Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua naurattaa vanhempien tätien pukeutumisessa?

Vierailija
31.01.2015 |

Tämä on vastaisku nuorten naisten pukeutumisketjulle.

Vastaan itse ensin:

- Paksut rintaliivien olkaimet näkyy puseron läpi. Tosi hot.

- Kun kuvittelevat olevansa nuoria ja tikkujalkaisia: leggarit housuina

- Ysäri-kasari-farkut + vetoketjullinen palmikkoneuletakki

- Nilkkasukat, jotka ovat kuitenkin yhtä ohuet kuin ohuet sukkahousut

- Avonainen kaula-aukko kun naururypyt ovat levinneet tisseihin asti.

Kommentit (256)

Vierailija
21/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täti-ikäisillä on niin hyvä itsetunto eikä välitä mitä me nuoret pimut ajatellaan. Silti kirjoitellaan tänne puolustuspuheita ja perusteluita omalle rumalle pukeutumiselle. Huvittavaa :D

Vierailija
22/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:17"]

Kaikenlaiset kaavut ja ponchot. Eivät rumia, mutta tekevät vähän velhon näköiseksi. Näitä käyttävät enimmäkseen tuollaiset 40-60 -luvuilla syntyneet kultturitädit, ihan vanhoilla ikäluokilla niitä ei kauheasti näe.

[/quote]

Häh, mitä vikaa siinä on jos näyttää velholta? :D 

[/quote]

Mietin samaa. Hmmm, pitääkin alkaa käyttää noita kun mielelläni näyttäisin velholta, tai vielä parempi; olisin velho. 

-mummo38v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:22"]

Ei mikään.Jokainen pukeutukoon niinkuin tahtoo,oli sitten nuori taikka vanha.miksi pitää aina arvostella muita?

[/quote]

No näin vanhana täti-ihmisenä (51v) ihmettelen myös samaa. Nuoret pukeutuu aina oman tyylin mukaan ja vanhemmat omansa. Itsekin nuorena oli vaatteet joskus niin uskomattoman hurjia, että äiti häpesi silmät päästään. Itse tunsi kuuluvansa viiteryhmään, kun oli määrätynlaiset vaatteet. 

Me täti-ihmiset ei olla myöskään mikään yhtenäinen ryhmä, joka pukeudutaan samalla tavalla. On tyylikkäitä rouvia, joilla on hyvä vaatemaku. On sporttinaisia, jotka pukeutuvat sporttisesti. On sitten meitä hompsantuuteja, jotka ei nuorenakaan niin jaksanut välittää, mitä rytkyä kiskoi niskaansa. Joten me saatamme kulkea (kuten minä) pojalle liian pieneksi menneessä hupparissa ja tytöltä jääneissa pillifarkuissa tai verkkareissa ja lenkkareissa ja joskus paremmassa takissa ja hameessa.

Ärsyttää oikeasti, kun naiset nokittelee koko ajan toisiaan. Itse olen huomannut, että meille on kasvamassa hieno, nuorten naisten sukupolvi. Itsenäisiä ja oman arvonsa tuntevia. Mukavia työkavereita, kun viitsii tutustua, eikä niputa yhteen sakkiin. Samoin osa nuorista haluaa tutustua meihin vanhoihin täteihin niputtamatta meitä "niiksi vanhoiksi ämmiksi, jotka ei ymmärrä mistään mitään"

Vierailija
24/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohkeeseen loppuvat legginssit, tanttakorkokengät joissa parin sentin paksu korko, yleensä sandaalityyppiset. Paksua kangasta olevat liian isot farkut, jotka löllöttää lättäperseen kohdalta. Lyhyt permanentattu tukka joka on pruutattu täyteen hiuslakkaan. Poikahiukset. Meikkaamattomuus, tai överiksi vedetty noita-akka meikki (esim. Raili hulkkonen)

Vierailija
25/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:41"]

Saanko kommentoida "mukavista kengistä" ja muusta käytännöllisestä pukeutumisesta?

Olen alle 50 v, mutta olen sairastanut syövän ja toipunut siitä. Siinä meni kuitenkin imusolmukkeita ja sen seurauksena jalat turpoavat. Olen hoikka ja liikun paljon enkä onneksi näytä elefantilta. Mutta jalat ovat ARAT, ne hajoavat helposti ja palelevat lähes aina. Tämä ei ole harvinaista.

Tarvitse 2 nroa isommat kengät kuin ennen, niissä on pakko olla tyhjääkin tilaa, että eivät hierrä eivätkä ole liian kylmät. Kengän kokoni oli nuorena 40 - 41, joten... Kenkiä on siis todella vaikea löytää ja mitkään kengät, joilla voi kävellä, eivät kovin kauniit ole. Korkokenkiä en enää voi käyttää lainkaan, kaadun.

Kuten sanottu, liikun paljon. Pidän sillä itseni kunnossa ja kuosissa. Liikun esim. työmatkat kävellen / polkupyörällä säässä kuin säässä. Varusteet ovat sen mukaiset. Muulloin pukeudun kyllä ihan eri tavalla. Näytän vyötärön, kun tarkenee.

Minulla on paksut puolipitkät hiukset. En tuhlaa aikaani niiden laitteluun, pyöräilen uimaan ja urheilemaan ja takaisin. Märät hiukset kastelevat pipon ja menevät lyttyyn. Baskerin sisälle ne mahtuvat hyvin, eivät jäädy pakkasella eikä tuuli sekoita. Huppu päälle vielä pahimpaan myrskyyn. Kotona pöyhin sitten hiukset paikoilleen kosteana, kiinni pidetään normaalisti.

Ihmiset luulevat minua yleensä paljon nuoremmaksi, mummo- / tätityylini ei ainakaan vanhenna :)

[/quote]

Miten ihmeessä tämä kirjoitus on saanut alapeukkuja? En ymmärrä, joten josko joku voisi perustella.

Vierailija
26/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä se jos yrittävät pukeutua liian nuorekkaasti. Ei tarvitse alkaa 40 jälkeen pitsineuleisiin pukeutua mutta minihame+korkkasrit kuusikymppisellä ei näytä hyvältä!

Monet yli 60-70-vuotiaat ei käytä rintsikoita vaikka rinnat riippuu jo navassa asti. 

Juhlissa päällä hame+nailon sukat. Ei sukkahousut vaan ihan normaalit sukat joiden raja näkyy nilkoissa jos hame ei ole nilkkapituinen.

Vierailija
27/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:09"]

"Fiksut" kengät eli sellaiset aivan järkyttävän rumat köpöttimet. En tajua miten ihmisillä on niin ruma kenkämaku :D kävin viikko sitten kenkäostoksilla ja ihmettelin että kuka ihme näitä ostaa, mutta tajusin sen kaupungilla kävellessä kun tuijottelin jalkoja. Täti-ihmiset tietenkin :) kyllä mäkin siis tosiaan ostan kengät mukavuuden ja käytännöllisyyden perusteella, mutta kyllä sitä ulkonäköäkin vois pitää kriteerinä :D

[/quote]

Ei vaan voi. Ikävä kyllä, ikääntyminen tuo meille monille mukanaan erilaisia jalkavaivoja.

Voi, kuinka tahtoisin pitää vielä kauniita korkeita korkkareita, mutta jalat huutaa niissä apua. Juhliin mennessäni en anna periksi, vaan puren hammasta korkkareissa, mutta ei niin korkeissa:)

Aka vähän on tarjolla matalampikantaisia kenkiä, jotka ovat samalla kauniita ja mukavia. Riekerillä on ollut toisinaan.

Vierailija
28/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:24"]

Ei pukeutumispaineita.  Täti uskaltaa pukeutua juuri niin kuin itse tahtoo.

[/quote]

Ja sitä me nuoret juuri nauretaan ;) Ei vaiskaan. Pilke silmäkulmassa tää keskustelu käydään.
[/quote]

Ja omalle tulevaisuudenkuvallenne nauratte, pilke silmäkulmassa:)

Vierailija
29/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:06"]Mikähän ihmeen vika on farkuissa ja vielä bootcut-farkuissa? Mä täytän 50 ja käytän just noita. Mitähän mun sit pitäisi käyttää... Kolme lasta oon synnyttänyt, ja ekan kerran kuulen, että farkkujen käyttö olisi pitänyt lopettaa jo 20 vuotta sitten.   Mun anoppi on 70, ja sekin käyttää farkkuja. [/quote]Pillifarkkuja jos on pitkät jalat.

[/quote]

Pillifarkut ovat mielestäni kamalan näköisiä ja kauhean tuntuisia päällä. Pitkällä ihmisellä, jolla yleensä on iso tai keskikokoinen kenkäkoko, korostuvat kenkäosat hassusti. Terv. sivusta seuraava

[/quote]

Juu., varsinkin korostuvat, jos ne kengät ovat bellerinat.

Vierailija
30/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen tässä samalla Trinny & Susannah-maratonia, ja niinpä vain kaikille leveälanteisille suositellaan bootcut-farkkuja ja isorintaisille tukevia leveäolkaimisia rintaliivejä IKÄÄN KATSOMATTA.

Vierailija
31/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:17"]

Kaikenlaiset kaavut ja ponchot. Eivät rumia, mutta tekevät vähän velhon näköiseksi. Näitä käyttävät enimmäkseen tuollaiset 40-60 -luvuilla syntyneet kultturitädit, ihan vanhoilla ikäluokilla niitä ei kauheasti näe.

[/quote]

Häh, mitä vikaa siinä on jos näyttää velholta? :D 

[/quote]

Mietin samaa. Hmmm, pitääkin alkaa käyttää noita kun mielelläni näyttäisin velholta, tai vielä parempi; olisin velho. 

-mummo38v

[/quote]

Samoin! Täällä kaapuihin ja ponchoihin usein kääriytyvä täti-ihminen, joka on kaikenlisäksi uuspakana-shamaani, joten käytännössä.. melkein velho!

Omituista muuten ajatella, että sitä aina ollaan samalla tyylillä pukeutuvia. Nuoremmat yleensä on, mutta itse saatan pukeutua

- mukavasti ja löysästi

- näyttävästi

- tyylikkäästi

Ihan vaan millainen päivä saattuu olemaan..

Vierailija
32/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei .. mun meni ohi se huppu juttu, miten se on mauton. Kätevä jos tulee sade. Nimi. 30v

Vierailija
33/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:37"]

Määritelkää vanhempi täti?

[/quote]

Täyttänyt 30.

Vierailija
34/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika typerää nauraa jonkun pukeutumiselle ja siten kertoo paljon naurajasta. Ei pukeutumisessa ole mitään sääntöjä, jollei lasketa mukaan sitä, että aivan ilman vaatteita ei voi kuljeskella ihmisten ilmoilla ja pitää laittaa tarpeeksi päälle ettei jäädy.

Olen täti-iässä. Minulla on hieman teinilookia, esim. kapeat housut. Olen todennut ne mukavimmiksi housuiksi. En katso, nauretaanko minulle. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä minusta ajatellaan. Olen iloinen, että minulla on terveet jalat, jotka kiidättävät minut paikasta toiseen. 

Vierailija
35/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädit kun lähtee baariin, niin asuna on aina mustat housut, väljä toppi ja joku tanttajakku. Lyhyet hiukset kiharretaan pöyheiksi ja lakataan liikkumattomiksi.

Vierailija
36/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 16:50"]

On aika typerää nauraa jonkun pukeutumiselle ja siten kertoo paljon naurajasta.[/quote]

Naurettiinko ennen?

Mä en muista 90-luvun nuorena, että olisin edes ajatellut vanhempien ihmisten pukeutumista? Miten teillä muilla?

Vierailija
37/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

One word: Marimekko

Liian isot maripaidat, unikkopaidat, beiget ja "ei minkään" väriset isot muodottomat vaatteet.

Vierailija
38/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täti kysyy:tulevatko tolppakorot takaisin? Näin muutamia jossakin. Mulla on vanhoja jemmassa siltä ajalta kun ne OLIVAT muotia. Saanko käyttää niitä? t. Täti 48.

Vierailija
39/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:58"]

Bootcutit ovat muuten taas pian muotia, ettekö seuraa trendejä??

[/quote]

Olin tulossa sanomaan samaa! Onneksi en ole heittänyt pois. Rakastan niitä syvästi. <3

[/quote]

Niinpä, uusinta uutta: http://www.hm.com/fi/product/86104?article=86104-A

Vierailija
40/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bootcutit on klassikko, ei ole koskaan ollut ns. poissa muodista, paitsi tietysti suomessa, jossa ei muutenkaan oikein tajuta näistä asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi