Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kevättoiveiden odotus viikolla 48

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olipa aloitus... ne on nää aivot...

eli aattelin nyt kuiteski aloittaa uuden pinon tälle viikolle, vaikka surullinen siili sen tarpeellisuutta pohtikin. löytyypä ainakin helposti tuoreet kuulumiset.

no löytyihän sen minkskin. mä jo ehdin aatteleen vaikka mitä (lue: että hää oli lähtenyt tositoimiin). kiva että fiilarit synnytystä aatellen jo vähän paremmat. toivottavasti on jo parempi mielikin kun perjantaina mesessä bd

surullinen siili: varmaan stressaa tuo työjuttu, varsinkin jos on tottunut kuitenkin siihen ettei ihan " siivellä" elä. mutta hankalaa se työn hakeminenkin nyt olis. ei ne työnantajat välttämättä ihan innolla oo palkkaamassa, varsinkin kun mitä vaan voi käydä ja sulla voi alkaa saikku esim huomenna. eli nyt keskityt vaan kodin laittamiseen ja vauvelin odottamiseen. kyllä sitä TYÖTÄ sitten varmasti tulee kun pikkuinen syntyy. ja mahtaiskohan hedelmät auttaa tohon makeanhimoon? mulla meni kesällä varmaan sata sellasta kunnon tuoretta ananasta kun niitä innostuin naposteleen.

kandi: poikki oltiin täälläkin eilen kun kotio pääsin. mut " onneks" en nukahtanut, niin nukuin yönkin kuin tukki. vitsi kun mulla on vielä viikko tohon lääkäriin. ois niin kiva päästä jo kuuleen et oisko mitään tapahtunut tuolla alakerrassa.

omaan napaan ei sen kummempia kuulu. möyrintä käy, ja välillä tuntuu hassuja liikeitä alamassussakin, oiskohan kädet työssä?

tikru ja simppis 35+3

Vierailija
2/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritinkin aiemmin tiirailla josko olisi uutta pinoa, muttei osunut silmään...

SuSi: en oikein osaa antaa neuvoja tuohon makeanhimoon. Itselläni se yleensä iskee aina pimeän tullessa syksyisin, mutta tänä vuonna se ei ole ihan yhtä pahana kuin joskus. Raskaushimoksi en siis voi makean syöntiä laskea, paitsi ne eukalyptuskarkit (mitä menisi pussikaupalla). Mutta kokeile pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä, ne saattaisi tepsiä. Mulle maistuu ainakin kuivatut aprikoosit, varsinkin ne sellaiset pehmeät ja mehukkaat. Ja luumuthan tekisi ummetukselle hyvää, jos siitä kärsit (?).

Tilasin juuri Ellokselta sellaisen pitkän tyynyn, kun siellä oli alet. Mittaa on 40x120cm, eli korvaa ainakin kaksi tavallista tyynyä. Saan sen toivottavasti käärittyä nukkuessa jotenkin mukavasti tuohon etupuolelle, niin että riittää halattavaksi ja reisien väliin aseteltavaksi :) Niin ja hintaa taisi olla kokonaiset 14e, eli ei paha! Tyynyliinaa en kyllä tilannut samalla, kun maksoi melkein tyynyn verran - niitä on niin helppo tehdä itse. Mulla on vanhasta lakanasta sellaista ihanan pehmoista kangasta vielä jäljellä (väsäsin kestovaippoja osasta jo), joten siitä vaikka sitten tyynyliinaa.

Minks, kyselit supistuksista. Mulla ne tuntuu pääasiallisesti sellaisena mahan kovettumisena ja tosi raskaana tuntemuksena (siinä mahassa siis), mutta tosiaan välillä mukana on kipuakin. Kipu on selän puolella sellaista menkkakipua, ja alavatsalla sitten sellaista vähän vihlovan tapaista, muttei kauhean kovaa. Maha ei siedä kosketusta supparin aikana, mutta selkää mies saisi hieroa vaikka joka kerta, kun alkaa jomottaa :)

Laskeutumisesta: onko Minksillä tai Tikrulla vielä sellaista tunnetta, että vauva olisi laskeutunut (vähän tai paljon)? Ja Maria, muistatko edellisistä raskauksista, millä viikoilla laskeutuminen tapahtui? Toiset kuvailee että melkein tuntee sen vauvan pään haarovälissä, mutta en mä kyllä niin sanoisi. Vauva kuitenkin puskee päällään tosi kipeästi haarojen luita ja liitoksia, ja välillä tuntuu sellaista aika kovaa painetta. Aamuisin liitoskivut ovat niin kovia, että hyvä kun vessaan pääsee. Päivän mittaan aina helpottaa, kunhan vaan seisoo paljon kotosalla. Kai se tällaista on nyt nämä viimeiset viikot; tuskin se vauva minnekään enää nousee ;)

Mitäs söpösimmulle kuuluu, kun et ole kirjoitellut pariin päivään?

Kandi & Muhku 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka joku kirjoittelisi kuulumisia :)

Vierailija
4/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi: Täällähän minä ;) Ihan hyvää kuuluu kaikin puolin, voinnin suhteen ainakin, mutta viime yön valvominen vähän kypsyttää. Mulla on menny tähän mennessä oikein kivasti nukkuminen yhtä vakituista vessassa käyntiä/yö lukuunottamatta, mutta viime yönä nukuin vain muutaman silmäyksen. Miehellä on flunssa, eikä saa siis tuulettaa, kun se on koko yön ihan jäässä, ja mulla taas on pakahduttavan kuuma. Ymmärrettävää, että flunssa pahenee, jos ikkuna on auki, mut mä en saa nukuttua kun multa (ja varmaan kohta Vempulaltakin) loppuu happi :( No, mut mä en ihan vielä oo siinä tukityynyvaiheessa, ehkä myöhemmin sellasen hankin. Kiva, jos se auttaisi sua yöllä jotenkin, ja sen kun asettelet kunnolla, niin ei ehkä lonkatkaan olis niin kipeät.

Minks ja susi: Täytyy sitten harkita vaunuostoksille mennessä niitä ¿roiskeläppiä¿ ja mittailla vaunuille tila työhuoneesta tai eteisestä ;)

Surullinensiili: Sun kannattaa ajatella niin päin, että hyvä, kun ehdit saamaan opinnot valmiiksi jo nyt, eikä harmitella, ettei työhön pysty siirtymään. Sullahan on myöhemmin aikaa vielä hyvin etsiä töitä ja tehdä hommia useammassakin paikassa! Mullakaan ei tossa vaiheessa ollu mitään vakituisempaa työtä, keräilin vain jotain pienempiä työkokemuksia. Opiskeluaikana mul oli ihan surkee rahatilanne, ja jouduin nolona pyytään mieheltä välillä lainaakin, että pääsin ees ruokakauppaan, mutta myöhemmin elämäntilanne muuttui. Ja niin muuttuu sullakin myöhemmin, mutta tätä vauvavaihetta kannattaa viettää pitkään ihan hyvällä omallatunnolla :)

Vieläkään ei oo täällä oikein varmaa tietoa, mikä on harjoitussupistus. Maha on ehkä joskus hivenen kipeä, mutta ei haitaksi asti. Liikkeistä laitoin raskauspäiväkirjaan lauantaina merkinnän, että aamulla tuntui ehkä tähän mennessä kovin potku. Siinä aamulla vielä puolinukkuessani tuli sellanen hyvin äkäinen isku, joka varmaan merkkaa sitä, että luut voimistuvat nyt juuri näillä viikoilla lujaa vauhtia. Niin olin ainakin lukevinani jostain. Olikos teillä kaikilla jonkin sortin päiväkirjat? Omia merkintöjä tai virallisempaa? Kandilla ainakin taisi olla.

Kelan paperit tuli palautettua, päätöstä odotellaan,

Söpösimmu, 25+5

Vierailija
5/12 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tilru et alotit uuden pinon, multa kun se ei onnistu :)

Nyt on kiitoskortit häistä väsätty vielä kun sais ostettua postimerkit. Ajattelin julmasti laittaa ne joulumerkeillä, pääseepä vähän halvemmalla. Sain myös hääkuva kansion tehtyä, tuskinpa on sille aikaa myöhemmin :)

Söpösimmu: Kiva jos saat vielä nukuttua ilman kummempia konstailuja, mä oon joutunu tukeen itseeni tyynyillä jo varmaan kuukauden verran. Mulla on kaks jätti tyynyä siihen tarkoitukseen ajamassa samaa asiaa kun kandin pitkä tyyny eli toinen reisien välissä ja toinen halausotteessa :) Mulla on niin turkasen kuuma öisin et nukun usein ilman peittoo. Kylkiasento ei sovi mulle ollenkaan, mutta eipä oo juuri vaihtoehtoja.

Kandi: Sanottiinko sulle lääkärissä/neuvolassa et vauveli on laskeutunu vai tunnetko sen itse? Eihän tässä mene enää montaa viikkoa kun vauveli jo sieltä puskee ulos. Koskas teillä pidemmällä olevilla ne la:t onkaan?

Täytyy yrittää hedelmiä ja muuta makeanhimon hillintään. Tää tila ei poikkee mitenkään normaalista mutta kun nyt sitä ei pysty kuluttaan liikkumalla niin täytyis varmaan vähän rajoittaa kaikkee varastoja kerryttävää :)

Mitä tässä keskivaiheen lääkärikäynnillä tehdään? Mua ahdistaa jo nyt se sisätutkimus. Se lääkäri on niin kovakouranen ja paikat on muutenkin tosi arat. Toivottavasti ei tälläkertaa yskisi alapäähän... Mies haluaisi tulla mukaan ja saan kyllä kerätä itseni että kestän miehen läsnäolon kun alapäätä sorkitaan, mutta kai se on hyvä totuttautua ajatukseen, synnytyksessä sen viimeistään joutuu kestämään.

Aiotteko mennä Ideaparkin avajaisiin? Tai muuten siellä käymään? Mua ahdistaa jo pelkkä ajatus siitä ihmismäärästä, mut sais joululahjat yhdestä paikasta eikä tarttis kierrellä kaupungilla.

ON: Tää huimaus alkaa haittaan päivittäisiä askareita. Hyvä etten aamulla pyörtyny kauppaan. Asiasta on varmaan hyvä mainita torstaina lääkärissä. Mä en ymmärrä mistä se johtuu kun aamullakin olin syöny ja juonu hyvin ja kävelin kauppaan. No nyt voi hyvällä syyllä maata aamut kotona :) On kyllä muutenkin tullu ihme tunne ettei haluis poistua kotoa, ei hyvä merkki.

surullinensiili 26+1

Vierailija
6/12 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SuSi: Tuttuja tuntemuksia, huimaus ja se et sisätutkimus jänskättää ja siinä miehen läsnäolo. Mut kuten sanoit, hyvää valmennusta synnytystä ajatellen, että mieskin on läsnä lääkärissä. Mulla mies oli vain sillo eka kerralla, myöhemmin ei o viittiny olla töistä poissa ku ei siin mitään erityistä tapahdu. Itse tulin just lääkäristä, oli sisätutkimus ja enhän mä osannut taaskaan rentoutua, kun ei ne kovin helläkätisiä ole. Se lantion koon arviointi vähän sattui, mutta onneksi oli nopsaan ohi. Lekurilla oli joku kandi oppipoikana, eli siis miesopiskelija. Vähän jännitti kyllä sen läsnäolo, mutta ajattelin vaan, että sen alaanhan kuuluu nähdä kaikenlaista. Onneksi älysikin itse nousta pois " aitiopaikalta" ja kurkki sitten vaan sieltä lääkärin takaa :)

Niin mun LA oli 1.1.2007. Meillä hääkuvat on edelleen ifin pussissa :/ On vaan jäänyt laittamatta kansiin. Täälläkin on kyllä makeanhimoa, mutta koitan parhaani mukaan hillitä sen hedelmillä (omenat ihan suosikki!) ja glögin/kahvin kanssa ottamillani joulupipareilla. Nyt tosin lääkärikäynnin kunniaksi ostin salmaripussin :) Oikein kirpeitä, ei voi syödä koko pussia kerralla :) Hyvä konsti. Jos ostaa makeaa, ei osta sellaista mikä tulis hetkessä syötyä, eli ei liian hyvää :) Niin ja tosta huimauksesta vielä, mullakin oli sitä just eniten alku- ja keskiraskaudessa.

söpösimmu: Jep, täälläkin on kuuma! Mies valittaa ku kissat nukkuu meidän jalkojen päällä kun ei ne tarkene muuten. Mä taas potkin peitonkin pois, kun on kuuma vaik patteri ei ole päällä. Ja yöunet on keventyneet, ei saa vessa-rautareissun jälkeen unta. Päiväkirjasta: mulla on tollanen taskukalenteri, johon sillon tällön oon raapustanu mietteitä ja vointia ym. Nyt on vähän jäänyt sen rustailu..

kandi: Ei ollu lääkärin mielestä vielä vauva laskeutunut. Itse tunnen kyllä melkoista painetta jo virtsarakossa, mutta muuta oireilua ei kyllä ole. Ei noita liitoskipuja yhtään, paitti häpyluu aristaa sf-mittaa mitatessa. Eli luulen, ettei täällä vielä olla kovin alhaalla. Sulla kuulostaa kyllä siltä kaikki nuo sun oireet, että tän vuoden puolella syntyy ja ties kuinka pian! Ihan jänskättää aina kuulla sun kuulumisia, kun aina tapahtunut paljon :) Mitenkä sulla muuten se lääkäri arvioi kohdunkaulan pituuden? Ultrasiko se? Kun eihän tota muuten voi arvioida vai voiko? Mulla tutki vaan onko paikat kiinni ja katto nopeesti että lantio on oikean mallinen alatiesynnytykseen.

(.) Tässä tulikin jo höpistyä omia kuulumisia. Lääkäri oli siis tänään ja kaikki kunnossa. Ei mitään sanomista mistään ja olikin nopea käynti. Meillä terkka on vaihtunut ihan koko ajan ja nyt oli taas eri. Edell. kerralla oli puhetta että olisin saanu lähetteen TAYS:iin jutteleen jonku kans mun kivunsiedosta (kun reagoin kipuun niin et verenpaineet laskee). Tää terkka ehotti jo sektiota ton vuoksi. Nyt taas eri terkan ja lääkärin puheilla oli ääni ihan toinen. Eli ei haittaa ollenkaan, kipulääkkeet on sitä varten ja varmasti kuulema selviän. Täytyy nyt kattoa vieläkö tuo pelko palaa, mutta jossei niin synnytystä kohti sit vaan! Sf oli 29, mennyt koko ajan omaa käyräänsä. Painoa tullut yht. 11kg, hemppaa ei mitattu, paineet ja pissa ok. Kun mietin ääneen taas sf:n pienuutta, niin lääkäri vaan totes ettei tässä jättiläisvauvaa tarkoitus tehdäkään! Eli ei mikään iso ole tulossa, mutta ei tarvikaan.

Jokohan tuli kaikki sanottua. SuSi vielä, ei noilla lääkärikäynneillä ihmeellistä ole tutkittu. Ei keskiraskaudessakaan. Tsekkaa et paikat on kiinni, kuuntelee sydänäänet, ottaa sf:n ja juttelee muuten jos on jotain kysyttävää. Mut meillä ainaki lääkärikäynnit on tosi nopeita eli ellei kysyttävää niin ulos -meininki. Ihan ymmärrettävää kyllä.

Minks ja Oskari 35+2

Vierailija
7/12 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks, sullakin oli ilmeisesti se vika lääkärikäynti tämä äskeinen? Mua jäi vähän harmittamaan omalta käynniltä, kun en saanut

a) kokoarviota

b) varmaa tietoa vauvan laskeutumisesta

c) synnytystapa-arviota.

Se lääkäri ei kokeillut mun lantiota tai häpyluita mitenkään, vaikka tiesi, että kyseessä vika tarkastus ennen synnytystä. Ja laskeutumisesta ei sanonut muuta kuin kysäisi josko vauva painaa paljon alas ja onko paineen tunnetta alapäässä. Kun vastasin myöntävästi, se vaan hymisi jotain. (Siitä päättelin, että on kai laskeutunut, ja niin veikkaili neuvolan tätikin pari viikkoa sitten, kun sf-mitta ei ollut noussut kahdessa viikossa.)

Se on ihan totta että joidenkin merkkien mukaan Muhku voisi syntyä jo ennen joulua, ja niin toivon totisesti itsekin! Toisaalta, niillä mun ainoalla kahdella kaverilla joilla on jo vauva, on molemmilla mennyt lähes kaksi viikkoa yli, vaikka toiselle oli ennusteltu synnytystä jo rv35 lähtien, ja toisella olisi painoarvion perusteella voinut hyvin syntyä jo rv37 paikkeilla... Joten en ole kauhean luottavainen ennen la:ta tapahtuvaan synnytykseen, valitettavasti. Mutta peukut ja varpaat ristissä, että pääsen tämän vuoden puolella tositoimiin! :)

Tulipas taas vain omanapaisia juttuja. Yritän huomenna skarpata, kun olen nukkunut kunnon yöunet. Viime yönä nukuin vain reilut neljä tuntia, kun käytiin miehen kanssa jo yhdeksän jälkeen nukkumaan, ja mä heräsin miehen vessareissuun vähän yli kymmenen. Sitten en saanutkaan enää unta; kroppa ilmeisesti rekisteröi ne vajaan tunnin unet myöhäisiksi päiväuniksi, ja niinpä piristyin ihan täysin. Vasta aamuneljältä uni tuli, ja herätys oli jo kahdeksalta... :/ VÄHÄN väsytti, kun piti nousta. Tänä iltana en mene nukkumaan ennen kuin oikeasti nukuttaa, kun muuten käy taas samalla lailla. Ja edelleenkin tuntuu siltä, että aamu-uni paras uni.

No, ehkä se tästä. Lohduttaa tietää, että te muutkin nukutte huonosti, ja hikoilette yhtä paljon kuin itse hikoilen :)

Kandi & Muhku 35+6 (hui, huomenna jo 37. rv aluillaan!)

Vierailija
8/12 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jo ehdin minksiä mesessä hätyyttään kuin muistelin et häl on lääkäri, mut kuulumiset löytyikin täältä. mä kyllä luulen et se lääkäri pystyy ton kohdun kaulan tilanteen jotenkin tunnusteleen, koska mulla ainakin siinä keskimmäisellä käynnillä sano et kaulaa on jäljellä, eikä silloin ultrattu. saas nähdä mikä on tilanne ens viikolla. onko sulla nyt ihan ok olo, kun nuo sanoi ettei sun tarttis sinne tayssiin mennä jutteleen? vai haluaisitko edelleen mennä?

kandi: sunnuntaisen perusteella täytyy sanoa, että taitaa nuo pidemmät autossa istumiset nyt hetkeksi olla ohi. ei muuten mut kun tohon ylävatsaan ja kylkiluihin tuli sellasta monotusta ettei ollut kiva... laskeutumisesta, tänään on joitain kertoja tuntunut tuo alakerta ihan oudolta kun on lattialla tms istunut, siellä on sellainen uudenlainen paine ja " ärtymys" .

söpösimmu: mä yritin jossain vaiheessa tohon vau-kirjaan kirjotella, mut sekin on jäänyt. eli ei oo odotuspäiväkirjaa täällä.

surullinensiili: me saatiin nuo kuvat toimitettua ihmisille tänä kesänä, vuosi häiden jälkeen. tosin, meillähän oli ne juhlatkin vieraille vasta helmikuun lopulla, seitsemänkuukautta häistä:) mut nyt kesälomamatkalla kuvia jaettiin samalla kun simppiksestäkin kerrottiin. meidän häistä ei juurikaan kuvia oo, mutta häämatka dvd on vähän jäänyt vaiheeseen.

tyynyistä: mä kanssa tyynyä halailen, toista mun nukkumatyynyistä. ootan kuin kuuta nousevaa kun pääsen taas mahalleen nukkuun. selällään nukkuminen vielä menetteli, tosin siinäkään en oo hyvä. vasemmalla kyljellä en kotona osaa nukkua, koska mies nukkuu sillä puolella. (eli en osaa nukkua jos joku nukkuu mun naaman edessä, mielummin peruutan pepun ja selän kiinni mieheen) toi ois silleen " kivempi" kylki, että silloin simppis on selkä patjaan päin-> rauhallinen. eli tällä hetkellä nukun normaalisti oikealla kyljellä, ja se saa kyllä simppikseen vauhtia.

mies lääkärissä: mun mies on ollut mukana neuvolassa siinä ekalla lääkärikäynnillä ja sit kaikissa ultrissa. ens viikon lääkäristä sano ite et vois vaikka tulla taas kun on vika käynti, sopii mulle. osaan kyllä olla aika rento noissa tutkimuksissa, vaikka nyt vähän mietityttää kun on uus lääkäri, nainen hänkin. kerran taysissa kun mulle tehtiin tutkimus niin lääkäri oikeen kysy et saisko opiskelijakin tehdä sisätutkimuksen kun olin niin rentona, et ois opiskelijallekin helpompi. en sit tiä onko tää mun koulutus vai mikä, mut jotenkin sitä pitää luonnollisena että täytyyhän niittenkin harjotella.

omaan napaan ei sen kummempaa mitä ei olisi tässä tullut jo kirjoiteltua. paksusti voidaan, mies se jaksaa massua ihailla:) outo!

tamperelaisille muuten vinkki: sokoksen takana on sellainen kun tampereen vaahtomuovi (tms. tiedän, ei oo nimellä pilattu:)) kävin sieltä eilen ostaan sitä frotee-muovikangasta jota voi käyttää alustana vaippaa vaihtaessa reissuissa (eli ei matot likaannu jos lattialla hoitaa homman), sängyssä patjan suojana tai vaikka ihan ilmakylpyalustana. kattelin et kaupassa maksaa sellanen alusta reilun 10 euroo, tuolta ostin 140cmx200cm palasen josta sain 8 äippäpakkauksessa olleen alustan kokoista palasta ja maksoin 16.50 egee. eli ei paha. kangasta ei tartte mitenkään ommella tms kun se muovi ei purkaannu. eli jos aiotte alustoja hankkia niin pistäkää korvan taa. kankaita oli valkoisia, keltaisia, vihreitä, punaisia.

terkuin tikru ja simppis 35+5

Vierailija
9/12 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla Tikrun mainitsemassa vaahtimuovi liikkeessä myydään (tai on ainakin aiemmin myyty) myös niitä styroxpalloja joita voi hyödyntää imetystyynyt täyttöön.

Minks: Teilläkös se oli se kaukalo hankkimatta? Joko olette sen hankkineet? Mä haluisin ostaa oman ja uuden mutta me saadaan varmaan jostain lainaan niin ei oo oikein perusteluja miks hankkia oma. Mä muuten kattelin eilen neuvolassa jotain ilmoitusta sellaisen vuokraamisesta, olis 7¿/kk, onkohan ne kuinka luotettavia?

Se kelan päätös ei tuu ikinä! Nyt on menny jo neljä viikkoa eikä vieläkään näy eikä kuulu. Kai siellä on ruuhka-aika kyseisten hakemusten kanssa juhannusvauvojen takia :) Ei vaan malttais millään odottaa sitä pakkausta. Tosin mä en oo vieläkään saanu sitä vaatehuonetta siivottua, joten ei se taitais mahtuakaan mihinkään. Samasta syystä ei voida vaunuja hakea. Nää aamut on niin vaikeita kun huimaa koko ajan ettei tahdo saada mitään aikaiseksi. Täytyy nyt viikonloppuna yrittää. Täytyy käydä maksaan ne vaunut ensin ja sit vasta lähtee katteleen joululahjoja jos enää on yhtään rahaa silloin :)

Just tuli posti ja eipä vaan kuulu kirjettä kelasta :( No onneksi tuli postista ilmoitus että josefssonsin paketti odottaa ja siellä on vauvan vaatteita ja uudet verhot makkariin :) En vaan tiedä uskallanko lähteä kävelemään kun viimeksi kun kävelin kauppaan niin tuli tosi heikko olo. Täytyy huilailla hetki ja katsoa sitten.

Söpösimmu: Mulla ei ole raskauspäiväkirjaa. Monesti piti aloittaa mutta en sitten oo saanu aikaiseksi, vähän harmittaa, mutta on ollut niin paljon asioita hoidettavana että se on jääny. Ootko muuten tulossa 19.12 sinne imetysiltaan? Se on siellä teidän neuvolassa. Ootko muuten saanu varattua synnytysvalmennus ajat? Mä en ja siinä lapussa luki et ne toivois et viikolla 25 ilmoittautuis, no täytyy tänään tai ens viikolla yrittää muistaa.

(.) Eilen kävin lääkärissä ja kaikki ok. Hb 134, pissa puhdas, verenpaine 70/110, kohdun suu kiinni ja napakka 3-3,5 cm. Kävi hauskasti lääkärillä kun se käski ottaan housut pois sit menin siihen pöydälle ja se kuunteli sydän äänet, sit sille tuli puhelu ja sen jälkeen sano mulle et voit nousta, mä jäin ihan äimänä kattoon et eikö sitä kohdunsuuta katotakaan, se sano et se näky siinä spekula tukimuksessa ja se oli kiinni, totesin vaan et ei kyllä katottu ja sit sekin tajus ettei kattonu, eikun housut uudestaan pois ja pöydälle. Mulla oli päivän viimeinen aika että tais olla jo lääkäri aika väsyny :) Mun mies oli mukana ja ei ihme kyllä häirinnyt vaikka oli vieressä. Ihan mukava et sekin pääsi kuunteleen vauvelin sydänääniä ja terkka kerto sille jotain isyydestä kun oli just ollu jossain koulutuksessa. Lääkäri epäili et huimaus johtuu vaan matalasta verenpainesta ja käski oleen vähän varovainen ettei vaan pyörry yhtäkkiä ja kaadu eikös ton voi tulkita niin että en voi tiskata enkä siivota vaan miehen on tehtävä se illalla :)

surullinensiili ja pikku-tiikeri 26+4

Vierailija
10/12 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten sain minäkin vihdoin raha-asiani kuntoon! Kelalle vein puolen vuoden ajalta palkkatodistuksen ja nyt vaan odotellaan päätöstä. Hyvä juttu, se huoli poistui! Nyt voi tehdä loput hankinnat vauvalle, eli turvakaukalo ja amme!

Aiotteko muuten mennä ideaparkissa käymään? Me mennään varmast jossain vaiheessa ihmettelemään. Siellä vaan ei tainnut lastentarvikeliikkeitä olla juurikaan.

Nyt syömään riisipuuroa ja luumusoppaa! Oikein jouluolo!

Minki 35+5

Vierailija
11/12 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko se edes virallisesti tänään? Joka tapauksessa meillä kotona vietettiin sitä tänään ja saarioinen kattoi oikein hyvän pikkujouluaterian :) Söin kyllä itteni ihan ähkyyn ja olo on nyt sen mukainen...

Söpösimmu: sä puhuit sillon siitä vaatteesta vauvalle jossa olis jotain isään liittyvää ja isälle vastaavantyyppinen paita tai jotain sinne päin, ootko löytäny? Mä sain loisto idean et annan miehelle joululahjaks isyyspakkauksen ja siihen olis kiva saada joku body jossa on joku kiva isään liittyvä teksti. Ajattelin pakata ne isoon kassiin joka on miehelle uus treenikassi, se se oikea lahja onkin mut sit jotain pientä sinne sisään. Onko teidän mielestä tyhmä idea?

Me käytiin eilen Ideaparkissa. Ei mun mielestä sen kummosempi kun esim. Itäkeskus tai muut pääkaupunkiseudun isot kauppakeskukset. Kauhee jono oli moottoritien rampilta saakka ja porukkaa kun pipoo, mutta liikkeissä oli tilaa, ihmiset oli tullu vaan katsastaan paikan :) varsinaisia lastentarvike liikkeitä siellä ei ollu mut lastenvaateliikkeitä muutamia mm. jesper junior, niki ja nelly (enpä tiedä kuinka kirjoitetaan) ja pari kalliimman olosta (ihan kun noi edelliset ei olis...) josta toisessa myytiin myös hoitopöytiä ja pinnasänkyjä tosin hinnat oli melkoiset. Me löydettiin jesper juniorista tutan toppahaalari kokoa 56 cm, lähtöhinta 69¿ mutta oli -50 tarjouksessa eli maksoi vaan 35¿, olin tosi tyytyväinen siihen löytöön. Ja onhan siellä toki H&M, Lindex, Kappahl yms. jossa myydään lastenvaatteita. Vois olla ihan kiva paikka sit lähtee kaupusteleen kun vauva on vaunuissa kun sieltä löytää helposti lastenhoitohuoneen ja siellä paljon kivoja kahviloita ja kaikki sisätiloissa. Täytyy mennä uudestaan kunhan se uutuuden viehätys vähän laantuu ja siellä on vähän väljempää.

(.) Eilen illalla juuri mainostin miehelle et eipä oo ollu selästä mitään vaivaa kun iski saman tien ihan hirvee selkäsärky. Heräsin yöllä ja edelleen särki ja oli hassu tunne, olis ihan varma et nyt se vauva päätti tulla pihalle. Onneks olo helpotti eikä ollu supistuksia. Tais olla kolmen tunnin kävely ideaparkissa vähän liikaa. Tänään on selkää särkeny vieläkin vähän ja maha ollu melko pinkee. huominen täytyy kyllä ottaa ihan rennosti. vauveli onneks möyrii ihan normaalisti joten ei kai syytä huoleen. Äitini kertoi tänään että hänellä on synnytykset olleet aina pitkiä ja tuskasia ja että hän on aina oksentanut kivusta. Kuten myös mummoni on kertonut että hänellä on ollu pitkät synnytykset. Hienot lähtökökohdat meikäläiselle, että tiedossa pitkä ja tuskallinen operaatio... Mut ei ne mitään kauheita traumoja oo voinu saada kun molemmilla on neljä lasta.

surullinensiili 26+6

Vierailija
12/12 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä satun kirjottaan aina tän viikon viimeisen viestin, jostain syystä :)

SuSi: Hehee, bongasin teidän hääkuvan aamulehdestä! :) Olipa nätti kuva! Ja puvusta ei tod. huomaa, että on itse tehty! Ihan ammattilaisen jälkeä, ainakin näin kuvan perusteella! Mulla on vähän sama maku kun sulla, yksinkertainen, ei mitään turhia hörhellyksiä. Oliko sulla huntua kirkossa?

Onko sen Tutan haalarin lähtöhinta noin huikea?! Meinaan meille anoppi osti just sellasen. Onkohan samanlainen? Tos saa ton haalarin muutettua halutessaan makuupussiksi. Nätti haalari kyllä ja tosi kivaa materiaalia, jotenkin super-pehmeää! Minkä värisen ostitte?

Vai pikkujoulut, enpä älynnyt että sellaset voi pitää ihan kotonaankin. Pitäisköhä meidänkin täällä kaksistaan pitää? Voi kyllä jäädä kinkku paistamatta, tuskin nyt niin pientä kinkkua jaksais paistaa. Pitäs kyllä ens viikolla tehdä laatikot pakkaseen joulua varten. Ja kuivakakkuja ja limppuja. Tänään sain vihdoin viimeisteltyä sen ainokaisen villapaidan ja pipan vauvalle. Siihen mun neuletyöt jäikin :) Niin ja yhdet ruskovillan hahtuvasta neulotut vaippapökät.

Minki 35+6