Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnottomien bussimainoskampanja Suomeen!

Vierailija
15.03.2009 |

http://uskomaton.fi

Vihdoin tääkin saatiin Suomeen!! Englannin vastaava kampanja oli raju menestys ja monessa muussakin maassa järjestetty vastaavia mainoskampanjoita.

"Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä." - voisikos sen paremmin sanoa!

Mahtaa uskiksia ärsyttää kun ateistitkin alkaa mainostamaan.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mauttomalta vaikuttaa tuollainen, jos todella toteutuu

Vierailija
62/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sana jättää varauksen, että Jumala voi olla olemassa myös ateistien/ vapaa-ajattelijoiden mielestä. Ja ei tuo teksti minun uskoani horjuta, päinvastoin tulee mieleen Raamatun maininnat kuinka uskovia on aina pilkattu ja tullaan aina pilkkaamaan.

Sivuston FAQ:ssa on tuohonkin vastaus. Kampanja on toisinto Englannissa toteutetusta kampanjasta, jossa myös käytettiin samanlaista ilmaisua. Tietenkään mitään jumalaa ei ole olemassa, sen tajuaa jo lapsikin jos tutustuu maailman uskontojen kirjoon. Ne eivät kaikki voi olla oikeassa, mutta ne kaikki voivat olla väärässä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittse olen enemmänkin tiedeuskovaisesta kodista, ja aikoinani itse uskoon tullut, eikä monella muullakaan ystävälläni ole kristillistä kasvatusta tai uskovia vanhempia taustalla.

Varsin harva uskovainen sitä on itse miettinyt. Kummasti vaan sitä mennään sillä samalla jumalalla kuin mikä vanhemmilla oli. Toisaalta suuri osa ateisteista on juurikin itse tehnyt tuon valinnan.

Vierailija
64/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko ajaa autoa jossa on tälläinen mainos? Kun tavallaanhan tuo on uskonsa tunnustamista tuokin :p

Vierailija
65/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittse olen enemmänkin tiedeuskovaisesta kodista, ja aikoinani itse uskoon tullut, eikä monella muullakaan ystävälläni ole kristillistä kasvatusta tai uskovia vanhempia taustalla.

Sinut ja ystäväsi on kuitenkin melko varmasti kastettu kirkon jäsneksi jo vauvana. Koulussa opetettiin kristinuskoa ja käytiin kirkossa jne. Jotenkin sinäkin päädyit juuri kristinuskovaiseksi, etkä esim. hinduksi tai muslimiksi.

80% suomalaisista kuuluu edelleen ev.lut. kirkkoon ja tästä joukosta aivan mitättömän pieni vähemmistö on itse valinnut tämän uskonnon.

Vierailija
66/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin hyvä vitsi, koska uskonasiat on niin herkkiä sekä uskovaisille että kovan linjan ateisteille. Toisekseen tuosta saa sen kuvan että ateismi = itsekeskeinen hedonismi. Mikä on juuri se mielleyhtymä, josta ateistit kärsivät. :(

Omasta mielestäni uskon tai uskomattomuuden pitäisi olla henkilökohtainen asia. Sitähän se ei Suomessa ole, koska luterilainen kirkko on siinä asemassa kuin se on. Ateisti ei voi Suomessa välttyä uskonasioilta, eikä varsinkaan ateistiperheen lapsi. Joten ehkä huonokin huumori nostaa asian tapetille, saa sitten nähdä, onko siitä hyötyä vai haittaa.

Vierailija
67/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne kikki maahanmuuttaja-muslimi-bussikuskit, jotka joutuvat ajamaan kaiken maailman jeesuskampampanjabusseja?

tämä vapaa-ajattelijoiden kampanja ei edes viittaa suoraan mihinkään tiettyyn uskontoon - jumalia kun tuppaa olemaan jokaisessa.

Hieno juttu mielesäni tämä mainoskampanja! Kaikki jesse-mainokset ovat mielestäni paljon ahdisavampia ja loukkaavampia.

Eikö tällaista muuten ole Suomessa yritetty ennenkin mutta bussiyhtiö ei suostunut?

Vierailija
68/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne kikki maahanmuuttaja-muslimi-bussikuskit, jotka joutuvat ajamaan kaiken maailman jeesuskampampanjabusseja?

Mä en kyllä muista nähneeni yhtäkään jeesusmainosta julkisissa täällä Helsingissä. Luulisi kyllä kristinuskon kauppaamiseen käytetyn mainoksen jäävän mieleen :p

22

Vierailija
69/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. bussipysäkeillä. Miksei siis muutkin? Miksi kirkon mainokset olisivat sen hyväksyttävämpiä kuin ateistien?

Vierailija
70/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku taisi olla tyyliin Jumala vastaa aina, oli tehty matkapuhelinmainoksen tyyliin.

Googleta sanoilla kirkon mainoskampanja, niin tietoa löytyy.

Mä en kyllä muista nähneeni yhtäkään jeesusmainosta julkisissa täällä Helsingissä. Luulisi kyllä kristinuskon kauppaamiseen käytetyn mainoksen jäävän mieleen :p

22

Vierailija
71/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai nyt sekoita johonkin helluntalaisten busseihin.

Vierailija
72/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Armo-kampanja oli busseissa (www.armo.fi). Olisko ollut myös uskotoivorakkaus?

Vierailija
73/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on luotu systeemi jossa on elettävä elämänsä jollekkin Yli-Jumalalle? Mihin se perustuu? Miksi tämä Yli-Jumala on niin ehdoton uskosta? Se joka ei pysty parhaalla tahdollakaan uskomaan joutuu helvettiin kidutettavaksi.(missä siis armo luotuja kohtaan) tai miksi hän antaa uskon lahjaksi vain valituille toiset unohtaen.

Mihin Yli-Jumala uskoa tarvitsee? Mikä ikuisten juhlien tarkoitus on, jos sieltä puuttuu kaikkein rakkaimat läheiset ja ystävät? Tai jos Yli-Jumala lupaa pelastaa uskosi kautta rakkaimpasi, niin mitä reilua siinä on muita luotuja kohtaan? Eikö se ole korruptiota pahimmasta päästä. Ja miksi Yli-Jumala ei pysty noudattamaan ihmisoikeuksien luomia säännöksiä. Ketään ei saa kiduttaa uskonnon tai ideologian perusteella.

###Vierailija - 15.3.2009 22:28 (ID 1540119) ###

No enpä elä Herran pelossa vaan armossa.

Mutta eipä se minulta mitenkään pois ole vaikka joku toinen ei uskoa haluakkaan? Oma vapaa valinta, ei Jumala ketään väkisin luokseen halua. Kyllähän maailmaan kampanjoita mahtuu, toivoisin vaan, että jokainen ihan oikeasti miettii kelle elämänsä elää, eikä vaan kevyesti anna olla kaikkien kampanjoiden paiskottavana.

Vierailija
74/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnottomat saavat mainostaa itseään siinä missä kirkkokin. Uskovaiset tosin taitavat olla tästä eri mieltä.

Vierailija
75/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette suoraan uskalla julistaa ettei Jumalaa ole jos ette häneen usko?

Ketkä te? Jumalaa ei ole. Piste.

Vierailija
76/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos valintaan liitetään uhkaus. Se on kiristystä.

"Jos et usko samaan kuin me, et pääse taivaaseen." Tätäkö tarkoitit?

Vierailija
77/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos valintaan liitetään uhkaus. Se on kiristystä.

Vierailija
78/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi korostatte "elämästä nauttimista"?

Ateistit ja humanistit uskovat, että meillä on vain tämä yksi elämä ja sen loppuessa kaikki päättyy. Siksi on tärkeää nauttia tästä ainutkertaisesta tilaisuudesta elää, eikä rakentaa oikeaa elämäänsä kuvitteellisen kuolemanjälkeisen elämän varaan".

Lisa Williams voisi olla tästä asiasta eri mieltä ;)

Vierailija
79/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla uhkaan sinua maanpäällisellä helvetillä jos et toimi toivotulla tavalla. Pidän huolen siitä että aurinko ei nouse ainokaan päivänä elämääsi. Minulla on siihen tehokkaat keinot ja laaja tuttavapiiri. Huomioi myös että olen vanhempasi joka on sinut maailmaan saattanut. Mitä sinä haluat ei ole mitään merkitystä. Se olen minä joka haluan.

Yli-Jumala toimii samalla periaatteella. Hänellä on kaksi vaihtoehtoa ota tai jätä...

Vierailija
80/88 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ihmiset osaisivat nauttia elämästä, niin maailma olisi onnelisempi paikka elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi