Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen kovasti miksi ihmiset maksavat esim. Aurinkomatkojen kiskurihintoja

Vierailija
27.02.2009 |

Katselin tässä juuri talven hinnastoa ja tein muutamia laskelmia

Miami Beach 2 vk marraskuussa 4-henkiseltä perheeltä 5850 euroa

Pienen nettisurffailun jälkeen löysin täysin samaan hotellliin samaan aikaan 4-henkiselle perheelle 2 vk matkan (lennot ja hotelli) hintaan 3660 €

Kyllä omatoimisuus kannattaa! Tuossakin säästää jo matkan käyttörahat kun menee omatoimisesti eikä kalliilla valmismatkalla.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. siinä pääsi lasten kanssa perille suoralla lennolla noin kuusi tuntia. Ominpäin varattuna olisi pitänyt mennä kolmella eri lennolla.

2. pakettimatka tuli maksamaan noin 2/3 omatoimimatkan hinnasta

Vierailija
22/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehnyt hintavertailuja ihan tavallisiin perhelomakohteisiin Kreikan saarille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljetukset lentokentältä hoteliin. Toiset ovat valmiita maksaamaan siitä palvelusta, mutta eihän siihen kaikkien rahat riitä...

Vierailija
24/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman ennakkoluulot kiertävät ketjusta toiseen.

Olen asunut vuosia ulkomailla, reissannut tellusta ristiin rastiin, äidinkieleni lisäksi (suomi) puhun kahta muuta kieltä natiivin tasoisesti - ja käytän välillä valmismatkoja! En siksi, että tarvitsisin oppaan apua tai kaipaisin suomalaisten seuraa vaan siksi, että joskus se on niin paljon helpompaa.

Minulle on myös paljon matkustavana tärkeää, että lennot ovat suorat - maksan siis riemumielin enemmän jos sillä saan suoran lennon (mukavuus + ympäristövaikutukset).

Valmismatkojen lentokenttäkuljetus on kätevä lasten kanssa varsinkin silloin kun kohde sijaitsee kaukana lentokentästä (kaksi viimeistä valmisreissua oli sellaisia, että julkisilla matka olisi kestänyt useita tunteja useampine junanvaihtoineen) ja bussi lentokentältä suoraan hotellin oven eteen on kätevää.

HIntaerolla ei ole suurta merkitystä minulle. Viime Wienin reissu oli omatoimimatka ja pidennetty viikonloppu viiden tähden hotellissa maksoi lentoineen saman mitä aurinkomatkojen päivää lyhyempi reissu kolmen tähden hotelliin - pääsyy omatoimisuuteen oli kuitenkin hotellin taso, ei matkan hinta.

Itse matkustan paljon ja vietän kiireistä elämää - usein niille matkan järjestelyille ei ole pahemmin aikaa ja siksi joskus on helpointa hoitaa asia yhdellä puhelinsoitolla. Se ei tee minusta junttia =)

Vierailija
25/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvemmaksi että sillä rahalla ostaa vaikka ihan henkilökohtaisen oppaan ja maksaa tälle matkan! Kuljetukset lentokentältä hotelliin kyllä sisältyvät valmismatkaan mutta millaiset, ensin odotetaan että lentokentällä kaikki saavat laukut ja löytävät linja-autoon, sitten kierretään kaikki hotellit. Omatoimimatkalaiset on jo uima-altaalla siinä vaiheessa kun valmismatkalaiset vielä istuvat linja-autossa.

kuljetukset lentokentältä hoteliin. Toiset ovat valmiita maksaamaan siitä palvelusta, mutta eihän siihen kaikkien rahat riitä...

Vierailija
26/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole kyse mistään ennakkoluuloista, minusta on vain typerää maksaa satasia ja jopa tuhansia ylimääräistä siitä ilosta että pääsee valmismatkalle. Minä mieluummin teen kaksi matkaa yhden ylihintaisen valmismatkan hinnalla.

Vierailija
27/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten mulla huvittaa nää matkailijat, jotka eivät käy missään normimestoissa vaan jossain salaisessa kylässä missä saa kosketuksen ihanaan alkuperäiseen maahan ja sen upeaan atmosfääriin eikä siellä ole normaaleja turisteja lainkaan eikä missään nimessä ole tilattu matkaa aurinkopatja-matkoilta vaan ihan itse kun löydettiin kartta pullopostista. Mukaan otetaan hammasharja ja yhdet kalsarit. MEHÄN EI olla mitään aloitekyvyttömiä pakettimatkailijoita eikä todellakaan mitään turisteja.

hohhoijaa

Vierailija
28/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää Pariisissa olla kun kone järjestää kaiken. Ja jos myöhästyt sitten toiselta lennolta niin pääset seuraavalle kun kaikki lennot on samassa lipussa. Katselin Finnmatkojen Mauritiuksen hintoja ja etsin ihan huvin vuoksi täysin samaan hotelliin ja samalle ajalle omatoimisen matkan niin jo 4-henkisen perheen matka oli 3000 € halvempi! 3000 € on aika iso raha eli kyllä jo tuollaisessa tapauksessa kannattaa mennä omatoimisesti!

Mä en taas tajua ihmisiä, joilla on aikaa ja halua surffaillla netissä, ja tutkia kaikenmaailman eri vaihtoehtoja. Pitää miettiä lennot, ja hotellit sun muut. Sen takia että säästää vähän rahaa??! En kyllä ymmärrä. Mulle se helppous on kaikista tärkeintä, sama se, vaikka maksaa sitten enemmän. Olen valmis maksamaan siitä, että ei tarvitse surffailla netissä miettimässä vaihtoehtoja.

se on tosi helppoa! Tai sitten oot niitä, jotka on käyneet Kanarialla ja Kreikan saaristossa turistirysissä puhumassa suomea ja juomassa kultakatriinaa ja on muka niin matkailleet=)

Miksi ihmeessä alkaisin miettimään esim. Mauritiuksen matkalla sitä, että miten ensin pääsen vaikkapa Pariisiin, ja monta tuntia siellä Pariisissa pitää olla, että pääsee sitten jatkolennolle Mauritiukselle? Miksi ihmeessä, sen takia, että saisin matkan 1000e halvemmalla???? Nope, niin köyhä en ole.

lasten kanssa jossain lentokentällä monta tuntia. Mä mieluummin maksan sen 3000e enemmän että pääsen suoralla lennolla. Toki ymmärrän, että JOS on rahasta kiinni niin suosii tällaisessa tapauksessa omatoimimatkaa, mutta kun mulla ei ole niin suosin sitä helppoutta.

Vierailija
29/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se lentomatkaan kuluva aika on joka tapauksessa lähes sama tai jopa lyhyempi.

Vierailija
30/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se lentomatkaan kuluva aika on joka tapauksessa lähes sama tai jopa lyhyempi.

Finnmatkoilla pääsee (tai pääsi ainakin viime talvena) Mauritiukselle suoralla lennolla, menomatka n. 16h, paluumatka n. 14h (välilasku n. 1h Al Ain). Naapurit meni just Pariisin kautta, ja matkoihin meni aikaa yli 20h!! Pariisissa joutui odottamaan jatkolentoa yli 3h! Mitä järkeä??!

Vierailija
31/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten mulla huvittaa nää matkailijat, jotka eivät käy missään normimestoissa vaan jossain salaisessa kylässä missä saa kosketuksen ihanaan alkuperäiseen maahan ja sen upeaan atmosfääriin eikä siellä ole normaaleja turisteja lainkaan eikä missään nimessä ole tilattu matkaa aurinkopatja-matkoilta vaan ihan itse kun löydettiin kartta pullopostista. Mukaan otetaan hammasharja ja yhdet kalsarit. MEHÄN EI olla mitään aloitekyvyttömiä pakettimatkailijoita eikä todellakaan mitään turisteja.

Varsinkin nämä alkuperäiskulttuurin etsijät ovat erityisen huvittavia. "Oltiin lomalla ja nähtiin oikeaa Espanjaa..." Juupajuu, ja ne muut turistit näkivät jonkun hologrammiversion.

Vierailija
32/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee ratkaisunsa sen mukaan mitä haluaa/pystyy

Vierailija
33/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tässä juuri talven hinnastoa ja tein muutamia laskelmia

Miami Beach 2 vk marraskuussa 4-henkiseltä perheeltä 5850 euroa

Pienen nettisurffailun jälkeen löysin täysin samaan hotellliin samaan aikaan 4-henkiselle perheelle 2 vk matkan (lennot ja hotelli) hintaan 3660 €

Kyllä omatoimisuus kannattaa! Tuossakin säästää jo matkan käyttörahat kun menee omatoimisesti eikä kalliilla valmismatkalla.

Mun vanhempani esimerkiksi ottavat aina Aurinkomatkojen matkan. Heillä on varaa se muutaman satasen tai tonnin ero maksaa ja haluavat vain mahdollisimman helposti sen reissunsa saada. Ovat käyneet joskus aikanaan jonkun toisen matkatoimisto reissulla, eivät olleet tyytyväisiä, joten nykyisin aina tuo turvallinen Aurinkomatkat.

Joillakin se ei ole rahasta kiinni :)

Vierailija
34/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole siitä rahasta kiinni. Ajattelevat, että kun minun pitää saada matka halvalla niin kaikkien pitää... Heh, me just varattiin Finnmatkoilta ensi talvelle matka, ja maksettiin pelkästään lentoluokan korotuksesta Premium-luokkaan yli 1400e.

Vierailija
35/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten varmaan sieltä 10 kertaa kalliimmasta ostamassa leivänkin. Jos ei rahalla ole väliä

Vierailija
36/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten varmaan sieltä 10 kertaa kalliimmasta ostamassa leivänkin. Jos ei rahalla ole väliä

en mä nyt jonkun halvemman leivän takia lähtisi eri kauppaan

Vierailija
37/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä siellä Al Ainissakaan odottaa pienellä surkealla lentokentällä ja sitten jatkuu se Tuiflyn mainostuslento arvanostoineen yms.

Finnmatkoilla pääsee (tai pääsi ainakin viime talvena) Mauritiukselle suoralla lennolla, menomatka n. 16h, paluumatka n. 14h (välilasku n. 1h Al Ain). Naapurit meni just Pariisin kautta, ja matkoihin meni aikaa yli 20h!! Pariisissa joutui odottamaan jatkolentoa yli 3h! Mitä järkeä??!

Vierailija
38/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa johonkin tiettyyn paikkaan, voi olla että halvin mahdollinen vaihtoehto on juuri se pakettimatka. Omatoimimatkalla pitää mennä muuten samalla koneella kuin valmismatkalaiset ja lento maksaa melkein jo koko matkan hinnan. Tai sitten valita kolmekin eri lentoa, joista kertyy paljon suurempi summa kuin siitä valmismatkasta. Eri asia sitten en paikat, joihin voi lentää jonnekin lähistölle halvalla ja matkustaa loput vaikka junalla.

Vierailija
39/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en juokse tarjouksien perässä.

Vierailija
40/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos Stockmannin herkku on mun lähikauppa, ja sinne on helpoin mennä, niin sieltä ostan. En mä muutenkaan ikinä hintoja katso, en edes tiedä, paljon joku leipä oikeasti maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi