Mikä sinua naurattaa vanhempien tätien pukeutumisessa?
Tämä on vastaisku nuorten naisten pukeutumisketjulle.
Vastaan itse ensin:
- Paksut rintaliivien olkaimet näkyy puseron läpi. Tosi hot.
- Kun kuvittelevat olevansa nuoria ja tikkujalkaisia: leggarit housuina
- Ysäri-kasari-farkut + vetoketjullinen palmikkoneuletakki
- Nilkkasukat, jotka ovat kuitenkin yhtä ohuet kuin ohuet sukkahousut
- Avonainen kaula-aukko kun naururypyt ovat levinneet tisseihin asti.
Kommentit (256)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:09"]"Fiksut" kengät eli sellaiset aivan järkyttävän rumat köpöttimet. En tajua miten ihmisillä on niin ruma kenkämaku :D kävin viikko sitten kenkäostoksilla ja ihmettelin että kuka ihme näitä ostaa, mutta tajusin sen kaupungilla kävellessä kun tuijottelin jalkoja. Täti-ihmiset tietenkin :) kyllä mäkin siis tosiaan ostan kengät mukavuuden ja käytännöllisyyden perusteella, mutta kyllä sitä ulkonäköäkin vois pitää kriteerinä :D
[/quote]
Sen takia Suomessa on niin rumia kenkiä, kun käytännöllisyys ajaa ulkonäön ohi... En ole löytänyt mukavia ja kauniita kenkiä pitkään aikaan. Kengät on joko kauniit tai käytännölliset ei molempia...
Kyllä mä silti väittäisin, että täti vaatteita pahempi juttu on hieman varttuneempi nainen, joka ei osaa "vanheta arvokkaasti". Viime kesänä törmäsin uimarannalla noin 55v. tätsyyn, jolla oli valkoiset nirunaru-bikinit, roikkuvassa mahapussukassaan napakoru, överi rakennekynnet, superblondit hiuslisäkkeet, voimakkaasti ruskeaksi paahdettu ryppyinen löysänä roikkuva nahka. Oli niin jäätävä näky, että ei hevillä unohdu.
Olen aina ihmetellyt "kun Suomessa on niin vaikea ilmasto" -rutinaa, jota käytetään tekosyynä rumille vaatteille ja kengille. Olen itse työmatkapyöräilevä, klassisen naisellisesti pukeutuva nainen. En todellakaan pyöräile talvisaikaan korkkareissa ja hameessa, mutta en kyllä kulje työpäivääni missään "jokasään saapikkaissa" tai fleecetakissa. Tähän on nimittäin todella helppo ratkaisu: Vaatteet voi vaihtaa, tukan ja meikin laittaa vasta työpaikalla. Siihen menee työpaikalla ihan sama aika kuin kotonakin.
Nuo vanhemmat ihmiset sentään osaavat pukeutua mukavasti ja käytännöllisesti. Ja myöskin sään mukaan.
Ja mua pisti silmään monissa kirjoituksissa nuo paksut liivien olkaimet, jos on tarpeeksi isot rinnat niin sen kokoisissa liiveissä on lähes poikkeuksetta oltava paksut olkaimet.
Ei meidän työpaikalla voi mitään laittautua. Firma on vanhassa kaupassa ja se on yhtä avointa tilaa; pukukaapit siinä välillä, kun mennään toimiston puolelt keittiöön, eikä ovia ole välissä, on vain aukot. Vessa on pieni, niitä on yksi, eikä sitä voi varata laittautumiseen, vaatteiden vaihtamiseen se on myös aika ahdas. Työpaikallani olen ainoa nainen. En todellakaan ala vaihtaa vaatteita tai laittautua siinä miesten edessä. Teen kevyen meikin kotona lähtiessä ja laitan ulkoiluvaatteiden alle sellaiset mukavat puolisiistit vaatteet, puuvillahousut, trikoo ja neule on talvivaatetuksi, tai ihan vaan siistit farkut. Korkkareita en todellakaan käytä ikinä missään, ei ne sovi mulle eikä mun jaloille enkä laita hametta töihin vaikka aseella uhattaisiin. Töissä ei pahemmin tarvitse edustaakaan. Työkenkäni ovat tällaiset, ja tämän korkeampia en jalkaani laita ikinä: www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/rieker-naisten-sandaalit-6680268
Nuo on hyvät jalassa ja noilla pärjää, kun pitää kiivetä välillä tikkaille hakemaan mappeja.
Ne rumat halpiskäsilaukut täti-ihmisillä on kyllä ihan kamala näky! Kerran joku täti asetteli kamalan huolellisesti feikki-Louis Vuittoniaan ja oikein piti huolen että muut varmasti huomaavat sen. :D
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:30"]
Vaatteet voi vaihtaa, tukan ja meikin laittaa vasta työpaikalla. Siihen menee työpaikalla ihan sama aika kuin kotonakin.
[/quote]
Minä kertaan asialistaa ja materiaalia ennen palaveria mieluimmin tuohon kuluvan ajan.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:12"]
Lukeeko niissä kuitenkin Desigual kissan kokoisin kirjaimin helmassa tai yläselässä? Se on vaan ihan kamalan halvan ja mauttoman näköinen merkki v
[/quote]
Mutta Louis Vuitton ei ole, eikä Gucci, eikä mikään muu jättikirjaimin tai logoin itseään mainostava "laatumerkki".
toisessa ääripäässä ne, jotka menevät tuulipuvussa joka paikkaan, on kyseessä sitten kauppareissu tai kahvittelu ystävän luona niin tuulipuku sen olla pitää! mieluiten vielä lippiskin päässä ei yhtään meikkiä.
ja toisessa ääripäässä taas sitten ne ikinuorekkaat narutoppi & Crazy Age-farkut-mummelit, jotka ovat ripustaneet päälle koko Glitterin alerekistä löytyneen koruvaraston ja värjänneet tukkansa joko kirkkaanpunaiseksi tai blondiksi.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:30"]
Vaatteet voi vaihtaa, tukan ja meikin laittaa vasta työpaikalla. Siihen menee työpaikalla ihan sama aika kuin kotonakin.
[/quote]
Minä kertaan asialistaa ja materiaalia ennen palaveria mieluimmin tuohon kuluvan ajan.
[/quote]
Eli et siis pukeudu ollenkaan, laita tukkaasi tai meikkiä? Kirjoitin, että sama aika kuluu näihin toimiin, teki ne sitten kotona tai työpaikalla. Lisäksi viestissä oli ihmeellistä vihjailua siitä, että ulkonäöstä huolehtiminen olisi jotenkin pois palavereihin valmistautumisesta. Luen asialistat ja muistiot huolella minäkin. Kaunistautumiseen kuluva 15 minuuttia ei mitenkään estä tätä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:14"]
toisessa ääripäässä ne, jotka menevät tuulipuvussa joka paikkaan, on kyseessä sitten kauppareissu tai kahvittelu ystävän luona niin tuulipuku sen olla pitää! mieluiten vielä lippiskin päässä ei yhtään meikkiä.
ja toisessa ääripäässä taas sitten ne ikinuorekkaat narutoppi & Crazy Age-farkut-mummelit, jotka ovat ripustaneet päälle koko Glitterin alerekistä löytyneen koruvaraston ja värjänneet tukkansa joko kirkkaanpunaiseksi tai blondiksi.
[/quote]
Mä käyn usein kaupassa salilla käynnin jälkeen. En viitsi sitä varten laittaa erikseen vaatteita, kun salille menen ulkoilupuvussa tai sadepuvussa.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:59"]Ei meidän työpaikalla voi mitään laittautua. Firma on vanhassa kaupassa ja se on yhtä avointa tilaa; pukukaapit siinä välillä, kun mennään toimiston puolelt keittiöön, eikä ovia ole välissä, on vain aukot. Vessa on pieni, niitä on yksi, eikä sitä voi varata laittautumiseen, vaatteiden vaihtamiseen se on myös aika ahdas. Työpaikallani olen ainoa nainen. En todellakaan ala vaihtaa vaatteita tai laittautua siinä miesten edessä. Teen kevyen meikin kotona lähtiessä ja laitan ulkoiluvaatteiden alle sellaiset mukavat puolisiistit vaatteet, puuvillahousut, trikoo ja neule on talvivaatetuksi, tai ihan vaan siistit farkut. Korkkareita en todellakaan käytä ikinä missään, ei ne sovi mulle eikä mun jaloille enkä laita hametta töihin vaikka aseella uhattaisiin. Töissä ei pahemmin tarvitse edustaakaan. Työkenkäni ovat tällaiset, ja tämän korkeampia en jalkaani laita ikinä: www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/rieker-naisten-sandaalit-6680268
Nuo on hyvät jalassa ja noilla pärjää, kun pitää kiivetä välillä tikkaille hakemaan mappeja.
[/quote]
Eiköhän tässä nyt tarkoitettu niitä, joilla on mahdollisuus käyttää pukuhuonetta työpaikalla... On ihan ymmärrettävää, ettei kaikilla näin ole. Ihmeellinen vuodatus mitättömästä asiasta.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:30"]
. Tähän on nimittäin todella helppo ratkaisu: Vaatteet voi vaihtaa, tukan ja meikin laittaa vasta työpaikalla. Siihen menee työpaikalla ihan sama aika kuin kotonakin.
[/quote]
Meillä on töissä vain pieni unisex-vessakoppero koko porukalle. Eli ei olisi mikään todella helppo ratkaisu. Olen kuullut työpaikoista, joissa on kunnolliset sosiaalitilat joissa voi vaihtaa vaatteet ym, mutta omalla alallani en ole koskaan nähnyt sellaista.
Kyllä tuolla joku sanoi, että farkkujen käyttö pitäisi lopettaa, kun on saanut ensimmäisen lapsensa, kun perse jotain.
Mä käytän bootcut-farkkuja, koska ne sopii mun vartalolleni ja pitkille jaloilleni. En siksi, että ne olisi olleet muotia joskus. En edes seuraa muotia. Mitä sit pitäisi käyttää... nyt on muotia pillifarkut? Nekö mä tungen päälleni?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:41"]
Ei farkuissa mitään vikaa olekaan, eikä kukaan ole kieltänyt tässäkään ketjussa farkkujen käyttöä. Huvittavaa on, jos näyttää menneille vuosikymmenille jämähtäneeltä ja käyttää vaatteita jotka olivat suurinta huutoa joskus 15 vuotta sitten. "Klassinen pukeutuminen" ei tarkoita sitä, että käyttää nuoruutensa muotivaatteita.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:30"]
. Tähän on nimittäin todella helppo ratkaisu: Vaatteet voi vaihtaa, tukan ja meikin laittaa vasta työpaikalla. Siihen menee työpaikalla ihan sama aika kuin kotonakin.
[/quote]
Meillä on töissä vain pieni unisex-vessakoppero koko porukalle. Eli ei olisi mikään todella helppo ratkaisu. Olen kuullut työpaikoista, joissa on kunnolliset sosiaalitilat joissa voi vaihtaa vaatteet ym, mutta omalla alallani en ole koskaan nähnyt sellaista.
[/quote]
Edelleen, tämä oli suunnattu niille, joilla pukuhuoneet on käytössä. On ihan selvä, ettei kaikilla ole.
Onhan tässä ollut monta asiallista ja muita ja heidän erilaista pukeutumista kunnioittavaa viestiäkin.
Ja kaikki taitavat olla suht samaa mieltä mitä takoittaa nuori nainen ilman että sitä tarvitsee selittää mutta vanhempi täti on jo hankalampi käsite, jonkun mielestä jo kolmikymppinen on täti (vieläpä vanhempi :D) ja jonkun taas kuusikymppinen..
Amen. Olen 50-vuotias bootcut-farkkujen käyttäjä, enkä todellakaan vaihda niitä pillifarkkuihin. Siis todellakaan.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:06"]Mikähän ihmeen vika on farkuissa ja vielä bootcut-farkuissa? Mä täytän 50 ja käytän just noita. Mitähän mun sit pitäisi käyttää... Kolme lasta oon synnyttänyt, ja ekan kerran kuulen, että farkkujen käyttö olisi pitänyt lopettaa jo 20 vuotta sitten. Mun anoppi on 70, ja sekin käyttää farkkuja. [/quote]Pillifarkkuja jos on pitkät jalat.
[/quote]
Pillifarkut ovat mielestäni kamalan näköisiä ja kauhean tuntuisia päällä. Pitkällä ihmisellä, jolla yleensä on iso tai keskikokoinen kenkäkoko, korostuvat kenkäosat hassusti. Terv. sivusta seuraava
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:37"]
Määritelkää vanhempi täti?
[/quote]
Täyttänyt 30.
[/quote]Alle 30 on nuorempi täti? Milloin lakkaa olemasta nuori nainen?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 23:42"]
En tiedä lukeudunko itsekin kategoriaan täti, kun olen himppa yli kolmekymppinen, mutta toisaalta tyylini poikkeaa varmaan tyypillisestä ikänaisen pukeutumisesta ihan täysin. Ehkä eniten ottaa silmään se, ettei monella vaikuta olevan minkäänlaista tyylitajua, vaatteet saattavat olla ihan vääränkokoisia ja yhdistelmät epäsopivia, esim. urheiluvaatteet yhdistettynä olkalaukkuun, korkokenkiin tms. muuhun täysin poikkeavaan tyyliin. Täytyy tosin sanoa että tiedän toisaalta monia tyrmääviä leidejä, parhaita ovat oman persoonallisen tyylin löytäneet, tyylikkäät ja itsevarmat aikuiset naiset :)
[/quote]
Mä menen usein salille suoraan töistä, joten mulla on olkalaukku mukana salilaukun lisäksi. Salillla vaihdan urheilukamppeet, mutta koska usein menen salilta kotiin saunaan, menen salivaatteissa kotiin, jos on sen verran lämmintä, että tarkenee.