Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun Helmet viikko 11

09.03.2009 |

.

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä siltä, että vielä tällä viikolla saattaisi tulla ekat vauvat :)

huoh, itsellä 3 työpäivää jäljellä, ja tadaa, mulle tuli flunssa! Eile ku menin nukkuun otin 2 panadolia, jotka siis yleensä auttaa aikas kivasti näissä tapauksissa, mutta eih, samanlainen olo, ellei påahempikin. Tunnin päästä pitäs lähtee ajelee töihin. Tekisi kovasti mieli soittaa sinne ja kertoa että jep, mä aloitan äitiyslomani nytten, ku flunssa iski. Mutta siellä osastolla on ollu jo aika monta tapausta viime aikoina, että viimeisiä päiviä tekevä työntekijä ilmoittautuu sairaaks. Ja sitä ei hyvällä katsota ja voi jessus sitä vi****lun määrää... Ei millään jaksaisi sitä kuunnella puhelimessa... Noh, josko mä tänään menisin töihi ja ne näkisi, että olen ihan oikeesti sairaana, ni sitten jo tänä iltana voisi siellä sanoa, että hankkikaa sijaisen...

Tuntuukos teillä nämä avautumiset joltain? itsellä kun ollu jo muutama päivä sellaista, että kun nousee seisomaan istualtaan, niin vihlaisee tuota alapäätä aikas ikävästi.. Ja kävellessä tuo vaavi painaa alapäätä sillee että tuntuu ku pyrkis jo pihalle päi. Eile oli kyllä neuvola, ja se terkka sanoi että juu, kyllä ne vihlaisut voi sitä avautumista olla... Mutta kyl tarttis vielä 2 viikkoo pitää kintut ristissä, ku viikkoja on tänää vasta 34 täynnä...

Voi että ku tekis mieli painaa pää tyynyyn ja nukkua ainakin 2 päivää...

Jaksamisia kaikille!

Aurora + Papu

Vierailija
102/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja kommelluksia mm. pikkuäidillä ja sailorilla :D

Kukakohan jakautuu ekana, meidänveijolla, mikumammalla ja jo-hannalla lupaavasti alkanu, suppareita teille ja tsemiä tosi paljon! :)

Lexingtonille voimia ja jaksamista!

Kolmonen, samaa mieltä laskuista. Ja just kun luulee maksaneensa kaikki, ni lisää putoilee postiluukusta.

Aakun perheelle pikaista paranemista!

Neuvola ja lääkäri kuulumisia, olin eilen neuvolas oma kätilö poissa opiskelija ja sijainen tilalla. Molemmat mukavia, kaikki siltä osin kunnossa. Lääkärissä paikat kiinni ja kkinteät. Mutta totesi lantion, tuber-mitta? olevan mahdollisesti liiaan ahdas alatiesynnytykseen. Sain lähetteen tyksiin tiistaiksi kuvauksiin tilanteen tarkistamiseksi.

Jos sektioon päädytään, ni toisaalta miehen on helppo järjestää päivä vapaaksi ja aloittaa siitä isyysloma :)

Emminen ja Bambi 36+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kevättalven aurinko! Nyt pitäisi olla energiaa, mutta eipä ole :D Lauantaina juhlitaan tytön synttäreitä ja tänään pitäisi saada kakku tehtyä sekä aikuisille suolainen piiras. Pullia leivoin keskiviikkona ja eilen siivosin - huh! Vauvanvaatteiden pesu on kyllä jäänyt kokonaan. Syy on oikeastaan miehen, kun ei ole saanut haettua laatikoita varastosta. Itse en enää kykene menemään sinne penkomaan. Ovat jossain pohjalla. On täällä joitakin ostovaatteita, mutta haluaisin tehdä inventaarion ja pestä värien mukaan. No, jos tässä lähtö tulisi, niin saisi mies sitten pestä itsekseen jotkut vetimet kotiintuloasuksi...

Veijohan sieltä taitaa olla syntymässä! Huisin jännää! Mutta tuo epätietoisuus ja odottelu on kyllä kaikkein pahinta. Voimia sinne, ellet jo ole vauva kainalossa.

Mulla ei nyt ole kamalasti supistellut, mutta eilen neuvolassa terveydenhoitaja oli vähän ihmeissään, kun supisteli koko ajan, niin ettei melkein saanut vauvaa tunnustelluksi ollenkaan. Arveli, ettei laskettuun aikaan asti päästä. Pissassa oli sokeria, kun olin syönyt jätskiä ja suklaata - hyi minua. Unohdin kokonaan, että pitää mennä neuvolaan pissimään; muuten olisin odotellut herkkujen kanssa...

Asuntoasiaa... Meillä on neliöiltään tosi pieni kolmen makuuhuoneen ja tupakeittiön asunto, johon ajattelimme mahtua vielä vuoden pari kuusihenkisellä kokoonpanolla. En kyllä millään nyt jaksaisi mitään muuttorumbaa, vaikka eihän se kivaa ole ikinä. Ja olisihan ihanaa, jos olisi tilaa...

Sydänäänistä... Meidän synttärisankarilla havaittiin sivuääni sydämessä synnytyslaitoksella kotiinlähtötarkastuksessa ja heti mentiin sydänlääkärin ultraan. Ultrassa näkyi pieni reikä, josta sivuääni johtui. Reikä oli kuitenkin niin pieni, että oli umpeutunut kokonaan parin kuukauden ikään mennessä. Toivottavasti palstalaistenkin vauvoilla sydämet korjaantuvat itsestään!

Ei, nyt on pakko alkaa hommiin. Vointeja kaikille!

<3 Adelia rv 36+

Vierailija
104/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin ja useamman kerran päivässä käyn tätä lueskelemassa ja jännäämässä joko on joku lähtenyt synnyttämään..

..ei vaan itse ole jaksanut kirjoitella. Kun ei tässä ole mitään tapahtunut kerta. Ei oo ollu neuvoloit tai lääkäreitä ni mie vaan mätänen täällä kotosalla..

Sillon tällön supistelee enemmän ja vähemmän ja vihloo joka päivä. Tänään taas näiden suhteen ikävempi päivä, sattuu koko ajan johonki :(

Tuota pelkopolia aloin miettimään, että onko täällä turussa sellaista. Kun tyksiin ei pääse enää edes käymään tutustumassa siis. Ja neuvolassa kun sanoo asiasta niin ne vaan sanoo et pitää täällä heidän kanssa sitten keskustella jos pelottaa. Ja jos niille sanoo jotain tai omalle terveydenhoitajalle niin ei sitä kiinnota, se on semmoinen hällä väliä tyyppi kerta (edelleen)..

Sairaalakassia en vieläkään ole pakannut, listan olen tehnyt mitä mukaan tarvitsen. Kassikin on vielä uumenissa tuolla kaapissa. Jos sen tästä joku päivä kaivaisi..

Hurjilta kuulostaa nuo teidän autoilut. Heh, nuo on niitä juuri joita kirotaan tuolla liikentees, soitetaa torvea ja näytetää keskaria.. Ihan huumorilla tuo, syylistyn itsekin tuon tekemiseen. Mut täytyy ajatel jatkos et tuokin saattoi olla raskaana :D .. Onneksi itsellä ei ole mitään ongelmia autoilun suhteen. Tulisin varmaan hulluksi, autoilu on niin tärkeää minulle.

Ja muutenkin ei ole muistin kanssa ollut mitään ongelmia siis normaaleiden muistiongelmien lisäksi. Olen aina ollut muistiltani jotenkin huono.. Mut ei oo viel kanamunat kiehunu ilman vettä tai kahvi.. :D

Hauska lukea noita mitä muille on tapahtunut :D.

Meille tulee vieraita sunnuntaina ja pitäisi leipoa tänään ja huomenna (tällä olotilal en kyl tiedä..) niin saa sit nähä sattuuko jtn.. Heh

Kestiksiä en edelleenkään ole pessyt. Pitäisi katsoa löydänkö jostain ne pesuohjeet, en mie muist miten niitä sai pestä. Heitin ne vaan kaappiin pois tieltä kun ne tuli :D .. Kait ne pitäisi pestä että ne sitten imisikin.

Vaatteita en edes ala pesemään. En minä omiakaan vaatteita pese kun jotain ostan. Ellei ole sen näköinen että pitää pestä..

Mutta juu, tässä on vielä monenmoista hommaa tälle päivälle, eli jatkan niiden tekoa.

Tsemppiä kaikille pian synnyttäjille :), toivotaan että pian tulee nyytit kainaloon! Ja muillekin hirveesti jaksamisia!!

Verticia & masukkiasukki Rv 35+0!!

Vierailija
105/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä vaan sitkeästi ollaan kotona. Hyvin on psykedeelinen tunnelma, kun vuorokausi vaihtuu ja aurinko nousee ja pitäisi aloittaa "uusi päivä", mutta kipu hallitsee mieltä. olo on sellanen, että olisi hakattu pesäpallomailalla koko yö.

sonja: kolmatta jo synnyttelen, ja pitäisi tietää. Kokemuksesta on ainoastaan se hyöty, että tiedän, että synnytyskivut pahenee ja kovenee tasaisesti ja lopulta on niin tukala olo, ettei ole millään tavalla epäselvää, että pikkuihminen haluaa ulos. Mulla supistukset on koko ajan sillä rajalla, että kestänkö - mutta eivät muutu miksikään (kovene) ja välillä 20min tauko.

Ajattelin soittaa neuvolantädille (mulla aivan ihana sellainen) ja ruikuttaa. Saa edes valittaa jollekin. Kiva kun vauva syntyy ja äiti on jo valmiiksi kuin räjähtänyt rusina ja 2h yöunilla.

Tulis se ukko kotiin niin pääsis "käynnistelemään" lisää luonnon keinoilla...

Sori tämä itsekeskeisyys, mulla ei kovin paljon päässä muuta liiku...Kävin kävelyllä 7 maissa (ei vaikutusta supistusten kovuuteen) ja melkein itkin, miksen saa tätä syntymään? (Ihan kuin supistuksiin voisi vaikuttaa tahdonvoimalla) Entä jos tätä kestää vielä viikkoja????

Pikkuveijo ja mamma, sekopäisenä 36+3

Vierailija
106/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joo tosiaan oli aamulla synnytysvalmennus, minkä olin autuaasti unohtanu, kunnes mies unenpöpperössä oli ruvennu miettii työpäiväänsä, mitä kaikkee joutuu tekee ja sit sil välähti. Ei siis oo apua kalenterista, jos sinne kattele.

Melkein iski paniikki siellä valmennuksessa ku täti kertoi et edelliskerran jälkeen sieltä oli jo yks pari menny synnyttää... ja siis niilläkin laskettu aika huhtikuussa. APUA! Kai se sairaalakassi täytyy ruveta kattelee kasaan, koska meijän perheen tuntien, jos jotain ei oo valmiina laitettu, ni sitä ei muisteta ottaa mukaan. Hyvä jos muistan edes neuvolakorttia, ja sekin varmaan käännytään hakemaan sit ku lähetään.

Pitkästä aikaa kävin koiran kanssa ihan kunnon mettälenkillä,( tai siis mun mittapuussa tällä hetkellä) mutta huomasin ettei siellä mettässä ollu muutkaan kauheen ahkerasti käyny, ei menny kunnon polkuja vaan hyppelehdin välillä hangessa. Onneks toi koira on niin jyrä et sen täytyy päästä yleensä eteen kävelee, ni tekee mukavasti tietäkin ku omaa tota mahaakin. Mutta oli niin kevään tuntua että oikeen jo oottelen et pääsee liikkumaan suht normaalisti.

Hitsi ku ihan jo jännittää muitten puolesta... täälläkin on jo niin moni lähtökuopissa!!! Tsemppiä ja suppareita, niiku kunnollisia!

Oon käyny melkein päivittäin lukemassa näitä viestejä, ja tuntuu et aina on kauhee kasa kahlattavaa... mikä on tietenkin mukavaa.

Mutta nyt meen laittaan tiskejä koneeseen, ku ei ne näytä itekään sinne hyppäävän ja jos vaikka piirakan pyöräyttäis, ku on vieraita tulossa jossain vaiheessa päivää.

Viikonloppuja, ja käykäähän ilmottelemassa vointeja ja mahdollisia lähtöjä, jos kerkiitte ja pystytte!

Satuilija ja mötkö rv 36 + jotain

Vierailija
107/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moi,

vitsi jengi leipoo joka suunnalla. Mä olen sellainen pannarikokki, eli en suuremmin ole mitään monimutkaista harrastanut. Tarjoan tänään viimeisen työperjantain kunniaksi töissä kaupan kääretorttua ja muffinsseja. Heh, oikea kodin hengetär. Ens viikolla on sit pari päivää töitä jäljellä, eli vähiin käy ennenkuin loppuu. Ihanaa. Nyt on jo ihan viikonloppufiilis. Pitäis vielä siivota työpöytä ja sen sellaista, mutta muita hommia ei pahemmin olekaan jäljellä.

Mä olen muuten vihdoin saanut ensimmäisen kunnon vaivan. Selkä jymähti jumiin, tuolta rintsikoiden korkeudelta. Mutta eiköhän se aukea kun viikonlopun kotona hyörii. Istuminen tässä hankalinta on. Onneksi voi kolmen tunnin päästä liueta viikonlopun viettoon.

tuuti, rv 34

Vierailija
108/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista sen verran vielä, että me asutaan 88neliön omakotitalossa. meillä siis kaksi makkaria ja pieni tupakeittiö sekä tietysti sauna ja pesuhuone (aika suuria). yritetään nyt selvitä vielä jokunen vuosi näillä neliöillä neljästään ja sitten voisi alkaa laajennusta miettimään. tuota tavaraa vaan on niin himskatin paljon että meinataan hukkua niihin etenkin kun on avoliitossa tietotekniikka insinöörin kanssa niin sen puolen sälää ja plikonetta on yllin kyllin. toivottavasti tämä seuraava on semmoinen hämmentäjä että olisi miehen pakko jostain luopua tai keksiä jotain ratkaisua piuhojen kanssa...en suinkaan ilkeä? alkaa vaan sapettamaan etenkin siivotessa.

kävin tänään kolmen kilsan lenkillä koiran ja isomman kanssa. oli kyllä mukavaa vaikka aika raskasta vetää pulkkaa kohdissa joissa enemmän lunta. onneksi tuo tie oli kuitenkin ihan hyvin aurattu.

jaahas taidan nyt alkaa löhöilemään (vaikka huono oma tunto siitä tuleekin) ja kattomaan vaikka leffaa. väsyttää nykyään kroonisesti koko ajan :(

36+2

Vierailija
109/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin käydä lukemassa teidän lähtökuopissa olevien kuulumisia.. Jo-hanna ja meidän veijo ainakin.. ihan niin kuin henk.koht. kaveri ois synnyttään lähdössä ja samalla nousee omatkin fiilikset ja synnytys tulee yhä konkreettisemmaksi.. ihana tämä vertaistuki. Voimia vain teille toivon ja jaksamisia näissä alkukärvistelyissänne..

Oma olo: tasainen, ei-kivuliaat supparit, helvetinmoinen närästys josta olen tulossa hulluksi.. siis ei kummempia. Ultrassa käytiin aamulla ja raivotarjonnassa vauva oli , onneksi ja painoarvio nyt 2.9 kg ja laskettuna 3.5-3-7kg. Siis tosi hyviä uutisia.

Sonja80: Olitkohan sinä kun menet sektioon? Uteliaisuus heräsi lukiessani viestejäs, en nyt muista oletko kertonut mutta miksi haluat sektion?

Asuntoasioista kirjottelitte: Me ostettiin pari vuotta sitten unelmiemme talo 140 neliöö ja kolme makkaria jonka piti riittämän meille. Jatkossa tässä tulee varmaan olemaan juuri se yks makkari liian vähän kun nuo 3 lasta kasvavat ja haluavat omat huoneet. Mies jo vetosi tuohon kun nikotteli tämän kolmannen yritystä vastaan tuossa viime keväänä mutta ei kelvannut minulle syyksi... sitten ajallaan mietitään niitä ongelmia. Nimittäin nytkään ei tunnu siltä että lapsluku tulisi täyteen tästä kolmosesta vaan nuo neljä lasta ovat aina minun haaveissani olleet.. Älkää vain kertoko rakkaalle miehelleni ;). Ei vaan , varmaan järki otettava käteen.. kolme lasta 4 vuodessa ja ikää 37 niin eiköhän tässä ole meille perrhettä kylliksi..

Viikonloppuja kaikille toivotteleen vaikka kurkinhan minä monta kertaa päivässä tänne että miten teillä menee kaikilla... Ihana odottava viikonloppufiilis sitä aina tulee näin perjantaina vaikka itse täällä kotona olenkin..

orvokki 36+5

Vierailija
110/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kuin Santun äiti. Se on toooosi lihava! Näin tokas mun ihana 4-vuotias poika, kun menin sitä eilen hakemaan tarhasta. Onneks ei ollut kovin monta aikuista korvaa siinä lähellä, heh heh!

Piristi kyllä äidin mieltä hiukan, koska olo on kuin pingviinillä tai ainakin kävelytapa muistuttaa kovasti sitä :) Pienistä tuleekin ne ilonaiheet nykyään!

Jännää tosiaan seurata, kun ekat on jo lähdössä synnyttämään! Voimia kovasti sinne meidänveijolle, Jo-hannalle ja muille supistelijoille!

Mulla tuntuu tuo synnytys olevan vielä valovuosien päässä (..ja varmaan onkin). Laskeskelin just, et jos tämä syntyy samoilla raskausviikoilla kuin eka, niin syntyy sitten 12.5. Sinnehän on vielä 2kk, huoh! No, nyt saan jännäillä täällä muiden lähtöjä ja tulkaahan sitten tosiaan kertomaan fiiliksiä! Täällä on iso joukko innokkaita tsemppaajia taustalla :))

Sailorin esimerkistä uskaltauduin minäkin tänään leipomaan ;) Tein mokkapaloja, kun eilen oli niistä juttua naistenlehdessä ja vanha kunnon kotitalouskirjan reseptikin! Yllättävää kyllä, ne onnistui ihan hyvin. Ois ihana olla sellainen hyvä leipuri, mutta aika useesti epäonnistun. Suurin haaste on tuo uunin käyttö. Joko mun kakuista tulee raakoja tai sitten palaneita.... Harjoitella siis pitää vielä.

Muutama yö on nyt mennyt taas paremmin tuon tukkoisen nenän kanssa, vaikka vieläkään en oo sinne apteekkiin saakka ehtiny. Jospa se tästä alkais helpottaa. Kiitos kaikille vinkeistä, pidän mielessä jos ja kun oireet taas pahenee!

Nyt ei muuta kuin mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua!

Lumikide ja Emmi 33+2

Vierailija
111/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas... laitan oman napani ja luen sit muitten jutut.

eilen kävin yksituyisel ultras ja muutenkin. eli rr oli 131/91 joka mun normi lukuihin nähen noussu (108/62 ollut keskiarvollisesti). rv 33+2. vauva vain 1775g ja mittaukset osoitti et kasvaa nyt rv 30-31 kokosena joten kasvu hidastunu. perätilassa ollaan.

th laitto lähetteen kättärille, edellisistä ollu myrkytykset ja tää näyttäs nyt samaan menevän :( nyt ongelmana myös tuo perä tila jos ei käänny se on varma sektio, myrkytyksen takia... sektiota en haluaisi, edellisetkin niin sutjakkaan tullu alateitse.

Vierailija
112/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on tekstiä kertynyt tälle viikolle - myöntää täytyy etten jaksanut ihan kaikkia (vielä) lukea.Olen käynyt välillä lukemassa kuulumisia,muttei ole mukamas ollut aikaa kirjoitella (kun töissä ollut jne.)...MUTTA nyt ei ole muuta kuin aikaa;

viime viikon pe oli neuvola jossa pissassa proteiinit plussalla ilman muita oireita.Supistellutkin on,kolme vkoa takperin yhtenä päivänä 3-4 tuntia putkeen niin että tuli mojovia 3X10 min. sisään,menivät sitten ohi itsestään.Ja tuon viime perjantaisen neuvolan jälkeen supistellut joka päivä töiden jälkeen (hoito alalla,nostelua,kääntelyä yms.),ei mitenkään niin pahasti kuin silloin kolme vkoa sitten mutta kuitenkin.Mutta jo noiden edellisviikon proteiinien vuoksi laitettiin tälle viikolle ylimääräinen neuvolalääkäri käynti,jossa selvisi että pissa ja verenpaineet OK - MUTTA kohdunkaulaa jäljellä enää puolisen senttiä,kohdunsuu pehmeä ja vajaalle sormelle auk (plus lapsella pää jo ihan alhaalla)i!!!APUA!Ihan uusi tilanne näillä viikoilla minulle (kolmas lapsi siis tulossa)...LEPOA,SAIKKUA ja KOTITYÖTKIN MINIMIIN...yhyy...

Rvkolla 30+1 käytiin 4D-Ultrassa jossa vauvalla kaikki ok,painoarvio n. 1520 g,että ihan "standardivauva" pitäisi olla tulossa.Istukkakin toimi ainakin vielä tuolloin ihan normaalisti,kun kahdessa aikaisemmassa raskaudessa alkaneet kalkkeutumaan jo puolivälin jälkeen...mysteeristä...

Vauva liikkuu sen minkä äipän kylkiluut antavat myöten,masua haukutaan pieneksi (sanokaa se mun kylkiluille!),mutta välillä ollaan oltu yläkäyrällä ja sitten tultu keskikäyrälle ja sitten tipahdettu sieltä alaskin,että notta johtuuko mahdollisesti lapsen asennosta kohdussa millaisen mitan saavat!?

Maha on kirjaimellisesti täynnä vauvaa!Kiloja itselle tullut nyt 12,yhtään ei näy (minä onnekas :-)!Toivon että tulee sitten aikanaan potra poika,ja että pysyisi nyt edes kuukauden vielä masussa..

Rv 33+1 kasassa...

Vierailija
113/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys sisaret!

Täällä meiän perheessä taas yskitään ja niiskutellaan! Onneksi pientä flunssaa vaan! Muuten olo on ihan hyvä! Lapset on olleet tänään kanssa semmosia hermon raastajia, että! (Sympatiat sulle kolmonen3!) Tapelleet keskenään, koko ajan saa mennä väliin. Sotkee semmosta vauhtia, että vois luulla hurrikaanin pyörineen meiän kotona! Ja ei totella ja kiukutellaan kaikesta ja ruoka on pahaa...jne. Onneksi äsken pääsivät ulos pariksi tunniksi tutun tytön (hoitaa välillä lapsia, jos tarvii hoitoapua) kanssa, niin saivatpahan purkaa energioitaan ja äippä sai levähtää hetken ja tyynnytellä hermojaan! :)

Jo-hanna, joo protskut oli tossa jonkin aikaa 1+:lla. Neuvolassa on tullut ravattua ja juteltua lekurin kanssa. Meinasi tulla lähete Kättärille, mutta eilen neuvolassa proteiinit olikin ihan ok. Sain kotiin niitä liuskoja, joita neuvolakäynneillä kattellaan, eli voin päivittäin kattella kotona noita protskuarvoja. Täytyypi kohta mennä kattelemaan, mitä arvot tänään on!

Turvotus on normaalia ja niin myös verenpaine. Ite rupesin raskausmyrkytystä heti pelkäämään. Toivottavasti en semmoista saa!

Santra79, voi harmitus!!! Sulla kun nuo protskut kanssa plussalla ja verenpaineen nousu! Toivottavasti arvot pysyvät aisoissa ja olotila pysyy hyvänä!

Juliaana, ei vitsit, hauska kokemus sulla sen kandipojun kanssa! :) Pisti naurattamaan! Itse oon semmonen tiukkis, että en anna opiskelijoiden ronkkia enkä päästä synnytykseen mukaan. Jotenkin koen nämä jutut niin henkilökohtaisina asioina, että en halua ylimääräisiä immeisiä töllistelemään meikäläistä! Hyvä kuitenkin, että löytyy niitä, jotka antavat uusien kokelaiden harjoitella tulevaa varten! :)

lexington, paljon jaksuja sulle! Toivotaan kovasti, että kaikki menee parhain päin ja vaavin sydän toimii ja pumputtaa moitteettomasti pian!!

Ja vielä lopuksi tsemppejä ja jaksuja meidänveijolle ja Jo-hannalle sinne suppareiden keskelle ja alati painostavaan epätietouteen! Toivotaan, että pääsette pian synnyttelemään! :)

Hyvää viikonloppua kaikille! Tää lähtee nyt saunomaan!

PikkuKeiju, rv 33+2

Vierailija
114/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santralle myös kovasti tsemppiä seurantaan, toivotaan kunnon kasvuspurttia!!

Vieläkö Meidänveijoa kiustaan? :/ Kuulostaa sun tilanne niin tutulta, täälläkin kolmas mutta ei näköjään mitään tapahdu tai hajua mistään.. tms :)

Sulle ja mille kipuilijoille vieläkin tsemppiä!!

Täällä' oli tänään aika pelottava "kohtaus".. Ensin oli aamun tosi ällö ja paha olo. Sitten iski hurja hedari ja näkökenttä rupesi heittämään eikä tuntuneet enää jalat kantavan. Tai olo oli kun olis hurjassa hutikassa lähinnä..

Mulle iski ihan armoton paniikkikohtaus, olin yksin muksujen kanssa himassa että apua jos mä nyt pökrään tähän :/

Koetin lepäillä hämärässä mutta ei..

Soitin miehen töistä, neuvolaan kontrollin ja mies vei sitten pojat mummolle.

Ehdin siinä tunnin verran hämärässä pötkötellä ja se helpotti sitten hieman, ainoa vaan että silmät kiinni särki päätä.

Neuvolassa rutiinit ok ja olokin alkoi palaantumaan.

Oli vaan tosi kylmä ja taisin muutenkin hieman täristä kun tosi "pöllähtänyt " olo vieläkin...

Lisäksi tuli hurjat supistuspiikit sinne neuvolakäyntiin, monta kipeää putkeen..

Terkka hymyili että taitaa olla synnytys käynnistymässä ja jos me nyt sitten jo päästäis lähtemään(joo, missäs ne supparit täällä kotona viipyy...huhuuu... :P ),

oli sitä mieltä että tämä "kohtaus" johtuu mun väsymyksestä kun supistaa ja ei saa nukuttua ja jännityksestä ja odotuksesta ja... puuh..

Pääasia että säikäytti vaan!

Nyt sitten unta takana ja olo muuten ok, päätä vaan juilii..

Mutta tämä poistuu telkkarijoukkoihin, rauhallista tai synnytyksen täyteistä iltaa muille!! :)

Jo-hanna ja Lupu(ulooooos!!!!!)

Vierailija
115/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Verticia tuossa joku päivä kyseli, niin Naantali ainakin maksaa kotihoidon kuntalisää. Käsittääkseni ne päätetään kunnissa aina vuodeksi kerrallaan, eli mitään tietoa niistä ei ens vuodelle vielä oo. Mut toisaalta tuskin ne kunnat, joissa kuntalisä on, sitä kovin helpolla voi lopettaa, ellei oo todella loistava hoitopaikkatilanne. Kaarina ja Turku ei aikakaan maksa nyt en kyllä muita muista.

Jo-hanna

Mulla on ollu aika samanlaisia kohtauksia, joskus viikoilla 25 oli ekat. Se oli pelottavaa. Eka kerralla soitin ä-polille ja neuvolassa oon jutellu tästä. Raskauden aikaiseksi, stressin laukaisemaksi migreeniksi meinasivat. Mulla on käsky et heti jos alkaa oksettaa kaks särkylääkettä naamariin. Muuten se ei mee pirullakaan se päänsärky ohi. Mulla ei muuten oo koskaan ollu migreenikohtausta ennen näitä. Viime raskaudes särki pää usein, mitä mulla ei myöskään juur koskaan ilman raskautta ole. Tsemppiä ja toivottavasti tää kohtaus jää sun ainoaksi ja Lupu tulee ulos, niin ettei näistä enää huolta.

Jalkakipu

Oliko jollain samaa vaivaa ja jotain konstia kun oikee jalka särkee niin ettei saata astua, ei viittis särkylääkettäkään vetää mut pakko se on, ei täs nyt tommosen takia viittis valvoakaan. Sama jalkaterä vetää myös ihan kieroon suonenvedon takia, vasen on toisesta maalilmasta.

Joku oli ollut 3km lenkillä. se käy kyllä kateeksi. Mä odotan niin paljon sitä et pääsee kävelylenkille...

Eka äitiyslomaviikko takana (okei olin torstaina tekees 2,5h töitä) on tainnu stressi viimein laueta. Väsyttää niin hitsisti ja tähän viikkoon loppui touhuaminen. Ei jaksa tehdä mitää.

Mukavaa viikonloppua kaikille nyt ei jaksa kirjoitella romaania, myötätunnolla ajattelen kyllä kaikkien oireita (vaikken tässä muita mainitse nimeltä :)

ja ihanaa lukea teidän juttuja.

Paik ja Lahaja rv 35+2

Vierailija
116/144 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti mietin, että kehtaako sitä enää porukkaan soluttautua, kun ei oo moneen kuukauteen käynyt kirjoittelemassa, mutta sitten päätin, että juu kyl mää vielä änkeen sakkiin! :)

Tuolla työelämässä ollessa mä en oikein jaksanut käydä edes lukemassa täällä, mutta nyt ä-lomalla olen aktivoitunut lukijana. Töissä oli jotenkin niin kiireinen syksy, että siellä ei ehtinyt ja kotona ei enää ikinä jaksanut avata konetta. Seli seli, mutta nyt joka tapauksessa ajattelin olla ainakin hitusen aktiivisempi. Toivottavasti mahtuu vielä mukaan!

Pakko ihan ekaks sanoa, että mullakin tuo autoilu on vähän niin ja näin näinä päivinä. Oon aina pitänyt itseäni hyvänä autoilijana ja nyt yhtäkkiä tuntuu, että kaikki taidot on ihan hukassa. Aina oon väärällä kaistalla ja tuossa pari päivää sitten olin menossa kaverille satamiljoonaa kertaa ajettua reittiä ja niin mä vain ponkasin Kehä1:lle ihan väärään suuntaan. Onneks oon vielä selvinnyt ilman kolarointia..

Kukas se täällä remontoikaan viime hetkellä... PötsiPamelako vielä kaksinkertaisen pakettinsa kanssa? Meillä kanssa on menossa viime hetken remontti. Koti on ihan kaaoksessa, mitään vauvatavaroita ei ole paikallaan. Kateellisena luen teidän kertomuksia siitä, että nyt saa vauva syntyä, kun on sänky pedattuna. Hitto, meillä ei oo vielä edes vaihtolakanoita! Ä-pakkauksen lakanat on kyllä paketissa, pesemättä tietty, mutta kai sitä pitäs pikkuiselle hankkia parit vaihtolakanatkin.. Ja jos sen sängyn saisi joskus paikoilleen.. Äh, niin paljon hommaa, niin vähän inspiraatiota. Olen kovasti odottanut sitä pesänrakennusviettiä, mutta ei oo näkyny. Vai lasketaanko se, että tekee mieli ulkoistaa koko kodinlaitto? :D

Neuvolalääkärin tarkastus oli tällä viikolla, kaulaa jäljellä se 3cm, kohdunsuu pehmeä, mutta vauva ei oo mitenkään lähtökuopissaan tms. No, kun meidän kotia katsoo, niin ihan hyvä.. :/ Ei mulla edes onneksi ole mitenkään tuskainen olo. Kerran yössä vessaan ja joka toinen päivä Rennietä, pikkuisen vanha selkävaiva vihottelee. Ja eihän sitä tietty oo mitenkään ykkösvireessä tuon jaksamisen kanssa, istuskella pitää useammin, mutta laskisin oloni suht vetreäksi. Supistuksen supistusta en oo tähän mennessä tuntenut, lääkärille epäilinkin että saattaa mennä syyskuuhun mun synnytys. :D

Muutamat täällä tuntuu olevan jo lähellä h-hetkeä, tsempit vain MeidänVeijolle ja Jo-hannalle. Ja olikos joku muukin vielä.. Tais olla, mutta ei nyt muista. Se paljon puhuttu rade vaivaa täälläkin...

Lexingtonille kovasti voimia, toivotaan, että kaikki menee hyvin. Ainakin ihanan lohduttavia tarinoita on tästäkin ketjusta löytynyt. Muutenkin symppaan sua kovasti, kun meillähän on sama la. :)

Kaikenlaista muutakin täällä on.. Raskausmyrkytystäkin jollain.. Santrakos se oli.. Tsempit sinnekin!

Ja mitä kaikkea. Ei näin äkkiseltään kaikkea muista. Ens kerralla sit!

Sairaalasarjoista vielä, että minä kyllä niitä ahkerasti katson. Ja vuolaasti itken. :) Ihan huippua, kun se Nelosen Sairaala taas alkoi, mä en siitä Ruotsi-versiosta tykännyt.. Ja Tehistäkin kyttään kyllä intopiukeena.

Tässä nyt nää päällimmäiset ajatukset.

Paaru 35+6

Vierailija
117/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paik-onko sulla vielä jatkuneet nämä "kohtaukset"? kiitos vastauksesta, nyt tietää jos vielä tulee niin hetimiten mennä panadolia napsimaan ja punkkaan.

eilisen illan vaivasi vielä päänsärky, jouduin mm. kesken iltalenkin lähettää miehen hakemaan auton ja mut sillä himaan.. :/

Paaru-mukavaa kun näin loppumetreillä on jaksavia kirjoittelijoita! Kiva tulla aina lukemaan mitä teille muille kuuluu!

tämä tosiaan kukkuu täällä-tähän aikaan.. Pojat on mummolla yötä niin nyt voi "huoletta" kukkua valot päällä kun unettomuus jälleen vaivaa.

Neuvolakäynnin jälkeen hävisi supistukset ihan kokonaan. Oon tosi ihmeissäni, tässä on jo yli 12h tunnin jakso takana ja onko hädin tuskin yksi tullut?

Joko tämä on tyyntä myrskyn edellä tai sitten rauhoittuivat ennen h-hetkeä- johon tosiaan voi sitten mennä aikaa. saas nähdä.

Mutta hyvää huomenta heräilijöille-minä koetan saada vielä oari tuntia unta kuulaan :)

Jo-hanna ja Lupunen 37+5

Vierailija
118/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ne tuskailee jos supistusten kanssa. Itse muistan vielä kuinka kuopuksen synnytys käynnistyi supistuksilla. Voi sanoa että siitä ensimmäisestä supistuksesta vaan tiesi että se on nyt menoa. Etenkin kun toinen tuli heti 5min päästä. Sit alko olla 3-5min väliä. Ei muuta kuin soittamaan miehelle et vois alkaa tulla kotia päin. Pakkailin sairaalakassia supistusten kanssa ja esikoinen 2v katsesli vieressä ihmeissään kun äiti nojaili seiniin. Itse en kauan kotona viihtynyt supistusten kanssa ja mentiin 1½ tuntia ensimmäisestä sairaalaan. Olin sillon 4cm auki mutta kun puhkaisivat kalvot niin synnytys menikin sitten vauhdilla loppuun. 4 tuntia meni ensimmäisestä supistuksesta kun oli tyttö ulkona.

Nyt kolmannen kohdalla varmaan myös aika nopeasti sairaalaan lähden. Toivottavasti joskus reilun kuukauden päästä vasta ;) Eilen alkoi kyllä vähän jo mietityttämään kun eihän tässä tosiaan ole laskettuun aikaan kun 7 viikkoa! HUI!

Eilen sain lisää vaippaharsoja ja harjoittelin taitoksia. Itse innostuin laittamaan kun oma vointi koheni. Miten voikin vaikuttaa näin paljon se että vauva alempana. Olin jo varautunut siihen että sitten olisi entistä tukalampaa. Tai voihan se olla ettei ihan vielä ole kiinnittynyt mutta painui vain sen verran alemmaksi että äiti saa taas henkeä.

Äitiyslomalla en ole vieläkään virallisesti, mutta eihän se mitään muuta kun sairaslomalla olen ollut jo 1½ kk. Pinnasänky vielä kasaamatta ja turvakaukalo pesemättä. Sellasta pientä kodin laittoa vielä. Nuo uudet rattaat eteisessä laittaa aina hymyilemään. On ne niin ihanat =)

Tänään pääsee herkuttelemaan kun mennään serkun synttäreille. Mukava nähdä sukulaisia. On aika monta ketä en ole edes raskausaikana nähnyt! Tuntuu että syksystä asti olen vaan sohvalla makaillut.

rv 33 ja jotain päiviä

Vierailija
119/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja nyt on jo lomafiilis päällä. Kaks päivää töitä jäljellä, mutta kuka niitä laskee. Maanantaina olis yks koulutus, johon voin mennä notkumaan, mutta en taida viitsiä ja tiistaina: no, jos sais tehtyä out of office -viestin meiliin? Tietokone pitäis tietty tyhjentää, mutta saa nähdä, jääkö tekemättä. Tällä hetkellä ei paljoa kiinnosta! Nyt täytyy nauttia viikonlopusta. Mies hommas meille plus-tv:n kun formulakausi alkaa ja samassa paketissa tuli soi subtv junior. Eli lapsia ei tarvi paimentaa näin aamulla, ellei niille halua jotain älyllistä virikettä. Laittaa vain juniorin päälle ja ta-daa, uutta ja erilaista lastenohjelmaa riittää.

Selkäkin aukesi jumista, kun pääsin töistä kotiin. Varmaan stressin laukeaminen laukaisi myös lihakset. Nyt ei ole taaskaan suurempia raskausvaivoja kopkop, koputtaa puuta. Tai ehkä tää aurinkoinen aamu saa mut vaan luulemaan itsestäni liikoja. Toivonpa silti tällaista seesteistä hetkeä kaikille. Ainakin niille, jotka eivät vielä pääse tänään synnyttämään.

tuuti ja nappula rv 34+1 ja oikein hyvällä tuulella

Vierailija
120/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä työssä sinnitteleville!

Oon kans koukussa siihen sairaalasarjaan ja odotan aina innolla niitä synnytyskohtia. Mullakin nissä tunteet pinnalla, välillä itkettää ja välillä naurattaa. Jotenki tää toinen tuotantokausi vaikuttaa ensimmäistä paremmalta. Tai sit en vaan jaksanu enempää sairaalaa, kun loppu syksy meni kirralla ;) Lisäksi olen koukussa csi miamiin ja päivän saippua-annos tulee päivien viemästä.

Sain aivan ihania retroja 50-60cm bodyja ja potkuhousut äidin työkaverilta, enkä malta olla hipelöimättä niitä, on vaan niin sulosia. Mummi, bambin isomummi neuloi aivan ihanat valkoiset töppöset, pipon ja neuletakin. Tulee kotiintulovaatteiksi :) Muuten meillä kaikki vauvaa varten valmiina, mut turvakaukalon saan ensviikolla senkin oman äitini tutulta.

Emminen ja Bambinen 36+4