tai raskausaikana. Inhottava vaiva. Siihen on olemassa myös lääke, jos oikein hankalaksi menee. Mutta ei varmaan käy raskaana oleville sekään. Auttavatko villasukat tms.?
Sinuvi, lääkäriin en viitsi mennä, koska olen töissä tuossa meidän omassa terveyskeskuksessa. Se nostaa aika paljon lääkärille menokynnystä, kun hoitajat ja lääkärit ovat omia työkavereita... Nämä on niin henkilökohtaisia asioita, etten halua niitä työpaikan kahvipöytäkeskusteluihin. Olen aina ollut sitä mieltä, että meille työntekijöille pitäisi järjestää hoito jossain toisessa paikassa.
Viimeksi kun olin kovassa mahtaudissa, mut yritettiin passittaa omalle osastolle tippaan, huh..
Mutta nyt päiväkahville, moi : )!