Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja auto, huoh..

Vierailija
27.04.2008 |

Alkaa nyppiä, kun mies on ylihuolehtivainen auto-kullastaan. Ihan normaali Toyota, nyt jo 4-vuotta vanha, mutta kunnoltaan ulkoisesti kuin uusi. Huoltaa kaikki pienetekin kolhut ja viat, putsaa takapenkit jokaisen (!) lasten kyytämisen jälkeen, penkin suojukset tietenkin olen ommellut mutta silti. Varsinainen ongelma on, että mulla ei ole mitään asiaa auton rattiin ja sen takia en ole ajokorttiakaan hommannut. Lasten kuskaaminen synttäreille ym. ja kauemmilla kaupoilla käyminen olisi vaan niin ktäevää joskus autolla julkisten sijaan. Haluan ehdottomasti opettaa lapsilleni julkistenkäyttämisen ja hyötyliikunnan (kävely, pyöräily). Mutta muutama kerta kuukaudessa helpottaisi arkea, kun voisi käydä autolla.

Onko muilla vastaavasta kokemuksia, ja hyväksyyköhän / luottaako mies koskaan autoa minun käsiini? Toista autoa meille ei tule, mies haluaisi mutta mun eko-egoni ei annan myötä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
2/19 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tuollaista katselisi hetkeäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä rasittava tilanne jos ei muka sulle voi autoa antaa. Mielestäni ei oo oikein.

Vierailija
4/19 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auton kiertely ja auringonvalossa peilailu naurattaa.. Käyttöesine-ajattelu kuulostaa hänestä lähes loukkauselta ;) Sehän on hänen autonsa! Ei hän kaikkien esineiden kanssa ole tuollainen, tv- ym. laitteet kyllä lähes yhtä tärkeitä..

t. ap

Vierailija
5/19 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tiedä jos se mies siitä sit heltyy ;)

Vierailija
6/19 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos auto on perheessä, on se perheen yhteinen. Ap autokouluun vaan ja auton rattiin.

Vierailija
7/19 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta antaa sentään minun ajaa sitä! Onhan se tietysti hyvä että omaisuudesta pidetään hyvää huolta, mutta liikaa on liikaa!

Omat lapset saavat istua autossa kengät jalassa mutta siskoni ottaa lapsiltaan kengät pois tai pistää jalat muovipussiin kun he tulevat autoomme...

Vierailija
8/19 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mies muutenkin melko tarkka, mutta yhdessä olomme aikana koko ajan " kehittynyt" asiassa. Nyt ollaan siinä pisteessä, että ymmärtää olevansa muiden silmissä hankala, aluksi mielestään kaikki muut olivat välinpitämättömiä. Koen olevani jonkin sortin terapeutti miehelleni ;) ja olen varma, että sen kortin vielä ajan. Tympii asia kuitenkin, tuntee olevansa riippuvainen toisesta.

t. ap

Vierailija
9/19 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on puhuttu ja mieskin on asian tajunnut noin niin kun teorian tasolla. Mutta käytännössä on sille isompi pala. On tavallaan pahoillaan, kun mun arki mulla vaikeampaa ja ruikutan kun en pääse " minnekään" . Onhan se rasite hänellekin, kun joutuu sitten itse usein kuskiksi. Hänelle vain jotekin mahdoton pala antaa autoa käyttöön, kun " kuitenkin pilaan sen" .. luotto pelaa ja silleen.. Asia on ristiriitainen, kun toisaalta hän ahluaisi olla kiva ja mukava, mutta " ei pysty" ..

t. ap

Vierailija
10/19 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa, että tuo voisi olla sukua sille... Tosi normaalia.

Vierailija
11/19 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole siis ainoa laatuaan. Ei meilläkään lapsilla ole mitään asiaa kahvoihin, ja autoon ptiää astuakin mieluiten koskematta siihen " astuinlautaan" . Jos joku siihen astuu, tippuu kuraa tms. mies on heti reissun jälkeen putsaamassa. Joskus naurattaa meidän auto; on kuin kaupasta kotiin ajettu, jossa kaksi samanlaista korokeistuinta suorassa, mitään muuta irtainta autossa ei näy, koskaan! Muiden lapsiperheiden autoissa kun käy, niin näky on hieman toinen..

Eilen sanoin miehelle taas asiasta, ja hän kyllä ymmärtää vitutukseni. Kuvailin, kuinka hankalaa kuskaamiset ym. on (miehellä oli muita menoja) ja hän kyllä ymmärsi. Autokoulu-asiaan ei nyt menty, mutta hiljaa hyvä tulee..

t. ap

Vierailija
12/19 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämäkin on suomalaisen holhousyhteiskunnan tulosta. Autoilua ja auton ostamista on aina verotuksella pidetty sellaisena luksuksena. Siinä käy sit joskus näin että siitä kalliista autosta tulee varjelun kohde, hyvä että raaskitaan ajaa.

Ei muulla ole tälläistä auton palvontaa, siellä ajetaan ja vaihdetaan. Pikku rutut ei meinaa mitään.

Täällä vahataan ja kiilloitellaan vanhoja rotteloita! Ei raaskita käyttää eikä luopua kun kerran on säästöillä saatu ostetua.

Vierailija
13/19 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Nää samanlaiset tyypit hankkii ylikalliit parkettilattiat ja sitten koko perhe hipsii sukkasiltaan ja hiljaa seuraavat 20 vuotta, ettei vaan parketti kulu. :D

Joo, autokouluun ja hanki oma kottero. Ja nimenomaan kottero ettei tarvitse joka asiasta välittää. Pienen auton kun hankit niin se kuluttaakin vähän.

Vierailija
14/19 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä luonteeltaa järjestelmällinen muutenkin, mutta ei ole muiden tavaroisen kanssa noin " neuroottinen" . Kotona ei tollasta nipotusta ole, liittyy phtaasti autoon. On 8-vuotiaasta lukenut jokaisen TM:n, seurannut formuloita ja rallia koko pienen ikänsä. Ja ilmeisesti kuvittelee meidän Toyota Corollan unelmissaan Formulaksi tai arvoautoksi.

Omaa autoa en osta eko-egoni ja kustannussyiden vuoksi.

t. ap

Vierailija
15/19 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on suomalaisen holhousyhteiskunnan tulosta. Autoilua ja auton ostamista on aina verotuksella pidetty sellaisena luksuksena. Siinä käy sit joskus näin että siitä kalliista autosta tulee varjelun kohde, hyvä että raaskitaan ajaa.

Ei muulla ole tälläistä auton palvontaa, siellä ajetaan ja vaihdetaan. Pikku rutut ei meinaa mitään.

Täällä vahataan ja kiilloitellaan vanhoja rotteloita! Ei raaskita käyttää eikä luopua kun kerran on säästöillä saatu ostetua.

Vierailija
16/19 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rento meninki.. ei sillä että ei meilläkään syödä ja juoda autossa. Ja pahimmat kurat yritetään kopistella pois, mutta ei nyt vielä ole tullut mieleen että jalkoja alkaisin paketoimaan pussiin.

Vai pitäisikö ottaa autoon jätesäkkejä ja pakata lapset niihin jos ovat tarhassa kuraantuneet?? Kuminauhalla sit pussi kiinni kaulan ympärille... :-)

Vierailija
17/19 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi elää asian kanssa vaan menisin autokouluun ja ajaisin myös.

Vierailija
18/19 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuna päivänä lainaisi rakasta autoani kenellekään. Pidän autostani huolta, se pitää olla puhdas ja kiiltävä ja hieno niin ulkoa kuin sisältä. Lasten ei anneta sotkea sitä sitältä makeisilla ja juotavilla, eikä meidän lapset saa esim. availla auton ovia itse, etteivät naarmuttele meidän autoa, saatika muiden ihmisten autoja niillä ovilla.

Olen enemmän kuin valmis aina sijoittamaan autoon, vähän jotain kivaa tuunausjuttuja, että autosta tulee originelli.

Rakastan mageita autoja ja rakastan miehiä, jotka ymmärtävät autojen päälle. Huurrrrrr !

Vierailija
19/19 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että autosta pitää huolta, mutta tuo toiminta vaikuttaa jo neuroottiselta.