Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaus Bertta ja lisäsiipi...

Vierailija
10.02.2015 |

Tarvisivatko he lisätilaa, jos lapsia olisi normaalimäärä? Eli tarvitseeko sitä lisätilaa sairas lapsi vai sittenkin se iso lapsilauma...? Miksi he eivät vain tiivistä? Yksi huone sairaalle, muut minne mahtuvat. Ennen perheet asuivat yhdessäkin huoneessa ja keittiö oli yhteiskeittiö. Onko tämä nyt sairausongelma vai mukavuusongelma?

Kommentit (1124)

Vierailija
1101/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:51"]Lestadiolainen elää sosiaalituilla. [/quote] Aika rankkaa yleistystä.

[/quote]

Miten niin? Meinaatko, että äidit joilla on näinkin monta lasta kuin esimerkkitapauksessa.  Käy vakituiseen töissä? Eiköhän suuri osa tuloista tule lapsilisistä, seuraava tulo on kodinhoituki tai työttömyyskorvaus.

Meinaatko ihan aikuisten oikeesti, että miehen palkka riittää elättämään 8-13 lasta. Näytä mulle se tavallisen duunarin palkkakuitti, joka sellaisen taikuuden tekee. Suuryritysten johtajat ja yrittäjät voivat olla erikseen.

Miksei tämä perhe rakenna itse lisäsiipeään, jos kerran siihen kykenisi. Olisivat niin ylpeitä, että tulevat toimeen ja näyttäisivät kaikille muille esimerkkiä? Kunta ja Valtio tulevat sitten vastaan sillä rahamäärällä mikä lain mukaan on korvattava. Miksi ollaan käsi ojossa ja tukeudutaan johonkin päätökseen mitä ei ole edest kaikille esitetty. Näyttäisi sen päätöksen. On se kauheaa, kun ihmiset eivät olleet valmiita vollottamaan ja näkemään hienossa parakissa mitään puutteita. Tai että kunta ei halua rakentaa ja kasvattaa kenenkään rakenunnusneliöitä kun muita mahdollisuuksia on olemassa. Voi voi!

[/quote]
No jos sanotaan, että lestadiolainen elää sosiaalituilla, annetaan ymmärtää, että koskee jokaista lestadiolaista.

Pienet perheethän toki jättävät lapsilisät ja kotihoidontuet nostamatta, koska niiden nostaminen on moraalitonta.
[/quote]

En nyt sanoisi että moraalitonta mutta jokainen voi miettiä kumpi on kansantaloudelle kestävämpi perhemalli; sellainen jossa äiti on max 6 v poissa työelämästä ja saa 220e lapsilisää kuussa vai perhe, joka saa 2000e lapsilisää kuussa ja äiti on kotona 17 vuotta.

Vierailija
1102/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:48"]

Siinäkö on yhteisön tuki? Yhteistuumin uhkaillaan kunnan työntekijöitä? Jopas on hieno yhteisö, varmasti herran asialla ja jumalan nöyriä palvelijoita.

[/quote]

On erikoisia piirteitä tässä ryhmässä ja joka päivä kuulee lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:58"] Mun sisko on vl ja minä en. Hän on kympillä tyylikkäämpi ja muodikkaampi kuin minä :D. Voin sen ihan rehellisesti sanoa...häntä kiinnostaa ulkonäköasiat enemmän kuin minua, ja on lisäksi todella kaunis. ( Käy muuten töissä eikä ymmärrä alkuunkaan ko. perheen toimintaa. Pitää sitä ihan sopimattomana.)

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:26"]"Toivon että se lisäsiipi tehdään ja oikein kallis. Sitten kuvia jakoon ja nämä kateelliset äiti-ihmiset saa kadehtia. Olette muuten ruman näköisiä  huo**** facebook kuvissanne tekoripsissänne huulet törössä; ja naurettavia." Tiedätkös muuten miltä lestadiolaiset naiset näyttää minun silmiini, tavallisen ihmisen? Erittäin epäsiiistiltä. Ei edes kampaa ilmeisesti saa käytää, tai ei ole vanhemmat opettaneet edes sitä tyttärilleen.Olen omin silmin nähnyt näitä tynnyrissä kasvaneita lestadiolaisnaisia. Etenkin jos on huono iho, eivät he saa edes peitellä ihomatojaan , tuskinpa edes ymmärtää käydä kosmetologilla puhdistamassa, tai käyttää kasvovoidetta tai puhdistusaineita. Ilmeisesti jotain tummelia vaan naamaan, ja aiheuttaa siten aknen. Tukka on kuin iso harakanpesä päässä, ei muotoilla, ei siistitä, ei mitän, harmaat hiukset jo  40 -vuotiaaana sitten, mukavaa.  [/quote] Noh taas. Toi loppukomentti oli typerä. Mulle tuli harmaita jo kolmekymppisenä ja nyt olen 40v. Aluksi jaksoin värjätä, mutta sitten, kun jostain syystä alkoi lähtemään hiukset, lopetin värjäämiseen, koska olisi varmaan vienyt loputkin. Nyt siis mulla on harmaita osassa hiuksia ja ihan kivalta kuitenkin näyttää, kun kuitenkin pääväri on edelleen tummanruskea. Pointti nyt kuitenki oli se, että harmaita voi tulla hyvinkin nuorille, eikä niitä tarvitse piilotella , koska ne voivat olla hyvinkin tyylikkäät, riippuu myös kampauksesta. Ja vielä huomautan, Tummeli on antiseptinen voide, joka sopii oikein mainiosti esim. aknen hoitoon, ei siis todellakaan aiheuta aknea tai tuki ihohuokosia. Joskus voisi jotkut typeryydet jättää pois kommentista tai ainakin tarkistaa paikkansapitävyyden, vaikka nyt halusitkin mollata lestoja ja olet jotenkin tuohtunut. terv. Ohis, joka ei ole lestadiolainen, enkä tunne heitä, mutta joitakin vääriä olettamuksia on vain pakko korjata.

[/quote]

Vierailija
1104/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:48"]

Siinäkö on yhteisön tuki? Yhteistuumin uhkaillaan kunnan työntekijöitä? Jopas on hieno yhteisö, varmasti herran asialla ja jumalan nöyriä palvelijoita.

[/quote]

On erikoisia piirteitä tässä ryhmässä ja joka päivä kuulee lisää.
[/quote]

Vahvistaa vaan uskomustani siitä, että on paljon helpompi hengittää kun ei kuulu mihinkään uskontokuntaan eikä kirkolla ole mitään tarjottavaa

Vierailija
1105/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika moni lestadiolaisnainen on töissä lasten välissä. Tottakai kotonaolovuosia kertyy, jos lapsia tulee monta, mutta ei voi yleistää, että asenne olisi kaikilla se, että yhteiskunnan tulee kustantaa eläminen.

Meillä on hyvä sosiaaliturva, josta olen kiitollinen.

Lapsia mulla on muuten vain kaksi. Lisää ehtii kyllä vielä tulla, mutta tuskin kymmentä, kun ikää on jo sen verran. Yli kymmenen lapsen perheitä ei mun mielestä ole niin paljon kuin jotkut luulee. Tilastotietoa ei mulla kyllä adissta ole. Ohis.

Vierailija
1106/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:51"]Lestadiolainen elää sosiaalituilla. [/quote] Aika rankkaa yleistystä.

[/quote]

Miten niin? Meinaatko, että äidit joilla on näinkin monta lasta kuin esimerkkitapauksessa.  Käy vakituiseen töissä? Eiköhän suuri osa tuloista tule lapsilisistä, seuraava tulo on kodinhoituki tai työttömyyskorvaus.

Meinaatko ihan aikuisten oikeesti, että miehen palkka riittää elättämään 8-13 lasta. Näytä mulle se tavallisen duunarin palkkakuitti, joka sellaisen taikuuden tekee. Suuryritysten johtajat ja yrittäjät voivat olla erikseen.

Miksei tämä perhe rakenna itse lisäsiipeään, jos kerran siihen kykenisi. Olisivat niin ylpeitä, että tulevat toimeen ja näyttäisivät kaikille muille esimerkkiä? Kunta ja Valtio tulevat sitten vastaan sillä rahamäärällä mikä lain mukaan on korvattava. Miksi ollaan käsi ojossa ja tukeudutaan johonkin päätökseen mitä ei ole edest kaikille esitetty. Näyttäisi sen päätöksen. On se kauheaa, kun ihmiset eivät olleet valmiita vollottamaan ja näkemään hienossa parakissa mitään puutteita. Tai että kunta ei halua rakentaa ja kasvattaa kenenkään rakenunnusneliöitä kun muita mahdollisuuksia on olemassa. Voi voi!

[/quote]
No jos sanotaan, että lestadiolainen elää sosiaalituilla, annetaan ymmärtää, että koskee jokaista lestadiolaista.

Pienet perheethän toki jättävät lapsilisät ja kotihoidontuet nostamatta, koska niiden nostaminen on moraalitonta.
[/quote]

En nyt sanoisi että moraalitonta mutta jokainen voi miettiä kumpi on kansantaloudelle kestävämpi perhemalli; sellainen jossa äiti on max 6 v poissa työelämästä ja saa 220e lapsilisää kuussa vai perhe, joka saa 2000e lapsilisää kuussa ja äiti on kotona 17 vuotta.
[/quote]

Vielä kun tähän lasketaan kaikkien lasten ilmainen koulutus, opintotuet, asumustuet yms. niin yhteiskunnan kannalta tällainen perhe on pahasti pakkasen puolella. Varsinkin kun tyttölasten koulutus menee hukkaan, he ryhtyvät synnytyskoneiksi heti 18-vuotiaina. Ei-lestadiolaisten perheiden lapsista, myös tyttäristä tulee kumminkin töissä käyviä veronmaksajia

Vierailija
1107/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vielä kun tähän lasketaan kaikkien lasten ilmainen koulutus, opintotuet, asumustuet yms. niin yhteiskunnan kannalta tällainen perhe on pahasti pakkasen puolella. Varsinkin kun tyttölasten koulutus menee hukkaan, he ryhtyvät synnytyskoneiksi heti 18-vuotiaina. Ei-lestadiolaisten perheiden lapsista, myös tyttäristä tulee kumminkin töissä käyviä veronmaksajia
[/quote]
Juu, niin rupeavat synnytyskoneiksi. Esim. Itse olin yli 30 kun eka lapsen sain.

Vierailija
1108/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Juu, niin rupeavat synnytyskoneiksi. Esim. Itse olin yli 30 kun eka lapsen sain.
[/quote]

Eli jos olet vl olet joko kymppiuskovainen joka odotti pitkään selibaatissa tai käytit ehkäisyä vastoin RY:n ohjeita - ja joudut kadotukseen kohtaamaan ne vauvasielut, jotka jäi tulematta ennen kolmeakymppiä. Jos kyseessä on ollut tahaton lapsettomuus, olen pahoillani.

Vierailija
1109/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:32"]Minä olen kyllä sitä mieltä että rauhanyhdistyksen johdon pitää puuttua asiaan. Tää juttu on pilaamassa koko liikkeen maineen kiittämättöminä sosiaalipummeina. Sitäkö RY haluaa? 
[/quote]

Sanotko todella tuota kunnan työntekijöitä uhkailevaa mafiaa rauhanyhdistykseksi? Ehkä sitten jos olisi Isisin alajärjestö, muuten en rauhantahtoa tuosta löydä vaikka kuinka etsisin

Vierailija
1110/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:17"] [quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:51"]Lestadiolainen elää sosiaalituilla. [/quote] Aika rankkaa yleistystä. [/quote] Miten niin? Meinaatko, että äidit joilla on näinkin monta lasta kuin esimerkkitapauksessa.  Käy vakituiseen töissä? Eiköhän suuri osa tuloista tule lapsilisistä, seuraava tulo on kodinhoituki tai työttömyyskorvaus. Meinaatko ihan aikuisten oikeesti, että miehen palkka riittää elättämään 8-13 lasta. Näytä mulle se tavallisen duunarin palkkakuitti, joka sellaisen taikuuden tekee. Suuryritysten johtajat ja yrittäjät voivat olla erikseen. Miksei tämä perhe rakenna itse lisäsiipeään, jos kerran siihen kykenisi. Olisivat niin ylpeitä, että tulevat toimeen ja näyttäisivät kaikille muille esimerkkiä? Kunta ja Valtio tulevat sitten vastaan sillä rahamäärällä mikä lain mukaan on korvattava. Miksi ollaan käsi ojossa ja tukeudutaan johonkin päätökseen mitä ei ole edest kaikille esitetty. Näyttäisi sen päätöksen. On se kauheaa, kun ihmiset eivät olleet valmiita vollottamaan ja näkemään hienossa parakissa mitään puutteita. Tai että kunta ei halua rakentaa ja kasvattaa kenenkään rakenunnusneliöitä kun muita mahdollisuuksia on olemassa. Voi voi!     [/quote] No jos sanotaan, että lestadiolainen elää sosiaalituilla, annetaan ymmärtää, että koskee jokaista lestadiolaista. Pienet perheethän toki jättävät lapsilisät ja kotihoidontuet nostamatta, koska niiden nostaminen on moraalitonta. [/quote] En nyt sanoisi että moraalitonta mutta jokainen voi miettiä kumpi on kansantaloudelle kestävämpi perhemalli; sellainen jossa äiti on max 6 v poissa työelämästä ja saa 220e lapsilisää kuussa vai perhe, joka saa 2000e lapsilisää kuussa ja äiti on kotona 17 vuotta. [/quote] Vielä kun tähän lasketaan kaikkien lasten ilmainen koulutus, opintotuet, asumustuet yms. niin yhteiskunnan kannalta tällainen perhe on pahasti pakkasen puolella. Varsinkin kun tyttölasten koulutus menee hukkaan, he ryhtyvät synnytyskoneiksi heti 18-vuotiaina. Ei-lestadiolaisten perheiden lapsista, myös tyttäristä tulee kumminkin töissä käyviä veronmaksajia [/quote] Juu, niin rupeavat synnytyskoneiksi. Esim. Itse olin yli 30 kun eka lapsen sain.

[/quote]

Ei ole koskaan pystynyt. Lapset on ihania ja osa elämäntarkoitusta. Mutta rahat eivät olisi meillä riittäneet huolehtimaan itse useasta lapsesta. Elämässä on muutakin tarkoitusta kuin joku lapsivaraston kotiuttaminen. Tai palvella jotain lahkoja. Tavallinen elämä riittää.

Vierailija
1111/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen syvästi tätä perhettä, että sen sijaan, että käyttävät voimansa saadakseen lisää rahaa valtiolta, keskittyisivät hankkimaan sitä rahaa itse, jotta voisivat tehdä sen laajennuksen.

Valtio on kuitenkin antanut heille jo PALJON. Sen sijaan, että joutuisivat kuljettamaan joka ilta lasta sairaalaan, ei tarvitse kuljettaa omaa kotipihaa kauemmaksi. Myös tilat näyttävät parakissa oikein hyviltä, joten missä ongelma?

Se on perheen oma vika, että ovat tehneet noin paljon lapsia eivätkä olet hankkineet isompaa asuntoa. Jos tarve siihen lisäsiipeen on noin valtava, niin mielestäni voisivat ihan hyvin mennä töihin, hankkia rahaa ja ostaa isomman asunnon TAI rakentaa omilla rahoillaan sen lisäsiiven.

Mutta liekö tässä on vain nyt näillekkin vanhemmille tärkeämpää saada lisää rahaa valtiolta, ilman että heidän itse tarvitsee tehdä mitään.

Jos olisin itse tuossa tilanteessa, olisin kiitollinen siitä, mitä olisin jo saanut lapselleni ja työskentelisin saadakseni itse rakennettua sen lisäsiiven. Tosin itse en kyllä hankkisi noin montaa lasta, ilman että olisin valmistautunut siihen, että sairaita lapsia voi tulla ja he omat tilat tarvitsevat. 

Vierailija
1112/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Eli jos olet vl olet joko kymppiuskovainen joka odotti pitkään selibaatissa tai käytit ehkäisyä vastoin RY:n ohjeita - ja joudut kadotukseen kohtaamaan ne vauvasielut, jotka jäi tulematta ennen kolmeakymppiä. Jos kyseessä on ollut tahaton lapsettomuus, olen pahoillani.
[/quote]
Olin lähempänä 30 kuin 20 vuotta mennessäni naimisiin, kuten aika moni muukin tuntemani vl-nainen. Että se siitä 18-vuotiaana avioitumisesta.

Vierailija
1113/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vl-perhe (nuori pari, kolme pientä ja neljäs tulossa) on jäänyt vaivaamaan mieltäni vielä vuosien jälkeen. Monesti olen miettinyt, olisiko minun pitänyt tehdä heistä ls-ilmoitus. Mutta olin itsekin vielä niin lapsellinen silloin, etten ymmärtänyt asiaa. Mutta vuosia on painanut mieltäni se, että lapset pyysivät illalla ruokaa, kun oli nälkä, äiti vain tokaisi, ettei meillä ole nyt leipää, eikä mitään. Lapset saivat mennä tyhjin vatsoin nukkumaan.

Äiti oli 22v ja neljäs oli jo tulossa.

Vierailija
1114/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 06:57"]Onpa hieno tuo hoitoparakki mikä on IS:n nettisivuilla esitelty. Tilat on hienot ja kaikki löytyy. Outoa, että tuosta yritetään tehdä joku ihmisarvoa alentava kämänen työmaaparakki joka pilaa lapsen varhaislapsuuden.

[/quote]
Mamma teki suunnitelmissaan pahan virheen esitellessään parakin videolla. Itsekin olin aluksi, että ai kauheeta pikkulapsi nukkuu toppahaalarissa kelvottomassa parakkikyhäelmässä, mutta videollahan esitellään uudet ja aivan asialliset tilat. Tämän lapsen elämästä ei normaalia saa millään, joten tuskin parakki on se mikä pilaa hänen varhaislapsuutensa. Taitaa olla vanhempien asenne nyt se mihin eniten kaivataan niitä "kohtuullisia muutoskorjauksia".

Vierailija
1115/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun ramirent rakentamaan helsinkiin asuntoja ja sairaaloita tarvitseville, jos ovat niin asiallisia ja kodikkaita kontteja.

Vierailija
1116/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 16:52"] [quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 16:49"]Äiti kirjoittaa Faceen   Hanna KinnunenVoi XXXXXXX ei meitä päättäjät edelleenkään kuuntele. Eivät aio luopua parakista bertan hoitotilana 7 t[/quote] WOHOO! Hyvä Tornio! [/quote] Torniolla ei ole enää paljon sanomista siinä vaiheessa, kun korkeimman hallinto-oikeuden päätös tulee.  [/quote] Toivottavasti korkein hallinto-oikeus on puolueeton ja osaa suhteuttaa parakin muihin vammaisille ja sairaille tarjottuihin muutoksiiniin.

[/quote]

Eiköhän korkein hallinto-oikeus ole puolueeton samalla tavalla kuin hallinto-oikeuskin, jonka ratkaisun mukaan kunnan on lisätilat korvattava asunnonmuutostöinä.
[/quote]

Johan siellä on lisätila.

Tätä asiaa ei kuitenkaan tällä palstalla ratkaista. Jos korkein hallinto-oikeus määrää rakentamaan lisäsiiven, täytyy sitten vaan sopeutua siihen ajatukseen, että yhden pikkutytön lisäsiiven takia kaikki muut kuntalaiset saavat tyytyä hyvinkin rajoitettuun terveydenhuoltoon. Paitsi tietysti jos Rauhanyhdistys solvaa ja uhkailee
[/quote]
No kun verorahoja säästettäisiin, jos parakki vaihdettaisiin pysyvään huoneeseen. Mutta kun kaupungilla on liikaa rahaa, niin tehdään sitten asiat mahdollisimman vaikeasti.
[/quote]

Parakin kulut voi jakaa useammalle vuodelle ja siitä on kuntalaisille hyötyä myös sitten kun Bertta ei sitä enää tarvitse. Lisäsiiven kulut kuormittaa yhtä vuotta eikä siitä hyödy kuin Kinnusen perhe
[/quote]
Parakki on vuokrattu ja vuokra on 2000 e/kk. Plus että siihen pitää nyt tehdä korjauksia, jotta olisi terveystarkajan vaatimusten mukainen. Kaupunki on vuokralainen ja ramirent vuokraajana. Ei hyödytä ketään muuta kuin ramirentiä. Väliaikaisena ratkaisuna myös Kinnusen perhettä.
[/quote]

Sittenhän se ei kulurakenteeltaan poikkea mitenkään lisäsiivestä: helvetin kallis ja vain Kinnuset hyötyvät.

Kuka tietää miten väliaikainen ratkaisu tarvitaan, kauanko Bertta voi olla kotihoidossa? Joka tapauksessa vanhimman pään lasten on oltava jo sen ikäisiä, että muutaman vuoden kuluttua talosta alkaa vapautua tilaa jonka voi muuttaa
[/quote] mutta lisää tulee vielä muutama
[/quote]

Sitähän kunnan ei tarvitse huomioida päätöksessään

Vierailija
1117/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:15"]Tekisi mieli nikkaroida romupellistä kontti, vetää sinne sähköt, tiivistää sisältä jollain alltopahvilla mihin voi maalata kaikkea ja mennä sinne aina luentojen jälkeen yöksi. Harmi vaan että sen vieminen koulun lähelle on varmaan laitonta :( Ois niin kiva. Ehkä teen vanhempien pihalle. Siitäkin varmaan tulee joku syyte pykälä 6378, 63837691Mukainen tuomio Epäesteettisen höskelin lain vastaisesta valaisemisesta...
[/quote]
Osta teltta ja otsalamppu

Vierailija
1118/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 neliön omakotitalo, jossa ei ole tilaa muutostöille? Toimisto, ompeluhuone ja liikaa lapsia, siinä on perheellä prioriteetit kunnossa.

Vierailija
1119/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja vanhimmat lapset nyt ovat? Pakostakin kolkuttelevat jo täysikäisyyden rajoja, eli talosta vapautuu muutaman vuoden sisällä huoneita. Väliaikainen ratkaisu, ja lapsi viettää vain yönsä siirrettävässä sairaalayksikössä oman hoitohenkilökunnan kanssa, jolloin muut lapset saavat vielä kaiken päälle viettää yönsä rauhassa. Kuinka moni terveyden kanssa vakavissa ongelmissa oleva saa tuollaisia palveluja nyky-Suomessa? Täytyy sanoa, että kiittämättömyys on maailman palkka. 

Ja kaiken lisäksi uskovaisia ihmisiä, joille ahneuden pitäisi olla perisynti. 

Vierailija
1120/1124 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:15"]Tekisi mieli nikkaroida romupellistä kontti, vetää sinne sähköt, tiivistää sisältä jollain alltopahvilla mihin voi maalata kaikkea ja mennä sinne aina luentojen jälkeen yöksi. Harmi vaan että sen vieminen koulun lähelle on varmaan laitonta :( Ois niin kiva. Ehkä teen vanhempien pihalle. Siitäkin varmaan tulee joku syyte pykälä 6378, 63837691Mukainen tuomio Epäesteettisen höskelin lain vastaisesta valaisemisesta...
[/quote]
Osta teltta ja otsalamppu
[/quote] Eikun mä haluun oman parakin! Teltassa ei pysty seistä, sisustaa ja seiniä koristamaan. Haluan myös internetin.

Ketju on lukittu.