Miten ihmeess ihmisillä on varaa?!
Ostaa reimatec, pop, ticket vaatteita lapsille?
Me ollaan hyvätuloinen perhe, mitään lisätukia ei saada kun tulot on liian hyvät.. no itse olen hoitovapaalla joten mun palkkani on tietty poissa laskuista, mutta meillä ei silti olis ikuna varaa ostaa noita pukuja... ihanin on kyllä ja mietin vaan et miten ihmisillä on varaa ostaa noita. Millaisia tuloja perheillä oikeen on.
Ja sit toisaalta olen kyllä katsellut että monella vähempi tuloisella onkin noita pukuja ja sit varakkaammilla on ihan lassie tyylistä... oonkohan ihan pieleen huomioinut.
Kommentit (98)
kalliita haalareita. Ja lapsiakin on monta. Meillä kaksi lasta, mun tulot vain kotihoidontuki n. 250e, miehen nettotulot n. 2500 + bonukset, joita ei varmaan enää tule. Me ei olla lyhennetty lainaa ollenkaan hoitovapaa aikana eli 3vuotta maksetaan vain korkoja. Mutta ei siis olla ostettu reimojakaan.Syksyllä alkaa lainanlyh. kun aloitan työt, 1500e kuussa. Eli teidän rahat menee lainanlyhennykseen, ja teillä on siihen varaa! Hyvä homma.
Kun ei ole varaa, mutta rahaahan teille jää menojen jälkeen yli 2000 e/kk.
Lämmitättekö takkaa seteleillä vai mihin ne rahat menee?
en ymmärrä sitä, että vaatetetaan lapset huonolaatuisilla ja keliin sopimattomilla vaatteilla.
Suomen olot ovat kyllä sellaiset, että kosteussuojaa tarvitaan päästä varpaisiin.
Laatu maksaa, mutta eihän sitä itseään kipeäksi kannata maksaa.
btw Lassiet ovat RUMIA
jonkun verran matkustellaan ja sit lapset rakastaa kylpyläreissuja
ulkona käydään kerta kuussa syömässä...
hmm.. tykätään sisustaa mutta ei siihenkään paljoa rahaa mene, itse ompelen verhot ja pöytäliinat ym.
ap
Jokaisella on niihin varaa, vai onko taloutesi kiinni satasen haalarista ?
Ei ole meillä. Tai no, ehkä ois, mutta mun mielestä satanen lasten haalarista on ihan törkeä hinta. Kaks lasta plus tykötarpeet, siitä tulee jo useamman satasen potti jos alkaa jotain merkkivaatteita investoimaan. Ihan yhtä hyviä haalareita saa 50-60 euron hintaan.
Minä mielelläni satsaan laatuun, kestävyyteen, toimivuuteen, ja ulkonäköön.
Ennen tein niin omalla kohdallani, nyt siitä saavat nauttia lapset.
Sitä paitsi laatu on aina parempi investointi pitkässä juoksussa kuin halpa ja huono, joka monesti tulee lopulta kallimmaksi kun joutuukin ostamaan uuden kun ei kestänyt/toiminut.
Laadukas vaate kestää kierronkin paremmin kuin halpis rytky, tosin reimatecit ei näytä kestävän kun housuista ja puvuista polvet kuluu rikki parissa kuukaudessa.
että miehen NETTOTULOT 3000 e/kk... brutostahan ei ollut mitään mainintaa etkä voi tietää maksaako vaikka 60% veroja.
Minä mielelläni satsaan laatuun, kestävyyteen, toimivuuteen, ja ulkonäköön.
Ennen tein niin omalla kohdallani, nyt siitä saavat nauttia lapset.
Sitä paitsi laatu on aina parempi investointi pitkässä juoksussa kuin halpa ja huono, joka monesti tulee lopulta kallimmaksi kun joutuukin ostamaan uuden kun ei kestänyt/toiminut.
Mainosmiesten höttöä, että sikakallis hinta takaisin niin paljon paremman laadun. Höpöhöpö. Minä en kyllä koskaan ole ollut mikään merkki-intoilija. En oikein ymmärrä, että joku on valmis maksamaan pelkästä merkistä tupla tai triplahinnan. Mutta jos sitä haluaa, niin ihan on oma valinta. Itse käytän rahani järkevämmin.
- priorisointi (pitääkö merkkivaatteita tärkeinä, haluaako panostaa vedenpitävyyteen)
- ja se, miten hyvälaatuisiksi (=rahallisen panostuksen arvoiseksi) jotkut Reimatecin arvioi. Itse en niitä kauheasti arvosta - kangas ei ole kovinkaan kulutusta kestävää, isommilla lapsilla varsinkaan - joten en niistä maksaisi yli satasta.
Reimat vaan sen takia että mammat puistossa sais kauhistella miten NOILLA on Reimat!!
En tiedä pystynkö ostamaan, sen verran hinta kirpaisee. Mutta vähän houkuttaisi että sais nähdä ne naamat.
Okei, ei ne maltaita maksa kuten kakkonen kirjoitti, eikä varmaan olisi talous kiinni jos yhden haalarin ostaisin, mutta silti...
Mulla ja miehelläni on vuositulot yhteensä 90 000 euroa, mutta olen lapselleni ostanut kaikki haalarit kirppikseltä. On ollut Reimateciäkin joukossa, mutta siis kirppishintaan. Enkä aio vastaisuudessakaan ostaa kaupasta, sen verran kalliita ovat!
Asumme "hyvällä" alueella, jossa siis kalliit kämpät, ei kaupungin asuntoja jne. ja olen huomannut saman kuin ap, että päiväkodissa suurimmalla osalla on Lassiet tms. "halpikset" kuten myös meidän lapsellamme. Eikä ole lapsi valittanut. :)
Tiedät sitten miten pärjäät kun nämä yt-neuvottelut ovat ohi ja teillekin pukkaa lähtö vähän köyhemmille maille :)
btw Lassiet ovat RUMIA
No, meillä lapsi käyttä kaksiosaisia pukuja jtoka koostan mieleni mukaan, ja yksivärisisäs housuissa ei ole hirveästi ulkonäkö-eroja merrkien välillä. Ruskeat Reiman housut on lahkeista tasan saman näköiset kuin ruskeat Jonathanit, ja kun halvempikin on pitänyt lapsen kuivana niin en todellakaan aio ostaa sitä kallimpaa.
kun ei ole merkkivaatteita... Jos vanhemmat ovat jo näin orientoituneita haalimaan vain ja ainoastaan Reimatecia, kun Lassie on niin ruma... :)
Hymyilin juuri kilpaa auringon kanssa (jos nyt aurinko tähän aikaan vuodesta paistaa...), kun naapurin rouva kirosi reippaan 150e Reimatecin alhaisimpaan suohon, kun parin kuukauden käytön jälkeen oli polvet puvusta rikki ja hanskat unohtuneet lapsen jäljiltä ulos ja sitä myöten pilalla.
Mikäs siinä alle 20e ehjällä puvulla ja hanskoilla ollessa, kun en ollut ajatellut säästää huutonet.-myyntiä varten...
Ajattelen, että lapset ovat sen verran pieniä, että jos vähän halvemmat kengätkin ovat hyvän yhden talven, niin mieluusti maksan niistä vaikka 10e kuin 80e ja koetan myydä niitä myöhemmin jollekin... Onko muilla liikaa aikaa vai miten jaksatte koettaa pitää niitä vaatteita ehjinä ja puhtaina ja vielä myydäkin niitä eteenpäin...? Hauska katsella puistossakin, kun vanhemmat kieltävät pilttejään mäenlaskusta ja muusta, ettei vaan haalarit repeä... :)
ei tosin tecciä, mutta yli sata euroa maksanut kaksiosainen puku kuitenkin. Molempina talvina puku on kulunut polvista puhki ja pintamateriaali on muutenkin nuhjaantunut tosi kuluneen näköiseksi jo parin pesun jälkeen. Sen sijaan pihapuvuksi hankittu 30 euron Lotta&Lassi-haalari on edelleen ihan kuosissaan, vaikka pesuja on takana silläkin useampia. Varaa meillä olisi kyllä Reimaan jatkossakin (nettotulot vähän yli 5000 euroa ja lapsia yksi), mutta laatu ei ole mielestäni yli sadan euron arvoinen, ei lähelläkään. Kyllä puvun pitää kestää kulutusta, joka ei edes yhdellä rauhallisella tyttölapsella ole kovin ankaraa...
Skodan tai Fiatin. Tai käytettynä voisi löytyä Ladojakin. Niin, että miksi ostaa kalliimpi kun voi ostaa halvemmankin. Miksi jollain on Mersu, ettäs kehtaa laittaa rahansa sellaiseen ylihinnoiteltuun autoon kun halvemmalla saa autoja, joilla myös kulkee paikasta A paikkaan B.
Miksi noita haalareita jaksetaan aina päivitellä? Päivitteleekö kukaan autoja, taloja tms. Kaikkihan voisi asua vuokrakasarmissa kun ihan samalla tavalla sielläkin voi asua kuin omakotitalossa kivalla asuinalueella.
Että silleen.
Nyt saa ReimaTecia, Ticketia, Molokids yms 'kalliita luksusvaatteita' kaupoista ja nettimyymälöistä 40-60% alennuksella, joten ensi talveksi on kohtuu hintaan saatu laadukkaat puvut. Meillä ainakin ReimaTec ja Remu kestäneet kahden lapsen remuamiset aivan hyvin. Asfaltille kaatuessa ja jonkin terävän raapaistaessa reikä tulee, mutta ainahan ne voi paikata. Pelkän Reiman laatu/kestävyys ei todellakaan ole lähellekään samaa luokkaa kuin ReimaTecin.
En ikinä ostaisi lapsillemme Reimatecejä, ihan vaan sen takia, että ovat niin ylihinnoiteltuja :) Kirppikseltä olen ostanut lasten Remu-puvut ja hyvin ovat pärjänneet päiväkodissa. Kertaakaan eivät ole märkinä olleet. Meillä vanha talo, jonka remontti imee kaiken ylimääräisen rahan ja tämän lisäksi matkustelemme hyvin paljon moniin muihin lapsiperheisiin nähden. Jokainen tykkää satsata eri asioihin. Suokaamme se meille kaikille.