Uskonnottomien bussimainoskampanja Suomeen!
http://uskomaton.fi
Vihdoin tääkin saatiin Suomeen!! Englannin vastaava kampanja oli raju menestys ja monessa muussakin maassa järjestetty vastaavia mainoskampanjoita.
"Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä." - voisikos sen paremmin sanoa!
Mahtaa uskiksia ärsyttää kun ateistitkin alkaa mainostamaan.
Kommentit (88)
Se vain todistaa väitteeni todeksi, sinulla ei ole mielenkiintoa tutustua asioihin ja siihen miten ihmisen mieli toimii.
Olet löytänyt yksinkertaisen keinon mielesi rauhoittamiseksi, eikä siinä ole mitään pahaa. Tärkeintä, että olet onnellinen. Sinulle on kaupattu tuote joka toimii tehokkaasti juuri sinun elämässäsi.
Se että sinä et ymmärrä keskustelua johtuu siitä, että keskustelemme eri tasoilla.
Olet sisällä ilmiössä elät siinä. Minä olen ilmiön ulkopuolla tarkkailijana näkemässä mitä sinulle tapahtuu.
Ei, ei se ole mielikuvitusta, vaan pohjautuu faktaan.
Vierailija - 16.3.2009 19:54 (ID 1544152)
Viittaan kintaalla jutuillesi.
Uskomatonta potaskaa haastelet. Jutuistasi näkee, että sinulla on ainakin mielikuvitusta.
Olet niin umpiossasi, että et näe ulos. Sinä et tiedä, onko minulla mielenkiintoa tutusta asioihin. Toiseksi, et tiedä, onko mieleni rauhoitettu, kolmanneksi, et tiedä, toimiiko (ai siis mikä?) se elämässäni. Etkä tiedä, olenko onnellinen, etkä tiedä sitä, olenko uskovainen vai kenties agnostikko tai muslimi. Et tiedä mitään puheena olevista asioitani, oletat vain ja kuvittelet senkin edestä ja olet imenyt vaikutteesi ties mistä. Minun puolestani saat elää tavallasi ja ajatella mitä tykkäät. Hyvää jatkoa.
Se vain todistaa väitteeni todeksi, sinulla ei ole mielenkiintoa tutustua asioihin ja siihen miten ihmisen mieli toimii.
Olet löytänyt yksinkertaisen keinon mielesi rauhoittamiseksi, eikä siinä ole mitään pahaa. Tärkeintä, että olet onnellinen. Sinulle on kaupattu tuote joka toimii tehokkaasti juuri sinun elämässäsi.
Se että sinä et ymmärrä keskustelua johtuu siitä, että keskustelemme eri tasoilla.
Olet sisällä ilmiössä elät siinä. Minä olen ilmiön ulkopuolla tarkkailijana näkemässä mitä sinulle tapahtuu.Ei, ei se ole mielikuvitusta, vaan pohjautuu faktaan.
Vierailija - 16.3.2009 19:54 (ID 1544152)
Viittaan kintaalla jutuillesi.
Uskomatonta potaskaa haastelet. Jutuistasi näkee, että sinulla on ainakin mielikuvitusta.
Kipin kapin opiskelemaan. Sinulle paljastuu perusasiat. Oivallat että olin oikeassa. Olet loukkaantunut koska sinut on tunnistettu. Paljastin sinusta periaatteessa äärettömän vähän.
Imaisukykysi paljastaa sinusta hyvin paljon.
Minulle myös tapasi elää tehdä valintoja ei merkitse mitään, jos vain olet onnellinen. Asia onkin sitten toinen, jos voit huonosti. Minä autan sinua ymmärtämään syyn huonoon vointiisi ja ratkaisemaan ongelmasi.
Ymmärrän kyllä jos et halua minua koskaan tavata.
Juupas eipäs vaarin housut.
Mulla on idea: perustetaan meille tämän hetken nettikeskustelijasukupolvelle erityisiä vanhainkoteja, joihin pääsisi vain, jos pystyy osoittamaan, että on ollut vakaumuksellisen intohimoinen nettikeskustelija. Mielipiteiden sisällöllä ja asiassa pysymisessä ei ole väliä, koska omat mielipiteethän ovat aina oikeassa.
Miettikää tätä keskustelua vanhainkotiin: ei olisi tylsää, hiljaista ja yksinäistä, kun jo aamuvaippaa vaihdettaessa voi huudella sängystä toiseen, että mistäs tänään väännetään kättä. Vanhusten viriketoimintaa ei tarvitse erikseen järjestää, kun aktivistit varaavat yhteistä oleskelutilaa usko pois, enkä usko -paneelikeskusteluihin, erilaisiin jorinaryhmiin ja toiminnallisia "askartele itsellesi oma totuuden torvi tai oikeassaolemisen voimamiekka" -kursseja varten ruuhkaksi asti.
Minä haluaisin ehdottomasti paikan uskonnollisuusteemaisesta vanhainkodista, koska näitä nettikeskusteluja lukiessa tai niihin osallistuessa jää kiinni sellaiseen adrenaliinisyöksähtelyyn, ettei siitä noin vain voisi luopua sen jälkeen, kun silmät ja sormet eivät enää taivu netissä notkumiseen.
Toinen asia, mitä kovasti mietin, on se, että mitenkähän tiukimmille kädenvääntäjäkeskustelijoille käy, jos he saavat huomata omien lastensa valitsevan puolisokseen vastapuoliänkyrän lapsen. Siinä sitten anopit kakovat hääkakkua pois kurkusta ja miettivät, että mistäs nyt smalltalkattaisiin - ei ainakaan uskonnosta!
... piti kirjoittamani. Ilmankos se Näytti jotenkin oudolle!
ja jos nyt olisi näköyhteys välillämme, voisit todeta, kuinka minua hymyilyttää, kun luen tuota tekstiäsi. Ihan tosissani kysyn: elätkö jokapäiväistä elämääsi tuossa mielikuvitusmaailmassasi? Pelkäätkö tulla ulos umpiostasi? Et näe siellä kopperossasi mitään muuta kuin ne opiskelemasi asiat ja kenties ne asiat tai ihanteesi, joista olet vaikutteesi ammentanut. Olet joutunut ajatusmaailmassasi niiden vangiksi ja puhut ulos sitä samaa kehää kiertäen. Mutta alkuiperäiseen palatakseni: niinkuin sanottu, Jumala kyllä ilmaisee sinullekin itsensä, jos itse niin tahdot.
Kipin kapin opiskelemaan. Sinulle paljastuu perusasiat. Oivallat että olin oikeassa. Olet loukkaantunut koska sinut on tunnistettu. Paljastin sinusta periaatteessa äärettömän vähän.
Imaisukykysi paljastaa sinusta hyvin paljon.
Minulle myös tapasi elää tehdä valintoja ei merkitse mitään, jos vain olet onnellinen. Asia onkin sitten toinen, jos voit huonosti. Minä autan sinua ymmärtämään syyn huonoon vointiisi ja ratkaisemaan ongelmasi.
Ymmärrän kyllä jos et halua minua koskaan tavata.
Ärsyttää uskossa olevia?
Ja mulle toi totuus on juuri päinvastainen "Jumala on olemassa. Saan siis lopettaa murehtimisen ja nauttia elämästä".
Vaikuttaa kyllä suunnatulta kaappiateisteille, jotta "on ihan ok olla uskonnoton"
"Herran pelossa" elämistä en kutsuisi elämästä nauttimiseksi, mutta kaipa joku voi uskoa niinkin, että jumala hoitaa kaiken eikä itse ole mistään vastuussa.
eikä varmaan kenenkään uskoakaan, jos se yhtään on todellisella pohjalla. Onhan ateisteillakin oikeus kampanjoida. Ehkäpä kristitytkin rohkaistuu kampanjoimaan enemmän. Kesällä on muuten tulossa taas Urbaani Unelma, kristityt näkyy katukuvassa ja haastaa ihmiset tekemään hyvää toisilleen. Tervetuloa mukaan myös ateistit!
Mutta eipä se minulta mitenkään pois ole vaikka joku toinen ei uskoa haluakkaan? Oma vapaa valinta, ei Jumala ketään väkisin luokseen halua. Kyllähän maailmaan kampanjoita mahtuu, toivoisin vaan, että jokainen ihan oikeasti miettii kelle elämänsä elää, eikä vaan kevyesti anna olla kaikkien kampanjoiden paiskottavana.
Mutta eipä se minulta mitenkään pois ole vaikka joku toinen ei uskoa haluakkaan? Oma vapaa valinta, ei Jumala ketään väkisin luokseen halua.
Menneinä aikoina tästä oltiin kovastikin eri mieltä... Suomessakin vuoteen 1923 asti.
Kyllähän maailmaan kampanjoita mahtuu, toivoisin vaan, että jokainen ihan oikeasti miettii kelle elämänsä elää, eikä vaan kevyesti anna olla kaikkien kampanjoiden paiskottavana.
Varsin harva uskovainen sitä on itse miettinyt. Kummasti vaan sitä mennään sillä samalla jumalalla kuin mikä vanhemmilla oli. Toisaalta suuri osa ateisteista on juurikin itse tehnyt tuon valinnan.
Mutta antaa olla, en halua ruveta olemaan tässä puolustuskannalla. Miksi jokaisella ei ole oikeutta uskoa tai olla uskomatta. Miksi sitä pilkata jos joku sa lohtunsa Jumalasta?
Mitenkä tuo mainos muka pilkkaa ketään?
Vai onko kaikki uskontokritiikki "pilkkaa", joka tulisi lailla kieltää? Tätähän muslimimaat parhaillaan ajavat läpi YK:ssa.
olettaa ilman muuta että Jumalan etsiminen tai häneen uskominen on murehtimista. Se johdattelee mielikuvia niin, että uskova on murehtija, uskomaton taas fiksu nautiskelija. Se on hienovaraista ja harkiten rakennettua manipulointia. Osoittaa myös sen, että ateistit ovat kalastelemassa ihmisiä joukkoonsa.
"Sitä mukaa, kun ihmisten pahuus ja laittomuus lisääntyy, myös pimeys lisääntyy eikä sillä kaikella voi olla kuin surkea loppu."
Ihanaa miten positiivinen ajatusmailma, eikö?
Allahia ei ole......
Tulkittaisiinko heti rasistiseksi ja uskontoa loukaavaksi. Itse kampanja ei haittaa mua mutta mietin vaan....
Tuskin sana jättää varauksen, että Jumala voi olla olemassa myös ateistien/ vapaa-ajattelijoiden mielestä. Ja ei tuo teksti minun uskoani horjuta, päinvastoin tulee mieleen Raamatun maininnat kuinka uskovia on aina pilkattu ja tullaan aina pilkkaamaan.
mautonta olisi pistää myös joku jeesus elää -teippi bussin kylkeen. Uskominen tai uskomattomuus on mielestäni jokaisen henk.koht. asia ja jokaisella on vapaus valita.