Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun Helmet viikko 11

09.03.2009 |

.

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Esikko meni naapuriin leikkimään, nyt äkkiä pois netistä, et sais siivottua... Ihanaa energisyys on palannut monen päivän jälkeen!

Varoitus-eritetekstiä...

Jo-hanna

Nyt ei oo ollu tuota migreeniä varmaan yli 3 viikkoon. Yhteensä kohtauksia on ollu joku 7 ehkä. Niin joo paitsi viime lauantaina illalla, kun oksetti ihan hitosti ja mä nuokuin sohvalla, luulin et naapurustossa jyllännyt oksu-tauti iski. Plus että oli tullut syötyä viikonlopun tyylillä... No sit kun radeissani "älysin" ottaa särkylääkettä oli olo taas ihan eri. Ei ihan pahaksi säänsärky onneksi yltyny vaikka monta tuntua ensin ähisin...

Mut mihinkään ei kotoa ilman särkylääkettä. Heti vaan napit naamaan.

Yhdistän kyllä tuon oksetuksen synnytykseenkin. Silloin ainakin kun viimeksi olin in action, ykä lensi oikeen kaaressa. Silloin ainakin kätilö totesi että ihan yleinen reaktio.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille.

Paik ja Lahaja rv 35 + 3

Vierailija
122/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo-hanna: Eilinen oli lepopäivä (ei sanottavasti supistuksia). Lapset meni isälleen (meillä uusperheviritelmä, miehelle tämä on eka "oma" lapsi) ja sain levätä. Nukuin 4h päivällä ja yöllä 11h (AAAHHHHH...) Heräten supistuksiin vain muutaman kerran. Valvotun yön ja sen hermoilun, jännityksen ja sattumisen jälkeen en ole ihan vähästä moksiskaan. Lapsivesi meni yöllä, tai sitten pissasin sänkyyn. Nyt tihkuu jotain ja supistelee mojovasti. En suostu uskomaan, ennen kuin sattuu niin etten voi olla mitenkään päin. Sattuminen ei ole kivaa, lisäksi ripuli tulee niin että tuskan hiki virtaa ja oksettaa. Olisi mukavaa jos pääsisi synnyttämään, mutta ihan ok, vaikkei tosi olisi TAASKAAN kyseessä. Mulla molemmat synnytykset alkaneet "tyhjästä" pikkusupistuksilla, jotka koventuneet ja pahentuneet tuntien kuluessa SÄÄNNÖLLISESTI. Joten outoohan tää on, mutta otettava sellasena kun on. Olen ihan varma, että kun saan nyytin syliin, kaikki muu unohtuu!

Veijo ja ja veijosta etukäteen onnesta soikeena, mamma, 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänveijo: HUIJUI!!! Hurjasti tsemppiä ja toivottavasti vaikea alku tietää helpompaa synnytystä!!!!

Täällä jännätään kovasti mukana!!!! :)

Vierailija
124/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää matkaa sairaalaan! Eka huhtikuinen on siis jo melkein matkalla.

ON: tänään tein vähän lumitöitä, että sais pihan kriittisiltä alueilta sulamaan auringossa. Kävin ostamassa verhokangasta ja mallailin sitä jo ikkunaankin, mutta ompelemiset täytyy jättää ensi viikkoon. Lisäksi pistin miehen ikeaan hakemaan laatikoita, että sais raivattua vähän varastoa. Meillä on liikaa leluja... Ensimmäistä odottavat ei varmaan ymmärrä, mutta ne kellä on useampia lapsia, mitä ihmettä mä teen tolle leluvuorelle? Nyt olen tunkenut niitä varastoon, mutta kun tolle kolmoselle pitäis keksiä jostain kaappitilaa ja kaapit on täynnä roinaa. Divariin pitäis viedä kirjahyllyllinen kirjoja. Eli pesänrakennusviettiä pukkaa!

Hei ihmiset, missä välissä te muuten ehditte katsoa telkkaria? Mäkin katsoisin mielelläni sairaalasarjoja, mutta en keksi missä välissä?! Ehkä tää äitiyslomalle jääminen auttaa? Hehheh, ne ens viikon työpäivät on siis jo unohtuneet...

Ihanaa kun tulee kevät!

tuuti

125/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea hyvää ja voimia matkaan:) toivottvasti muutkin eipäs-juupas supistelijat pääsevät kohta tositoimiin!

Täällä on nautittu aurinkoisesta kelistä kävelyllä jne. Hitsi että tuosta lisääntyneestä valosta saa lisävoimia! jos pystyisin niin lähtisin juoksemaan! :) tuo muhku ei vaan anna armoa ei hehe.

Mutta mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

t.iza 33+3

Vierailija
126/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jännitetään meidänveijon puolesta! Ja juu ja vähän ehkä omastakin puolesta. Eihän tässä ole la:n kuin reilu pari viikkoa ja esikoinenkin syntyi viikkoa ennen..Pelottaa se kuinka nopea lähtö sairaalaan oikein tulee kun ainakaan ensimmäinenkään ei etukäteen paljon varoitellut (tai en ymmärtänyt ) Nyt on niitä vihlaisuja tuntunut, että jos ne avautumista on niin täällä sitä sitten auetaan, että saas nähdä. Tiistaina olisi neuvola (silloin viikkoja 37+5) seuraavaa kertaa ei sitten tiedä missä ollaan..

Aika on mennyt loppujen lopuksi tosi nopeasti. Eli te joilla viikkoja nyt vähemmän niin h-hetki lähestyy teilläkin, vaikka välilllä odottavan aika voi tuntua pitkältä. Joo määkin ihmettelen milloin telkkaria ehditte katsomaan. Mulla menee kanssa kaikki ohjelmat ihan ohi, ainoa mitä tulee vähän katottua on frasieri, mutta sehän tuleekin puolilta öin. No tässä tietokoneellahan ylimääräinen aika menee, tai nukkuessa..Olen muuten laittanut jo vähän suojaa oman patjan alle jos lapsivesi menee yöllä (toivottavasti ei kuitenkaan ihan vielä)

tilanteita seurataan täältä korvesta käsin

pikkuäiti rv37+2

Vierailija
127/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jo aika lailla sellaiselta että se veijo sieltä olisi tulossa - hurjaa ajatellakin että joku jo ihan oikeasti synnyttää. Itsellä on edelleen sellainen olo että ei se pikkuinen ole sieltä vielä tulossa eikä omakaan olo tunnu valmiilta. Mies kyllä eilen minua katseli ja sanoi, että 'Näytät jo aika laajalta'. Niin kai se on, vatsa on aika kohtuullisen kokoinen :-)

Viikonloppu on mennyt ihan normaaleissa merkeissä, kaupassa käyden, pyykkiä pesten ja ruokaa laittaen. Päivän neljäs (!) koneellinen lopetti juuri. Tänään olisi vielä tarkoitus silittää vauvan sängyn lakanat ja pedata sänky. Huomiselle ajattelin jättää esikoisen kaapin raivaamisen, että saisin hurjat viikatut vauvanvaatepinot kodinhoitohuoneesta pois. Olen nyt kerralla pessyt esikoiselta säilytetyn koko vaateskaalan 50cm-70cm.

Lähdenpä tästä tyhjentämään konetta.

Juliaana ja työnimetön 37+ jotakin

Vierailija
128/144 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei muuta ookaan kun aikaa, nyt kun en ole töissä enkä koulussa. Silloin ei tosiaan televisiolle ja netissä surfaamiselle ollut liikaa aikaa. Nyt oon aktivoitunu ;) Odotan ihan senki takia niin malttamattomasti vauvaa, saisin puuhailla sen kans kaikkea.

Ulkoilen päivittäin, siivoan ja laitan ruokaa, mul saa olla vatsatauti tai korkea kuume ennenku jaksan levätä, sillonkaan en paria päivää kauempaa. Se ehkä muuttuu vauvan kans ja oppii arvostamaan hetkiä jolloin voi vain olla.:) Ymmärrän kyllä hyvin niitä ketkä käyvät työssä ja on pienet lapset tai vähän isommatkin, niin aikaa ei kovin paljon riitä television katselemiselle :)

Emminen ja Bambi 36+4

Vierailija
129/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Veijo jo maailmassa? ihanaa!!! <3 Vetää herkäksi.. Toivottavasti äiti ja vauva voivat hyvin!!!

Hienosti alkaa olemaan jo kaikilla viikkoja kasassa! hassua kun lukenut aiemmin muiden pinoja ketkä näillä viikoilla ja nyt ei oikein osaa ymmärtää että itsellä se tilanne. Tämä neitikin kiusannt kohta 2 viikkoa "tulen, en,..." mutta siltikään en taida ymmärtää että kohta mennään...

Hehkuttelin tuossa aiemmin viikolla että pääsee täällä uusitulle synnärille. Jep, mutta nyt meneekin sitten vuodeosasto remppaan.. Tai se yläkerta ja eihän siinä alhaalla voi olla kun sieltä tulee kuulemma rojut niskaan.. Eli kuulemma huomisesta eteenpäin seuraavat 2 viikkoa vuodeosasto toimii entisen synnytysosaston tiloissa(apua!! Onko siellä telkkareita!!! :D )

Eli ööh, jos mä tänään synnyttäisin niin oltaiskohan me yksi yö siellä pölyssä ja sitten huomenna siirryttäisiin sinne alkertaan. Ja onko siellä huonejako "sinä käytävälle, sinä tuonne jne... :D

Noh, onneksi kyse väliaikaratkaisusta, eiköhän tuo muutama päivä(jos vaan kaikki ok) mene missä puolella vaan (ja siis mähän nyt tosiaan meinaan kahden viikon sisään synnyttää... :)

Mutta siitä töllöstä mä oon oikeasti hieman huolissani.. Tänään ja huomenna on hyvä telkkaripäivä eli... Siisenmämitenkäänkoukussatuohontoosaan.... <:)

Mitenkäs muilla muuten nuo varpajaispuolet?

Meillä isäntä odottaa innolla että pääsee tuulettumaan. Ja ihan kiva niin, nyt raskausaikana ei ole juurikaan käynyt(ja himassa ei oteta) mikä on musta tosi jees. Meillä noi hoidettu niin että kun oon laitoksella(eli ollut se eka ilta) niin menee silloin, sitten kun kotiudutaan niin on sitten aikaa sille olennaiselle.

täällä supistukset jatkaa samaa rataa(jep, tulivat takaisin) Eilen mies ja muksun kummitäti niitä kimpassa laskivat illan mittaan mutta, niin, no ei mitään uutta.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!!

Jo-hanna ja Lupu plus liian aikaisin heräävät isoveikat... 37+6

Vierailija
130/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko päivän supistellut, ja tosi kovaa. Sitten taas puol tuntia väliä, ettei supistuksen supistusta. Sitten taas niin kova supistus, että matkalla vessaan seinästä tukea... Pieni masennus 23.30, kun supistukset loppu kokonaan... sitten noin tunti sitten (klo nyt 1.32) tuli lapsivesi, nyt ainakin oikein kunnolla, lorisi varmaan litra. Luin HUSin sivuilta että lapsiveden menosta 12h päästä sairaalaan (jos se meni jo viime yönä?) nyt odottelen, että alkaisi kunnolla supistella. Nimittäin jos ei, käynnistellään vuorokauden kuluttua (vasta) jos ei itekseen käynnisty tulehdusriskin takia. Ukko ihmetteli, miten ei vaimo tiedä syntyykö vauva, vaikka kolmas menossa... ite oon toivonut & pettynyt niin monta kertaa, käynyt jo kaks kertaa "synnyttämässä" (supistukset alko rv 20 kieppeillä) etten usko, ennen kuin pää näkyy. Mutta nyt ollaan oikeesti menossa sairaalaan, olen onnellinen!!! Alkaispa pian supistella täpöllä, en halua mennä sinne venailemaan sitä. Mutta heti kun tulee vähänkin tästä kipeempiä suppareita, lähetään. Ukko toivo et syntys vasta aamulla, taitaa nukuttaa...

Veijo pikkuinen ja hänen mammansa, rv 36+5

Ps, toivottavasti ens kerralla on jo vauvauutisia, tuhannesti kiitoksia tsemppaamisesta, tuntunut tuki tosi ihanalta!!!

Vierailija
131/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänveijo ehti sitten ensimmäisenä, tsemppiä kovasti täältäkin! =) Toivottavasti kaikki meni hyvin, toivottavasti ilahdutat meitä synnytystarinalla piankin jo! =))) Tsemppiä myös Jo-hannalle, olen lähes varma että se on sitten seuraavaksi sun vuoro! =)

Omaa napaa, täällä tilanne rauhoittunut, pe iltana supisteli jonkin verran, vatsa toiminut 110% parina viime päivänä, mutta, eilen ei mitään.. Harmittaa ja tämä kiusaaminen (supistaa, ei supista) on minullekkin kolmannen kohdalla aivan uutta, kaksi aikaisempaa on ollut menoa kun supistukset ovat alkaneet..

No ei auta kun kärvistellä ja lohduttautua ajatuksella että viimeistään 4 viikon päästä on meilläkin nyytti sylissä.. =))) (miten tuo 4 viikkoa kuulostaa aivan tajuttoman pitkältä ajalta).

Terkuin numerokolme ja pikku hippu rv 38

Vierailija
132/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänveijolla on kyllä rautaiset hermot, jos lapsiveden mentyäkin vaan miettii, että lähtiskö aamulla synnärille. Mä en käsitä! Toivottavasti olet kuitenkin jo päässyt sinne sairaalaan asti!

Mulla tosin on molemmilla kerroilla mennyt vedet vasta siinä vaiheessa kun on 7-9 senttiä auki, eli lähinnä merkkinä että nyt saa ponnistaa. En ole edes ajatellut, että pitäis suojata sänkyä tms. SIt mulla varmaan lorahtaa se litra joku yö tuolla toukokuun alussa tms. (en ollenkaan siis katkera häntäpään paikasta...) ;-)

Anteeks nyt, mutta onko jossain sairaalassa huoneissa telkkarit? Vai tarkoititko JO-hanna telkkarihuonetta? Ankeelta kuulostaa vuodeosaston remontti, mutta minkäs teet. Eikä sitä niin huomaa, kun on ihana vauva katseltavana. Mä en mun 2*4 päivän sairaalakokemuksella ole vielä telkkarihuoneeseen ehtinyt, kun molemmat poitsut oli valohoidossa enkä hennonnut jättää niitä yksin sinne huoneeseen. Eli ilman telkkaria myös sairaala-aika.

Meillä mies vahtii kaikki CSI:t sun muut, mä en yleensä jaksa alkaa katsomista keskeltä jaksoa ja meillä nukutusrumba kestää yleensä 21.20-21.30 asti, eli kaikki parhaat sarjat on silloin jo kesken. Alkuun mies aina nauhoitti jakson ja tarjoutui katsomaan alun kahteen kertaan, mutta jotenkin mä en jaksa saa pysähdyttyä ennen kymmentä (paitsi jos nukahdan lastenhuoneeseen, mitä tapahtuu joka viikko) ja sit jää kaikki vaan katsomatta. Ennen lapsia katsottiin paljon telkkaa yhdessä, ja sitä on toisaalta ikävä. Olipas sekava ja tarpeeton raportti tv:n katselemattomuudesta.

Heh, tänään pitää varmaan raahautua pulkkamäkeen, kun toi kevät uhkaa viedä loputkin lumet.

tuuti, jolla ei ole siis toivoakaan synnyttämisestä ainakaan kuukauteen eli rv 34+2

Vierailija
133/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka aamu mietin että onkohan mennyt lapsivettä kun housut märät. Taitaa vaan yöllä vähän virtsakarkailla ;) kun en vessassa yöllä käy. Saisivat myydä apteekissa vaikka niitä lapsivesi liuskoja niin ei tarviis miettiä.

Itse lähden varmaan heti sairaalaan jos selvästi lapsivettä menee. Aina on ollut sinne kamala kiire :) no toisaalta varmaan ihan hyväkin kun on aika nopeat synnytykset takana.

Jo-hanna joo tosiaan remppan takia suljettu vuodeosasto. Montakohan ne laittavat sitten niihin entisiin synnytysosaston huoneisiin. Esikoista kun synnytin niin vietin päivän siellä eikä sinne ainakaan enempää kuin 2 sänkyä mahdu. Toivotaan että pian pääsisit synnyttämään eikä osastolla olisi ruuhkaan. Ja muuten sillon kun siellä olin 5 vuotta sitten niin oli kyllä telkkari =) katselin päivächattia ja kauniita ja rohkeita.Kaikkea sitä synnytyksestä muistaakin.

Meillä nukuttiin tänä aamuna jopa klo 8 ja eilen kävin nukkumaan jo klo 21 aikoihin. Koko päivä meni istuessa kylässä niin olin illalla aika poikki eli näköjään myös istuminen voi aiheuttaa kipuja. Alapää oli aika hellänä.

Onneksi meitä on vielä loppukuustakin piinailevia kun näin moni jo on maaliskuun puolella lähdössä synnyttämään. Itse olen vähän asennoitunut siihen toukokuun loppuun. Kaikki tutut tietenkin sanovat että varmasti syntyy aikaisemmin kun noin iso vatsa ja laskeutunut jo jne. Perjantaina sitten näkee että miten sf mitta on muuttunut ja onko jo kiinnittynyt.

rv 33+4

Vierailija
134/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kohta nimittäin joutuvat sulautumaan joukon jatkoksi :D

Prinsessat: Toivottavasti remppa nopea että pääset ns. puhtaalle osastolle :)

Tuuti: Joo, täällä ollut osastolla yksi töllä per huone..

ja voin alhaisena ihmisenä tunnustaa että mä oon kääntänyt aina sen kaken oman tyynyn reunuksen uumeniin eikä kukaan oo kehdannut kysyä kanavaa vaihtaakseen :D

Kun vaavi vedellyt sikeitä eikä itse saa unta niin on ollut hyvä aika syventyä tv:n-ah niin ihanaan- maailmaan....

Huvit ne on mullakin.. :)

terkuin Jo-hanna plus supistukset välillä 5min-40min..huoh...

Vierailija
135/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viik.lop kohta takana päin, kyllä se vain menee aina nopeesti.

Mulla on lääkekuuri jo tehonnut aika hyvin, että elämä alkaa voittamaan!

Perjantai-illalla oli ns. tyttöjen ilta muutaman kaverin kanssa, leffaa ja hyvää ruokaa yms, oli piristävä ilta!

Sit seuraava yö olikin kaikkia muuta kuin hyvä, valvoin 3 saakka, ei tullut uni (ei ollut leffan syytä ainakaan ei ollut nimittäin mikään kauhu tms...)

Pääsin vihdoin uneen, sit heräsin vauvelin potkuihin tai miehen kuorsaukseen ja sit olikin jo kello lähellä seiskaa ja alkoi pikkuaskelten ääniä kuulumaan ja kömpivät viereen...Että se siitä yöstä!

No onneksi eilen oli lepponen päivä kaikinpuolin, olin tekemättä yhtään mitään, onneksi perjantaina tein siivoukset ja kauppareissut! Päiväunille mentiin koko sakki ja kyllä olikin tarpeeseen 1,5h unet!

Tänä aamuna herättiin taas seiskalta, lähin kahvin keittoon kuinka ollakkaan kahvinkeitin oli sanonut sopimuksen irti ei toiminut. MUtta onneksi vanha keitin oli kaapissa saatiin aamukaffit!

Kahvin jälkeen laitoin hoitopöydän tason kuntoon vihdoin ja kaivoin varuuksi muutaman tuttipullon ja keitin ne jo, ovat kuitenkin olleet 3v kaapissa! Tutit keitän sit kun ja jos tarvii kun kotiudutaan ja pullotkin keitän varmasti vielä sitten uudelleen. Apulaisia riitti tässäkin touhussa!!

Eilen kokosimme vauvan sängyn ja laitettiin se valmiiksi. Meillä lapsilla ollut pinnasängys aluksi se äippäpakkauksen laatikko, jossa hienot verhoilut...

Kun saa vain nuo isommat muksut pidettyä vauvan sängystä pois, joka välis ne kerkes sinne.

Nyt sais maha-asukki tulla, mutta mitään ei oikeastaan tunnu, pientä supistelua ja potkuja ja kodinlaitto intoa piisaa!!!!!!!!!!

Ehkä tämäkin menee samalla kaavalla kuin edelliset että melkeimpä loppuun saakka!

Täällä on joku jo synnyttänyt tai ainakin melkein, ihanaa vauveli kohta tuhisee vieressä!! TSEMPPIÄ!!!

Nautitaan vielä potkuista ja kaikesta muustakin mitä odotukseen kuuluu, kohta se kaikki on taas takanapäin ja meillä tämä asukki on tod.näk se viimeinen!!

jaksamista kaikille!!

kolmonen3 ja 36+5

Vierailija
136/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan pitkästä aikaa....

Minäkin olen ollut "hiljaisena lukijana" taustalla ja pinot ovat olleet nyt todella kiitettävän pitkiä, etten ole itse enää loppuun ehdittyäni jaksanut kirjoittaa tarinaa... tämä viikon pinoa lueskelen nyt varmasti viidettä kertaa ja vihdoin pääsin loppuun asti!, jippii!

Omaa Napaa:

Kipeänä on oltu täälläkin , mutta ainoastaan flunssan takia. viime su alkoi ja nyt näyttäisi jo hiukan helpottavan. Harmitti vain kovasti, kun on koko odotusajan selvinnyt ilman saikkua ja nyt viimeiset 3 päivää meni saikulle.... Pe oli siis 1. virallinen äitiyslomapäivä....Ihanaa!!!! Maltan tuskin odottaa nyyttiä kainaloon!! Toisaalta saisi kyllä vauva vielä jonkun viikon olla yksiössään, kun meillä on kanssa hiukan rempallaan nämä vauvavalmistelut... Sänky puuttuu vielä (malli katsottuna ja tarkoitus oli tällä viikolla noutaa mutta kipeys vei unimaahan) ja vaatteet ovat vielä pesemättä, muuten kaikki ok... kaappeja pitäisi kyllä täälläkin tyhjentää ja miehelle ehdottelin myös sitä Ikean reissua ensi viikolle..

Lääkärineuvolaa odotellaan viikon päästä ja muuten kaikki ok. Vauva myllää masussa kovasti, kipeitä supistuksia ei juurikaan ole! Eikä yöllä tarvitse juosta vessassakaan tms, ei närästä, mutta ehkä lievää turvotusta on havaittavissa...

Eilen kenkiä jalkaan laittaessani huomasin, että vatsa on hiukan tiellä... ei ollut enää helppoa, esikoinen katseli huuli pyöreänä, kun äiti punnertaa kenkiä jalkaan... ;)

Jännitetään täälläkin Meidän veijon ja Jo-hannan puolesta .... toivottavasti kaikki menee hyvin....

Kirjoittelen taas lisää, nyt kun on tätä ihmeellistä AIKAA..... olen jopa kerennyt seuraamaan tvtäkin..... eilenkin seurasin ne sairaaalan uusinnat, mutta ulkomaalaisen synnyttäjän jakson jätin väliin... vaikutti aika hurjalta se tapahtuu seuraavassa jaksossa otos...

Tsemppiä suppareihin!

Amanda rv35 tasan

Vierailija
137/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahoton tota meidänveijon tarinaa. Mua alkaa ihan supistelee ja koskee myötätunnosta. Toivottavasti olisi jo laitoksella nyytti kainalossa. Mä olisin varmaan jo ollut monesti laitoksen oven takana kolkuttelemassa.

Eilinen päivä meni ikea reissussa (halvin mahdollinen hoitopöytä) sekä sekalaisissa kotihommissa. Alkaa jo tuskastuttamaan kun ei jaksa tehdä valmista niin pian kun haluaisi. Lainalaatikoita vilisee vielä nurkissa. Mieskään ei tunnut nyt olevan millään aktiivisella päällä joten hitaasti etenee. Meinas jo hermot mennä eilen kun kaikki vaan röhnöttelee täällä ja vauva on kohta tuloillaan.

Mä olen aivan telkkarinarkkis. Jos en ehdi katsomaan niin sitä varten on tallennettavat digiboksit pullollaan ohjelmia. Olen aina vedonnut siihen, että kun on henkisesti raskas työ niin pitää huvit olla sitten ihan ääripäästä. Viimeksi muistan heijanneeni vaunuja pokka pitää aamuohjelman tahtiin 10 vuotta sitten ja nyt sama sarja tulee iltaisin. Ympäri mennään ja yhteen tullaan....

Mulla migreeni vähenee onneksi odotusaikana ihan minimiin. Mä en pärjää panadolilla mihinkään vaan tarvitsen panacodia. Se tepsii mulla aika hyvin ja estää yleensä oksu-migreenin tulon. Muutaman kerran olen joutunu myös raskauden aikana ottamaan. Onneksi tyttö on jo niin iso ettei tartte soittaa miestä paikalle jos kohtaus tuntuu alkavan. Kaiken a ja o on kyllä se, että lääke pitää ottaa heti eikä aikailla sen kanssa. Muuten on kyllä pulassa. Migreenipiikkiä ei saa kuulemma ottaa ilman lääkärin lupaa raskausaikana, näin mulle sanottiin.

Eilen oli ilmaa vatsassa ihan kauhea kasa enkä tiedä mistä se sai alkunsa. Ei ole kyllä mukava kokemus olla vatsa pinkeänä vauvasta ja ylimääräisestä ilmasta. Päikkäreiden ja noin 10 tunnin yöunien jälkeen olo tuntuu taas aika hyvältä. Nyt pitää orjentoitua taas tähän pesärakennukseen ennekuin väsy iskee.

Päkkänä ja Saku

Vierailija
138/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä juu kuka täältä ensimmäisenä jakautuu...jännityksellä odotetaan ja luetaan!

Itsellä taas vähän uuno olo,kun ei oikein tiedä pitäisikö lähteä näytille vai nou (vaikka kolmas lapsi tulossa,on raskaudet ja edelliset synnytykset ollut niiiiin erilaisia ettei tosikaan...)...

ERITTEITÄ -VAROITUS!!!!->

Eilen taas supisteli muutaman tunnin ajan 5-3 min. välein,ei niin kipeästi kuin aikaisemmin muutama viikko takaperin,mutta puuskuttamaan laittoi kumminkin.Ennen näitä suppareita oli alushousut ihan märät (ei ollut pissaa ainakaan omasta mielestäni) ja jotain valkoista limaa.Ja tätä limaa on tullut myös tänään...mietin itsekseni että oisko tuo jo sitä limatulppaa vai olisko mulla sitten joku tulehdus tuolla kohdunsuulla??No,huomenna on kontrolli tuosta aukeamisesta neuvolassa,täytyypi mainita näistä eritteistä.Hiivaa mulla ei omasta mielestä ole,kun ei punoita eikä kutise,kyllä mä hiivan olen jo oppinut tunnistamaan...Kahdesta aikaisemmastakaan raskaudesta en tiennyt limatulpista kyllä yhtään mitään....

Synnärille jouduin varmuudeksi soittamaan eilen,kun on niin pitkä matka (melkein tunnin ajomatka) että mikä neuvoksi.Sanoivat vaan että kolmatta odottaessa ei ihme jos jo näillä viikoilla auki,muttei supistella saisi.Sanoi että jos menee "sietämättömiksi" niin sitten näytille...no hoh,menivät ohi muutamassa tunnissa joten en mennyt.Jos huomenna saisi vaikka lähetteen äippäpolille niin ei tarvis tuntea huonoa omaatuntoa että "turhan päiten" siellä käypi...on tää jänskää!

Tsemppiä kaikille h-hetkiläisille!Itse pysyisin mieluummin yhdessä koossa vielä väh. 4 vkoa,mutta jos vaavi on eri mieltä sille en voi minkään...äyh!Yritän olla ressaamatta!

Poikaa masussa kasvatellen siis vielä ,rv 33+3

Vierailija
139/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on varmaan jo yksi huhtikuun helmi saatu maailmaan! Tulikin maaliskuun helmi :) Yhdyn innokkaasti synnytyskertomusta odottavien joukkoon... Jo-hannalle myös tsemppiä supistusrumbaan! Mulla ei ole maanantain jälkeen tullut säännöllisesti supistuksia. Ihan hyvä, niin ehtii pestä vauvanvaatteet :D Mies sai ne haettua varastosta ja nyt olen lajitellut ne värien ja lämpötilan mukaan ja pistän pesukoneen laulamaan.

Olen ihan poikki monen päivän järjestely-, siivous- ja leivontaurakasta, joka huipentui eilisiin juhliin. Onneksi ovat ohi ja nyt voi keskittyä odottelemaan pikkunelosta syntyväksi... Turvotus on nyt raadannan jälkeen ihan hirveää. Tietokoneen näpyttelykin takkuaa näillä nakkisormilla, joten lienee parasta lopetella tähän.

Adelia rv 36+

Vierailija
140/144 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tänään on lepopäivä, 3 edellistä päivää menikin remonttihommissa, kun yritetään tuota toista makkaria muuttaa vähän nätimmäksi, joten tänään otan ihan huilailun kannalta. Tökkäsin uuniin terveysaterian itselleni (mies töissä), ranskalaisia ja kalapuikkoja.. :D vaiko sittenkin :/ No, ei vain nyt jaksa sen kummempaa keittiösuoritusta. Sit pitäs ehkä näyttää naamaa tuolla ulkona, ei happihyppy tekis pahaa.

Ja joo, täällä joku ihmetteli, että milloin te sitä telkkaria katsotte, niin aina. Mulla on aikaa nyt, kun on ä-lomalla, kun esikoista odotan, eli ei oo lapsia vielä huollettavana. Ja kuten Päkkänä, oon ihan tv-addikti, tallentava boxi huutaa aina, jos en ole kotona. Sitten vapaahetket selvitellään boxilta ohjelmia verkkokalvoille. Saas nähdä mitä mun tv-tavoille tapahtuu lapsen myötä.

Eka huhtikuinen on ilmeisesti tosiaan nähnyt päivänvalon. :D Toivottavasti kuullaan Meidänveijosta pian. :)

Ja Jo-hannan tavoin mietin minäkin, että ei oo pitkä aika kun nämä tällaiset viikot tuntuivat niin kaukaisilta ja yhtäkkiä onkin itse tässä jamassa! Tsempit sinnekin supistusten kanssa. Toivottavasti saat nukuttua.

Varpajaisista mä en tiedä mitään. Miehen kaveripiirissä on usein varpajaiset jäänyt jonnekin kuukausien päähän, kun ei en rassukat malta lähteä mihinkään juhlimaan. Ja kun iso osa on vuorotyöläisiä, niin sopivan ajankohdan järjestäminen on aina työn ja tuskan takana. Saas nähdä pääseekö mun mies juhlistamaan vauvan syntymää ja missä vaiheessa.

Ihanaa, kun täällä on niitäkin, jota ei supistele eikä muutenkaan oireile mitenkään. Mä kun en supistuksista tiedä vielä yhtään mitään myöskään. Ei yhden yhtä oo tullut. Torstaisen lääkärineuvolan jäljilta tiedän, että kohdunkaulaakin on se 3cm jäljellä, eli taitaa mennä vielä pitkään. Tai eihän sitä tiedä, voihan kaikki käydä sit vain yhtäkkiä yhdessä rysäyksessä. Saas nähdä miten käy.

Amandan tavoin mä mietin, että ihanaa, kun vauva jo syntyisi, mutta toisaalta toivon, että menisi nyt vielä muutama vk, kun on kotihommat ja kaikki vauvalle tavaroiden laitto ihan tekemättä. Ristiriitaiset on fiilikset! :)

Mun pitäs hommata imetysliivit sekä harsoja lisää, mutta mistä niitä saa? En mä oo ikinä sellaisia ostanut, eikä oo silmiin sattunut. Heh, ensiodottaja.. Onko imetysliivejä ihan perusliivikaupoissa vai pitääkö mennä äitiystarvikeliikkeeseen? Tiedättekö mistä pks saisi tällaselle isompirintaiselle sellaisia?

Ai vielä piti EetujaEllulle sanoa, että toivottavasti siellä tilanne vielä rauhoittuu. Lohdutuksena voin kertoa, että yhdeltä mun kaverilta tuli limatulppa varmaan just noilla sun viikoilla ja vauva pysyi mahassa vielä monenmonta viikkoa sen jälkeen. Aika lähellä laskettua aikaa syntyi.

Nyt taitaa mun terveysateria olla valmis. Jesh, ruokaa! Koko ajan nälkä..

Paaru 36+1