Miksi et käytä kestovaippoja?
Kiinnostaa tietää miksi ihmiset eivät käytä lapsillaan kestovaippoja... Meillä käytetään enimmäkseen kestoja, koska se tulee halvemmaksi, mutta kertakäyttöiset on käytössä hoidossa, reissuilla ym, koska silloin se on helpompaa.
Kommentit (30)
olen aika hajuherkkis. Ja en voisi kuvitellakkaan peseväni vaippoja muun pyykin mukana, vaan se pitäis pestä erillään ja mieluummin 90'C asteessa, eli ei olisi kovinkaan ekologista. Oltiin liikekannallakin aika paljon, ja kestot olisi olleet kivat haisemassa kassissa aina.
Paras on päästä vaippa-ajasta eroon mahdollisimman nopeasti,
En jaksa lisäpyykkiä,enkä jaksa perehtyä mitkä olisivat parhaat vaipat vauvalle..noita kestoja on miljoonaa laatua..mahdollisemman äkkiä lapsi kokonaan kuivaksi niin ei tarvii mitään vaippoja=)
että muita ihan hirveästi kiinnostaa toisten tekemiset niin paljon. Olen täältä lukenut monia keskusteluja joissa on kerrottu kuinka katsotaan kieroon kaupassa jos joku ostaa korvikemaitoa tai kertakäyttövaippoja tai purkkiruokia jne. Ennen tätä en ole koskaan ajtellut että kukaan katselis tuollatavalla toisia ihmisiä ja joillekin olis iso asia mitä muut ostaa, käyttää tai tekee. Olen sitten vissiin niin itsekeskeinen kun ei vois vähempää kiinnostaa mitä vaippoja muut käyttää tms. Surullista kun ihmisillä ei ole parempaa tekemistä kun arvostella muita!
Siksi parhaita kestoja käytössä ovat ohuet taskuvaipat taittoimuilla. Ne on helpompi pestä kunnolla puhtaaksi.
Se on ihan totta että jos vaippaan jää vähänkin pissaa pesun jälkeen niin se alkaa haisemaan todella pahalle jo yhdestä pienestä pissasta.
Olen pk:ssa töissä ja siellä yhdellä lapsella oli ja me jouduttiin sanomaan vanhemmille, että joko tuovat kestoja paaaljon enemmän tai sitten siirrytään kertiksiin.
Kestoihin kun tulee yksikin pissa niin lapsi haisee todella pahasti.
Ystävämme käytti lapsellaan kestoja ja itse onneksi huomasi hajut ja siirtyi kertiksiin.
Ihottuma meni ihan kamalaksi, kun kestoilin esikoisen kanssa. Tokan kanssa en uskaltanut kokeillakaan, kolmosella taas kokeilin ja sama juttu.
Ympäristöasiat kyllä kiinnostavat; niinpä olen opettanut lapset pieninä potalle - vanhin oppi 1 v 7 kk, toka 1 v 3 kk ja kolmas 1 v 4 kk.
lähes pelkästään kestoja. Nyt taaperovaiheessa en enää, kun en viitsinyt ostaa enää isompaa kokoa, ja vaippoja menee paljon vähemmän. Housuvaipat istuvat paremmin liikkuvalle vekaralle.
Ehkä voisin kuitenkin harkita kestoja uudelleen, jos joku voisi suositella 1,5 veelle jotain kestovaippamerkkiä/mallia, joka pysyisi jalassa kovassakin menossa...
En raaski ostaa, vaikka tiedän, että pidemmän päälle tulisivat halvemmaksi. Se kerta-investointi hirvittää.
Mies ei varmasti innostuis asiasta ja vaipanvaihdot jäis kokonaan minun tehtäväksi.
En jaksa perehtyä asiaan tarpeeksi.
En jaksaisi värkätä ja pohtia, mitä imuja laittais mihinkin jne.
En luottais niihin kuitenkaan ja liikkeellä ollessa olis varmaan kertikset käytössä.
Olen niin tyytyväinen kertakäyttövaippoihin, niiden helppouteen ja nopeuteen.
Jos lapsen iho ei kestäis kertiksiä, niin sitten varmaan kokeilisin... Mulle kävi kuten monelle muullekin, että raskaana ollessa kestoilu kiinnosti kovasti, mutta lapsen synnyttyä ei tullut edes niitä äp:n mukana tulleita kokeiltua :)
Minusta esim. perhevalmennuksessa ja neuvolassa voitaisiin "mainostaa" kestovaippoja. Kertoa vähän miten käytetään, mitä maksaa, miksi kannattaa käyttää... Itse olisin varmaan ainakin kokeillut kestoja jos minulle olisi joku niitä "tyrkyttänyt", mutta en siis ole omatoimisesti niistä tietoa etsinyt koska kukaan niitä ei ole suosittellut tms...