Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeess ihmisillä on varaa?!

Vierailija
24.02.2009 |

Ostaa reimatec, pop, ticket vaatteita lapsille?

Me ollaan hyvätuloinen perhe, mitään lisätukia ei saada kun tulot on liian hyvät.. no itse olen hoitovapaalla joten mun palkkani on tietty poissa laskuista, mutta meillä ei silti olis ikuna varaa ostaa noita pukuja... ihanin on kyllä ja mietin vaan et miten ihmisillä on varaa ostaa noita. Millaisia tuloja perheillä oikeen on.

Ja sit toisaalta olen kyllä katsellut että monella vähempi tuloisella onkin noita pukuja ja sit varakkaammilla on ihan lassie tyylistä... oonkohan ihan pieleen huomioinut.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme melko pienituloinen perhe.

Pidän tärkeimpänä lasten ulkovaatteissa sitä, että ne pitää lämmön, kosteuden ja kestää kulutusta. Reimatecit kuluu kyllä polvista ruman näköisiksi leikin tiimellyksessä, mutta siitä huolimatta ovat säilyttäneet vedenpitävyytensä. Toistaiseksi puvut ovat kestäneet pihapukuina jopa kolmanteen veljeen saakka.

Ostan puvut aina alennusmyynnistä, jolloin saan ne -40- 50%.

Kukin pukee lapsen tyylillään, tosin ihmettelen niitä vanhempia joilla on uudet autot ja kaikki muukin uutta ja hienoa, ja sitten ne tenavat kulkee vanhoissa ja halvoissa puvuissa. Siinä näkyy hieman tärkeysjärjestystäkin.

Vierailija
42/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian kylmissäni ulkoleikeissä :) Lapaset joskus kastui luttanoiksi, niistähän piti tietty imeä lumet yms. mutta muuten "enstex"-haalari-villavaate yhdistelmä toimi oikeen hyvin. Eikä ollut kosteussuojakenkiä tms. Omilla lapsilla lassietecit eivät ole koskaan kastuneet läpi tai olleet liian kylmät, loskaan on pienemmällä sellainen missä on kuminen alaosa ja isommalle vedetään vyötärömalliset kurikset haalarin päälle jos tuntuu että haluaa loskassa lutrata :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki pienituloisimmat ostavat lapsilleen Reimatec vaatteita, jännä juttu.

Oikeesti, muutama tuntemani yh-äiti eritoten suosii pelkästään Reimatecciä, ja tiedän heidän olevan tositosi pienituloisia..

Joten ainakin tässä tapauksessa pätee tuo "köyhät ne vaatteilla koreilee". :)

Itse tyydyn ihan Jonathaniin, tykkään niiden väreistä ja ei laadussakaan ole vielä tullut vastaan mitään negatiivista. Hintakaan ei päätä huimaa, Reimateciin kun vertaa.

Ja olemme hyvätuloinen perhe.

Vierailija
44/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpputoreja, Huutonet jne mistä saa hyvää ja ehjää vaatetta huomattavasti halvemmalla kuin uutena ostettuna.

Tietenkin jos vieroksuu käytettyjä vaatteita niin ei auta kuin ihmetellä miten joillain on varaa.

Vierailija
45/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhmeessä ihmiset eivät saa hankkia lapsilleen juuri sellaisia vaatteita kuin haluavat? Tein itse juuri ostosreissun Reiman tehtaanmyymälään. Siellä oli mm, reimatec keväthousuja 15 eurolla. Oliko liian kalliit? Muutenkin myivät kaiken topan pois eli tein kolmelle lapselleni aivan loistavia hankintoja tulevaa silmällä pitäen.

Meillä kun ei tarvitse olla aivan viimeistä mallia kunhan on tosi toimivaa, sopivaa ja säänkestävää.

Ette voi mitenkään tietää miten kukakin on ne vaatteet hankkinut...

terveisin kolme poikaa reimatecissa, lähes päästä varpaisiin vuoden ympäri hyödyntäen poistomyyntejä ja alennuksia

Vierailija
46/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksiäkään goretex-kenkiäkään ei ole hankittu. Vielä ei ole lapset kylmissään ja märkänä ulkoilleet.

Vierailija
47/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

yksiäkään goretex-kenkiäkään ei ole hankittu. Vielä ei ole lapset kylmissään ja märkänä ulkoilleet.

meillä ei yhtäkään nuhaa tai flunssaa koko talvena, aina terveenä, kun lapset jopa joskus kastuvat, eikä ole kosteussuojattuja lapsia. Minä panostan siihen ruokaan, luomua mahdollisuuksien mukaan ja itse tehtyä.

Vierailija
48/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielummin ostan 100% varmasti kosteutta pitävän asun ja jätän saderoinat ostamatta, näin olen tehnyt ennenkin.

Tänä talvena ensimmäisen kerran haksahdin kosteussuojattuun teipatuilla saumoilla, joka ei ollut Reimatec, Rasavil eikä TIcket. Ja eipä pitänyt vettä, eli yhdellä asulla ei sitten kuitenkaan selvitty.

Loppujen lopuksi se erotus, ostanko kalleimman vai jonkun hieman halvemman uuden asun ei ole montaa kymppiä. Voin maksaa esim. 50 euroa ylimääräistä ihan vain saadakseni katsella lapsen päällä pukua, joka on minusta kaunis.

Jos pitäisi tehdä valintoja, tärkeämpää on vaatetus kuin ravintolassa käynti. Sen voisin ensimmäisenä karsia turhempana. Alkoholia ja tupakkaa en voi karsia, kun niitä ei mene.

Vierailija
49/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi olla, että AINA useimpien mielestä juuri sama haalari, sama hattu ja samalaiset hanskat on ne kaikkein kauneimmat. Ja kun ostaa vaikka kevääksi puvun, niin että se omasta mielestä kaikkein kaunein siihen sopiva pipokin on aina juuri samaa merkkiä kuin puku.

Vierailija
50/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Lapsilla on joka talvi Ticket- puvut tai Reimaa. Talvikengätkin on parhainta mitä kaupasta rahalla saa. Sisävaatteissa on sitten säästetty.

Olen laskeskellut että edullisempaa on ostaa kunnollista. Pikkusisar käyttää seuraavana talvena ja kun hänelle käy pieneksi, yritän vielä myydä tai antaa eteenpäin.

Tänätalvena ostin Lassien GTec- puvun ja siitä ei ole yhden talven jälkeen edes sisarelle, saati sitten myyntiin. Ja vettä päästää läpi kuin seula.

Ulkovarusteissa olen kyllä sitä mieltä ettei köyhän kannata ostaa huonoa ja halpaa.

Vierailija
51/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ostaa lapsilleenkin kunnon ulkovaatteet, toiset käyttää saman rahan, kaljaan, tupakkaan, kodinsisustukseen ym. Varmaan et joutuisi mistään tinkimään vaikka välillä panostaisitkin lasten ulkovaatteisiin.

T: tulot 1000€/kk, asuminen 650 ja silti lapsellani on Reimatecia, Tickettia ja Raiskia ulkovaattet ja useampi haalari ja kaksiosainen /kausi.

Vierailija
52/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se haalari maksa kuin 100-160€. Vielä 3640€ muuhun käytettäväksi vaikka ostaisitkin joka kuukausi uuden Reimatecin. Ei tuole rahasta kiinni vaan pihydestä ja siitä että välitä onko lapsesi ulkona kuivissa vai märissä vaatteissa!

3000€ nettona ja minä saan vain kotihoidontukea ja lapsilisää yht. 800€

+ noiden lisäksi tulee osinkoja 8000€ vuodessa

ap

Vierailija
53/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöh

eihän tässä merkkiä osteta vaan laatua, joka tosiaan kestää ja toimii ja on vielä kierrätettävissä.

En tiedä järkevämpää rahankäyttöä kuin lapsen hyvinvointiin satsaaminen.

Jos joku haluaa lapsensa huonoissa ja epäsoveliaissa vaatteissa kulkevan, niin johan se jotain kertoo arvomaailmasta ja valinnoista.

Esim. kumisaappaiden käyttöä ei voi puolustella mitenkään. Kunnon kosteussuojattuja kenkiäkin on olemassa.

Minä mielelläni satsaan laatuun, kestävyyteen, toimivuuteen, ja ulkonäköön.

Ennen tein niin omalla kohdallani, nyt siitä saavat nauttia lapset.

Sitä paitsi laatu on aina parempi investointi pitkässä juoksussa kuin halpa ja huono, joka monesti tulee lopulta kallimmaksi kun joutuukin ostamaan uuden kun ei kestänyt/toiminut.

Mainosmiesten höttöä, että sikakallis hinta takaisin niin paljon paremman laadun. Höpöhöpö. Minä en kyllä koskaan ole ollut mikään merkki-intoilija. En oikein ymmärrä, että joku on valmis maksamaan pelkästä merkistä tupla tai triplahinnan. Mutta jos sitä haluaa, niin ihan on oma valinta. Itse käytän rahani järkevämmin.

Vierailija
54/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon syntyny 82, eikä mun päiväkodissa eikä ala-asteella kenellekään ollut mitään kosteussuojia ja ihan hyviä aikuisia meistä kasvoi=)

niin mä yleensä mietin, että kuinka huonotuloinen pitää olla, ettei ole varaa hankkia lapsille kunnollisia ulkoiluvarusteita. Enkä nyt tarkoita edes tätä reimaa, tickettiä yms. Vaan niitä joiden lapset ovat liian pienissä kosteussuojaamattomissa tamineissa talvet läpi. Vai onko kysymys valinnoista? Ei meillä nyt niin huimat tulot ole, mutta kyllä meillä on varaa lapset vaatettaa. Tingitään sitten mielummin aikuisten menoista. Ei käydä ulkona, ei tilata lehtiä, ei matkustella yms.

Vierailija
55/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin pukee lapsen tyylillään, tosin ihmettelen niitä vanhempia joilla on uudet autot ja kaikki muukin uutta ja hienoa, ja sitten ne tenavat kulkee vanhoissa ja halvoissa puvuissa. Siinä näkyy hieman tärkeysjärjestystäkin.

Tässähän on tärkeysjärjestys juuri kohdallaan; uusi auto on yleensä turvallisempi kuin vanha rotisko....

Vierailija
56/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä teidän ja meidän perheessä on oleellisena erona (meillä sitäpaitsi tienataan vähemmän ja kyllä 3000 nettona ON paljon), että meillä menee asumiseen ehkä tuo, mitä teillä menee yli tonnin asumiseen. Sillä tonnilla me ostetaan kuussa aikasta monta haalaria, takkia ja ties mitä mainitsemiltasi merkeiltä.

Vierailija
57/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä juuri katselin, että kuriksillakin on hintaa...

Eli mielummin ostan 100% varmasti kosteutta pitävän asun ja jätän saderoinat ostamatta, näin olen tehnyt ennenkin"

niinpä niin,

kuinka nykypäivänä on vielä sellaisia vanhempia, jotka pukevat lapsensa muovipussiin?

Sitähän se on, jos kamalat hengittämättömät kuravaatteet päälleen vetää.

Ei ikinä minun lapsilleni, EI.

Vierailija
58/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kumisaappaiden käyttöä ei voi puolustella mitenkään. Kunnon kosteussuojattuja kenkiäkin on olemassa.

Vierailija
59/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinäkö siis paheksut kehitystä? Huh!

Niin no, pärjättiinhän sitä kivikaudellakin, ei ollut kosteussuojavaatteita, juu ei.

mä oon syntyny 82, eikä mun päiväkodissa eikä ala-asteella kenellekään ollut mitään kosteussuojia ja ihan hyviä aikuisia meistä kasvoi=)

niin mä yleensä mietin, että kuinka huonotuloinen pitää olla, ettei ole varaa hankkia lapsille kunnollisia ulkoiluvarusteita. Enkä nyt tarkoita edes tätä reimaa, tickettiä yms. Vaan niitä joiden lapset ovat liian pienissä kosteussuojaamattomissa tamineissa talvet läpi. Vai onko kysymys valinnoista? Ei meillä nyt niin huimat tulot ole, mutta kyllä meillä on varaa lapset vaatettaa. Tingitään sitten mielummin aikuisten menoista. Ei käydä ulkona, ei tilata lehtiä, ei matkustella yms.

Vierailija
60/98 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi oli hyvä:D

Meilläkin niitä vilisee kadut ja pihat täynnä, heh

Välillä saa tosiaan potkia urakalla etteivät sisälle tuppaa...

Haluaisin nähdä miten kosteussuojatut kengät suojaa kyyn puremilta?Esim. kumisaappaiden käyttöä ei voi puolustella mitenkään. Kunnon kosteussuojattuja kenkiäkin on olemassa.