Ihmettelen kovasti miksi ihmiset maksavat esim. Aurinkomatkojen kiskurihintoja
Katselin tässä juuri talven hinnastoa ja tein muutamia laskelmia
Miami Beach 2 vk marraskuussa 4-henkiseltä perheeltä 5850 euroa
Pienen nettisurffailun jälkeen löysin täysin samaan hotellliin samaan aikaan 4-henkiselle perheelle 2 vk matkan (lennot ja hotelli) hintaan 3660 €
Kyllä omatoimisuus kannattaa! Tuossakin säästää jo matkan käyttörahat kun menee omatoimisesti eikä kalliilla valmismatkalla.
Kommentit (81)
hotellille ja toisinpäin. Ja samalta portilta pitää sen koneen sitten lähteä tunnin sisään, että ei tarvitse koko terminaalia juosta päästä päähän! Kiitos paljon :-).
Viikon matka Budapestiin maksaa kesällä 500/lärvi, ei se minusta paha ole, mutta mä kyllä oikein etsinkin sitä sopivinta hintaa.
Mä oon vissiin aina käyttänyt valmismatkoja ihan laiskuuttani ja kaukomatkoilla on kiva, että on opas siinä vähän turvana, jos jotain tapahtuu. Ei niille retkille tarvitse silti mennä.
aurinkomatkoilta ostettuna matka halvempi.
Menemme aina Riu-hotelleihin, sinne maksaa itse maksavana all inclusivesta ja matkat lentoyhtiöltä hieman enemmän.
Kun maksamme matkan vielä aina osaksi aurinkomatkojen luottokortilla, ei tartte kerralla olla niin paljoa säästettynä.
Mutta kukin taaplaa tyylillään.
saa edullisemmin, ei välttämättä aina. Ja onhan se hirveän helppoa, kun kaikki on järkätty valmiiksi, ei tartte surffata sadalla sivulla netissä, miettiä hotelleja, järjestää kuljetusta lentokentältä hotelliin jne. Valmiit retketkin on joskus helppoja, ei tarvitse itse ihmetellä aikatauluja ja miettiä, millä pääsisin sinne ja sinne. Kun itse viimeksi olin Aurinkomatkojen lomalla, sain suoran lennon kaupunkiin, johon ei muuten Suomesta suoralla reittilennolla pääse. Eli omatoimimatkalla olisi pitänyt lentää toiseen paikkaan ja matkustaa monta tuntia bussilla/junalla päästäkseen kohdepaikkaan.
Jotkut haluavat maksaa siitä että lentokentällä on opas vastassa joka auttaa jos esim. matkatavaroissa on häikkää. Tai siitä että on järjestetty kuljetukset mennen tullen hotelliin. Tai että on järjestettyjä suomenkielisiä retkiä. Tai että lennot ovat suorat eikä pienten lasten kanssa tarvitse vaihtaa konetta vaikkapa Lontoossa tai Pariisissa (jolloin laukut lähes varmasti jäävät matkan varrelle).
Kaupunkilomat taasen ovat kyllä usein sellaisia jotka ovat valmismatkalla halvemmat.
t. matkatoimistotäti (matkustaa sekä paljon omatoimisesti että näillä parjatuilla pakettimatkoilla) :)
Kun rahaa on tarpeeksi niin tärkeämpää on ettei tarvitse itse varailla hotelleita, järjestää lentoja jne jne vaan joku muu hoitaa ne puolestasi.
Kun rahaa on tarpeeksi niin tärkeämpää on ettei tarvitse itse varailla hotelleita, järjestää lentoja jne jne vaan joku muu hoitaa ne puolestasi.
maksetaan työstä ja palvelusta minkä joku toinen tekee puolestasi.
Nimittäin monelle pikkulapsiperheelle suora, välilaskullinen lento (vaikkakin 11-13 tuntia kestävä) on monen monen sadan euron (per nuppi) arvoinen verrattuna koneenvaihdolliseen lentoon jossa yleensä joko a) liian lyhyt vaihtoaika jolloin pitää stressata ehtimistä (ja laukkujen ehtimistä) seuraavalle lennolle tai b) aivan liian pitkä vaihtoaika jolloin lentojen pituudesta tulee kohtuuttoman pitkä (ja koko yhdistetyn lentomatkan pituudesta lähemmäs 20 tuntia).
Ja missä ovat koneenvaihdot? Euroopan kohteista ainakin Lontoo ja Pariisi olisivat minulle täysin no-no.
ja matkustaa silloin kun on halvinta.
menemme miehen kanssa pistelennolla zurichiin, ja viikonlopuksi laskettelemaan. autonvuokraus, lisäkulut kentällä, hotelli ja ennenkaikkea majoituksen surffaaminen on vienyt niin paljon aikaa että jo meinaa mennä maku koko matkasta. hinnaksi on tulossa 600-800 e per henkilö, eikä siinä ole ruokailuja.
Kiva mennä kaksistaan, mutta huomaa että näille päiville kun meillä on lastenhoitoa & sopivaa töissä, ei osu hotellipakettia, ei autovuokrauspakettia, ei majoitus/hissilippupakettia. Jos nuo kaikki natsaisi olisi halpa huvi, mutta kun ei natsaa tuleekin kallis lysti.
Nyt pääsisi Floridaan Aurinkomatkoilla hintaan 595 viikko tai 695 kaksi viikkoa. Paha on alle tuon päästä itsekään järkkäämällä.
on kuule olemassa vielä ihmisiä joille matkailu ei ole mitenkään tuttua tai kokemus erittäin vähäinen. Siihen vielä sitten tahmea englannin kielentaito, niin varaappa matka ja rentoudu.
Miten se voi ap sinua huolettaa että jos joku muu maksaa enemmän? eikö se sinulle aivan sama? Ja yleensähän se on vielä niin että kun osa porukasta maksaa enemmän, voidaan loppukapasiteettia sit myydä halvemmalla.
Työkaverini kehui saaneensa edulliset lennot Nizzan ja hotellit Cannesista...
Paljon halvemmalla kuin matkatoimistoista.
No kentällä piti sitten jo kuitenkin turvautua suomalaisiin matkanjärjestäjien apuun kun piti selvittää miten pääse parhaiten kentältä hotelliin. Ja oppaat neuvoivat ystävällisesti vaikka eivät heidän asiakkaita olleetkaan.
No juna meni siinä ihmetellessä ja sitten piti ottaa taksi.
Ja hintaa taksi kyydille tuli toista sataa euroa.
Eli monesti omatoimi matka on vielä kuvitteellisesti halvempi, koska osa kuluista jätetään huomiomatta.
Suunniteltiin matkaa ja kun siitä ei meinannut valmista tulla niin varasin meille pakettimatkan - voi kauhistus. Hän ei ollut koskaan käyttänyt noita koska ne ovat niin junttia.
Se olikin hänelle yllätys, että siellä matkalla oltiin ihan samanlaisessa hotellissa kuin muulloinkin matkoilla, ryhmä ei kulkenut käsi narussa peräkanaa päivästä toiseen, millekään retkelle emme menneet tai hengailleen ryhmän kanssa. Ainut ero taisi olla se bussikuljetus joka vei meidät kentältä ovelle asti ja takaisin.
Olkaa rohkeasti juntteja, ei se tapa :)
Lento ei ole suora vaan on yksi välilasku. Ei silti mielestäni ole mitenkään kamala vaihtoehto kun ottaa huomioon miten ahdas kone on Aurinkomatkojen matkalla ja siellä ei edes ole ilmaista juomatarjoilua/viihdekeskusta yms. Vaihtoajan voi ottaa vaikka 3-4 tuntia niin ei ole liian lyhyt eikä liian pitkä. Aurinkomatkojen lennolllakin odotetaan tunti lentokenttähallissa jossa ehkä yksi kahvila. Ei sekään mukavaa ole.
Tuonne Miami Beachiin saa hotellin kanssa 4 hengen perheelle alle 3000 euronkin matkan, hintaan sisältyy myös lentokenttäkuljetuksetkin. Mielestäni 3000 euron säästö (Aurinkomatkojen hintaan) on jo niin suuri ettei siinä haittaa vaikka lento olisi hiukan pidempikin.
Nimittäin monelle pikkulapsiperheelle suora, välilaskullinen lento (vaikkakin 11-13 tuntia kestävä) on monen monen sadan euron (per nuppi) arvoinen verrattuna koneenvaihdolliseen lentoon jossa yleensä joko a) liian lyhyt vaihtoaika jolloin pitää stressata ehtimistä (ja laukkujen ehtimistä) seuraavalle lennolle tai b) aivan liian pitkä vaihtoaika jolloin lentojen pituudesta tulee kohtuuttoman pitkä (ja koko yhdistetyn lentomatkan pituudesta lähemmäs 20 tuntia).
Ja missä ovat koneenvaihdot? Euroopan kohteista ainakin Lontoo ja Pariisi olisivat minulle täysin no-no.
että ei tarvise odottaa 3-4 tuntia jossain kentällä. jos se on jonkun mielestä mukavaa niin antaa mennä vaan. Onneks on vapaus valita. Tuhansia euroja en sentään maksaisi tuosta ekstraa.
Ilmaista juomatarjoilua en ole käyttänyt yhtä lasia enempää koskaan joten voisin pakettimatkalla ostaa ihan itse sen juomani.
kuule: kokeilepa vaikka ihan suomalaisten matkatoimistojen sivustoja. Esim. Arealla voit varata siltä samalta sivustolta lennon ja hotellin. Lennoista tulee monta vaihtoehtoa eri lentoyhtiöiltä, valitset vain mukavimman. Hotelleista tulee samaten lukusia erihintaisia vaihtoehtoja.
Yksi sivusto, maksat suoraan Arealle - et siis erikseen lentoyhtiölle ja hotelliin.
Ja mitä hiton järjestämistä on kuljetuksessa hotelliin? Ota taksi. That's simple. Harvemmin ne Aurinkomatkojenkaan kohteet on tuntien matkan päässä lentokentältä.
Aika avuton pitää olla....
saa edullisemmin, ei välttämättä aina. Ja onhan se hirveän helppoa, kun kaikki on järkätty valmiiksi, ei tartte surffata sadalla sivulla netissä, miettiä hotelleja, järjestää kuljetusta lentokentältä hotelliin jne. Valmiit retketkin on joskus helppoja, ei tarvitse itse ihmetellä aikatauluja ja miettiä, millä pääsisin sinne ja sinne. Kun itse viimeksi olin Aurinkomatkojen lomalla, sain suoran lennon kaupunkiin, johon ei muuten Suomesta suoralla reittilennolla pääse. Eli omatoimimatkalla olisi pitänyt lentää toiseen paikkaan ja matkustaa monta tuntia bussilla/junalla päästäkseen kohdepaikkaan.
Itse tosin välttelen noita pakettimatkoja siksi, että olen mukavuudenhaluinen, enkä tykkää hotelleista enkä varsinkaan muiden suomalaisturistien seurasta.
Siksi olemme viime vuosina matkailleet omatoimisesti niin, että vuokraamme asunnon ja ostamme erikseen lennot. Ei se todellakaan vie kamalasti aikaa järjestää noita, netissähän se sujuu! Ja hinta on selvästi alle pakettihintojen ja LAATU jotain ihan muuta... auton vuokrineen loma tulee vieläkin hiukan halvemmaksi, mutta käytössä siis auto koko loman ajan, oma talo (viimeksikin kolmen makuuhuoneen talo, jossa kaikki mukavuudet plus sauna ja poreamme, hinta alle 500 euroa viikolta).
että ei niistä muista suomalaisista ole mitään häiriöö. Ei niitä näy missään. Lentokenttäkyydissä mennen tullen näkee mutta monesti olen ihmetellyt että minne ihmiset häviää vaikka bussilastillinen tulee samaan hotelliin. Eli ei todella tarvitset "kärsiä" suomalaisten seurasta.
Ruotsalaisia, saksalaisia ja brittäjä kyllä näkee ja kuulee joka paikassa.
Mutta edelleenkin on olemassa porukaa mille ulkomaanmatkailu ei ole kovinkaan tuttua ja luontevaa. Siinä iso kynnys varata netistä taloa ja autoa...
Eikö ole hyvä että kaikille on vaihtoehtoja? mikään sen oikeampi kuin toinen
Teimme omatoimimatkoja (siten että esim hotellikin saatettiin etsiä vasta paikan päällä ja samoin kulkemiset kaupunkien välillä) siihen asti että poika syntyi. Seikkailu ja vapaus sopi silloin hyvin ja valmismatkat tuntuivat uskomattoman tylsiltä ja sidotuilta. Nyt yksivuotiaan odottavana äitinä en suostuisi muuhun kuin valmismatkaan jolla on koko ajan mukana suomea puhuva opas. No ehkä Ruotsiin, mutta en sen kauemmas. Valmismatka suomalaiselta järjestäjältä tuo helppoutta ja turvaa, lapsen kanssa reissaaminen voi olla välillä jopa varsin stressaavaa, ei siihen tarvitse enää ylimääräistä huolta siitä miten pääsee lääkääriin vatsatautisen lapsen kanssa ja miten ymmärtää tämän antamia ohjeita...
Vapaa reissailu alkaa taas kun lapset eivät enää kulje mukana tai ovat vähintään yläasteikäisiä eli kielitaitoisia ja harkintakykyisiä. Siihen asti minimoimme riskit ja elämme "tylsän keski-ikäistä elämää" niinkuin lapseton siskoni moittii.
tuntia pidempään odottaa jatkolentoa, ja kestää maximissaan (odotteluineen) sen 16h. Mielenkiinnolla jään odottamaan.