Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun Helmet viikko 11

09.03.2009 |

.

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.3 Numerokolme, KOKS

30.3 Jo-hanna, ekks

30.3 Tsili Kättäri (haikara)

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

2.4 Juliaana Jorvi

3.4.Aaku, LAS

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Helmielina PHKS

4.4 hunaja kättäri

4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

5.4 karasan Satks

6.4. Adelia NKL

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Kristiina PKKS

6.4 Silmu OYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Sande75 Kättäri

7.4 Emminen tyks

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Tuulikello Seks

11.4 Paaru NKL

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Pötsipamela LUS tammisaari

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä ?

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Vertacia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

26.4 Mirulii KOKS

27.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

1.5 jbaby

Yhdessä vaiheessa oli olo, etten jaksa kirjoitella, ja kun nikki jäi listasta, en viitsinyt sitä sinne laittaakaan. Nyt kuitenkin PötsiPamelan rohkaisemana (mahtavaa, että kaksosraskaus on sujunut hyvin!) ajattelin hypätä mukaan jännäämään, kuka synnyttää ensin ;) Päivitin listan.

Jo-hannalla jännät paikat! Kuulostaisi kyllä siltä itseltään se lima. Mulla on tullut koko klöntti kerralla, jos se nyt ennen synnytystä on tullut. Esikoiselta synnytys alkoikin limatulpan lähdöllä, jota supistukset sitten seurasivat. Muissa raskauksissa on aina ollut kipeitä, säännöllisinä ja tiheinäkin toistuvia supistuksia pari viimeistä raskauskuukautta, niin nytkin. Tänäänkin supisteli neljä tuntia, joista ensimmäisen tunnin ihan tauotta. Kokemuksesta tiedän, että yleensä tässä vaiheessa kuitenkin vielä loppuvat. Ärsyttää silti tuollainen kiusaaminen, kun pitää kelloa kytätä ja miettiä, tuleeko lähtö, eikä pysty mihinkään keskittymään.

Perjantaina kävin lääkärissä enkä tällä kertaa mene synnytystapa-arvioon. Ensimmäinen synnytys päättyi sektioon, joten seuraavasta oli synnytystapa-arvio ja kolmannesta arvio taas tehtiin vauvan koon vuoksi (raskausdiabetes). Nyt ei raskausdiabetesta ole ollut ja lasketun ajan painoarvio vaaville olisi 3800g, puoli kiloa vähemmän kuin edellinen painoi, joten mahtuu varmaan hyvin syntymään. Ja toinen tyttö on tulossa meidän perheeseen. Sitten onkin tasapeli sukupuolien suhteen.

Auts, nyt tulee taas supistus, joten kuulemiin...

Adelia rv36

Vierailija
22/144 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo-hanna taitaa oiresta päätellen olla eka jakautuja! :) Oispa täälläkin oireita...

Tervetuloa uusille mukaan! Porukka onkin harventunu aika paljon alusta. Ja tosi kiva että Pötsipamelakin palasi! Just tänään mietiskelin että varmaan on sun pikkuiset jo syntyny, mut hyvä että ovat vielä masussa kasvamassa. Sulla on kaikki ilmeisesti menny ihan hyvin? Onko masu valtava?

Tänään mulla on ollu oikee hermojumituspäivä! Oikeessa nivusessa on joku hermo tosi kireällä ja aina kun vauva liikauttaa päätään ni vihlaisee ja repii tosi ilkeästi ja kovaa. Sätkin ja potkin sohvalla eri asennoissa ja yritin kävellen löytää parempaa asentoa, mut juiliminen helpotti vasta kun vauva rauhottu! Kovaa painetta on myös alapäässä ja sukkapuikkopistoksia ollu tänään ku on supistanu. Supistukset ei oo yhtään kipeitä mut muuten sit kolottelee... Onneksi torstaina on lääkäri ni saa tietää oisko jo kohdunsuulla tilanne edistyny. Pikkusisko ehdotteli että ostais mulle risiiniöljyä jos se nopeuttais tapahtumia :) Saa nähdä millä kikalla tää pimu syntyy! :)

Ihanaa että kohta eka huhtikuun helmi jo syntyy! Toivottavasti kaikkien synnytykset menee hyvin! :)

Terv.

Sirppu ja Itu 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mahtavasti luettavaa, hienoa! Kävin tänään kirjastossa ja mietin, että en voi mitään romaania lainata kun ei tiedä saako sitä luettua loppuun. Enkä oikein osaa keskittyä mihinkään. Autolla ajaessanikin huomasin ajattelevani jotain ihan muuta. Vaaralliset kuskit sarjaan pääsisin.( huhhuh.)

Emminenköhän se kyseli onko tyttö/poika tuntemuksia. Minä olen jotenkin menossa synnyttämään rv39 poikaa ihan niin kuin ensimmäinenkin poika syntyi rv39. jotenkin tuntuu että samalla lailla menee. Ihan niin kuin joku uusinta olisi tulossa. Sepä onkin sitten hauskaa kun synnytän 42+ viikolla tytön, joka tietysti painaa 5kg ja pitää leikata..joo no niin pää on ainakin pehmennyt. Jännää lukea myös kaksosten odottajankin tilanteesta. Toivottavasti jaksat pötsipamela kirjoitella.

pikkuäiti YHÄ rv36+4

Vierailija
24/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, että uusia saadaan lisää vieläkin joukkoon..Tervetuloa siis. Eiköhän noita hiljaisia lukijoita ole paljonkin, jotka kirjoituksia seurailevat. Empä minäkään kovin ahkera kirjoittelija ole, mutta lukemassa käyn oikeastaan päivittäin.

Eilen oli neuvola ja tekevät lähetteen Jorviin äippäpolille siihen synnytystapa arvioon, kun minulla sektio alla. Nyt oikeastaan kiinnostaakin että mitäs siellä oikein tarkalleen ottaen tapahtuu? Että jos joku joutunut käymään äippäpolilla synnytystapa arviossa niin mitä sinulle siellä tehtiin ja haasteltiin?

Neuvolassa näytti kaikki olevan hyvin. RR 138/88, mutta on normaali neuvola lukema (minulla kun sitä valkotakki syndroomaa). Kotona mittaan itse myöskin ja ne arvot oikein hyviä, välillä jopa melkoisen matalia. Hemoglobiini oli noussut 114 sinne 132. Kiitos Obsidanin aloituksen. KIITOS myös (en nyt millään muista nimeä) sinulle vinkistä joka kerroit ottavasi raudan iltaisin ennen nukkumaan menoa mehun ja hedelmän kera. Minulla toiminut silleen loistavasti tuo raudan ottaminen. SF oli 31 ja vatsanympärys 100 cm. Vauva liikkui hyvin ja ultratessakin sydämensyke oikein vahva, kuten myös doplerilla kuunnellessa. Halusipa harjoittelija kuunnella vielä torvellakin sydämen sykkeet, mutta vaaveli vaan potki takas, niin että torvi sen kun heilui.

Yöllä noihin lonkkiin sattuu niin kauhiasti, mutta jospa se siitä sitten helpottuu taasen kerran kun synnyttämässä on päässyt käymään. Nenä vetää kanssa aivan tukkoon yöllä. Vessassa en joudu onneksi käymään, mutta heti aamulla saa kyllä ensimmäiseksi sinne vessaan suunnistaa. Minä nimittäin omaan myös seurapiirirakon ja en joudu kauhian useasti vessassa päivällä juoksemaan.

Mukavaa viikkoa kaikille ja voikaa hyvin!!!

Terkkuloin Miia56 ja 34

Vierailija
25/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah on kyllä tätä päivää odotettu. Ihanaa kun sai jäädä kotiin eikä tartte enää töistä murehtia. Eilen kaaduin sänkyyn vikan työpäivän uuvuttamana tossa ysin aikaan. Yö tuli nukuttua vähän levottomasti joten on aika väskä olo nyt. Sain ekan kerran suppareitakin yöllä. Eilen ne töissä ennusti, että lähden synnyttämään jo heti tänään. No way sanon minä, meikä tarttee nyt pari viikkoa kämpän kuntoon laittamiseen Tyttö lähti kouluun joten nyt voin hetken aikaa keskittyä netissä roikkumiseen :-). Ehtiihän sitä siivoamaan myöhemminkin....

Viikonlopun aikana alkoi kyllä supistelemaan useammin kuin ennen. Ei ne kyllä vielä kauhean pahoja ole. Mulla on kyllä tullut tuota limaklönttiä jo pitemmän aikaa, mutta ainakin viimeksi ultrassa lapsiveden määrä oli ok. Ei kai siitä sitten tartte huolestua sen enempää.

Käytiin kavereilla katsomassa juuri 3 viikkoa vanhaa tyttövauvaa. Kyllä oli sitten ihana. Mä oon tullut jo pikkuhiljaa vähän epäileväiseksi sen suhteen, että onkohan Saku kuitenkaan Saku vai kenties sitten kuitenkin tyttö. Saas nähdä. Meitä on perheessä kaksi oinas-naista (minä ja tyttö) ja neitsyt mies. Kohta on siis ensin neidin 10 v synttärit ja siitä viikon päästä mun 38:sit.

Mun pitäisi löytää jostain vaunut. Kaverille lainatut vaunut olivat menneet käyttökelvottomiksi kun niitä oli säilytetty ulkovarastossa ja mökillä. Mies ei ollut kauhean riemuissaan uutisesta, että joutuu hankkii uudet sillä ajateltiin pärjätä mahdollisimman vähillä investoinneilla. No, toisaalta jos löytäis sellaiset vaunut mitä senkin olisi hyvä työntää sillä meillä on pituuseroa melkein 30 cm. Meillä esikoista nukutettiin koko ajan ulkona, joten ajattelin, että voisin taas hankkia sellaiset jotku ikäloppuversiot tonne partsalle mitkä on kokoajan siellä. Sitten ulkokäyttöön kävelylle yms. pitää varmaan lähteä metsästämään jostain.

Mä olen lyönyt jo lukkoon, että menen töihin takaisin 16.7 ja silloin mies jää kotiin. Mä oon varmaan ykkösenä Mikkosen rouvan inhokkilistalla. No, aina ei voi kaikkia miellyttää. Odotan kyllä hyvin innolla mitä miehen töissä sanotaan, kun raavasta työtä tekevä mies ilmoittaa jäävänsä kotiin hoitamaan lasta. Tahtoisin olla kärpäsenä katossa.

No niin, jos siirtyisi jatkamaan keittiön raivausta ja sitten ruokkisi tuon mahan. Meno on ollut siellä ihmeellisen maltillista. Jospa se vähän unta palloon kun tuli yöllä vähän supisteltua.

Päkkänä ja Saku (?), tais nyt kuitenkin olla 34+5

Vierailija
26/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kun on taas lunta... lähdetään kaverin ja sen muksun kaa kohta pulkkamäkeen!!! tai siis ihan tohon lähi puistoon mutta kun siellä on siis iso mäki kanssa niin hoituu toi pulkkailu siinä samassa :) ja sen jälkeen tarkoitus tulla syömään ja kahvittelee meille :)

omaa mahaa sen verran että ailen käyty neuvolassa ja ainiin vaihdoin sitä neukkatätiä ja tuntui heti jotenkin sopivammmalta... juu mutta siis koko arvio noi 3kiloo tällä hetkellä... painoo ei tullut yhtään mikä on kiva sinänsä ku viime kerralla tulikin jo se kolme... paineet 98/70 tosi hyvät ja hemppa 127 eli nytten siis riiittää toi joka toinen päivä... sf mitta 31 ja syke hyvä... maha on kyllä tosi pallo vaikka sf mitta vähän alakäyrällä menee... kun itse vaan on niin pieni kokoinen niin maha tulee tohon eteen...

ja joku kun kyseli ton mahan koon/vauvan koon suhteen ei niillä sinäänsä ole mitään merkitystä toisiinsa... viimeksi mahaa oli niin paljon että' veikkailivat jopa synnärillä että 4,5kilonen vaan ihan tavallinen3800 sieltä tulla pujahti... riippuu niin monesta... ja vaikka mä oon 158cm ptkä niin viimeksi sanoivat että yli neli kiloinen tule "vaivatta" ym... mutta mutta.... ainahan se varmasti mietityttää... että mahtuuko ja miten paljon repeää ym... mutta vaikka vauva olisi kolmen kilon ei se välttämättä vaivatta tule ulos....... ;)

Joku taisi noista juhlista puhua että sattuuko huhtikuulle meillä oisi pojan 4 vuotis päivät.... vähän jännittää että arvelinko oikein tuon pito ajan kohdan... ne nimittäin pidetäään 5 ja la mulla oli siis 6 kun jotenkin koko ajan ajattelen että syntyy joskus huhtikuun puolen välin jälkeen.... niin toivottavasti pysyy mahassa ainakin ton viikonlopun :)

mulla ois kättärillä käynti torstaina niin tuun sen tuloksista sitten myöhemmin viikolla kertomaan ja syysträ miksi sinne lähetetty mutta nyt pitää valmistautua lähtemään tonne ulos!!

terveisin mikumamma ja jötkipötkis36+1

Vierailija
27/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä enää millään malttaisi odottaa, et pienokainen syntyis :) Varsinkin kun kattelin omia ja sisarusteni vauvakuvia. Olen miettinyt, että alottaisin vauvan kanssa vauvajumpan tai jotain.

Välillä täälläkin tosiaan tuntuu, et onko vauvalla kaikki hyvin, kun nukkuu siellä masussa. Mutta onneksi aina välillä ilmottelee itsestään pyllyn keikutuksella tai napakoilla potkuilla :)

Verticia: Sulla ollut tosi huonoa tuuria työpaikkojen suhteen. Kurjiskin aika fyysisesti rankka paikka. Mut mulla on täysin päinvastaisia kokemuksia hoitureista, ei meinannu lakatta soittamasta, vaikka mulla oli jo töitä. Opiskelen sairaanhoitajaksi, mutta teen lähihotajan töitä siinä sivussa. Mulla pari tuttua töissä Kaarinan tk:ssa ja ovat viihtyneet. Ja ainakin syksyllä Kaarinan kotipalvelu haki hoitsuja. Kaarina on n. 7 km Turusta Helsinkiin päin.

Emminen ja Bambi rv 36

Vierailija
28/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta täältäkin. Aamulla sitten tajusin että on maaliskuu. Ei siis hidas mutta melkein...? Jos nappula syntyy yhtä aikaisin kuin esikoinen, niin siihen on alle kuukausi aikaa. Hurjaa!

Jo-hanna, laitapas nyt vaikka täällä ollaan viesti, siis jos olet vielä kotona.

PötsiPamelalle tervetuloa takaisin ja samoin oliko se Adelia?

Mä olen muuten ajatellut pitää jalat ristissä siihen saakka, että saatais härkä taloon. Tosin ei noihin horoskooppeihin ole uskominen, mutta sittenkin. Sitäpaitsi kevätvauva olis kivempi kuin tänne tuuleen ja tuiskeeseen syntyvä, tarttis pukea vähemmän... Luin jostain, että joskus maaliskuu on talven kylmin kuukausi ja nyt kyllä tuntuu, että pitää paikkansa. Mäkin pukkasin eilen lumia poikien kanssa hoitopäivän jälkeen ja isäntä kävi vielä toisen kierroksen illalla, kun en ollut tietä jaksanut pukata. Nuorempi pojista lähti isän kaveriksi lapiohommiin ja olivat vielä kunnostaneet lumilinnankin. Se siitä keväästä :(

tuuti ja nappula, rv 33+4

Vierailija
29/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivää.

Mie olen kanssa sanonut olevani jalat ristissä niin kauan että vaihtuu horoskooppius häräksi. Mies ja minä ollaan neitsyitä ja niin neitsyitä ku olla voi ja jos siihen lisää vielä oinaan niin huh heijaa sitä perheonnea :D:D

En mä usko horoskooppeihin ja horoskooppiennustuksiin sinäänsä mitenkään, mutta horoskooppien luonnekuvaukset vaan osuu muhun ja mieheeni niin hyvin. Kyllähän se vaikuttaa mihin vuodenaikaan on syntynyt ja minä vuodenaikana mahassa ollut niin luonteeseen ja siitähän ne horoskoppi jutus ottaa.. On se eriasia syntyy kesäl kuin talvel..

Ja toinen on et Maj Karmalla olisi keikka tuossa lasketun ajan paikkeilla täällä turussa ja minä olen päättänyt sinne meneväni! Eturivi on varattu mnulle..

Emminen: Mulla on ollut kaik öö 3 työpaikkaa surkeita turus, siksi onkin niin kova ikävä helsinkiin. Siellä ei ollut ikinä mitään ongelmia ja kaikki sujui kuin tanssi. Täällä sit olen kokenut kaikki mahdolliset vastoinkäymiset ja liitto on saanut kuulla ahkeraan kaikkea. Turkuaikana vasta liittoon liityinkin. Kaarinan tk:sta olen kanssa kuullut hyvää. Mutta täytyy katsoa äippäloman jälkeen mitä alkaa tekemään sitten.. :/ ..ei viitsi uutta ammattiakaan opiskella jos satutaan vaikka muuttamaan pois turusta..

Kokoarviosta piti sanomani, en tiedä sanoinko aiemmin kerta.. Mulla kun piti olla se ensin 20pvä mut sitten se peruuntu. Niin nyt mulla on sitten 2 koko arviota :o ..

Ensin tekee neuvolalekuri ja sitten menen vielä äitiyshuollon ultraääniyksikköön toiseen koko arvioon. Terveydenhoitaja sanoi jotenkin jännästi vielä kun ensin varasi mulle tuon jälkimmäisen ajan niin sit sanoi et varataan nyt vielä tuohon neuvolalääkärille aika ku on se kokoarvio hyvä tehä.. ..mietein sit vaa et mikä tuo toinen kokoarvio sitten on.. :D

Noo, pianhan se selviää. Ensiviikolla jo eka kokoarvio..

Ensiviikko näyttää muutenkin kauhealta, joka päivä joku neuvolajuttu. Labra, lääkäri, sokeri-ilta jne.. Ja sit pitää vielä kolmena päivänä täyttää ruokapäiväkirjaa, plaah!!

Jeps, mutta nyt menen ottamaan yogurtin.

Verticia & masukkiasukki Rv 34+4

30/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomalla täälläkin ollaan! Oltu jo viikko.

Ihanaa kuulla Pötsipamelasta - oltiin tosissaan jo huolissaan. Ja Adeliasta myös! Emmiselle tervetuloa munkin puolesta. Jos joku puuttuu listalta, niin lisätkää rohkeasti oma nimi ja tulkaa kirjoittelemaan. Myös taustalukijat ;) Ainakin täällä tuo odottajan aika tuntuu välistä melko pitkältä.

Viime viikolla en jaksanut kirjoitella, kun olin ihan alamaissa. Synnytystä edeltävää masennusta vissiin. Pimppaa juilii, kädet on kipeät ja puuduksissa kaikki päivät. Eli ei pysty niillä oikein tekemään mitään ja liikkua voi maks. 1 km. Tämä paikoillaan olo meinaa viedä järjen. Ja sitten oli kaverin avioeron selvittelyä, isän syöpähoidot, miehen työstressi, rahahuolet, nukkumisvaikeudet ym. shittiä. Oli pakko välillä lomailla Leelian lepotuoli -hommista ja olla itsekkäästi vain itsekseen, syljeskellä kattoon. Sitten vielä huono omatunto, kun ei jaksa olla iloinen.

Onneksi tällä viikolla vähän parempi fiilis, taitaa ne hormonit siellä vaan keppostella vähän. Toisaalta mä en koskaan ole ollu sellanen raivotar-tyyppi vaan kerään itselleni paskoja fiiliksiä ja pyörin niissä aikani. Kivaahan sekin ois puhista ne pihalla, mutta en vaan osaa huutaa (*noloa*) kaks kertaa olen raivoissani huutanu siskolle, mutta se on vaan saanu kauhean hepulin, koska olin niin koominen.

Kävin kyllä lukemassa teidän juttuja - ja täällä myös jännitetään Jo-hannan puolesta. Ihanan kauhean ihanaa, että kohta meillä kaikilla uusi pikkuihminen kotona ;) Mulla torstaina lääkäri + neuvola, toivon, että jotain olis tapahtunut, mun puolesta kun Nyytti sais tulla jo tän kuun lopussa.

Hmmmm. seurapiirirakko, mikä se on? Mä herään 2-5 kertaa yössä pissalle ja kyllä sitä kuulkaa tulee. Taidan olla läpipissijä. Toisaalta juonkin kyllä paljon, niin eikä tuo ihme ole. Turvotusta on taas tullut ja nenäkin on ihan tukossa. Mutta ajatella, nämä vaivat kaikki vaivat pitäs helpottaa synnytyksen jälkeen :)

Meillä on maaliskuun vikoina päivinä paljon synttäreitä. Yksi kummityttö täyttää 2 vuotta 29., toinen vuoden 30. ja mies 36 sitten 31. päivä. Ehkä aprillipäivä olis hyvä Nyytille? Noh, luultavasti täällä ollaan vielä pääsiäisen jälkeen kasassa.

Sairaalakassiin on pakattu jo liivinsuojat ja irtokarkkia, muutaman jutun saatan vielä lisätä... Kättärille mennään tutustumaan ensi viikolla.

Palaan loppuviikosta kertomaan lääkärikuulumiset

voimia kaikille valaille

Sande + Nyytti 36 + 0

ps. Olkaapa varovaisia ainakin täällä Etelä-Suomessa ulkoillessa. Pari kertaa olen meinannut vetää hyvin ikävät lipat, toinen jalka vaan lähtenyt jäällä karkuun ja meinannu paikat revetä. Ei kiva.

Vierailija
31/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo luulin, että Pötsipamela olis jo synnyttänyt, kun ei ole palstalla näkynyt... onneksi kaikki on hyvin! Jo-hanna varmaan ekana synnyttää, ellei joku teistä yllätä.

Olin vihdoin synnytystapa-arviossa. Olin esittänyt toiveen keisarileikkauksesta, ja perustelut oli onneksi riittävän hyvät. Kummallista oli se, että mun laskettu aika muutettiin takasin siihen, mikä se alunperin oli. Joulukuussa se vaihtui 2 viikkoa aikasemmaksi ja nyt siis taas 2 viikkoa myöhäsemmäksi, vaikka koon puolesta lapsi onkin vanhempi. En ymmärrä noita lääkäreitä ollenkaan. Tuli ihan sellanen olo, että ne nokittelis jotenkin keskenään, olis ihan vaan kiusallaan eri mieltä kun edellinen lääkäri. Tuskin, mutta siltä se vaikutti. Outoa oli myös se, että veriryhmä piti testata "varmuudeksi" uudestaan, vaikka se on jo kertaalleen neuvolan puolesta testattu.

Joku tuolla kyseli, mitä synnytystapa-arviossa tehdään, mutta mun vastaus on aika vajavainen, koska päätös synnytystavasta tuli ilman tutkimuksiakin. Ultrattiin kyllä ja tehtiin alatutkimus ja mitattiin sikiön sydänkäyrä. Painoarviota syntymään ei annettu, mutta nyt lapsi on jo 3200g (sama muuten kun toisen lääkärin mielestä jo 3 viikkoa sitten... eli aika arvioita tuntuu olevan). Raskausmyrkytystä, jota viime viikolla pelkäsin, ei onneksi ollut. Edelleen vaan olen tosi turvonnut.

On helpotus tietää, että pääsee suunniteltuun sektioon kun sitä halusin. En ollenkaan koe sitä niin, että jäisin jostain tosi oleellisesta paitsi, äitiys itsessään tuntuu niin paljon tärkeemmältä kun alatiesynnytys. Ainakaan ei mun mielestä tartte kokea mitään syyllisyyttä siitä, jos sektio synnytyshaluista huolimatta tehdään, oli se sitten suunniteltu tai hätäsektio. Päätökset tehdään kuitenkin aina lapsen ja äidin parasta ajatellen.

Meille siis tulee vauva 3.4., ellei lähde itsekseen syntymään ennen sitä, mikä on ihan mahdollista sekin. Tuntuu hullulta odottaa vielä niin kauan, kun tosiaan luuli viikkoja olevan koossa enemmän. En tiedä kumpi on räjähdysalttiimpi, maha vai pää.

-Sonja rv 36+0

Äsken ei viesti lähtenyt, onneksi tajusin kopsata ennen lähettämistä. Katsotaan josko tämä menis läpi...

Vierailija
32/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomalla kun on niin ei vieläkään ole tullut pukeuduttua, päiväkamppeisiin. Huomenna pitäisi olla jo kahdeksan aikaan neuvolassa, ettei onnistu tällainen vetkuttelu ihan joka päivä kuitenkaan. Tein mä kyllä jo ruokaa kun mies lähtee iltavuoroon. Jaa jos tänään on 10.päivä pikkusisko saa mut iässä melkein kiinni kun täyttää 31. Ja mun isä on syntynyt 4.4. (siihen kannattas tähdätä, helppo muistaa).

Onnea äitiyslomansa aloitteneille ja hyvä ettei sonjalla ollut raskausmyrkytystä, mutta varmasti kannattaa seurata tilaansa. Multa otettiin viimeksi nla:ssa verenvasta-aine koe ja nyt jännitän niitä tuloksia (otetaan jos on valohoidettuja lapsia), toivon ettei mitään löydy, kun ne voi olla aika ikäviä juttuja, sillä tässä nyt varmaan ajatukset hortoilee.

Missäköhän Jo-hanna on? Sitä mietitään täälläkin. Mutta mä lähden nyt pukeutumaan (hiukset kampasin jo sentäs)

t.pikkuäiti rv 36+5 (PIAN 37! )

Vierailija
33/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime torstaina kävin kirjottamassa pitkät pätkät, mitkä ylläri ylläri hävis jonnekkin, saatoin kyllä sählätä ihan itekin. No viikonlopun kävin nauttimassa mökkeilystä, todennäkösesti viimestä kertaa ennen synnytystä, sieltä ku on lähimpään sairaalaan jonne voi mennä synnyttää ni noin tunnin matka. Mutta perjantaina oli synnytysvalmennus ja eihän niitä sais näyttää raskaanaoleville naisille, ku aina ku se vauva itkua vääns siinä videossa, ni hyvä etten minä mukana. Ja enemmän mulle tais tehdä pahaa se synnytyskohta ku miehelle. Onneks en joudu olemaan se tukeva ihminen synnytyksen aikana vaan olla se kiroileva kipuun keskittyvä.

Tervetuloa uusille ja mukava että pötsipamelakin oli vielä jakautumatta, jos kerkiät kirjottelemaan niin tulehan välillä kertomaan kuulumisia.

Jännittelen jo muitten puolesta, vaikka en oo kirjotellu ni ollu pakko käydä lukemassa joko Jo-hanna on menossa, ja toki eihän sitä tiedä kuka täältä ekana singahtaa synnärille. Itellä ku ei oo ollu mitenkään erityisen kivuliaita suppareita. Vaikka välillä tuntuu että saa pitää käsiä haaravälissä ku vihlasee kunnolla. Selkään on alkanu tulla ns. tulilieskoja, varsinkin autolla ajaessa.

Maanantaina oli nauvola ja hitto että ottaa hermoon ku aina siitä painosta tulee sanomista, nyt oli tullu 700 g / vko. Ja taas siitä tuli sanomista, kun tässä nyt kuitenkin on vielä aikaa siihen synnytykseen... Alusta painoa on nyt tullu 16 kg. Joten en siis muista kuka ehdotteli kilokerhoa synnytyksen jälkeen, eiköhän täällä olla mukana!!! Mutta mötköllä oli kaikki ok. Sf-mitta oli 33,5 cm, hemoglobiini oli taas noussu, nyt jopa 119, eli aivan huippua jos vielä nousee. Verenpaineet hyvät, niiku koko raskauden, pissa puhdas ja ei mitään erityistä turvotusta havaittavissa.

Ens viikolla on sit neuvolalääkäri, ilmeisesti jonkin asteista painoarviota tehdään sillo ja mun täytyy kysellä sit allergialääkkeistä, alkaa meinaa nokkavuotaa ja kun en oo syöny nyt mitään allergialääkkeitä ni jopa silmät alkaa kutista, mitä yleensä ei oo.

Viimenen koneellinen vauvanvaatteita on koneessa, sit on ne pesty. Ainut on uusien vaunujen makuupussi mikä viel saa käydä pesukoneen kautta. Ja sit saakin urakoida omaa pyykkikoppaa tyhjäks, mikä on aivan täynnä, jos vaikka ois muutamat alushousut mitä käyttää.

Tapiolasta saatiin vauvalle vakuutus, ja siis myös varausvakuutus juttu. Nyt odottelen vaan laskua että sais maksettua sen ajoissa.

Muuten kiitos niille jotka vihjasivat siitä synnytyspuolella olevasta viestiketjusta, älyttömintä mitä mies on sanonut... Oon nauranu kippurassa ja lukenu niitä miehellekin ääneen, ei varmaan ite uskalla sanoo synnytyksessä mitään ettei vaan joutus listan jatkoks.

Mutta meen nyt kahvin keittoon, ja jos sitä vaikka sais taiottua noita tiskejä tonne koneeseenkin.

Satuilija ja mötkö rv 36 tasan

Vierailija
34/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kiusaavat vielä töissä mua kaikennäköisillä työtehtävillä, ei hyvä! Nyt olis enää 8 kokonaista työpäivää jäljellä, miten niin lasken...?

No mutta asiaan. Sain eilen hyviä uutisia äitiyspolilta! Kävin siis eilen siellä, koska 2 viikkoa sitten huomattiin lääkäriultran yhteydessä, että vauvan sydän löi epätasaisesti. Olin siellä ekaks sydänkäyrällä puol tuntia, jonka jälkeen menin lääkärille. Katsoi ultralla vielä kaikki sydämen rakenteet tosi tarkasti eikä mitään vikaa löytynyt. Sydänkin jumputti oikein hienosti ja tasaisesti! Olin kyllä yhtä hymyä koko eilisen päivän, niin helpottava uutinen tuo oli :D Painoarvio oli nyt 2,2kg eli ihan keskikäyrällä mennään kasvun suhteen. Varsinaiseen synnytystapa-arvioon menen vielä 7.4. jossa sitten päätetään, että mitä kautta vauva tulee ulos. Mullahan tehtiin sektio pysähtyneen synnytyksen vuoksi ekasta. Nyt haluaisin alateitse synnytttää mikäli mahdollista, ainut este tällä hetkellä sille on vauvan poikkitila. No, mut onhan sillä vielä aikaa kääntyä :) Ja tytöksi varmistui nyt jo kolmannen kerran! Sekin tuntuu ihan epätodelliselta, koska kummankaan sukuun ei ole syntynyt tyttöjä 14 vuoteen... Onnellinen fiilis kaikenkaikkiaan!

PötsiPamela: Kiva kuulla susta! Tervetuloa takaisin!

Miia56: Hyvä että tuo mun vinkki auttoi sua! Ei tässä tilassa kaipaa kyllä mitään ylimääräisiä vatsaoireita...

Onkohan Jo-hanna jo synnyttämässä? Lupaavalta ainakin jo kuulosti. Täällä eletään mukana jännityksessä, kohtahan meidänkin ryhmässä alkaa tapahtumaan, jee!

Uusille tervetuloa mukaan ja onnea äitiysloman aloittaneille! (kateellisena...)

Hienosti on porukka aktivoitunut kirjoittelemaan, mulla meni tunti kun lukaisin pinon läpi eli ei tää työnteko ihan koko aikaa kauhean raskasta ole ;)

Vielä pikaisesti tuohon Paikin tekemään kysymykseen perheen muiden jäsenten syntymäpäiviin, miehen synttärit on 26.4. ja la on mulla 29.4. Saa nähdä saako mies elämänsä synttärilahjan!

Lumikide ja Emmi 32+6

Vierailija
35/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äitiyspolilla kontrollissa kun tosiaan viime viikolla verenpaine nousi ja virtsassa oli proteiinia. Eli epäiltiin siis raskausmyrkytystä. Keräilin sitten viime viikolla kotona virtsaa ja en tietenkään päässyt kotoa minnekään kun jokainen lirukin piti saada talteen. Onneksi kuitenkin lopputulema oli se, että lisätty verenpainelääkitys tepsi ja paineet laskivat eikä virtsassakaan ollut mitään hälyttävää. Lisäksi äityspolilla taas ultrattiin ja tarkistettiin että kaikki on vauvalla hyvin. Kokoarviota ei tehty, kun se oli katsottu viikko sitten. Parin viikon kuluttua olisi taas käynti polilla ja tässä välissä saan sitten käydä ihan tavallisessa neuvolassa.

Nyt on muuten minullakin hurja lääkäritarina (ainakin melkein). Äitiyspolilla on ollut aika usein kandeja paikalla (yksi tai kaksi) ja niin tälläkin kertaa. Ihan semmoinen söötin näköinen nuori mies. Lääkäri halusi sitten vielä tehdä sisätutkimuksen ja kysyi sitten että sopiiko että kandi tekee myös. No, minä suostuin kun ajattelin että täytyyhän kandienkin treenata ja minä kun en ehkä ole siitä kaikkein herkimmästä ja ujoimmasta päästä. Kandi tuli sitten siihen viereen istumaan ja ajattelin heti että onpa kaveri hermostunut kun ei oikein tainnut kehdata sinne jalkoväliin katsoa. Kandi laittoi sitten kuitenkin käden sinne ja totta kai ihan väärään kohtaan - liian ylös. Siinä se sitten varovasti liikutteli sormiansa hetken (tuli mieleen teini-ikä), eikä ollenkaan hoksannut mihin suuntaan siitä pitäisi lähteä. Loppujen lopuksi koetin pitää naamani ihan peruslukemilla ja sanoin sitten hiljaa kandille, että koetappa vähän tuolta alempaa... Kandi punotti tosi kovasti ja minä yritin olla nauramatta ettei kaverille jää kauheat traumat hommasta. Taistelin ja voitin itseni, enkä ehdottanut sille pientä treenaussessiota tyttöystävänsä kanssa. Naurettiin tätä sitten yhden kaverin kanssa jälkikäteen ihan kippurassa, mutta miehelle en ole kertonut. Jotenkin tuntuu että hän ei ehkä näkisi tilannetta ihan yhtä humoristisena.

Nyt on sitten kaikki vauvan tavarat kotona. Rottinkiseen vauvan sänkyyn pitää vielä käydä ostamassa uusi patja, että saa senkin pedattua valmiiksi. Olen pessyt kolme koneellista pyykkiä ja vielä pari-kolme koneellista on pestävä. Siinä tulee sitten samalla pestyä melkein koko ensimmäisen vuoden kamppeet, kun en viitsinyt niitä ruveta laatikoista erottelemaan. Toivottavasti mahtuvat kaikki kaappiin.

Vieläkään ei ole yhtään semmoinen olo, että vauva olisi syntymässä tai että edes toivoisin vauvan syntyvän kohta. Koko ajatus tuntuu jotenkin kaukaiselta ja epätodelliselta. Kaverini lohdutteli, että kunhan saan kaikki vauvan kamppeet laitettua niin eiköhän se tunne sieltä sitten tule. Itse mietin että kun olen ollut tosi onnekas vaivojen vähyyden suhteen (vessassa joutuu juoksemaan, olo on kömpelö, hengästyttää välillä ja Rennietä on syöty ehkä vain joka toinen ilta), niin sekään ei aja toivomaan että vauva tulisi nopeasti. Onkohan se Jo-hanna jo synnyttämässä?

Äitiysloma/hoitovapaa

Esikoisen jälkeen menin töihin heti äitiysloman päätyttyä, suoraan sanoen en viihtynyt kotona ollenkaan. Nyt olen ajatellut, että palaisin töihin vasta syyskuussa 2010. Mutta saapa nähdä, tiedä vaikka minusta sukeutuisi oikein kotirouva.

Lumikide: tosi kiva kuulla että vauvalla oli kaikki hyvin :-)

Nyt pitää lähteä tyhjentämään pesukonetta...

Juliaana ja työnimetön 36+jotain

Vierailija
36/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kyllä ollut sellanen päivä muksujen kanssa että hermoja on kysytty 110%,!!

Aivan mahdotonta tappelua keskenään lapsilla ja mitään mitä olen sanonut vängätään vastaan... Muksut huomannut että äiti on kipeenä, silloin kokeillaan oikein kunnolla.

Päikkäritkin meni vähän höpsis, pienempi nukkui sekä äiti, mutta isompi ei herätti meidät sitten kun touhus siinä sängyssä kaikenlaista.

Nyt tuntuu, että tähän vielä kolmas lapsi kuinka sitä jaksaa ja niitä hermoja löytyykö?!

Mulla olis tarkoitus kotona olla siihen saakka kun maha-asukki täyttää sen 3v, mutta katotaan nyt tää vuosi ensin ja sitten jatko...

Mutta onneksi näitä ns. huonompia päiviä ei oo kauhean monta viikossa!!

Eilen tosiaan mahassa oli koko päivän tosi hiljaista, mutta sitten myöhään illalla alkoi kunnon sempalot ja äitsykkä oli iloinen liikkeistä! Tänään on liikkunut taas ns. normaalisti! Supistellutkin tässä parina päivänä..Toivon mukaan kohta tapahtuisi jotain!!

Ruoka nyt uunissa. Ja illalla isomman muksun jumppaan kuskaus olis tiedos!

kolmonen3 36+0

Vierailija
37/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötsipamelalle tervetuloa takaisin munkin puolestani! Kiva et on mennyt tuplasti hyvin!

Mukavaa kuulla myös että Lumikiteellä ja Juliaanalla on kaikki kunnossa! Aikamoiset hermot sulla Juliaana ton kandin kanssa - nää on just niitä tarinoita minkä vuoksi kieltäytyisin itse kandin käsittelystä... =P Mahtavat naurut varmasti jälkikäteen! =D

Olikos se Pikkuäiti joka kirjoitteli tosta autolla ajamisesta? Mä en oo uskaltanu ratin taakse enää pariin kuukauteen just ton pahan raskausdementian vuoksi... Ajoin kerran tutussa risteyksessä niin, etten väistänyt oikealta tulevaa ja vielä tööttäsin että helvettiks toi päälle ajaa... kyllä sit nolotti! Pelottaa etten enää oikein erota punaista ja vihreää valoakaan...toivottavasti pikkuinen takapenkillä sitten rauhoittaa mut kunnolla. Siihen asti aion antaa miehen ajaa ja muuten taaperran julkisilla.

Mun piti oikein googlettaa millaisia nuo oinaat ovat, kun en osaa yhdistää teidän oinaspuheita mieheeni, jota rauhallisempaa tyyppiä saa hakea. Miehen synttärit on 11.4., toivottavasti tää synttärilahja tulee kuitenkin ennen sitä.

Vaunut on vielä tulematta Saksasta 2,5 kk jälkeen. Olen meilaillut pari kertaa, ensin Teutonialla toimitusvaikeuksia, nyt sitten unohtaneet lähettää ne, jeejee. Nyt lupailivat tälle viikolle. Vaikka eipä niillä tuolla lumimyräkässä mitään tee, kun eivät ole mitkään hyökkäyvaunut, joten nou hätä vaikka vauva tulisi ennen vaunuja. Meidän lähikadut on tapana aurata/hiekoittaa noin 4 päivää lumisateen/liukkauden jälkeen.

Täällä yöt menny kans aika levottomasti, valvoin viime yönä kolmesta puoli seiskaan. Ravaan puolen tunnin välein vessassa lirulla ja renniellä, eikä hyvää asentoa löydy millään. Onneks saa nukkua päivät.

Nyt kyllä lähden kaupungille (hakemaan suppareita)!

Onnea uusille äippälomalaisille!

t. Tsili&Öttis 37+1

Vierailija
38/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänveijo - 10.3.2009 16:26 (ID 1514677) 73/73

monen viikon synnytys

Hei! En ole ennen kirjoittanut, mutta jonkun verran seuraillut palstaa. kohtalotoveri Jo-hannalle: maha on ollut sekaisin jo pari viikkoa, ja kipeitä supistuksia yötä päivää - välillä säännöllisiä, välillä epäsäännöllisiä - joka askel aiheuttaa supistuksen. Viikkoja on kasassa 36 tänään. Toissapäivänä kipeät supistukset 5h ajan väli 4 minuuttia kesto 2 min - kipu oli sitä luokkaa, että vääntelehdin, hikoilin ja huohotin, olin jo menossa sairaalaan, ja sitten ne loppui kuin seinään. Alapäässä on hirveä painon tunne ja ikään kuin "kupla", tuntuu että lapsivesi lirahtaa milloin vain, varsinkin jos istuu kovalla ja vauva liikkuu. Vuotoja on kaiken näköisiä - paksua limaa, verta, ym- hiivaa jatkuvasti (se ilmeisesti provosoi noi supparit). Oon tutkinut kaiken mahollisen netistä ennakoivista supistuksista ja milloin sairaalaan - oppaat, ilmeisesti tämmönen on ihan normaalia. Naistenklinikallakin kätilö käski puhelimessa vaan ottaa panadolia. Siskon vauva syntyi kolme päivää sitten 41+2, sillä kipeät supistukset kesti 5 viikkoa ennen vauvan syntymää.

Voi Eevaa joka meni syömään sen omenan, ja nyt saamme kivulla ja vaivalla kantaa lapsemme!

Vauvaa odotan kuitenkin kovasti ja suurella hellyydellä - kolmas lapsi on tulossa. Ja nyt on parina päivänä uutuutena ollut jatkuva liikutuksen tila, kyyneleet sen kuin vierii (synnytysjuttuja lukiessa ja eilen, kun tuli se suomalainen sairaala, ja ne sai vauvan!). Yritän olla hermoilematta ja ottaa rennosti, mutta jostain syystä pienoinen synnytyspelko on hiippaillut mieleen - tyttö syntyi 5v sitten myös naistenklinikalla, eikä se ole mikään pehmoilusairaala. Kovin oli kiire siellä kaikilla ja salista kärrättiin heti ulos, kiellettiin imettämästä niin hirveesti, ettei mene rinnanpäät rikki (minusta ensi-imetys on tosi tärkeä, ja halusin pitää siitä kiinni!). Toivottavasti siellä on meno muuttunut, tai sattuu edes kiva kätilö.

Kaikki on täällä valmiina, pikku mytty vaan puuttuu!

39/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta täältä! heräsin just pikkasen venähtäneiltä päikkäreiltä, heheh.

Talvinen meno täällä etelässä kyllä, saa nährä millon tulee kevät! kattelin tossa päivällä ikkunasta kun harakat otti lumikylpyjä meidän takapihalla - tosi hauskan näköstä kun ne siellä dyykkas ja heitti lunta selkäänsä (oikeesti - on mul elämä!!) ;)

Onnea äl aloittaneille ja tirppanalle onnea uuden työpaikan johdosta.

Ja Pötsistä oli hauska kuulla kun täällä ollaan joukolla spekuoiltu mitä milloinkin!

Jos sitä vähän pyykkäilis taas! tänään pessyt vähän noita pikkusen lakanoita sun muita. Ihana kun suurin osa sellasia missä itekin nukkunu :D ja osa on edesmenneen mummini ompelemia:) kiertäny meillä lapsilla nuo ja sitten siskon lapsilla. Pari todella retroa mun vanhaa bodyakin löytyy noiden uusien joukosta:)

jepsu - illanjatkot :)

iza 32+6

Vierailija
40/144 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aamulla ehtinyt koneelle, perkules, ihan on päivän ollut vieroitusoireita :)

Ensin, kiitos kaikille vastauksista synnytyksen suhteen ja muutenkin mukana jännäämisestä!

Tämän päivän tilannetta.. Viideltä alkoivat supparit, väli 2-7 min. Tunnin sain vielä

nukuttua kun eivät erityisen kipeitä olleet mutta jatkuivat aina vaan. 11.19 tuli ensimmäinen

kipeä ja seuraavan tunnin tulikin näitä kipeitä noin 2 min välein. Olin varma että lähtö

tulee ja järkkäilin jo kaikki siihen malliin.. Mutta sitten väli piteni ja osa tehosta hiipui

pois(p***le..)

Kävin sitten 14.30 neuvolassa, rutiinit ok, turvotusta vaan hulluna. Tuttu terkka katseli ja

jututti, sanoi että koita nyt olla loppu päivän ajan paljon liikkeessä että pääsisitte tänään menemään

ja sanoi vielä että jos ei supparit hellitä niin näytille illaks..

Nyt näitä sitten tulee, en tiedä tuleeko lähtö tänään vai ei... Toivottavasti!!

tässä seurantaa samalla kun tätä nakutan.. :)

16.59

17.07

17.11

17.15

17.18

17.23

17.28

17.29

17.33

17.38

Pituutta ja ytyä vielä näihin hieman lisää kiitos!

Tänään olisi muuten sinällään hauska päivä että esikoisen odotus alkoi tasan 5 vuotta sitten viimeisillä menkoilla...

Ympyrä nk. sulkeutuisi jos tyttö syntyisi tänään :)

Mutta se täältä, seurailu jatkuu...

Jo-hanna ja Lupu(tuletuletule!!) 37+1