Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoisista saa väärän kuvan laihdutusohjelmista yms.

Vierailija
25.03.2009 |

Musta tuntuu että luonnostaan suht hoikat kuvittelevat että ylipainoiset syövät niin kuin telkkarin laihdutusohjelmissa, siis tyyliin ihan järjettömiä määriä roskaruokaa, pizzaa ja välipalaksi HK:n sininen, sipsi- ja karkkipussi jne.

Mä ite painoin vielä viime vuonna reilu 100kg (nyt 25kg vähemmän). En kuitenkaan ole koskaan syönyt niin kuin ohjelmissa syödään. Söin ihan normaalia työpaikka- ja kotiruokaa, en käyttänyt ruuissa kermaa enkä rasvaa vaan yritin tehdä terveellistä ruokaa, söin salaattia jne. mutta annoskoot oli minulla hieman muita suurempia. Ei mitenkään paljon suurempi mutta söin ehkä pienen kauhallisen enemmän kuin vierustoveri, otin kaksi leipää kun toinen yhden jne. Pari kertaa kuussa saatoin syödä pizzaa tai hampurilaisaterian. Viikonloppuisin söin karkkipussin ja joskus sipsejäkin mutta en todellakaan päivittäin. Lihoin noin 3kg vuodessa, eli en nyt mitään kovin kauheaa. Mutta 10 vuodessa se olikin sitten jo 30kg.

Jokin aika sitten kuulin kun yksi työkaveri sanoi ylipainoisesta työkaverista että se ei varmaan ehi tekemään kotonaan mitään muuta kuin syömään kun ei täällä kehtaa (kun töissä ei syönyt mitenkään huomiota herättävän paljon) ja arveli että varmaan vähän väliä käy vessassa syömässä suklaapatukoita.

Ohjelmista saa mielestäni sen kuvan että ihminen on ylipainoinen sen takia että ahmii pelkkää rasvaa ja epäterveellistä ruokaa. Toki ymmärrän että sinne otetaan ne pahimmat esimerkkitapaukset. Aika lyhyt ohjelma olisi esim. minun tilanteessani tullut kun juontaja olisi sanonut että syöt aika oikein, mutta annoskokoja pitäisi hieman pienentää ja viikonlopun karkki- ja sipsipussi pois.

Huomaan että itsekin yleistän että englantilaiset ylipainoiset syövät pelkkää uppopaistettua ruokaa, olen saanut sen kuvan että siellä kouluissakin tarjotaan ainoastaan sellaista ruokaa (toivottavasti ei pidä paikkaansa vaikka pahoin pelkään). Mikä siis on totta? En tiedä mutta kyllä tv muokkaa varhvasti mielikuvia.

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lounaalla kanafile+salaattia+lasi vettä

-välipalana omena tai proteiinipatukka

-päivällinen on kotiruokaa, eli vaikka naudan ulkofilepihvi, riisiä, lasi maitoa/vettä tai vaikka uunilohta, perunamuusia ja raejuustoa sekaan, lasi vettä

-treenin jälkeen proteiinijuoma

-iltapala kaksi paistettua kananmunaa

Olen hoikka näillä eväin, enkä näe nälkää. Lisäksi treenaan salilla 4krt/vko.

Kerran viikossa pidän karkkipäivän ja saatan juoda pari lasia punkkua/valkkaria

Vierailija
42/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keksimäärin suomalainen nainen kuluttaa noin 7 annosta viikossa :) Olen siis kauhea, poikkeava keskivertotapaus. Kerrotko siis mikä on se normaali ihminen?

alkoholia juon noin3-10 annosta viikossa, keskimäärin varmaan 7.

Että ei voi verratan normaaliin ihmiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se alkoholi on 1-2 lasia viiniä ruuan kanssa, ja yhdessä lasissa punaviiniä on noin 80 kcal, puolet siitä mitä yhdessä ruisleivänpuolikkassa (siis sellaisen ruispalan).

Ja ne päivittäiset valinnat olivat minusta aika isoja kun katsoo _kokonaisuutta_ . Yhdellä aterialla vähän, kokonaisuutena paljon. Laihtumisen jälkeen olen alkanut harrastamaan liikuntaa, lenkkeilen muutaman kerran viikossa + jumppaan kotona vapaiden painojen kanssa, ihan hyvin jaksaa noilla ruokamäärillä.

Johtuuko se tuosta alkoholin määrästä?

Musta sun esimerkki kertoo että ne kilot on just tullut pienistä valinnoista - ei esim päivittäisistä sipsipusseista tai suklaalevyistä ja roskaruuasta.

t normaalipainoinen, joka syö aikalailla noin kuin sinä lihavana. Paitsi etten käytä alkoholia.

Vierailija
44/162 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat se hyvälle maistuu, mutta humala vaikutus muutaman paukun jälkeen on kiva jonka takia kannattaakin vetää muutama villasukalta maistuva lasillinen viiniä tai jotain todella kuvottavaa kuten vodkaa.

Vierailija
45/162 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen humalassa tätä nykyä ehkä neljästi vuodessa. Mutta tykkään tehdä kotoa silloin tällöin mietoja drinksuja. Ja tiedätkös, minulla on baarikaapissa melkoinen valikoima alkoholia tätä tarkoitusta varten. Kun kaikki kerran ovat ongelmakäyttäjiä, niin miten kukaan pystyy pitämään isoa alkoholivarantoa kotonaan ilman että kaataa sen nassuunsa välitttömästi?

Paskat se hyvälle maistuu, mutta humala vaikutus muutaman paukun jälkeen on kiva jonka takia kannattaakin vetää muutama villasukalta maistuva lasillinen viiniä tai jotain todella kuvottavaa kuten vodkaa.

Vierailija
46/162 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen humalassa tätä nykyä ehkä neljästi vuodessa. Mutta tykkään tehdä kotoa silloin tällöin mietoja drinksuja. Ja tiedätkös, minulla on baarikaapissa melkoinen valikoima alkoholia tätä tarkoitusta varten. Kun kaikki kerran ovat ongelmakäyttäjiä, niin miten kukaan pystyy pitämään isoa alkoholivarantoa kotonaan ilman että kaataa sen nassuunsa välitttömästi?

Pikkiriikkinen humala tai iso humala. Sen takia viinaa juodaan. Jos minä yrittäisin selittää itselleni tissutteluani alkoholin mausta nauttimisella, niin olisi todellakin syytä ihmetellä että mitä ihmettä selittelen.

Vierailija
47/162 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli jostain syystä saanut päähänsä keittää purkkihernekeittoa aamupalaksi. Otin mielestäni pienen annoksen, 2 dl, näytti vähältä lautasen pohjalla. Lisäksi ruispuikula, tosi ohuelti margariinia ja ohut juustonviipale. (Eikä tarvi urputtaa vihanneksista, syön porkkanan vielä jne). Laskin Kiloklubilla kalorit ja mitäh?! Jo 358 tässä vaiheessa kun on vielä ISO nälkä. En todellakaan tajunnut että hernekeitto on noin kaloripitoista. Jos tästä lähtisin syömään vapaasti, varmasti söisin vielä toisen mokoman. Eli jos ruoka näyttää vähältä ja vatsa mouruaa syönnin päälle, niin mistä sitä ymmärtää jotenkin intuitiivisesti lopettaa syömisen?

Vierailija
48/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en yhtään ihmettele, jos laihdutuskuuri ei onnistu, jos märehditään vaan jotain hemmetin porkkanoita ja omenoita! Syökää kunnon ruokaa kohtuudella, paljon proeteiinia, joka pitää nälän poissa pitkään! Silloin ei tule sortumisia. Mä lihoisin sata kiloa, jos alkaisin jotain rehukuuria pitämään, kun sitten armottomassa nälässä vetäisin illalla jääkaapin tyhjäksi!

Olen normaalipainoinen, pointtini oli, että ollessani painonvartijoissa totuin että porkkanoita ja omenoita saa syödä peruskaloreiden lisäksi. Nyt kun olen Laskurissa tarkkaillut kalorimääriä (syön 1200kcal), niin appelsiinista menee yllättävän paljon kaloreita (n.100). Proteiinit on tarpeellisia, mutta liikaa ei niitäkään ole terveellistä ahtaa. Kyllä hedelmät ovat aterian täydentäjinä mitä parhaimpia, ei kukaan millään rehukuurilla ole.

Vierailija
49/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihomista, koska elimistö kaiken kaikkiaan vajaatoiminnalla. kannattaa poissulkea! On muitakin harvinaisia aineenvaidunnallisia häiriöitä, että voi lihoa, mutta ovat erittäin harvinaisia. Liikutko minkä verran? Annoskokoja pienemmäksi ja lautasmallilla, uskon että laihdut.

Vierailija
50/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka ootkin LÄSKI, olet silti PAREMPI IHMINEN... hohhoijjaa

Vierailija
51/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se, mitä olen huomannut on, että kyllä ylipainoisilla ne ruoka-annokset on ihan järjettömän suuret!! He eivät varmaan itse edes tajua sitä, että ei normaalisti ihmiset niin paljon syö. Ja sitten moni ylipainoinen pettää itseään: sanoo, että en ole syönyt mitään, mutta unohtaa ne 3 karjalanpiirakkaa jotka söi bussissa... Näin se vaan on, ei ne kilot oikeasti tule ihan tuosta vaan, kyllä ne pitää ihan itse sieltä suusta alas laittaa.

Mun ylipaino johtuu suurimmaksi osaksi siitä, etten syö säännöllisesti, enkä liiku. Tiedän sen siitä, että silloin muutamaan kertaan kun olen ruvennut keskittymään näihin asioihin, paino on alkanut välittömästi laskea, ilman mitään ruokaremonttia eli raaka-ainemuutoksia tai herkuttelun vähentämisiä. Mutta mulla ei ole aikaa eikä voimia keskittyä omaan hyvinvointiini, ja sen tähden kilot säilyy. En ehkä arvosta itseäni tarpeeksi. Viime raskaudessa minulla todettiin raskausdiabetes, ja kummasti löytyi aikaa ja motivaatiota itsestä huolehtimiseen, kun oli joku toinenkin, jota piti silloin suojella, eli vauva.

Oltiin taannoin miehen mummolassa, jossa ruokaa laitetaan oikein vanhan kansan tyyliin: paljon rasvaa ja suolaa, oikein suonet tukkoon. No, ruoka on toki hyvää. Otin ihan normaalin annoksen ruokaa, siis minulle normaalin. Kun olin syönyt, mummo tyrkytti ja tyrkytti lisää, vaikka sanoin että kiitos, mutta olen ihan täynnä. Arvatkaas mitä mummo sanoi? "Älä nyt valehtele, et sinä tuohon kuntoon ole tuon kokoisilla annoksilla päässyt!" Nauratti silloin ja naurattaa vieläkin. Ylipainoa oli silloin hiukan alle 20kg, olin raskaanakin muistaakseni.

Mutta totuus on se, että syön oikeasti pieniä annoksia. Ihmiset kummastelevat, miten niillä elän. Mutta kun en todellakaan jaksa syödä enempää! Että kyllä vaan ylipainoa voi olla vaikka söisi kuin hiiri. Pitäisi syödä tarpeeksi, että aineenvaihdunta pysyisi käynnissä ja energiaa palaisi.

Vierailija
52/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iEttä kyllä vaan ylipainoa voi olla vaikka söisi kuin hiiri. Pitäisi syödä tarpeeksi, että aineenvaihdunta pysyisi käynnissä ja energiaa palaisi.

[/quote]

En tiedä minkä laihdutusfirman slogani toi on.

Keskitysleireiltä ei kovin montaa lihavaa ulos kävellyt.

Selviytyjien alkujaksoissa väki laihtui ihan älyttömästi kun söivät pelkkää homeista riisiä. Nekin jotka olivat jo tikkuja tullessaan.

Katso anorektikkoja. Miksi max, 300 kaloria päivässä syövä ei ole sitten läski?

Darfurissa nälänhätä. Väen pitäisi olla vähintään sumopainijoita kun niin pienellä ruualla elävät jos ruokaa edes näkevät.

Se on tieteen- ja taiteenlakien FAKTA että jos syö vähemmän kuin kuluttaa LAIHTUU ja jopa ääritapauksissa kuolee nälkään.

Vierailija
53/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iEttä kyllä vaan ylipainoa voi olla vaikka söisi kuin hiiri. Pitäisi syödä tarpeeksi, että aineenvaihdunta pysyisi käynnissä ja energiaa palaisi.

En tiedä minkä laihdutusfirman slogani toi on.

Keskitysleireiltä ei kovin montaa lihavaa ulos kävellyt.

Selviytyjien alkujaksoissa väki laihtui ihan älyttömästi kun söivät pelkkää homeista riisiä. Nekin jotka olivat jo tikkuja tullessaan.

Katso anorektikkoja. Miksi max, 300 kaloria päivässä syövä ei ole sitten läski?

Darfurissa nälänhätä. Väen pitäisi olla vähintään sumopainijoita kun niin pienellä ruualla elävät jos ruokaa edes näkevät.

Se on tieteen- ja taiteenlakien FAKTA että jos syö vähemmän kuin kuluttaa LAIHTUU ja jopa ääritapauksissa kuolee nälkään.

mutta kun sitä on kertynyt esim. raskauksien aikana, siitä ei pääse eroon jos ei syö tarpeeksi.

Mä olen aina ollut pyöreä, tällä hetkellä painoa pitää korkeampana ilmeisesti lääkitys. Mutta todellakin, ne muutamat kerrat kun olen saanut tartuttua itseäni niskasta kiinni ja pidettyä max. 3h:n ruokailuvälit ja liikkunut edes jonkin verran, paino on pudonnut nopeaan tahtiin, ilman mitään erityistä herkuttelukieltoa tai järjettömiä rääkkijumppia. Kun vaan jaksais ja ehtis...! Ja todellakin, mä olen aina syönyt pieniä annoksia. Kai se on peräisin lapsuudesta, kun ei ollut kovin paljon ruokaa... Siis saatiin kyllä syödä säännöllisesti ja terveellisesti, mut ruokaa ei riittänyt santsattavaksi asti. Olen aina syönyt pienempiä annoksia kuin kaverini, ja silti ollut heitä pyöreämpi. Nyt olen selkeästi ylipainoinen, enkä siltikään jaksa syödä samankokoisia annoksia kuin tosihoikat ystävät ja tuttavat.

Vierailija
54/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

possunpihviä ja keitettyä riisiä, annoskoko pieni lautanen? Näin syö hoikka ihminen. Älä nyt viitsi selittää, että syöt vähän ja olet silti liava, kun sellaista yhtälöä ei ole olemassa.

Vierailija
55/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhut täyttä faktaa. ne, jotka muuta väittävät, valehtelevat sekä itselleen että muille. Kaikilla on muka joku niin jännä elimistö, että kun syö päivässä vaan yhden porkkanan niin siltikin painaa sata kiloa...huhhui

Vierailija
56/162 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 175cm ja 59kg. Syön joka ilta sipsipussin tai suklaalevyn, otan työporukasta suurimman annoksen, rakastan roskaruokaa enkä liiku yhtään pakollista enempää.

Vierailija
57/162 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain on. Tätähän ei saa Suomen ryyppäyskulttuurissa ei saa sanoa.

Vierailija
58/162 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin. Ja kun ikää tulee, ja vaikka sopivasti kilpirauhasen vajaatoimintaa, kuten minulla, saa elää paljon kurinalaisemmin, ja silti ei laihdu. Uskokaa tai olkaa uskomatta. Ei sen puoleen, en olisi varmaan minäkään kaksvitosena 169/54 uskonut.

Itse olen 175cm ja 59kg. Syön joka ilta sipsipussin tai suklaalevyn, otan työporukasta suurimman annoksen, rakastan roskaruokaa enkä liiku yhtään pakollista enempää.

Vierailija
59/162 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keksimäärin suomalainen nainen kuluttaa noin 7 annosta viikossa :) Olen siis kauhea, poikkeava keskivertotapaus. Kerrotko siis mikä on se normaali ihminen?

Totuus on niin kuin kaikki tietää että ylivoimaisesti suurimman osan alkosta vetää alkoholistit ja kaltaisesi runsaat käyttäjät, ja sitten on se toinen suuri ryhmä joka juo harvoin tai vähän viikossa, tyyliin saunakalja tai viiniä ruoan kanssa kerran viikossa. Jos minun pitäisi kantaa joka ikinen viikko taloon seitsemän annosta viinaa itseäni varten, niin hohan rupeaisin miettimään että joko tämä on ongelma.

Vierailija
60/162 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain ruokaviinin käytöstä? Uskomatonta, eiköhän se suurkulutus ole ihan jotain muuta.

Vai mitä sä sanot vaikka sinkkunaisista, jotka bailaavat keskiviikkona, perjantaina ja lauantaina? Itsekin olin joskus tällainen, enkä edes silloin ollut mikään alkoholisti. Juo sä saunakaljasi, mä en sellaiseen litkuun edes koske vaan juon ruoan kanssa viiniä tai muuten vaan kuohuvaa, ei pitäisi olla sinun ongelmasi. Kannattaisi mennä moralisoimaan niitä narkkeja ja nistejä, joilla todella on ongelma ja joilla lapset jää hoitamatta sen vuoksi. Muutama lasi viiniä tms ei kenestäkään juoppoa tee. Ja mä en ole edes tuo, jolla menee se 7 annosta viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi