Mikä sinua naurattaa vanhempien tätien pukeutumisessa?
Tämä on vastaisku nuorten naisten pukeutumisketjulle.
Vastaan itse ensin:
- Paksut rintaliivien olkaimet näkyy puseron läpi. Tosi hot.
- Kun kuvittelevat olevansa nuoria ja tikkujalkaisia: leggarit housuina
- Ysäri-kasari-farkut + vetoketjullinen palmikkoneuletakki
- Nilkkasukat, jotka ovat kuitenkin yhtä ohuet kuin ohuet sukkahousut
- Avonainen kaula-aukko kun naururypyt ovat levinneet tisseihin asti.
Kommentit (256)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:43"]
Olen varmaan täti-ikäinen ja minua ärsyttää täti-pukeutumisessa pari asiaa
- ysäriajalta (tai vielä vanhemmilta) jääneet pakkomielteiset asiat kuten talvisaappaat, joissa taakse sojottava ruma korko ja terävä helkutan ruma pitkä hessuhopokärki tai sellainen vanha-hipsteri-neliökärki
- bootcut farkut, bootcut farkut
- neuletakki. sellainen sievä eli kammottava
- kalvakan blondin muodonmuutos eli värjätään vaikka tumma tukka, kulmat myös, siihen kova meikki ja vaatteiksi mustaa ja punaista. ja sit ollaan niin tulista ja tumma. EI OLLA
- housujen läpi näkyvät pikkuhousujen rajat
[/quote]
Bootcut-farkut on monille tosi järkevät. On täyttä typeryyttä käyttää väkisin omalla kropalle vääränmallisia farkkuja. Bootcutit sopii monille "alapainotteisille". Ja neuletakki on kätevä...
Vastaus ap:n kysymykseen: Täti-pukeutumisessa ei ärsytä mikään. Jokainen pukeutuu, kuten parhaaksi näkee. Anoppini käyttää ikivanhoja kävelykenkiä ja polyesterihousuja. Hienoa. Kävelykengät on pystyyn kuolleet, mutta hänellä on paljon jalkavaivoja ja hyvä, että on kengät, joilla on hyvä kävellä. Hän on aikakautensa tuote. Tiedä sitten, miten itsekään pukeutuu kasikymppisenä... Ja oma äitini on vasta 67. Muistan, kun oli muodikas ja hieno nuorena. Oli vielä viisikymppisenä, muttei enää välitä. Se meni jo. Jalat ei kestä enää korkokenkiä vaan kengät on mukavuuden mukaan valittu, ei muodin. Vaatteita ei välitä enää ostaa, joten on ajastaan jäljessä. Olkoon. Se on hänen elämänsä.
Mitä vikaa on designin vaatteissa?! Olen pitkä ja hoikka, istuvat minulle täydellisesti. Myös värejä löytyy eikä ne kaikki suinkaan ole ylivärikkäitä yrjötyksiä. Kun Suomessa menee vaatekauppaan, tarjolla on usein tympeitä värejä, mustaa, valkoista ja TELTTAA. Lähes kaikki vaatteet ovat mallia teltta. Marimekko on itselleni se kauhistus, hirveän rumia vaatteita.
..ja 138 tarkentaa, että DESIGUALin vaatteissa. Ennustava sössii.
Ikä on vain numero! Kai tekin tunnette 20v naisia, jotka näyttää 37-vuotiailta, ja toisaalta 40-v naisia, jotka vaikuttaa alle 30-vuotiailta.
Mikä siinä vetoketjullisessa palmikkoneuleessa oli tätimäistä? Minulla on pari sellaista lantion alapuolelle ulottuvaa hupullista takkia (Seppälä ja H&M), ja minusta ne ei ole yhtään tätimäisiä. Kapeiden housujen ja saappaiden kanssa ainakin sopii, mielestäni.
No ei ole tapana naureskella toisten pukeutumiselle. Laitapa ap kuva itsestäsi niin yritetään porukalla löytää jotain hupia sinusta :)
Noh.
Vanha, kiukkuttelusta väsynyt,paksu,itsensa hemmotellut siis KÄRTTYISÄ ON PAHINTA.
Sitten vihainen,takaakireä ällöttäviin seksikkäisiin lumppuihiin verhoillut-ei pukeutunut. Pahinta tässä on se takakireä ja vittumainen luonne. Ei löytyy enää mummoja-oikeita mummoja jotka rakastavat pikkulapsia ja ovat viisaita. Suurin osa "mummoista" on keskenkasvuisia munahaukkoja teinitytön ja huoran sekoitus...ja vaatetus on sen mukainen...itsensa etsiva "nuori"... SE MITÄ NUORELLE ON YMMÄRRETTÄVÄ...VANHALLE ON VÄHINTÄÄN ANTEEKSIANTAMATONTA JA NAURETTAVA...
Onpas tämä huvittava ketju. Täällä penätään määrittelemään "vanhempi täti", kiukutellaan, puolustellaan ja ollaan todella loukkaantuneita. Ja sitten ylpeästi kerrotaan, miten uskaltaa pukeutua kuinka haluaa. Ne "vanhemmat tädit". Joku tuolla vielä sanoi, miten rumaa on nauraa toisen pukeutumiselle...
Edellinen ketju oli: Mikä ärsyttää nuorten naisten pukeutumisessa. Siellä lynkattiin heikkoitsetuntoisia kasvavia nuoria, jotka kokevat epävarmuutta omasta vartalostaan ja tekevät sen vuoksi hassujakin asioita. Kukaan ei vaatinut määrittelemään nuorta naista. Haukuttiin niin pullerot kuin tikkujalkaiset. Takki auki, takki kiinni, väärät kengät, laukku auki, muotireppu, nilkkanäkyy, pää paljaana - mikään ei kelvannut.
Kumpikin ketju on varmasti tehty huumorimielessä. Itse aloitin tämän ketjun. Oli kyllä hauska huomata, kenellä se itsetunto heikko on - kaikilla naisilla iästä riippumatta.
Olen 25-vuotias ja käytän baskeria. Lisäksi haluaisin hieman päivitetyn version niistä klassisista nauhallisista Ecco-kengistä. Olenko siis täti?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:23"]
Ei helvetti tää on mainio! :D Ehdottomasti toi liian avonnainen paita ja ne jäätävät roikkotissit. :x Hyi stna.
[/quote]mistä löydän T-paidan, jossa on pieni kaula-aukko? en mistään. On pakko tehdä itse ja tädit osaavat senkin taidon:))))
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:12"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:08"] Omistamani pari desigualin paitaa, ovat hillittyjä, kahta väriä molemmissa. Ja siis nuo ovat vain pari otosta vaatekaapistani. Toki minulla on muitakin ja muunlaisia vaatteita ja tietenkin tajuan, ettei kaikki pidä samoista. Mutta sitä en ymmärrä, miksi jotain desigualia ei voisi pitää siinä missä muitakin. Ja kyllä, minunkin mielestäni jotkut desigualin vaatteet ovat aivan hirveitä. Mutta niin monen muunkin valmistajan. [/quote] Lukeeko niissä kuitenkin Desigual kissan kokoisin kirjaimin helmassa tai yläselässä? Se on vaan ihan kamalan halvan ja mauttoman näköinen merkki väristä riippumatta. En käyttäisi, koska en halua näyttää joltain wannabe new age -hipiltä. Farkut ei sovi minusta juuri kenellekään, paitsi urheilullisille alle 30-vuotiaille, joilla on timmit jalat ja peppu. Muilla ne vaan korostaa kaikkia alaruumiin huonoja puolia. Miksi ei voi käyttää ihan asiallisia housuja? Vaikka vakosamettia tai ihan mitä tahansa muuta kuin sinistä denimiä. Ei tässä nyt missään maissipellolla olla. Ihan käsittämätön arkivaate mielestäni. Nauratti myös se kommentti käsityötädeistä, joilla on kaikenlaista huovutettua härpäkettä päällä rintakorusta pipoon ja takkiin. Itse huovutettu huopa tuntuu minusta ihan kamalalta ja näyttää myös lasten askartelulta. Miksi kukaan aikuinen haluaa kulkea ihmisten ilmoilla joku huovutettu antennipipo päässä? Silmiä särkee. [/quote] Hyi vittu joku vakosametti :DD
[/quote]
Se on ihan parasta. Lämmintä sellaisenaan, ryhdikästä ja häivyttää sopivasti vartalon virheitä, koska ei ole ihan ohutta. Lisäksi yleensä puuvillaa, eikä mitään kylmää keinokuitua. Ja puhun nyt siis sellaisesta vakosametista, jossa ne vaot ei näy kuin ihan läheltä katsoessa, en mistään raitaisesta sametista. Siis mitä H&M:kin on pullollaan.
[/quote]Omistan ARMANIN joustovakosamettiset housut, ja parempia ja kauniimpia housuja saa hakea, mutta maksoivat kyllä pari sataa alennettuna. Niin nuoret kuin vanhatkin ovat niitä ihailleet. Ovat kyllä ihan kapeat ja itsellä on hoikat jalat ja norm vartalo muutenkin.
t. yli 60-v
--kyllä susta tulee ;)
Teit niin tai näin niin teinit nauraa sulle kun olet "täti". Mutta hei, niin sen kuuluu mennäkin :)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:18"]
Olenkohan minä 52 vuotiaana täti vai mummo teidän nuorten mielestä? Kyllä minäkin taisin parikymppisenä pitää nelikymppisiä tosi vanhoina. Nyt se huvittaa. Voi teitä. Tulette vielä yllättymään , kun tulette tähän ikään. Pukeutumiseen en varsinkaan toisten kohdalla ole niin kiinnittänyt huomiota. Isorintaisena käytän leveäolkaimisia liivejä. Miten estää olkaimien näkyminen? Ja haittaako vaikka näkyykin? Näkyyhän nuorillakin vaikka mitä. Jos nyt joku vaate täytyy nostaa esiin, niin yksi tulee mieleen. Monella nuorella naisella tiukat housut. Ihan kuin sukkahousut lyhyen paidan kanssa. Ei näytä hyvältä minun silmääni.
[/quote]Meillä koulun kässässä opetettiin, että liivien olkaimet ei saa koskaan näkyä ja niille pystyy vaatteen olkasaumaan tekemään neppareilla kanttinauhasta pidikkeen, niin ei näy ikinä. Outoa, ettei yli 50 v tätä tajua. t yli 60-v
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:20"]Olkatoppaukset juhlajakuissa :D
[/quote]
olkatoppaukset on taas muodissa.
t. Muotia seuraamaton nuori
Käytännölliset ja rumat kävelykengät miel. beigeä nahkaa. Angoravillainen myssy. Pertti Palmrothin saappaat tasapaksulla tolppakorolla. keinokuituinen paitapusero.
Hiusten leikkaus lyhyeksi.. miksi suomalaiset naiset miksi??!
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 08:53"]
Käytännölliset ja rumat kävelykengät miel. beigeä nahkaa. Angoravillainen myssy. Pertti Palmrothin saappaat tasapaksulla tolppakorolla. keinokuituinen paitapusero.
[/quote] Olen seitsemänkymppinen mummo eikä minulla ole yhtään noista kamppeista.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 08:55"]Hiusten leikkaus lyhyeksi.. miksi suomalaiset naiset miksi??!
[/quote]
Osalla tässä on varmaan taustalla ihan mukavuudenhalu, mutta useammin kyse on ikääntymiseen liittyvästä hiusten ohenemisesta. Katsopa joskus näiden lyhyttukkaisten naisten hiusten paksuutta ja mieti, saisiko niitä kasvatettua pitkiksi. Suomalainen hiuslaatu on ihan erilainen kuin eteläisemmissä maissa. Sitä ihmettelen kyllä minäkin, miksi hiuksiin sitten hankitaan usein joko tätipermis tai graafinen "jännittävä" leikkaus, kun on olemassa kauniitakin lyhyitä malleja. Esimerkiksi klassinen polkka (ilman etuhiuksia!) pukee monia. Sinkkuelämään Mirandalla on kahdella vikalla tuotantokaudella tosi kivoja lyhyitä malleja, tosi paljon parempia kuin ekojen tuotantokausien "kananperseet",
kireät farkut laihoissa jaloissa, joihin yhdistyy lättänä takapuoli. Ikää myöden lihakset surkastuvat, joten kireät farkut eivät näytä hyvältä kuihtuneen vartalon yllä. Eivät ne farkut kyllä pue ylipainoisiakaan...
Mun vaatteet ovat muotia niin kauan kuin ne kestävät, näin olen päättänyt. Jos nuorilla on hauskaa, sehän on vaan hyvä, että edes jotain hauskaa heilläkin on; nykynuoret tuntuvat olevan niin happamia valittajia 90 %:sesti. Nyt alkaa mun seitsemän vuotta vanhat Sievin lämpimät mokkapintaiset ja leveälestiset talvikengät kulua loppuun. Mistähän löytäisi uudet vastaavat? Takki pitää olla pari numeroa liian iso, niin ei tartte uusia kun tässä tämä painokin heittelee 10 kilon sisällä. Sitten kun vähän lihoo, se on sopiva ja sitten kun laihtuu, se on vähän iso. Ei hyvää takkia pidä vaihtaa ennen kuin se on rikki. Viime talvena ostin kyllä uuden takin, ja minulla on kolme talvitakkia. Näitä uusin sitten kun on tarvetta, yleensä yksi kestää sen vähintään viisi vuotta.
- täti 50 vuotta.
Onhan noi bootcutit yrittänyt viime vuodet pinnalle täällä Suomessa. Ei niitä kyllä oikein ole katukuvassa näkynyt. Itse en erityisemmin pidä niistä, pillifarkut ovat enemmän makuuni.