olen järkyttynyt ketjusta "monessako kodissa alkoa jouluna"
Joka tuutista toitotetaan, että JOULU ON LASTEN JUHLA. Luin muutaman kymmenen ekaa vastausta, ja lähes kaikki ilmoittivat juovansa. Ja nimenomaan on yritetty tietoiskuissa korostaa, ettei kysymys ole vaan siitä että lasta järkyttää jos aikuinen on örinäkännissä, vaan jo se pieni hiprakka tekee aikuisesta lapselle vieraan, ehkä pelottavankin. Miettikää uudestaan, pyydän.
Kommentit (106)
että muilla on jouluna(kin) oikeasti hauskaa.
Toinen vaihtoehto on tietysti se, että ap:n omissa piireissä on alkoholiongelmaisia.
faktat on faktoja.
Ihan sama millä syyllä sinä sitä viiniä juot, se sisältää alkoholia ja mikäli et pysty olemaan ilman, on sinulla alkoholiongelma!
No alkoholiongelmaiset syyttävät aina toisia, ennen kuin itseään!
Selitykset on selityksiä, ainahan juoppo syyn keksii ottaa lisään juomaa. Mutta tosi on se että osa juo aivan liikaa ja ei sitä pysty edes myöntämään, ei edes omien lasten tähden.
Selitykset on selityksiä, ainahan juoppo syyn keksii ottaa lisään juomaa. Mutta tosi on se että osa juo aivan liikaa ja ei sitä pysty edes myöntämään, ei edes omien lasten tähden.
Huh, huh! Säälin sinua ja perhettäsi, enkä varmasti ole ainoa! Myötätunto on puolellasi. Vihaa varmasti paljon sisuksissa!
Eikä alkoholisti pysty olemaan pitkiä aikoja juomatta tai jos pystyy niin sit kun repsahtaa niin onkin pitkät putket päällä. Se ei tee kenestäkään alkoholistia jos juo muutaman lasin viiniä hyvän ruoan kanssa....HEI HALOOO missä kuplassa te asutte!!!!!!!!!!
Huh, huh! Säälin sinua ja perhettäsi, enkä varmasti ole ainoa! Myötätunto on puolellasi. Vihaa varmasti paljon sisuksissa!
Jokainen tietää että yksi tai kaksi lasia ei tee ihmisestä juoppoa, joten ihmetyttää kova viinanjuonnin puolustelu.
Ei tartte puolustella jos ei ole ongelmaa, mutta jos ongelma on, niin sillonhan sitä rupeaa puolustuskannalle. Ja täällä niitä on monta.
Me juomme viiniä joulupöydässä kyllä, mutta örissyt ei ole vielä tähän mennessä kukaan - ei jouluna, eikä muulloinkaan.
puolustelevat kantaansa ne, jotka eivät tipantippaa ota. Ehkä heidänkin tulisi miettiä, miksi kantaansa puolustavat niin henkeen ja vereen sekä teilaavat muita! Niitäkin on täällä monta! En minä ainakaan takiasi jouluani pilaa, itse teet sen itseltäsi asenteillasi. Miksi toisia teilaat juopoksi jos itse kumoa väitteesi heti seuraavassa lauseessa. Täytyyhän joku ongelma sinulla olla!
puolustelevat kantaansa ne, jotka eivät tipantippaa ota. Ehkä heidänkin tulisi miettiä, miksi kantaansa puolustavat niin henkeen ja vereen sekä teilaavat muita! Niitäkin on täällä monta! En minä ainakaan takiasi jouluani pilaa, itse teet sen itseltäsi asenteillasi. Miksi toisia teilaat juopoksi jos itse kumoa väitteesi heti seuraavassa lauseessa. Täytyyhän joku ongelma sinulla olla!
Ihan vaan totesin että joidenkin on kovin vaikeaa myöntään juovansa liikaa. Pikkasen sisälukutaitoa kiitos!
Mutta ottaahan se tietysti päähän kun joku uskaltaa sanoa että osa juo tosiaan aivan liikaa, sitä puolustellaan siihen henkeen ja vereen, teilataan muut alkoholisteiksi jne.
kun joku uskaltaa kyseenalaistaa juomattomuutta ja epäillä sitä ongelmanytimeksi!
Ihan vaan totesin että joidenkin on kovin vaikeaa myöntään juovansa liikaa. Pikkasen sisälukutaitoa kiitos!
Mutta ottaahan se tietysti päähän kun joku uskaltaa sanoa että osa juo tosiaan aivan liikaa, sitä puolustellaan siihen henkeen ja vereen, teilataan muut alkoholisteiksi jne.
[/quote]
Ei tartte puolustella jos ei ole ongelmaa, mutta jos ongelma on, niin sillonhan sitä rupeaa puolustuskannalle. Ja täällä niitä on monta.
[/quote]
suurkulutuksen raja- monessa perheessä raja paukkuu- ja ongelma onkin tiukkapipoilla. Outoa.
ihan samanlaista alkoholia kuin halvempi punkkukin.
Ihan yhtä lailla te humalassa olette, vaikka vain "nautitaan hieman hyvää juomaa hyvän ruoan kanssa"
Huhu huh ja täällä on aikuisia ihmisiä???
Itse en käytä alkoholia, syystä että en vain tykkää mausta. Mutta hyväksyn esim. muutaman viinilasillisen ruokajuomana, en näe siinä mitään pahaa.
Mutta en ymmärrä tätä ihmeen puolestelua ja selittelyä mitä tässä keskustelussa on juomisen puolesta. Jokainen on yksilö ja niin myös lapsi. Joku lapsi voi huomata jo sen pienenkin määrän vaikutuksen äidissä tai isässä ja joku taas ei, ei sitä voi mitenkään yleistää.
Jos juot sen lain tai kaksi viiniä ruokapöydässä niin tarvitseeko sitä tänne tulla puolustelamaan ja hokemaan, miten se on normaalia??
Tekee viikkoon 35 annosta. Voin siis ottaa jouluaattona vaikkapas 30 annosta, enkä ole vielä suurkuluttaja, kun muulloin sillä viikolla en otakkaan. Jotain rajaa kuitenkin :))
Jos en muutoin koko vuoteen käytä yhtään alkoholia ja ainoastaan juhlapyhinä otan vaikkapa viisi annosta, olen alkoholisti! Olkoon sitten niin, jos näin joku ajattelee! Olen siis alkoholisti, kun nämä kriteerit täytyy ja myönnän sen. Nytkö olen tullut kaapista ulos. Hallelujah!!!!
En käyät alkoholia ollenkaan, mutta en todellakaan koe jääväni mistään paitsi, naurettavaa edes ajatella moista!!!
Se on varmastikin se asia mikä tässä useimpia ärsyttää, että liioitellaan ja kärjistetään. Tyyliin 1 lasi viiniä kerran kuussa = sinulla on alkoholiongelma.
Aloittajahan taivastelee alkoholinkäyttöä, joka ei todella suurimmalla osalla ole edes taivasteltavaa. Kyllä sellainen ärsyttää vähemmästäkin. Ei tartte puolustella, jos ei tartte taivastella.
luehan viestini uudestaan. Otin kantaa mm. siihen, että lastensuojeluliittojen mukaan jo se "hiprakka" pelottaa lasta. Ja siihen, että lähes joka kodissa juodaan jotakin alkoa. Ja mikä raivo tästä nousikaan..
No, alkoholistihan syyttää aina muita ensin, ennenkuin itseään.