Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MLL:n kirpparilla nähtyä Haukilahdessa

Vierailija
15.03.2009 |

Onko tämä ihan tavallinen käytäntö MLL:n kirppareilla?

Mammat tunkevat vaatteita Ikea-kasseihin, suurin piirtein kaiken mikä käteen osuu, sitten mennään täysien nyssyköiden kanssa nurkkaan istumaan ja käymään vaatteita läpi.

Minusta aika ärsyttävä tapa, puolet pyödistä tyhjennetään mammojen kasseihin. Minä en ainakaan viitsi jäädä odottelemaan, mitkä vaatteista mahdollisesti palautetaan pöydille ja mitkä eivät. Taikka mennä kyselemään, meinaako Arvon Matami ostaa juuri tuon kivan näköisen vaatteen, mitä itsekin olisin halunnut katsella.

Lisäksi jonot kassalle olivat aivan mielettömät. Tavara kuitenkin oli tosi perus kirpparikamaa, osa vieläpä todella ylihinnoiteltua.

Täytyy sanoa, että tykkään enemmän asioida tavallisilla kirppareilla, joissa saa rauhassa katsella vaatteita ja ehkä neuvotella hinnasta myyjän kanssa. Mutta tämä meininki oli pahempaa kuin Hulluilla Päivillä, kun mammat kilvan kahmivat tavaraa kasseihinsa.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on omat päydät.

Siinä on joku iso autokauppa vieressä ja taitaa olla Jyväskylän suurin kirpputori.

Vierailija
22/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Seppälänkankaan hautausmaan kupeessa. Tosi iso itsepalvelukirppis, jossa myyjillä omat pöydät. Tosi hyvä paikka - paljon ihan skeidaa, mutta usein esim. harrastusvälineitä löytyy hyvin. Ja lasten vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moista touhua katsomaan. Todella moukkamaista ja kuvastaa pääkaupunkiseutulaista elämänmenoa... Olen käynyt pitkin Espoota MLL:n kirppareilla ja kyllä tätä Ikea-kassiin sullomista moni harrastaa.

Vierailija
24/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.taloustori.fi/

Jyväskylän Seppälän kirppikselle

Vierailija
25/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä MLL:n kirppikset ovat yksinkertaisesti sellaisia, että MLL varaa esim. jonkin koulun liikuntasalin ja järjestävät tapahtuman, myyjät ovat itse siis myymässä. MLL perii pienen pöytävuokran.

Tänään olin juuri Viialassa MLL:n kirppiksellä, ja löytöjäkin tein :o)

Vierailija
26/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet MLL:n kirppikset toimivat itsepalvelukirppis-tyyliin. Jokainen merkkaa vaatteet numerollaan ja laittaa hinnan. SItten vaatteet kasataan isoihin pöytiin esim. koko 50-62 yhteen pöytään, 68-74 yhteen pöytään, haalarit ja takit pitkään rekkitankoon, kengät yhteen nurkkaan jne. Ihmiset keräävät pöydistä haluamansa tavarat ja sitten maksavat ne kassalle, missä kerätään hintalaput talteen, ja rahat tilitetään kirppiksen päätyttyä myyjille.

Vierailija
27/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevää ostettavaa. Muutaman kerran olen jonottanut 45 min, että olen päässyt valkkaamaan parhaat päältä. Enää en jaksa nähdä vaivaa. Kun olen nyt töissä, niin voin ostaa lapsille uusiakin vaatteita.

Vierailija
28/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa pk-seudullakin myyjät ovat itse myymässä.

Sen sijaan tavaran laatu vaihtelee kirppiksien välillä selvästi, joillakin kirppiksillä on tosi hyvää tavaraa edullisesti, toisilla taas pelkkää lumppua.

Ja taas ihmettelen, kuka jaksaa kantaa tahraista tavaraa myyntiin?

Vierailija
29/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa kun en tänään päässyt sinne sillä siellä olen parhaat löytöni tehnyt - systeemi on tosiaan se, että vaatteet on lajiteltu koottain ja myyjät ei niitä itse myy.

Ja ei siellä tosiana ole aikaa pohtia, jos jonkun vaattten haluaa ja se pitää ottaa heti ja sitten tosiaan lopuksi pohtia mitkä ottaa ja mitkä jättää....

Tosi hyviä löytöjä voi tehdä myös sitten tunnin kulttua kirppiksen alusta kun tavara alkaa vähitellen palautua pöydille. Itse pidän tosiaan enempi tästä systeemistä kuin siitä, että pitää tinkiä suoraan myyjien kanssa hinnoista. Tuolla tosin jos ylihinnoittelet kamasi jääävät ne sinne...

Joo mutta ei sovi heikkohermoisolle ja ens kerralla AP osaa varustautua IKEAN kassilla :-) en minäkään ekalla kerralla tajunnut :-)

Vierailija
30/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kassalla maksetaan ja kassa ottaa ylös kenen myyjän tavaraa on ostanut.

Tuo Ikea-kassiin rohmuaminen on todellä ärsyttävää! Siis että tungetaan summa mutikassa oikean koon pöydästä lähes kaikki "varmuuden vuoksi" omaan kassiin josta sitten syrjemmässä lajitellaan ja katsotaan läpi että mitähän tuli otettua ja sitten viiveellä palautetaan myyntipöytään ne mitä ei itse osta.

Vierailija
31/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta ei sovi heikkohermoisolle ja ens kerralla AP osaa varustautua IKEAN kassilla :-) en minäkään ekalla kerralla tajunnut :-)

käytetyistä vaatteista.

Vierailija
32/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä lastenvaatteista ei tarvitsisi tapella

Vierailija
33/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma Ikea-kassi mukaan..

Vierailija
34/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi antaa palautetta MLL:än tai sen paikallisyhdistykseen. Kai tuollaista käyttäytymistä voidaan ohjata etukäteen; joko se kielletään tai siihen kehotetaan (omat jemmauskassit mukaan tai jaetaan mättökasseja sisääntullessa).

En enää itse käy tuollaisilla kirpputoreilla, koska ostan vaatteet pääasiassa uutena, joskusi käytettyjen lastenvaatteiden liikkeestä tai huuto.netistä. Törmäsin aikoinani samaantyyppiseen ilmiöön, muistaakseni silloinkin oli kyse MLL:n kirpputorista, paikka oli Kirkkonummen Veikkolassa tai siellä päin, jossakin vanhassa koulussa. Tällaiseen kirpparikäyttäytymiseen tottumattona katsoin suu auki, kun jotkut äidit olivat tulleet oman äitinsä, siskonsa ja ystävänsä kanssa. Innokkaimmat ryntäsivät ulkovaaterekille. Vaatteita ostava lappoi haalareita hiki hatussa "apuhenkilön" käsivarsille. Pian oli rekki tyhjä. Tottakai vaatteita palautui takaisin rekkiin, kun hamsterit olivat käyneet perkaamassa sivummalla kasansa ja valinneet haluamansa. Itse en ulkovaatteita edes etsinyt, joten en jäänyt mistään paitsi, mutta silti ilmiö ihmetytti.

Minusta tämäntyyppinen käyttäytyminen muistuttaa bulimiaa, mutta eihän siinä tietysti mitään laitonta ole. Ihan kuin eläisimme pula-aikaa ja vaatteet uhkaavat loppua kesken! Itse en kannata tällaisia kirpputoreja, enkä veisi vaatteitani tällaiseen paikkaan myytäväksi. Aina voi ajatella, että mitä väliä sillä on, jos vain saa myytävänsä myytyä, mutta en halua kannattaa tällaista kiihkomielistä ostohysteriaa.

Vierailija
35/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itsekin kerran tuolla Haukilahden MLL:n kirppiksellä. Meno oli täysin järjetöntä enkä toista kertaa ole mennyt. Luulin kaiken tavaran olevan ylihinnoiteltua roskaa, mutta ilmeisesti hyvät tavarat olivat vielä silloin noissa Ikean kasseissa ;o) Olisi pitänyt odottaa vielä hetki. Ymmärrän, että järjestöllä ei ole mitään tekemistä tuon käyttäytymisen kanssa, mutta silti jäi myös MLL:stä vähän erikoinen kuva. Eikö tuota nyt olisi voinut järjestää vähän fiksummin.

Vierailija
36/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaarassa ja Korsossa 19.4

Muistaakseni Leppävaarassa ja Korsossa myyjät myyvät omista pöydistään.

Vierailija
37/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan myyjät myyvät itse. Joka kerta on ollut ihan hyvää tavaraa tarjolla. Ryysis on kyllä kova ja ihmetyttää, miksi jotkut änkeävät sinne rattaiden ja lasten kanssa. No okei, joskus on pakko, mutta tuskin kaikki niistä 1-vuotiaiden äideistä oli yksinhuoltajia ilman lastenhoitoapua ;)

Vierailija
38/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ennen kuin ovet avataan myyjät on jo keskenään kaupitelleet parhaimmat päältä. Eli jos haluaa hyvää tavaraa edullisesti, pitää olla itsekin myymässä.

Itse en enää käy lainkaan noilla kirppareilla, jonottamista, tungosta ja palkaksi saa vain pahan mielen.

Vierailija
39/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkytyin kun tajusin että kirpparilla töissä olevat vapaa-ehtoiset työntekijät saavat ostaa kirpparilta parhaat päältä ennenkuin ovet avataan mammoille ikean kasseineen. Kävin kaverini kanssa viemässä aamulla ennen kirpparin alkamista viimeiset vaatteet ja huomasin parit kivat kengät ja haalarin joita ajattelin heti hyökätä hakemaan,. Tavarat vietyämme menimme ulos jonottamaan, olimme ovella myös ekoina jonossa ; ) Kun pääsimme sisään olivat kengät ja haalari jo hävinneet, olin tosiaan ensimmäinen sisällä.. Vähän outoa toimintaa, en tänään viitsinyt lähteä enkä viedä myyntiinkään..

Vierailija
40/91 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne,jotka uhraavat suuren osan viikonlopustaan tuohon VAPAAEHTOISTYÖHÖN,saavat edes jonkinlaisen "palkkion" työstään,eli että saavat valkata parhaat päältä.Kyllähän he joutuvat niistä siltikin maksamaan sen pyydetyn hinnan!

Ja minäkin tänään Haukilahdessa ja viime su Matinkylässä ihmettelin tuota Ikea-kassi meininkiä...Eli kaikki nurkat on täynnä mammoja jättikasseineen,joista vaatteet on levitelty pitkin lattiaa,kun pohtivat ottaakko vai eikö ota...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän