Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeess ihmisillä on varaa?!

Vierailija
24.02.2009 |

Ostaa reimatec, pop, ticket vaatteita lapsille?

Me ollaan hyvätuloinen perhe, mitään lisätukia ei saada kun tulot on liian hyvät.. no itse olen hoitovapaalla joten mun palkkani on tietty poissa laskuista, mutta meillä ei silti olis ikuna varaa ostaa noita pukuja... ihanin on kyllä ja mietin vaan et miten ihmisillä on varaa ostaa noita. Millaisia tuloja perheillä oikeen on.

Ja sit toisaalta olen kyllä katsellut että monella vähempi tuloisella onkin noita pukuja ja sit varakkaammilla on ihan lassie tyylistä... oonkohan ihan pieleen huomioinut.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 3 tyttöä käyttää peräkkäin ja haluan, ettei heidän tarvitse kosteuden takia olla kylmissään. Panostan siksikin, sillä ajattelen että kun päiväkodissa ovat 2 krt päivässä ulkon, niin panostaisin sillä määrällä omiinikin ulkoiluvaatteisiin. Säälittävän usein säästetään juuri lapsista. Pahaa tekee kun perhe tuo lapsia hoitoon hienolla autolla, mutta lapsi palelee jokapäivä pihalla, tai kun vanhemmat ovat hienoissaan ja lapsella liian pienet vaattet. Ja niin elämme köyhyysrajan alapuolella-mitä se nyt sitten tarkoittaakaan. Säästän mieluummin sisävaatetuksen hinnoista ja osta kirpparilta.

Vierailija
62/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi paremmin osannut sanoa.

Tästähän nimenomaan on kyse.

Niin ne jotkut Ladoilla ajelee. Ovatpa vissiin jopa tyytyväisiä.

Miksi teilläon autona Toyota kun halvemmallakin saisi esim.Skodan tai Fiatin. Tai käytettynä voisi löytyä Ladojakin. Niin, että miksi ostaa kalliimpi kun voi ostaa halvemmankin. Miksi jollain on Mersu, ettäs kehtaa laittaa rahansa sellaiseen ylihinnoiteltuun autoon kun halvemmalla saa autoja, joilla myös kulkee paikasta A paikkaan B.

Miksi noita haalareita jaksetaan aina päivitellä? Päivitteleekö kukaan autoja, taloja tms. Kaikkihan voisi asua vuokrakasarmissa kun ihan samalla tavalla sielläkin voi asua kuin omakotitalossa kivalla asuinalueella.

Että silleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsuuteni ainakaan mitenkään huonompi ole ollut sen takia, että joskus saattoi jopa hui -kastua! Ihan järkkyä!

Olettehan muuten tietoisia, että nämä kosteussuojatut puvut sisältää nykyisin todella paljon kemikaaleja, joista osa on ns. hormoonihäiritsijöitä. Eli mm. voivat aiheuttaa lapsettomuutta. Mahtaako lapset sitten aikuisina olla sitä mieltä, että ei se mitään, vaikka ei jälkikasvua kuulukaan, onneksi ei lapsena kertaakaan jalat kastuneet...

Mun mielestä muutenkin on jotenkin niin hämmentäviä nämä keskustelut, joissa ihan pokalla yritetään esittää, että lapset jotenkin kärsisivät halvemmissa vaatteissa. Ja että se olisi jotenkin huonon vanhemmuuden merkki, jos lapselle ei osta kalleinta mahdollista. Mun mielestä esim. se mamma joka tonnin tuloilla ostelee lapsilleen kalliita kamoja on lähinnä vastuuton. Siinä jää lapsi paitsi montaa muuta asiaa, jos äidille on tärkeintä se, että ulospäin näyttäisi että hyvin menee...

T: Äiti, joka käyttää lapsillaan ihan mitä sattuu -kunhan toimii. Esim. viime talvena ostin esikoiselle Eccon Goret ja jouduin vähän ajan päästä ostamaan Kuomat, kun lapsen jalat paleli niissä Eccoissa.

mä oon syntyny 82, eikä mun päiväkodissa eikä ala-asteella kenellekään ollut mitään kosteussuojia ja ihan hyviä aikuisia meistä kasvoi=)

niin mä yleensä mietin, että kuinka huonotuloinen pitää olla, ettei ole varaa hankkia lapsille kunnollisia ulkoiluvarusteita. Enkä nyt tarkoita edes tätä reimaa, tickettiä yms. Vaan niitä joiden lapset ovat liian pienissä kosteussuojaamattomissa tamineissa talvet läpi. Vai onko kysymys valinnoista? Ei meillä nyt niin huimat tulot ole, mutta kyllä meillä on varaa lapset vaatettaa. Tingitään sitten mielummin aikuisten menoista. Ei käydä ulkona, ei tilata lehtiä, ei matkustella yms.

Vierailija
64/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ui kuralätäkössä ja vaikka oli kurahousut ja sadetakki päällä ainoa kuiva kohta pojassa oli kädet. Käsissä oli Reimatec hanskat. Kun tämä sama tapahtui muutaman kerran kyllästyin laittaman ulkoilun jälkeen kaikki vaatteet alusvaatteita myöten pyykkin ja pojan suihkuun. Kävin ostamassa Reimatec haalarin (nyt talveksi Raiskin haalarin) ja ei tarvii enää kuravaatteita silti alusvaatteet pysyy kuivana. Eli halvemmallakin puvulla pärjää, mutta vähemmällä rahalla (haalaritx2 + kuravaatteet) ja pyykillä pääsee kun ostaa täysin vedenpitävät vaatteet. Eli ne kuitenkin tulevat loppujen lopuksi halvemmaksi.

Vierailija
65/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy todeta, että merkeissä on todellakin eroja. Ikävä kyllä halvalla ei saa hyvää. Toki jos on valmis tinkimään kankaiden laadusta, vedenpitävyydestä, hankauksen kestosta, hengittävyydestä jne. niin saa halvallakin puvun. Itse ostan laatua, joka kestää lapselta toiselle eikä kuravaatteita tarvitse käyttää ensimmäisen vesipisaran tippuessa taivaalta. Kukin tyylillään!

Ja sivuhuomautuksena vielä, että Reimatec ei todellakaan ole laadultaan paras ainakaan kankaiden kestävyydessä.

Vierailija
66/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän olisi kylmissään ja märkänä ulkona. Ei meillä ainakaan ole näin tapahtunut. Itse en osta päiväkoti-ikäisille reimateciä ja goretex-kenkiä, koska niissä meidän lapsi jäätyy pakkaskeleillä. Päiväkodissa kun vaaditaan kosteille säille kuitenkin kumisaappaat ja kurahousut, joten näistä kastumattomista ominaisuuksista pääsisi nauttimaan vain silloin kun niitä ei tarvita. Lisäksi olen huomannut, että halvemmissakin merkeissä on usein nykyään jo kosteussuoja.

Vierailija
67/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo sen tuntuistakin että varmasti nyppyyntyy pesussa.

ei tosin tecciä, mutta yli sata euroa maksanut kaksiosainen puku kuitenkin. Molempina talvina puku on kulunut polvista puhki ja pintamateriaali on muutenkin nuhjaantunut tosi kuluneen näköiseksi jo parin pesun jälkeen. Sen sijaan pihapuvuksi hankittu 30 euron Lotta&Lassi-haalari on edelleen ihan kuosissaan, vaikka pesuja on takana silläkin useampia. Varaa meillä olisi kyllä Reimaan jatkossakin (nettotulot vähän yli 5000 euroa ja lapsia yksi), mutta laatu ei ole mielestäni yli sadan euron arvoinen, ei lähelläkään. Kyllä puvun pitää kestää kulutusta, joka ei edes yhdellä rauhallisella tyttölapsella ole kovin ankaraa...

Vierailija
68/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa itsetuntoa, kateellisuutta vai mitä?? Mitä väliä on merkillä ja mitä muilla ja muiden lapsilla on päällä.

Keskitytään nyt vaan niihin oikeasti tärkeisiin asioihin.

Itse ap:n aloitukseen kommentoidakseni: Me ollaan kai monilla kriteereillä matalatuloinen perhe. Lapsia on kaksi ja satsataan paljon rahaa niin lasten, kun aikustenkin ulkovaatteisiin, koska säät Suomessa on mitä on ja me tytkätään ulkoilla ja paljon. Säähän katsomatta tökötetään ulkona, koska se on meistä hauskaa.

Paljon ostan hyviä vaatteita edullisesti kirpputorilta, mutta ulkoiluvaatteet ostan mieluusti uutena ja järkytys, järkytys maksan haalarista vaikka 150e jos on oikeasti hyvä. Aikuisten ulkoiluvaatteet voi vielä isompi järkytys maksaa vaikka 500e, mutta nehän toki meneekin sitten useita vuosia eteenpäin.

Isosiskon haalarit jää sitten vielä useimmiten hyvänä pikkusiskolle jne. Samoin kengät, hanskat ja hatut on niitä mistä en pihistä.

Ylivarojemme emme silti elä tai huonoa itsetuntoa merkeillä paikkaile. JOs joku vaan yksinkertaisesti toimii niin miksi sitä vaihtaa toiseen?

Vierailija
69/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla käyttämättä kumisappaita + kuriksia.

Minun lapsellani ei niitä koskaan ole ollut, eikä muuen tule. Ovat sen tarhassakin jo lopulta oppineet.

Kosteussuojaakin on niin monenlaista. 2000 pilariarvoinen määritellään vedenpitäväksi, mutta ei tosiaankaan käytännössä ole (paitsi minulle aikuisena se kyllä riittää) Esim. Reimatecissä tai Jonathanin tähdessä se on 10 000

Joten ei kyllä ihan halvalla saa hyviä (riittäviä) ominaisuuksia.

hän olisi kylmissään ja märkänä ulkona. Ei meillä ainakaan ole näin tapahtunut. Itse en osta päiväkoti-ikäisille reimateciä ja goretex-kenkiä, koska niissä meidän lapsi jäätyy pakkaskeleillä. Päiväkodissa kun vaaditaan kosteille säille kuitenkin kumisaappaat ja kurahousut, joten näistä kastumattomista ominaisuuksista pääsisi nauttimaan vain silloin kun niitä ei tarvita. Lisäksi olen huomannut, että halvemmissakin merkeissä on usein nykyään jo kosteussuoja.

Vierailija
70/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla omistusasunnot, hyvät autot, suurin osa alle 3-vuotiaiden lasten äideistä kotona, miehet töissä. Miesten ammatit ihan tavallisia (poliisi, palomies, lakimies, insinööri, DI, it-alan tyyppejä, fysioterapeutti, kielenkääntäjä, personal trainer, opettaja jne.

Lapsilla on ulkona ihan kaikilla hyvät ulkoiluasut, uudet tai uudennäköiset ainakin tai sitten isommilta sisaruksilta perittyjä. On Reimateciä, Tickettiä, HenkkaMaukkaa, Po.P:ia. Kukaan ei pistä silmään sillä, että olisi liian pienissä tai huonokuntoisissa vaatteissa.

Ei siis tarvitse olla hyvin pienituloinen tai erittäin hyvätuloinen, jos ihan merkkivaatteita ostaa lapsilleen. Eiköhän suurin osa ole taviksia niin kuin meidänkin naapurustossa.

Vierailija
71/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan paljolle kulutukselle joutuvat (just haalarit) laatutavarana, jonka voi kierrättää koko lapsilauman läpi ja vielä myydä pilkkahintaan eteenpäinkin jollekin tarhahaalariksi. Säästyy paljon rahaa ja puku maksaa itsensä moneen kertaan takaisin, kun on neljän lapsen käytössä :)

Vierailija
72/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meilläkin toimitaan..

Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa!

Vierailija
73/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yhden Po.pin kaksiosaisen puvun sekä välikausi että talvivaatteeksi vanhemmalle lapselle, Kakkosvaatteena on Lassien puku. Eli kaksi asua/kausi, jotka toistaiseksi ovat kaikki säilyneet hyväkuntoisena pienemmälle sisarukselle. En pidä tätä minään suurena taloudellisena satsauksena. Jos ostaa lapselle laadukasta vaatetta kohtuudella ja tarpeeseen, se on taloudellista mielestäni. Ostan siis muutoinkin po.pin vaatteita joko uutena tai käytettynä vanhemmalle lapselle, koska ne säilyvät hyväkuntoisena pienemmälle sisarukselle.

Vierailija
74/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät ole 6-henkiselle perheelle...

okei, mä olin kuvitellut ton 3000€ nettona olevan ihan hyvä, bruttona melkein 4500€

Jokapaikassa meidät listataan hyvätuloisiksi, mutta täällä palstaileekin varmaan sitten superhyvätuloisia perheitä..

ap

Vierailija
75/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole edes kuullut jostain Po.p-merkistä saati sitten nähnyt sellaista. Tosta Ticket-merkistäkin luin täältä, en ole missään nähnyt.

Vierailija
76/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on niihin varaa, vai onko taloutesi kiinni satasen haalarista ?

Vierailija
77/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000€ nettona ja minä saan vain kotihoidontukea ja lapsilisää yht. 800€

+ noiden lisäksi tulee osinkoja 8000€ vuodessa

ap

Vierailija
78/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin vähän kuulostaa siltä, ettette kuitenkaan niin kovin hyvätulosia ole, jos ei muutamaan satasen haalariin ole varaa.

Vierailija
79/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ostanut laatua ja sitä Popin vaatteissa on. Tänä vuonna päätin sitten pihistellä ja ostin esikoiselle Jonathanin talviasun (maksoi reilun satasen kuitenkin). Huono päätös. Jo parin viikon päästä lähetin sen maahantuojalle korjattavaksi useiden virheiden takia, ja taas tälläkin hetkellä ompelua odottaa jalkarenksut ja yksi heijastinnauha. Kunhan tästä talvesta selvitään, lentää UFFille koko puku, ei toivoakaan että kestäisi seuraaville sisaruksille, kuten Popin puku olisi kestänyt. Ja todettakoon turhamaisena, että myös ulkonäkö on paljon parempi.

Vierailija
80/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ei ne maltaita maksa kuten kakkonen kirjoitti, eikä varmaan olisi talous kiinni jos yhden haalarin ostaisin, mutta silti...

Mulla ja miehelläni on vuositulot yhteensä 90 000 euroa, mutta olen lapselleni ostanut kaikki haalarit kirppikseltä. On ollut Reimateciäkin joukossa, mutta siis kirppishintaan. Enkä aio vastaisuudessakaan ostaa kaupasta, sen verran kalliita ovat!

Asumme "hyvällä" alueella, jossa siis kalliit kämpät, ei kaupungin asuntoja jne. ja olen huomannut saman kuin ap, että päiväkodissa suurimmalla osalla on Lassiet tms. "halpikset" kuten myös meidän lapsellamme. Eikä ole lapsi valittanut. :)