Huhtikuun Helmet viikko 11
Kommentit (144)
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
30.3 Tsili Kättäri (haikara)
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
2.4 Juliaana Jorvi
3.4.Aaku, LAS
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
7.4 Emminen tyks
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Sivri PKKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Tuulikello Seks
11.4 Paaru NKL
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä ?
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Vertacia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
24.4 Aurora SATKS
26.4 Mirulii KOKS
27.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
1.5 jbaby
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
taas se viikko vaihtui enkä tainnut viime viikolla kirjoitella ollenkaan, vaikka tapahtuikin paljon.
eli alku viikosta sain tietää olevani varasijalla vakkaripaikkaan ja jo heti torstaina olin saanut paikan. ongelmia vaan tuli kun aloitin just äippäloman tai ainakin työnantajan mielestä. hän oli sitä mieltä että minun pitäisi heti ilmoittaa minä päivänä tulen töihin ja antoi sitten ymmärtää että mahdollisimman pian äippäloman loputtua olisi hyvä. lupasin soittaa perjantaina hänelle miten teen. no perjantaina soitin sitten liittoon ja kysyin asiaa. sieltä sanottiin että olen virallisesti aloittanut jo nyt eikä työnantaja voi vaatia vielä tietämään minä päivänä tulen. saan olla vaikka kolme vuotta kotona jos haluan. en kuitenkaan meinaa olla vaan lähden töihin kun lapsi 1,5v suurinpiirtein. varaa ei ole olla pitempään. Liiton mukaan hiukan huijaus peliä ettei minulle muka kertyisi samat lomat yms. kuin toisillekin jo ennen raskautta paikan saaville. olen yrittänyt ottaa työnantajaankin yhteyttä mutta kaipa itsekin vielä ottaa asioista selvää ja soittaa sitten takaisin. mitenkäs kauan te meinasitte olla kotona?
lauantaina käytiin ikeassa pyörimässä puoli päivää. tosi hyvin kyllä jaksoin olla siellä vaikkakin jalat oli tosi kipeät illalla kotiin tullessa mutta ei kuitenkaan yhtään turvonneet. matkoihinkin kuitenkin meni melkein 2h suuntaansa. löyty kyllä kaikenlaista ja vielä mennään joku kerta hakemaan isompia jotka ei autoon mahtuneet. tytön huoneeseenkin olisi ihana hommata kunnon hylly. Arvelin alkuun että varmasti on semmoinen ruotsalainen boheemi paikka mutta kyllä sitä tämmöiselle taviksellekin jotain löytyi. hiukan oli kuitenkin tuo lapsityövoima ajatus takana koko kauppareissun. vieläköhän sekin pitää paikkansa?
sinulla joka kyselit/pelkäsit raskausmyrkytystä niin minulla oli viime raskaudessa alkava myrkytys. oli oikein kesä helteet silloin ja minä turposin kuin pulla taikina. makasin sen kaks viimestä kuukautta sohvalla ja join 2L juomista joka päivä. tuntui ihanalta pitää jalkoja ylhäällä useasti. valkuaista tuli virtsaan vasta sairaalassa jonne jouduin viikolla 37+1. vauva syntyi sektiolla 37+3, kun paineet ei vaan laskeneet. verenpainelääkkeitä söin kaksi kuukautta ennen synnytystä ja sen jälkeenkin kunnes ilmoitin neuvolassa etten enää voi ottaa kun alapaineet 52 luokkaa. Lääkkeillä voidaan ehkä hiukan viivyttää synnytystä mutta hoitomuoto tosiaan vain vauvan syntymä. hurja muuten miten jaloistakin nahat roikkui, kun turvotus laski heti sektio päivänä. varsinaista syytä myrkytykseen ei kai tiedetä mutta altistaa ensisynnyttäjyys, äidillä ollut myrkytys(mun äitillä oli kun sai minut) ja munuaissairaus. oikeasti on tosi hengenvaarallinen sekä äidille että vauvalle. äidillä siis munuaiset pettää ja vauvalle siksi kun istukka kalkkeutuu.
huomenna olisikin se ultra taas. kivaa mennä sinne jos nyt malttaisi sitä kuvaruutuakin katsoa eikä hätäillä synnytyksen takia. ainoa pulma vaan että just ilmoitti mun kaveri jolle oli tarkoitus neiti viedä siksi aikaa hoitoon että ovat mahataudissa. varasuunnitelmia on nyt pakko kehitellä. ei varmaankaan voi sinne äippäpolille mukaankaan ottaa? mies lähti viikoksi 200km päähän töihin joten hänestäkään ei nyt apua.
tirppana rv 35+5
Emminen, lisäsin sut listaan, tarkistatko että tiedot oikein :)
Varoitus! Omaa napaa, vaihteeksi.. :)
Aamu lähtenyt supisteluilla käyntiin mutta rauhallisena seurataan kun niinhän tuo eilinenkin lähti :)
Onko muuten kellään vastaavasta (uudelleensynnytyksestä) kokemuksia..
Eli mulla on nyt viikon(paitsi parina viime päivänä) tullut limaa, veriviiruilla, ruskeana, kirkkaana, ns. millä
lehtien välissä mainokset kiinni "liimana".
Torstain sisätutkimuksen jälkeen housut ihan veressä.
Supistusjaksoja ollut joitakin, eilen tuli n.9h supistuksia putkeen, kipeitäkin, mutteivat vieneet vielä muihin maailmoihin
eli se siitä..
Minä (onnellinen :) kun olen kaksi aiempaa vain suorilta käsin ns. mennyt tekemään niin en tällaisesta
"kiusaamisesta" tiedä mitään.. :)
Eli huhuilen että kuulostaako jonkun korvaan tutulta? Kestikö tositoimiin pääseminen kauankin?
Kiitos kaikille vielä mukana jännäämisestä :) Tämä yhteisöllisyys täällä on upea! Toivottavasti mahdollisimman moni
jaksaa kirjoitella vielä loppumetreillä ja saada näin ehkäpä lisää virtaa arkeen?
Prinsessat2: Ai kun kiva kun joku muukin täältä suunnalta! :)
Oletko käynyt tutustumassa uusittuun osastoon? Viime viikolla olis kuulemma päässyt jo keskiviikkona tutustumaan mutta mies oli duunissa niin jäi :P
Siellä on kuulemma tullut isille lepohuone ja ihan kunnon ammehuone :)
(muille tiedoksi: aikaisemmin oli pienoinen kylpyamme suihkuverhon takana :)
Kestovaipoista: mä oon kyllä niin onneton ja laiska etten ole siihen ryhtynyt :/
Mutta hatun-nosto kaikille ketkä kokevat homman omakseen! Ja eikös seuraavaan äippäpakkaukseen tule vain kestoja että kertsit on kokonaan poistettu?
Paik-tuo Rouva-Hormooni kuulosti varsin reippaalta määritykseltä :)
Mitenköhän Aaku, onko supparit jo hellittäneet?
Mies on aamuvuorossa niin meinattiin viettää poitsujen kanssa kaupunkipäivä kun vielä isojen miesten kanssa päästään rauhassa sinne pyörimään. Saa hyvin aikaa kulumaan ja toivottavasti monen monta supistusta lisää :)
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!
Jo-hanna ja Lupu-neiti 37 tasan
myös täältä työelämästä. 7 päivää jäljellä. EI meillä lasketa... :-)
Emminen, tervetuloa!
Jo-hanna, ykkönen syntyi 8 tuntia ekasta supparista, kakkonen sitten hmmm... Siis mulla supisteli silleen puolikipeästi useampana iltana, jos vaan jaksoin olla jaloillani päivän aikana. Olin siis pääasiassa vuodelevossa viimeiset 2 kk, jonkun mystisen väsymyksen (lue toinen raskaus liian pian heti perään) vuoksi.Vähitellen supistelut rupes tulemaan myös aamuisin ja öisin ja ehkä viides päivä oli sellainen, että supistuksia tuli max 30 minuutin välein 24 h. Edelleenkään eivät olleet silleen oikeesti kipeitä, mutta väsymyksen vuoksi menin käymään näytillä ja kysyin pääsisinkö ensi yöksi sinne nukkumaan. Tässä vaiheessa supparit näkyi käyrällä, mutta paikat ei vielä olleet alkaneet pehmentyä tms. Sanoivat, että ota Panadolia ja lähettivät kotiin. Tiesin kyllä itsekin, ettei ne ole niitä oikeita suppareita, kun ei tarvinnut muuta kuin pysähtyä supistuksen ajaksi, mutta tietty heräsin jokaiseen, jos yritin nukkua. Ykkösen synnytyksessä ei ollut yhtään niin laimeaa supparia, heti eka oli ihan kunnollinen. No, sitten mentiin takas kotiin, mutta se sisätutkimus oli tehnyt tehtävänsä. Illalla päästiin lähtemään uudestaan ja siitä ekasta oikeesti kipeästä supparista meni 5 tuntia kun kakkonen syntyi. Kätilö sanoikin minulle, että olin ekalla kerralla päässyt suhteettoman helpolla, eli en siksi osannut tulkita tilannetta. Eli summa summarum, miedoista suppareista ei ollut mulle muuta hyötyä kuin että loputkin voimat meni. Muutenkin mun kakkosen synnytys oli paljon ankeampi kuin ykkösen, vaikka sillä kertaa sain ilokaasun toimimaan. Jotenkin sitä pitää hengittää normaalisti eikä vetää ihan täpöllä niinkuin ne sairaalassa neuvoivat. Mutta mä kyllä luovuin siitä suosiolla ponnistusvaiheen ajaksi :) Nyt odottelen synnytystä kuitenkin luottavaisin mielin, kun olen edelleen töissä ja ihan kohtuupirteä. Jospa menis sen ykkösen kaavalla.
Suureksi surukseni on kuitenkin todettava, että saunomisesta jouduin viime viikolla luopumaan. Kävin saunassa kahtena iltana ja ne oli ne illat, etten selvinnyt lasten iltatoimista ilman erikoisjärjestelyjä. Eli mies teki kaiken, kun meillä normaalisti on sellainen mä syötän-mies pesee ja pukee-mä luen sadun -systeemi. Jotenkin en jäähtynyt millään, vaikka toisella kerralla otan löylyäkin tosi varovasti. Koko yön oli sit maha kovana ja nukuin surkeasti. Eli seuraavat saunat on luvassa supistusten alettua tai synnytyksen jälkeen.
Hassua tosiaan ajatella, että´toiset on todenteolla lähtökuopissa. Mä olen jotenkin asennoitunut siihen, että pääsiäisen ja vapun välillä syntyy. Mutta mulla onkin tuo laskettu aika siellä häntäpäässä. Mulla on muuten 3 tuttua saanut vauvan maaliskuussa, 2 tyttöä, 1 poika. Kenethän niistä pääsee näkemään ekaksi... :)
Jaha, nyt töihin.
tuuti, rv 33+3
omaa napaa eli mua stressaa tosi paljon tuo työjuttu enkä meinaa saada nukuttuakaan kun mietin vaan miten käy. minä kun en ole niitä ihmisiä jotka mielellään pitää omista oikeuksista kiinni mutta nyt taitaa olla pakko suorastaan. en oikein enää uskallakaan soittaa sille työnantajalle, kun laitoin jo viestinä mitä liitosta sanoivat.
lisäksi tietty stressaa mihin laitan tuon ekan lapsen kun synnytysaika koittaa. meiltä siis 60km sairaalaan ja mies siellä 200km päässä ainakin kaks viikkoa. miten monella tuo sisätutkimus aiheuttanut että synnytys lähtenyt käyntiin? mulla siis huomenna ultran lisäksi katellaan paikkojen tilanne ja mahtuuko varmasti tulemaan. pitäisi vielä ajaa 60km kotiinkin.
Oi onnea Tirppanalle duunipaikasta! Eikös se mene niin, että 2kk ennen sovitun vapaan loppumista (eli nyt äitiys+vanhempainvapaa, jotka loppuvat meillä huhtikuisilla joskus tammi-helmikuussa 2010) pitää sopia jatkosta. Eli joskus loppuvuodesta pitää kertoa jatkaako hoitovapaalla ja kuinka pitkään. Eihän sitä elämää pysty muutenkaan suunnittelemaan noin pitkälle. Noi liitot on loistava juttu, eli niiden tehtävä on pitää kiinni sun oikeuksista, ettei itse tarvi stressata asiasta. Oletko jutellut työpaikan pääluottamusmiehen/naisen kanssa? Tsemppiä! Ja mieti, onneks noi jutut on unohdettu siihen mennessä kun menet töihin!
Mulla on suunitelmissa palata töihin heinä-elokuussa 2010, mies olisi lapsen kanssa kesälomansa 2010 ja sitten syksyllä hoitoon. Hoitovapaalla ei paljon asuntolainaa maksella, eikä sekään tunnu hyvältä että mies tekisi ylipitkää päivää jotta mä voisin olla lapsen kanssa kotona. Toisaalta kun mies on yrittäjä, eikä pysty ennustamaan minkä verran sillä on töitä vuoden päästä, niin voi olla että voitas tehdä toisin päinkin. Joka tapauksessa en usko että haluan olla 3 vuotta pois töistä, vaikkei se olis rahasta kiinni. Toiveissa olis järkätä jonkinlaista perhepäivähoitosysteemiä yhdessä naapureiden kanssa.
Päivähoidosta puheen ollen: katsoiko kukaan eilen Mikkosten maailmaa? Sääliksi kävi niitä lapsia, joiden vanhemmat on tuollaisia suvaitsemattomia mielipideautomaatteja! Mut parasta oli ehdottomasti se kun Timo T.A. otti itselleen krediitit Madonnan suosiosta Suomessa! =D
Jo-hanna: mä en enää pysty suhtautumaan vakavasti noihin lehtien väliin liimattuihin mainoksiin. Mistäköhän se "liima" on peräisin... ? =D Toivottavasti supparit vie sut pian tositoimiin! Jänskää!
Täällä tuli eilen illalla yksi kunnon kipeä suppari, jee! Olin niin iloinen siitä ettei kipukaan tuntunut kummoiselta. Toivottavasti sama asenne pysyy kun tosi paikka tulee eteen...
Paik kyseli kestovaippojen ompeluohjeita. Täältä löytyy vaikka mitä:
http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/
Tällä mäkin osasin tehdä:
http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/17/
Sit villapöksyt, joita äitini on tehtaillut puikoilla vähän liikaakin kun innostui:
http://www.ullaneule.net/0108/ohjeet_villapopat.html
Hahtuvalankojen mukana tulee yleensä neulontaohjeet, jotka sopii just sille langalle.
Mä oon käsittänyt, että jotkut kestovaippojen toimivuudessa on eroja eri vauvoilla eri ikäisinä. Eli jos joku vaippamalli ei toimi alkuun, kannattaa kokeilla jotain muuta ja palata toimimattomaan vähän myöhemmin kun vaikka reisimakkaroita on tullut lisää. Muuten into lopahtaa nopeasti ennen kuin on päässyt edes alkuun. Meillä on suunnitelmissa aloittaa harsoilla ja villapöksyillä ja siirtyä myöhemmin taskuvaippoihin. Sillä en uskalla ommella noita vaippoja isoa kasaa jossei toimikaan. Ja joo, on noita kertsejäkin nyt paketti valmiina. Yksi tuttava näytti, millaisen muhkean paketin käärii puolivuotiaalleen yöksi... ainakin alkuun meillä mennään kyllä yöt noilla kertseillä!
No niin pitäiskö se sairaalakassi nyt vihdoin pakata eikä roikkua netissä?
Mukavaa alkuviikkoa!
t.Tsili&Öttiäinen 37 tasan!
Mikkosten maailmaa tuossa katselin just boxilta minäkin ja on kyllä varsinainen maailma..huhhuijaa..
Jo-hannalla on siellä kuumat paikat:)
Meinasin viime yönä, että pääsen synnyttämään, mutta siitä se sitten hiipui toivonkipinä aamua kohti:) Nyt on maha pinkeä ja joka päästä vihloo, mutta ei näillä synnytetä. Toivottavasti tätä hidasta piinailua ei kestäis nyt kovin montaa viikkoa, niin juu, ens viikon loppupuolellahan sitä saatetaan jo käynnistellä, eli ei nyt niin kovin paha..
Sunnuntaina pitäis juhlistaa kuopuksen 2-vuotissynttäreitä, kakun leivon itse, muut ostetaan kaupasta. Ja tällä viikolla on keskiviikkona samaisen hepun putkitusreissu.
Kotiin en ole jäämässä tälläkään kertaa vaan menen tammikuun lopulla töihin. Sama homma ollut isompienkin kohdalla ja vaikka Nina Mikkosella saattais olla jotain eriävää mielipidettä niin kovin on tasapainoisia ja ilosia meidän mukuloista tullut;)
Jep mutta nyt en ehdi enempiä, palailen paremmalla ajalla..
Aaku rv 36+3
Jo-hanna: Kuulostaa siltä, että sulla pian vauva kainalossa :) Kiitos lisäyksestä, tiedot ihan oikein :)
Tirppana2: Onnea työpaikasta! Pidä vaan kiinni omista oikeuksista, tsemppiä!
Mulla raskaus sujunu alkumetrien oksentelua lukuunottamatta hyvin, tosin nyt oli hb laskenut 140:stä 116:sta. Vauva liikkunut viimeaikoina paljon, hassua katsoa, kun oma masu keikkuu! Mies on ihan liikuttunu :)
Muutaman päivän ajan on ollut menkkamaista kipua alavatsassa, ja joitain suppareita melko harvakseltaan. Torstaina neuvola + lääkäri, jospa jotain olisi jo tapahtunu..
Emminen_ ja Bambi rv 35+6
Nopeesti vaan...
sit ihan oikeesti tehtävien kimppuun (buaahhhaah). Tiesin sen jo ennenko tää päivä koitti, että tästä mitään tuu. Mun pitäis saada tän kuun aikana kaikki opintotehtävät palautettua ja tänään piti todenteolla aloittaa kun alkoi mullakin virallisesti tuo ää-loma.
Tirppana
Onnea täältäkin työpaikan johdosta. Toivotaan, et saat asiat mallilleen, sit vasta nimet paperihin. Aina voi jotain summittaista sanoa, mut lain mukaan vasta 2kk ennen vapaan loppumista tosiaan tarvii ilmoittaa mitä on tekemässä vanhempainvapaan jälkeen. Nimimerkillä vajaa pari vuotta tällä työnantajalla, ja kaikki otan kirjallisena, mitään ei voi hänen kanssa ns." sopia".
Kolmonen
Toivottavasti saat lepoa, ja tuut pian kuntoon. Peitto korviin, jos vaan mitenkää mahdollista.Mulla meni viimesin flu ennätysajassa, 5pv ohi, kun sain oikeesti 3 ekaa päivää maata. Jätti jälkeensä vaan nenänniiston, joka kesti pari kolme viikkoa. Mut just ku uhkasin et maanantaina tilaan lääkärin, jos ei mee ohi, niin se loppui viikonloppuna.
Äloma/ hoitovapaa
Mä vein esikon hoitoon ku oli 1,5v ja tein vuoden 4pv viikkoa. Nyt on suunniteltu et mä meen heti lomien jälkeen töihin eli noin vuoden päästä ja mies jäis kesän yli kotiin. Vaan sitä ei tietysti tiedä, miten kaikki menee, toivottavasti vauvalla kaikki ok, onko työpaikat millä mallilla. Esikko meneekin tuolloin jo eskariin. Molemmilla on täyspäiväinen vakkarityö mut tällähetkellä tuntuu, ettei mistää voi olla sata-varma. Yhtään en näitä murehdi, mut tälläinen TS (mieheni suuresti "rakastama" nimitys kun suunnitellaan viikonloppua, siivosta, elämää...) on tehty.
Kestoista
Kiitos Tsili
Semmoset huhtuvat-villapöksyt mäkin meinasin väkertää (ja täällähän ne valmistuu opintotehtävien ja muun ohella :)
Vielä (itku)herkyydestä.
Ekas raskaudes määkin olin paljon normaalia herkempi, ja tirauttelin itkua, jopa töissä. Nyt taas tää raskaus on menny niin et aluksi meni AIVAN SELKEÄSTI (uskokoon kuka haluaa) PMS-oireiden ja kk-kierron mukaan, noin kerran kuus olin aivan raivona. Kunnes joulun jälkeen se alkoi olla viikottaista-päivittäistä... Onneksi ei o uhma-ikäistä/murkkua talossa, oon vetänyt molempien roolin oikein mallikkaasti.
Onnea Pikkuäidin miehelle, että oot ollu päinvastainen edes nää raskauskuukaudet ; ) Kyllä mun miehellä on ollu kestäminen, kun en "normaali"tilassakaan oo mikää varsinainen lempeyden perikuva.
Yks kaverini (3 lapsen äiti) joka on kans samaa heimoa "kova ilmaisemaan itseään" muisteli just hiljattain et tyttöjen raskauksissa on ollut tasaanen ku mikä.
Lasketunajan tienoon omat synttärit/synttärit perheeessä
En oo muistaakseni kysynyt että onko monella perheessä jo/omat synttärit täs maalis/huhtikuus? Mä jännään, et sattuuko Lahaja syntyyn lanka-lauantaina niinku mäkin. Paljon on muutenkin lähipiirissä synttäreitä näinä aikoina.Mieheni on "kauhuissaan" että molempi pahempi, jos on oinas niinku mää tai härkä niinku anoppi.
Mukavaa viikkoa kaikille.
tää rupee nyt opiskelemaan...Kunhan tulee eka yks puhelu mitä odottelen, niin ja kohta vois syödä taas, pyykkikone ei muuten pyöri... : )
Paik ja Lahaja 34+5
Poika on lähdössä lapsijumppaansa, minä en paljon enää jumppaile kun tavaroiden kerääminen lattialtakin on ihan riittävää jumppaa.. Niin kiitos myös tsilille niistä kestovaippojen ompeluohjeista minunkin puolesta vaikka paik niitä kyseli, kun ajattelin kertoa anopille, (jolta onnistuu ompeluhommat ja mielellään jotain lapsenlapselleen tekee). Vaipat keskusteluun laitoin aloituksen myös ja kysyn noista Bum Genius vaipoista joita mainostetaan yhtä helpoiksi kuin kertaisia..onkohan täällä kokemusta? Voipipa olla että tulee noita liberoita kuitenkin käytettyä ainaskin alkuun. (kun sais nuo muutkin pyykit pestyä)
Olen miettinyt sellaista vaihtoehtoja töihin paluussa että pitäisin ensin äitiysloman ja lähtisin töihin ja olisin vielä vähän hoitovapaalla, jos työnantajalle kävisi, olisi sellainen pehmeä lasku. Meillä se on kiinni myös miehen työtilanteesta (no kun on tämä lama). Onnea tirppanalle työpaikasta myös!
hyvää alkanutta viikkoa t.pikkuäiti rv36+4
Käsittämättömän nopeasti menee aika vaikka onkin vaan kotosalla.. Siitä kun joulukuun lopus jäi saikulle lähes kokonaan niin ei varmaan ole kuin ollut pari kolme sellaista kuolen tylsyyteen päivää.. Ja silloin sit ahistanut kaikki, etenki ku ei pääse kämpästä ulos oikein mihkään. Ku kävely pistää sattumaan :(
Mut sitten näinä päivinä kun pääsee johonkin niin kyllä on suupielet korvissa saakka. Tänäänkin olin pari tuntia kaupungilla, pikkuhiljaa löntystellen kävin. Ja lauantaina kun oltiin sukuloimassa :) niin kyllä on hyvä olo.
Tervetuloa Emminen mukaan. Kiva kun vieläkin tulee uusia :P
Jo-hanna se varmaan pian lähtee synnyttelemään. Voi toista onnekasta. Kunpa itekin pääsis :D .. Mutta täällä nyt vaan on näitä normaaleja rasitussuppareita. Tosin parina päivänä ollut niin et supistellut sitten pitkin päivää vaikka ei ole ehtinyt mitään tekemään, tyyliin edes sängystä nousemaan :/
Ja niin monena päivänä vihloo niin järkyttävästi. On mieski huomannut jo, et nyt taitaa ihan oikeesti sattua.. Ennen ne vihlonnat oli sellaisia että hammasta puri vaan yhteen ja matka jatkuu. Mut nyt ne on sellasia että sitä sitten huutaa oikein ääneen ja vetää kaksinkerroin :/ , onneks niitä nyt ei ihan koko aikaa ole, mutta ihan liikaa kuitenkin!
Tirppanalle onnea vakiduunista. Niin se tosiaan menee et paria kuukautta ennen pittää ilmoittaa jääkö hoitovapaalle ja vissiin ilmoittaa sekin et kuinka pitkäksi aikaa.. Ainakin hoitoalalla niin..
Pitäisköhän itsekin katsella jos jotain vakkariduunipaikkoja sattuisi vahingossa olemaan mollin sivuilla. Ei oo niinku tippaakaan kiinnostanut töiden ajattelu..
Mutta sitten taas, kelalta ku saa äippäloman jälkeen sen 500e niin me ei pystytä sillä elämään. Niin kait se on vaan pakko laittaa se pieni johonki hoitoon.. En kyllä tahdo, enkä asiaa hyväksy mutta pakko se vaan on. Musta 9-10kk ikäisen vauvan hoitopaikka vaan ei ole päiväkoti..
Olen kyl miettinyt et jos oppisopimuksella lukisi jonkun toisen ammatin kun ei nuo hoitajan työt niinku kiinnosta ei yhtään, ei ainakaan vanhuspuolella.. Ja turussa ku ei tunnu mihinkä lastenpuolelle pääsevän ku ei ole lapsiin erikoistunut.. Eikä pääse ensiapuun jne kun ei tunne turkua, näin sanottiin rekrystä.. Ihan kuin se turun tuntemus ensiapuun vaikuttaisi... Kuitenkin vankka kokemus ensihoidosta.. :/
Kestovaippojen toimivuudesta joku sanoipi.. Meillä on noita öö.. jotain fuzzi puzzeja mitä lie, kun mukelomestasta ostettiin.. Niissä on neppareita ihan hirveesti siinä edessä ja uskon että toimii tosi hyvin ihan vastasyntyneelläkin kun niillä neppareilla saa jalansuut toooosi pieniksi ja sitten saa vartaloympäryksenki tooosi pieneksi. Ja sit tietty tarvittaes isommaks. Mut siis varmasti toimii paljon paremmin kuin tarrasysteemillä olevat kestovaipat. Mitä meilläkin on parit kappaleet..
Askartelukaupassa olin tänään taas vaihteeks.. Ristiäiskutsukortteihin etsin tarvikkeita, mut ei ollut kaupassa tarpeeksi 3d kuvia :( .. 5 jäi uupumaan, täytyy tän jälkeen nettikaupoista etsiä.
Parturissa kävin myös, ku sattu olemaan yhdessä liikkeessä het vapaata. Ja annoinki sitten lähteä sen 30cm hiuksista pois. Puoleenväliin saakka selkää oli hiukset ja nyt niitä on parhaimmillaan pari senttiä tuolla takana :P ..
Jeps, mutta nyt täytyy men "penkomaan" nettiaskartelukauppaa..
Jaksamisia kaikille :)
Verticia & masukkiasukki Rv 34+3
Paik: Olen kanssa miettinyt tota horoskooppi asiaa.. Mun veli on oinas ja se on kyllä melkonen päkäpää =D
Toki lapsella oma tahto täytyy olla, toivon kuitenkin ettei Bambi muistuta setäänsä..
Emminen_ ja Bambi 35+6
Aikasmoinen lumimyräkkä täällä Etelä-Suomessa. Käväsin juuri rämpimässä tuon lumisateen läpi neuvolassa. Sydänäänet saatiin helpolla kuunneltua kerrankin, ennen on aina kestänyt kauan etsiä kunnon kohta ja myllerrys on ollut kovaa masussa. Hienosti se sydän löi! Painoa on nyt tullut melkein se 20kg, täytyy yrittää, ettei se enää nousisi paljoa! Hemppa oli 116, verenpainetta ei otettu olleskaan?!? Pissatesti näytti taas, että proteiinit oli plussalla. Justiin lopetin antibioottikuurin, kun edellisellä kerralla näytti protskut plussaa ja aateltiin olevan kyseessä virtsatieinfektio. Eikun taas pissanäytettä labraan kiikuttamaan! Ja sitten taas katsotaan mitä tehdään, voi olla että on edessä äippäpolilla käynti!
Näistä jälkivuodoista oli puhetta ja Verticia niistä kyseli. Täällä on nuo jälkivuodot kestäneet aina sen 4-5 vkoa, välillä vähän runsaampina ja välillä hyvin niukkoina kunnes vihdoin loppuneet. ja yökköjuttuja: jälkivuoto on aina tuoksahtanut semmoselle makeammalle, samalle kuin lapsivesi, eikä omalla kohdalla ole ollut mitenkään ällö kokemus. Onhan se rasittavan pitkä aika pitää siteitä 24h, mutta se huomio on kyllä onneksi enemmän tuhisevassa käärössä niin nopeasti ne vuodot tuntuvat kumminkin menevän ohi!
Jo-hanna, vitsit, sulla on jänskät paikat! Hurjasti tsemppiä noiden suppareihden kestämiseen ja toivottavasti kohta alkaa tapahtumaan!
Mulla oli edellisessä raskaudessa sama homma kuin sulla: luulin että lapsivettä tihkui, kun oli niin vetistä valkovuotoa. Mammapolilla kävin tsekkauttamassa tilanteen ja sieltä sanottiin, että tuo vuoto oli sitä limatulppaa. Joillakin se tulee siis klönttinä, joillakin taas litkuisempana vuotona. Tuosta polilla käynnistä parin päivän kuluttua mulla sitten meni lapsivedet. Ensin lorahteli ja sitten holahteli ja valui ihan kunnolla. Lapsivesi oli mulla ihan väritöntä ja seassa oli valkoisia pieniä hiukkasia, jotka näytti semmoisilta hötöisiltä ja untuvamaisilta. Ja tuoksu oli aika makea.
Nyt pehva puutuu tässä penkillä, eiku oikoseks taas!
Hyviä vointeja taas kaikille! :)
PikkuKeiju, rv 32+5
En ole tosiaan megapitkään aikaan käynyt kirjoittelemassa - enkä edes lukemassa - keskusteluja. Jos nyt kun tässä virallisestikin mammaloma alkoi, olis paremmin aikaa roikkua netissä.
Paljon tänne on tullut uusia mukaan, mutta kyllä näköjään vielä muutamia tuttuja nimiäkin tuolla vilahteli. Olen ihan kuutamolla, mistä nyt on ollut puhetta, mutta heitän tähän nyt jotain tajunnanvirtaa. Jospa sitten taas pääsis kiinni ryhmään. Joillakin on jo projekti niin pitkällä, että ihan päivien päästä ei tarvitse enää odotusajan juttuja kelailla, kun on vauveli sylissä. Aivan mahtavaa !
Meillä mennyt mukavasti homma eteenpäin, vaikka saikkuahan sain tossa jo muutama viikko sitten. On kuulemma rutiinihommeli kaksoisraskauksissa eli mitään varsinaista syytä ei sairaslomaan ollut.
Rutiinihommaa ei sen sijaan ole ollut kaikkien tarvikkeiden osto - varsinkaan vaunujen. Siitä uhkas tulla jo oikein kunnon päänsärky, kun auto ei ole mikään tilaihme, eikä sitä myöskään tähän hätään vaihdeta. Kaikki "menee pieneen tilaan" ja "kevyt kasata" -hehkutukset vaunumainoksissa ovat ihan täyttä diipadaapaa. Ainakin noitten tuplavaunujen osalta. Noh, nyt meillä on vaunut, kun jotkut oli pakko hankkia. Eipä nekään mitkään käytännön riemuvoitto ole, mutta mahtuvat sentään autoon ja just ja just talon ovesta sisään.
Ovatko jo monet käyneet tutustumassa synnäriin ? Meillä se on vielä edessäpäin. Vahvasti näyttää siltä, että ainoa vaihtoehto synnytyksen osalta on keisarinleikkaus. Se sekä harmittaa että toisaalta on helpotus. Meidän "kaverukset" ovat molemmat perätilassa, ja siks ei paljon alatiesynnytyksestä ole toivoa annettu. Toisaalta kun on leikkauspäivä ja kellonaika, ei tarvitse sitten itse ihmetellä myöhemmin, että nytkö pitää lähteä vaiko eikö vai mitä pitäis tehdä. Se vaan jotenkin kiristää, että leikkauksessa jää tavallaan se koko synnytyskokemus kokematta, vaikka suunniteltuna paikallispuudutuksessa se tehdäänkin. Eli saa onneksi itse olla sentään hereillä ja mukana.
Eipä muuta kuin vointeja ja tsemppiä kaikille.
t. PötsiPamela + Package x2
rv 35+0
Ps. Jos joskus aikaisemmin valitin närästystä, niin nyt olen tajunnut etten edes tiennyt mitä närästys on :D Huh huh.
Kävin koiruuden kanssa ulkona, kun niin nätisti pyysi. On mun äidin haukku, mut oon päivisin hänen "hoitotäti." Ulkoilu tekee mulle kyl hyvää, muuten varmaan jumittaisin koneella ;)
Verticia: Ootko kokeillu ilmoittautua jonkun päiväkodin sijaislistalle? Entä ootko käyny rekrytoimistossa Kristiinankatu 1, Turussahan asuit? Tai sit ihan hoiturit.fi. Sielt vois löytyä jotain ensihoitoakin. Toki varmaan ajankohtaisempaa äippäloman jälkeen J
En ole mikään ompelu- tai askarteluihminen, mutta ajattelin kans tehdä ristiäiskutsukortit itse. Lakkiaiskutsukorteist tuli ainakin paljon positiivista palautetta. Verticia, se "kummiksi pyyntökortti" idea oli tosi hyvä! J Ajattelin apinoida..
Oon lueskellu noita teidän siivousjuttuja; meili on yleensä la tai su siivouspäivä. Mä pyyhin pölyt, sit mies imuroi ja mä tuun mopin kans perässä. Ei silleen et miehen imuroinnissa vikaa olisi, tykkään vaan et lattiat pestään kerran viikossa. ;)
Rakenneultrassa, oiskohan ollu joskus rv 24, sanottiin että tyttö olisi tulossa J Sitä ennen mulla oli ihan poika olo. Onko teillä tuntemuksia kumpi olis tulossa? Ultran jälkeen annoin itselleni luvan ostaa kaikkea vaaleanpunaista, tilasin jopa pinkit espritin cheeky girl- vaunut. xD
Nyt sitten on sellanen olo, et jospa onkin poika. Kun viimeisellä työviikolla 96-vuotias mummu sanoi olevansa varma, että saan kiltin poikavauvan =)
Emminen_ ja Bambi 35+6
Juu, kunnon lumisade täällä eteläisessä Suomessa. Koitin tuossa äsken lumitöitä tehdä kun lasten kanssa ulkoiltiin mutta alkoi vimmatut supistukset joten kesken jäi se homma.
Kestoista ollut puhetta. Meillä ollut jo kahdella käytössä nuo Fuzzit Bunzit ja ovat pelittäneet hyvin. Lisäksi olen hommannut sellasia BabyDragoneita joissa tarrakiinnitys; hyviä ovat nekin. Fuzzeissa sisäpintana on tuo fleece joka muuten ok mutta maitokakat tylsä suihkutella kun tarttuvat. Toisissa sisäpintana sellanen oliko se onteloneulos, joka kyllä kakkavaippana paljon mukaaavampi kun kakat irtoavat helposti.
Närästys täälläkin aivan mahdotonta.. Rennietä menee... Muuten vointi ihan hyvä.. supistuksia on mutta ei kivuliaita.. tukala , paksu olo mutta kuuluu "taudin " kuvaan.
Illan jatkoja t orvokki 36+1
Pötsipamela kyllä sua on kaivattukkin, mukavaa että sulla ja "kaveruksilla" on kaikki hyvin:)
Oltiin täällä mammojen kanssa jo tosi huolissamme susta, onneksi turhaan.
Olen käynyt maalisvauvojen sivuilla kurkkimassa ja täytyy sanoa että olen niin kateellinen kun siellä jo saadaan vaaveja.
Mutta pianhan se on meidän vuoro!
Katselin tuota meidän "laskeutumis aikataulua" ja olen viimeisten joukossa.
Toisaalta mukava lukea sitten synnytys tarinoita mutta nyt tuntuu että sinne on niiin pitkä matka, höh!
Meillä on kuopus oinas ja esikoinen härkä, ei oo helppoo ei!
Ja nyt tulee varmaan yksi oinas lisää, apuva!
Viimeksi kun kirjoittelin olin tosi masentunut mutta nyt rupee taas tuntumaan paremmalta, kevätaurinko auttaa:)
Ja eiköhän se iloksi muutu kun vaavi on sylissä.
Neuvolassa kaikki oli ok jopa verensokeri!
Kahden viikon välein saa nyt sitten siellä ruveta juoksemaan, ultraa ei meidän neuvolassa ole joten rakenneultra jäi viimeiseksi.
Ja tervetuloa uusille mammoille.
Täällä alkoi juuri pyryttämään lunta, mihin kevät meni?
Sailori&Panu, onko vasta 33?Hmm täytyy ruveta laskeen.
Kiva kuulla pötsipamelasta viimein!!! Huoli ollut kova mutta kiva kuulla että kaikki on kunnossa ja asukkaatkin kasvaa vielä mahassa :)
Emminen: hoiturit.fi:stä en ole ikinä saanut ketään kiinni, en maililla enkä puhelimitse kun olen yrittänyt :/ ..ja vastaajaviesteihin ei koskaan tullut vastausta joten tuon vaihtoehdon olen kumonnut ajat sitten. Soterekryssä kun kävin kysymässä töitä kotihoitoon/terveyskeskusten vastaanotolle/päivystykseen niin vastaus oli, että ei voida palkata niihin kun ei tunne turkua (siis maantieteellisesti!) niin ei voi osata toimia ja mulla ei ole kokemusta hoidon arvioinnista. En sitten viitsinyt alkaa kinaamaan vastaan, että helsingissä kun olin kotihoidossa niin en minä sielläkään koko pk seutua tuntenut.. Saati sitten kun 3vuotta ainakin ollut ensihoidossa, että se on koko ajan arviointia... Olivat ent. työkaverillenikin samoin sanoneet.. Aikas tylyä kohtelua tullut sieltäkin saatua. Nyt talvella kun hain töitä niin sanoivat että joo ei oo missään, mut käskivät käymään kuitenki kurjikses ja kävin ja sain töitä ja ihmettelivät siel sitten miten voivat sanoo ettei töitä ole ku heilläki on joka päivälle puutos ja rekry taas myy heille, että heillä ei ole sijaisia... :/
Että silleen.. :(
Nyt on masu täynnä, tehtiin itse pizzaa :) ..
Kaupassa kun oltiin niin tuo mahan asukas veteli kyl semmosta formulaa tjn tuolla mahas et ei ole sit ties koska viimeks tehny. Olo alko olemaan jo aikas huono ku iso mötikkä pyörii siel ihan taukoomat ja sitä kesti oikeesti varmaan tunnin putkeen :/ ..nyt se onneksi rauhottui :D
Mutta nyt pitää mennä lepäilemään :)
Verticia
Täällä taas tänään ollut hiljaiseloa tuolla mahassa, aivan meinaa välillä pelottaa kun ei liikkeitä tunnu. Olen seurannut kyljelläni useamman tunnin, juonut välillä mehua ja taas seuraillut. Olen pökkinyt mahaa, lapsetkin pöristellyt ja mieskin jo kerkesi huolestumaan... Onneksi meillä oma se dopleri, jolla voi kuunnella syd.ääniä, et tietää että kaveri on hengissä...
Nyt äsken sit maha-asukki liikkui useamman kerran, että nyt ei oo niin suurta huolta enää... Vaikka on jo kolmas muksu tulollaan, aina yhtä epätietoisuutta se on ja kerkee huolestumaan...
Maha-asukilla oli varmaan pitkät unet menossa... Toivon mukaan sitte syntymän jälkeenkin nukkuis välillä pitkiäkin pätkiä!!
Päiväunet nukuimme lasten kanssa taisin minä nukahtaa ennen lapsia, on muka niin väsy nykyään päivällä!!
Flunssaa pientä on, tietää et ei oo parhaassa iskussa, mutta ehkä se tässä menee.. Ollaankin oltu aika pitkään terveenä koko sakki.
Mulla on myös supistellut mutta ei mitään kipeitä kuitenkaan.
Mutta iloista maanantai-iltaa kaikille ja nautitaan näistä maha-asukeista vielä hetki, vaikka välillä tämä elämä ei olisikaan niin ihanaa!!
kolmonen3 335+6
Huomenta vain kaikille!!
Osasinkohan nyt oikein aloittaa tän pinon, ku eka kerran olen ensimmäinen tai en ainakaan löytänyt uutta pinoa...
Nyt flunssa iskenyt minuun, kyllä on kurja.
Meillä tänään kerhoilua pojalla, pitää kuskata sinne häntä, muuten ollaan kotosalla.
Maha-asukki voi hyvin ja äitsykänkin olo on mainio!!
kolmonen3 ja 35+6?
Ei tahdo perässä pysyä nuissa viikoissa...