Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen järkyttynyt ketjusta "monessako kodissa alkoa jouluna"

Vierailija
10.12.2008 |

Joka tuutista toitotetaan, että JOULU ON LASTEN JUHLA. Luin muutaman kymmenen ekaa vastausta, ja lähes kaikki ilmoittivat juovansa. Ja nimenomaan on yritetty tietoiskuissa korostaa, ettei kysymys ole vaan siitä että lasta järkyttää jos aikuinen on örinäkännissä, vaan jo se pieni hiprakka tekee aikuisesta lapselle vieraan, ehkä pelottavankin. Miettikää uudestaan, pyydän.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat ovat ollete juhlapäivinä hiprakassa, mutta ei se minua pelottanut koskaan. Miksi olisikaan, kun ainoa seuraus juhlahumusta oli että sain valvoa pidempään tai syödä vähän enemmän suklaata (en rajattomasti kuitenkaan)?

luehan viestini uudestaan. Otin kantaa mm. siihen, että lastensuojeluliittojen mukaan jo se "hiprakka" pelottaa lasta. Ja siihen, että lähes joka kodissa juodaan jotakin alkoa. Ja mikä raivo tästä nousikaan..

Vierailija
102/106 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin he haluavat valistaa perheitä, joissa juodaan aattoiltana parit lasit viiniä? Ehkä kyse kuitenkin on perheistä, joissa alkoholinkäyttö on paljon yleisempää ja lapset näkevät USEIN vanhempansa hiprakassa?

luehan viestini uudestaan. Otin kantaa mm. siihen, että lastensuojeluliittojen mukaan jo se "hiprakka" pelottaa lasta. Ja siihen, että lähes joka kodissa juodaan jotakin alkoa. Ja mikä raivo tästä nousikaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsellesi alkoholiton joulu ei tarkoita sitä ettei sovi yhtään juoda!

Se koskee juuri ISÄNI kaltaisia ihmisiä jokka juo ison määrän alkoholia ja pilaa sillä perheen joulun.

Meillä on lapsuudessa katseltu miten alkoholi pilaa viikonlopun, mutta on ollut niitäkin iltoja jolloin on juotu VÄHÄN, esim. jokkut sukujuhlat.

Mitä itse muistan niin vasta se nousuhumalan jälkeinen humala alkoi olemaan pahaksi. Silloin ihminen alkaa menettämään itsehillintää.

Suurin mitä muistan oli lähinnä se pettymys joka tuli vanhempien juodessa LIIKAA.

Itse juon. Lapsien ollessa kotona homma pysyy aina hallinnassa. Humalaa haen vasta kun lapset ei sitä pääse näkemään. Tässä pidän tärkeänä myös sitä että mahdollisesti jos tulee jokin paniikkitilanne niin homma hoituu, esim. tulipalo/tappelu.

Pidän tärkeänä että lapset kokevat jo ennen omia juomisiaan miten aikuiset juovat järkevästi esimerkkinä.

En mitenkään pelkää häitä, juhannusta (alkuiltaa) tai vappua kun ihmiset juhlivat ja ovat iloisia. Mitä sitten jos hiljasesta tulee hauskutteleva?

En muista koskaan että olisin säikähtänyt jonkun ihmisin positiivista olemusta! Mutta se kun tilanne menee humalaan nousuhumalasta ja aletaan vakavana huutamaan omia mielipiteitä on jo ikävää. Vaikka kuinka lapsi olisi turvallisesti huoneessaan nukkumassa!

Mitä tulee tähän että jos ei voi olla juomatta sitä viinilasillista jouluna on kyllä outoa.

TOKI yksi alkoholismin tunnupiirteistä on se että on PAKKO saatava juomaa, mutta se että nyt puhutaan NAUTINNOSTA kuten sen joulusuklaan tai kinkun saamisesta on vähän eri kuin alkoholisti joka juo saamatta tyydytystä muutamasta lasillisesta!!!

Itse olen raskaana ja odotan innolla tulevaa joulupöytää ja siihen kuuluu kohdallani myös lasillinen hyvää punkkua. Se ei ole mitenkään korostettuna asiana, mutta se on yksi niistä joulun herkuista.

Lapseni eivät huomaa yhden lasillisen juomista missään. Paitsi että äidille kaadetaan viinipullosta lasillinen ja tilanne on turvallinen!

Ei se ole sama jonka minä koin lapsena että vanhemmat korkkaa pullon ja viidennen. :(

Vierailija
104/106 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei mammoilla olisi huono omatunto.

Muistelen viime jouluna kun luin joulupäivän ketjuja, useampi valitteli kamalaa krapulaa tai sitä, että mies veti lärvit ja nukkuu koko joulupäivän.

Vierailija
105/106 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä ainakin on tapana perheen kesken, jo ihan lapsesta asti, että sitten kun syödään paremmin, niin silloin valitaan siihen kuuluvat juomat. Juodaankos ap:n perheessä sitten vain sitä mehukattia lohen kanssa ja niin edelleen.

Näin meinaan itse myös omat lapseni opettaa. Ei ole pakko juoda itseään pöydän alle. Mutta taidat olla vähän turhan piipertäjä ja tiukkis. Ette taida käydä ravintolassakaan koskaan.

Vierailija
106/106 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheenaiheet muuttuvat kärkkäämmiksi, silmät näyttävät erilaisilta (ne vaan näyttävät, syytä en tiedä!), kynnys juoda lisää madaltuu. Itse olette varmaan mielestänne tosi sivistyneitä jne. paskaa, mutta lapsi kyllä huomaa että jotain on pielessä. Minä vaan kysyn että miksi sitä alkoholia pitää edes juoda?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän