Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MLL:n kirpparilla nähtyä Haukilahdessa

Vierailija
15.03.2009 |

Onko tämä ihan tavallinen käytäntö MLL:n kirppareilla?

Mammat tunkevat vaatteita Ikea-kasseihin, suurin piirtein kaiken mikä käteen osuu, sitten mennään täysien nyssyköiden kanssa nurkkaan istumaan ja käymään vaatteita läpi.

Minusta aika ärsyttävä tapa, puolet pyödistä tyhjennetään mammojen kasseihin. Minä en ainakaan viitsi jäädä odottelemaan, mitkä vaatteista mahdollisesti palautetaan pöydille ja mitkä eivät. Taikka mennä kyselemään, meinaako Arvon Matami ostaa juuri tuon kivan näköisen vaatteen, mitä itsekin olisin halunnut katsella.

Lisäksi jonot kassalle olivat aivan mielettömät. Tavara kuitenkin oli tosi perus kirpparikamaa, osa vieläpä todella ylihinnoiteltua.

Täytyy sanoa, että tykkään enemmän asioida tavallisilla kirppareilla, joissa saa rauhassa katsella vaatteita ja ehkä neuvotella hinnasta myyjän kanssa. Mutta tämä meininki oli pahempaa kuin Hulluilla Päivillä, kun mammat kilvan kahmivat tavaraa kasseihinsa.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kolme lastenvaatetta kädessä, jonotin viitisen minuuttia eikä sinä aikana jono hievahtanutkaan, joten vein vaatteet takaisin myyntipöydille ja poistuin.

Edelläni oli siis kymmeniä ihmisiä jonossa.

Olisivat voineet yhden tai kaksi talkoolaista enemmän valjastaa rahastukseen.

Vierailija
2/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Oulusta, enkä täällä ole kuullutkaan mistään MLL kirppareista, vai onko täällä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät maksavat paikkavuokran MLL:lle . Heidän vapaaehtoisensa voisivat olla paikalla valvomassa varastamista jne.

Näin ei pääsisi tapahtumaan turhaa HAMSTRAUSTA!

Ostat jos ostat mutta et VARAA tuotteita turhaan.

Ihan niin kuin normaali kirppikselläkin. Tuotteet maksetaan suoraaan myyjälle ja samantien.

Hienoa jos MLL jaksaa näitä tapahtumia järjestää. Varata paikan, ilmoitella

Järjestää paikalle valvojat yms.

MLL:kin pääsisi helpommalla jos myyjät ottaisivat rahat suoraan samantien. Ilman mitään hamstraamista.

Näin "löytöjä" riittäisi kaikille.

Tuotteet kannattaisi hinnoitella valmiiksi. Nopeuttaisi kaupankäyntiä! Ja myyjäkin voisi paremmin valvoa ympäristöään.

Jos ehdotukseni on kannatettava niin kukahan laittaisi tämän viestiketjun tiedoksi MLL:oon.

Vierailija
4/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen ehdotti maksamista suoraan myyjille ja kannatan sitä myös. Se Haukilahden jono oli todella pitkä ja kesti kauan, vaikka kassat parhaansa yrittivät ja olivat mukavia ihmisiä.

Vierailija
5/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nuo kuvailemanne MLL:n kirpputorit oikein toimivat?

Täällä MLL:n kirppikset ovat yksinkertaisesti sellaisia, että MLL varaa esim. jonkin koulun liikuntasalin ja järjestävät tapahtuman, myyjät ovat itse siis myymässä. MLL perii pienen pöytävuokran.

Vierailija
6/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Joensuussa järjestetään paikallisessa raviradan katsomossa kirppis jossa rohmuaminen kasseihin ihan hirveää! Paikat ovat ahtaat ja säälittää kun joidenkin vanhempien on pakko ottaa pieniä lapsiaan mukaan: nämä rynnijät ei sääli edes näitä pieniä lapsia edes tavaranhimossaan! Tallovat ja tönivät pieni kumoon jotka hädissään yrittävät pitää äidin/isin kädestä kiinni.

Lisäksi siellä on pieniä lapsia jotka haluaisivat valita ja ostaa lelupöydältä jotakin itse omilla rahoillan mutta armotonta on tunkeminen.... kerran puolustin yhtä pientä poikaa joka oli kurkottamassa lelua tutkittavaksi ja aikuinen nappasi sen lapsen ulottuvilta vaikka tämä aikuinen näki että poika oli ensin ! Minä nappasin lelun tältä röyhkimykseltä takaisin ja annoin tuolle pojalle:)

Monella äidillä repussa/liinassa pienempi, Olen monesti pelännyt että kaatavat nämä ahneet nuo äidit lapsineen...

Kyllä se vie jotenkin makua koko kirppistouhulta tuo kasseihin lappaminen ja " viidakon lait"...me asutaan toki Venäjän rajan lähellä joten asian ehkä ymmärtää ;)

Sitten ei ole puhettakaan että tavaroita vietäisiin enää omalle paikalle kun on päätetty olla ostamatta.

Vierailija
7/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kolme lastenvaatetta kädessä, jonotin viitisen minuuttia eikä sinä aikana jono hievahtanutkaan, joten vein vaatteet takaisin myyntipöydille ja poistuin.

Edelläni oli siis kymmeniä ihmisiä jonossa.

Olisivat voineet yhden tai kaksi talkoolaista enemmän valjastaa rahastukseen.

ei kauheasti löydy töitä tekemään! Kannattaisiko ensi kerralla mennä itse mukaan MLL:n toimintaan ja töihin sinne kirpparille?

Vierailija
8/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäsenmaksu taitaa olla 3e pienempi kuin muilla yhdistyksillä.

Ja jotta homma saadaan toimimaan, tarvitaan talkoolaisia, ja jotta saadaan talkoolaisia, tarvitaan näille joku täky, ja se lienee tuo ennakko-osto-oikeus.

Jos tavara kiehtoo, tehän voitte järjestää oman kirppiksen mammojen kesken tai vaikkapa ilmoittautua paikalliselle MLL:lle avuksi järkkäilemään.

Vierailija
9/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jostain kirppareista kannata tuollaisia kierroksia vetää.

" palkaksi saa vain pahan mielen."

että ennen kuin ovet avataan myyjät on jo keskenään kaupitelleet parhaimmat päältä. Eli jos haluaa hyvää tavaraa edullisesti, pitää olla itsekin myymässä.

Itse en enää käy lainkaan noilla kirppareilla, jonottamista, tungosta ja palkaksi saa vain pahan mielen.

Vierailija
10/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas hullua touhua siellä pk-seudulla... en voi käsittää. meillä täällä pirkanmaalla on aina myyjät pöytiensä takana. ruuhkaa toki aina on, mutta ei nyt mitään tuollaista!

antakaa nyt tosiaan kritiikkiä tuosta.

Vierailija
11/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kuulun vaan niihin jotka tosiaan pitävät juuri tästä Haukilahden systeemistä sekä myyjänä että ostajana

Vierailija
12/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta selkeä positiivinen palaute näistä kirppareista on niiden suuri suosio sekä myyjiä että ostajia on siis paljon kuten jutuista kuuluu

Vierailija
13/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut tuota Ikea-kassi -ilmötä, mutta pari naista hyökkäsi eteeni ja veti suunnilleen kädestä tavaran, jota olin katsomassa. Yksi oli esim. hieman nuhjuinen Ikean säilytysjärjestelmä, sellainen muutaman euron hintainen uutena. Eli minulle jäi epäselväksi, miksi joku halusi sitä niin paljon, että oli valmis hyökkäämään eteeni ja repimään sen itselleen?

Vierailija
14/91 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kauheasti löydy töitä tekemään! Kannattaisiko ensi kerralla mennä itse mukaan MLL:n toimintaan ja töihin sinne kirpparille?

mm. viikkailemassa niitä Ikea-kasseista ympäriinsä viskottuja vaatteita takaisin oikeille pöydille..

En minä halua talkoolaiseksi tuollaiseen, voin mennä tavalliselle kirpparille myymään itse tavaroitani, niin ei kenenkään tarvitse palkatta raataa selkänahka verillä minun tavarat myydäkseen :D.

Vierailija
15/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en toimisi noin. enkä ole missään tuollaiseen törmännyt.

- kirpparihoppailija

Vierailija
16/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en toimisi noin. enkä ole missään tuollaiseen törmännyt.

- kirpparihoppailija

Vierailija
17/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki katsoo pöytien ympärillä vaatteita yms.

Vierailija
18/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihme meininkiä. Itse en ole käynyt kuin SPR:n kirppareilla (jkl:ssä ei tuollaista MLL:n kirpparistä ole) ja siellä nyt en ainakaan ole mihinkään tuollaiseen törmännyt. Kyllä on ahneita ämmiä sielläpäin!

Vierailija
19/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin Jyväskylästä.

Myin juuri viime viikolla Seppälän kirpparilla lasten vaatteita, ja yllätyin suorastaan kuinka hyvin kaikki meni. Mitään ei varastettu eikä kuljetettu toisiin pöytiin ja pääsääntöisesti vaatteet oli nätisti viikattu takaisin pöydälle tai laitettu hengareihin.

Täällä tosiaan ei MLL:N kirppistä olekaan.

Vierailija
20/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sellainen kirpputori on seppälässä, jossa on myyjillä omat pöydät? Eilen juuri kävin siinä seppälän SPR:n kirppiksellä, nyt harmittaa jos siellä olisi lähellä ollut joku toinenkin?! :-/

t. vitonen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä