Apua, mulle tuli tästä ketjusta tosi paha mieli. :(
Kommentit (142)
kritiikkiä ja sitten vielä kommentoida toisella palstalla "Mulle tuli tosi paha mieli..."
Voi voi ap, kaikki nallekarkit eivät aina mene tasan. Koitapa oppia sietämään pettymyksiä ja opetapa sama taito lapsillesikin.
LOMAN takia. Mitä lomaa normaalisti lapsiaan rakastava vanhempi voi edes pitää, kun tietää, että pieni lapsi ihmettelee, mihin äiti ja isi hävisivät. Jollakin tavoin tunnevammaisia olette.
Joo sitä 2v lapsesta tulee aivan hirvee gangsteri joka ikuisesti muistaa sen kun äiti oli 2vk lomalla,elämä menee pilalle!!No hei haloo taas,ONNELLISIA LAPSIA ON ONNELLISILLA VANHEMMILLA ja btw,puhlimet on keksitty ja äiti voi soittaa vaikka joka päivä ja jutella lasten kanssa.Miksi tästä nousi hirvee haloo?
Risteily tai viikonloppu kylpylässä on ihan ok, ehkä jopa viikon lomamatka jos lasten hoitaja on TODELLA läheinen lapsille.
Mutta 2 viikko?!? Minkälainen vanhempi HALUAA olla lapsistaan erossa 2 viikkoa?
Miksi? Miksi haluatte noin pitkän loman? Jos arki on niin raskasta, että tarvitsette noin pitkän breikin lapsista niin käytä lomarahat arjen helpottamiseen äläkä pakomatkaan! 2 viikon jälkeen arki jatkuu taas samanlaisena kuin ennenkin.
Ja jos kyse on tosiaan "vanhan harrastuksen" elvyttämisestä niin perhetilanteennehan on nyt ihan eri kuin ennen lapsia. Nyt kun teillä on lapsia, on syytä keksiä koko_perheelle uusia mukavia harrastuksia, olkoon se sitten matkailu tai jotain muuta.
No toi onnellisuus viestissäni viittasi parisuhteeseen (en laittanut sulkeisiin mitään kun ajattelin että kaikki ymmärtäisi!!).Taas tälläinen tampio päivä täällä,heti nalkuttamassa!
-ei ap-
Te taidatte olla koko sakki vain kateellisia. Ilmeisesti omat vanhempanne ovat epäluotettavia, epästabiileja tai muiten vain huonoja lastenhoitajia. Ymmärrän kyllä, ettei kaikki ole niin onnekkaita isovanhempien suhteen.
Ap kysyi mielipiteitä ja sai niitä. Jos mielipiteet eivät mene yksiin omien kanssa, niin turha valittaa...
4
vai olenko ymmärtänyt jotenkin väärin? Maailma on todellakin huumeäitejä ja alkkisäitejä pullollaan ja perheväkivaltaa jne. jne.
kuin avioeroperhe kun jäi suhde hoitamatta.
Anna palaa vaan ap, eikä todella kannata näiltä palstoilta mitään tällaista kysellä....
mutta en tiedä raskisinko tuota meidän pian 2v>:tä jättää joka vuosi tuoksi ajaksi.
miksi sitten kyselit jos kuitenkin pahoititte mielenne. me teemme yleensä miehen kanssa sellaisia pitkiä viikonloppuja kerta suoteen/ kerta 2 vuoteen jos tuntuu että tarviimme enemmän omaa aikaa.
http://www.poliklinikka.fi/?id=5497879&page=5575414
Pienet lapset vihaavat vanhemmistaan eroon joutumista. Tällaiset pelot ilmaantuvat ensimmäisen elinvuoden loppuun mennessä lasten alkaessa oivaltaa, että heidän vanhempansa eivät tulekaan aina olemaan heidän kanssaan.
Samalla lapset alkavat vierastaa itselleen outoja ihmisiä. Tämä normaali eroahdistus huipentuu noin kahden vuoden iässä ja vähenee asteittain 6 - 7 vuoden ikään mennessä.
joista haluatte pitää kiinni vielä nytkin kun on lapset. ainahan sitä puhutaan että pitää muistaa myös se parisuhde ja kahdenkeskinen aika, muttei se aina kaikille ole niin helppoa syystä tai toisesta :) esimerkiksi minulla ja miehelläni ei ole mitään yhteisiä perinteitä ajalta ennen kuin meistä tuli lapsiperhe, ja vaikea niitä nyt on luoda enää. etenkään kun lapsille todennäköisesti ei löydy hoitajaa vaikka kuinka etsisi.
lisäksi on hyvä, että lapsilla on tuttu hoitaja, eikä kaiketi muutenkaan taida ihan käytännön arkeen vaikuttaa se että olette pois. Mutta tosiaan onhan tuo 2vkoa pitkä aika etenkin 2-vuotiaalle, eli on hyvä varautua siihen, että ainakin pari ensimmäistä päivää lähdettyänne menee jonkinlaiseksi kiukutteluksi, samoin pari päivää palattuanne on jatkuvaa kiukkuamista. ja siihenkin on hyvä varautua, että teillä itsellänne on niin mahdoton ikävä jo muutaman päivän reissun jälkeen että pahaa tekee... jos vaan mahdollista, soittakaa lapsille mahdollisimman usein, ja muistakaa kertoa ettette ole hylänneet heitä vaan tulette kyllä takaisin, ja että he ovat teille edelleen rakkaita.
tottuneet olemaan hoidossa mummolla(?), ja ovat ns. "reippaita".
Minäkin haluaisin matkalle ilman lapsia, mutta mielestäni on liian aikaista, lapseni 7v ja 2v5kk, eli kuopus samanikäinen kuin ap:llä. Meillä mummot asuvat kaukana, eikä nuorempi ole vielä ollut siellä ilman vanhempiaan, joten kynnys on senkin takia korkeampi.
Minä uskon vahvasti siihen ohjeeseen, että lapsi voi olla ikävuosiaan vastaavan vrk-määrän ajan erossa vanhemmista, eli 2½-vuotias 2-3vrk on maximi.
Olen ollut kerran matkoilla mieheni kanssa ilman lapsia. Olin silloin raskaana, odotin esikoista ja oksensin joka päivä (2vkoa). Seuraavan kerran haaveilen yhteisestä matkasta kahden vuoden päästä, kun täytämme 40v!
Me lomaillaan 2-3 kertaa vuodessa ja lapset on aina mukana. Lomaahan se on heillekin, mutta tämä ei poista sitä, etteikö se olisi lomaa myös itselleni. On ihanaa, miten lapset imevät näiltä lomilta juttuja ja niistä puhutaan ja niitä muistellaan vielä pitkään. Uskon, että lapsistamme kasvaa suvaitsevasia ja sivistyneitä ihmisiä. En edes ymmärrä, miten pystyisi lapselle selittämään, miksi äiti ja iskä lähtee lomalle, mutta sinä et nyt pääse mukaan.
Miksei lapsia voi ottaa mukaan? Tai sitten lyhyempi loma, esim. kaupunkiloma 4pv? mun vanhemmat jättivät mut sukulaisille hoitoon viikoksi, kun olin 3-4v. Muistan vieläkin sen kauhean ikävän ja hylätyksi tulemisen tunteen :( Älkää lähtekö ilman lapsia.
mutta miksi ihmeessä kaksi viikkoa? Sehän on tosi pitkä aika..
4
ja että kaikenlaisia gangstereita kasvaa ongelmaperheiden lapsista.
mutta mistä te kuvittelette että se pahoinvointi syntyy? tällaisista "pikkuasioista" kuten vanhemmista jotka hylkäävät viikoiksi jo ihan pienenä, jotka haluavat LOMAA lapsistaan. eivätkä edes tajua mitä pahaa siinä on.
palsta täynnä. Minun mielestäni tuossa ei ole pahaa kun kerta lapset ovat tutulla hoitajalla tutussa ympäristössä. Eri asia jos lapset olisivat hoidossa jossain kaverilla tai tutuntutuntutulla mutta isovanhemmilla. Olenkohan minäkin jotenkin kieroutunut ja itsekäs kun en näe tuossa mitään kamalaa?
No jos joku pystyy (ja jopa haluaa) jättää pienet lapsensa kahdeksi viikoksi, niin ei yksinkertaisesti voi olla normaalisti lapsiinsa kiintynyt vanhempi.
Lapsiaan kyllä rakastaa vaikka ne ei ois kokoajan siinä vieressä, lapset ei voi olla koko elämä, vaan elämää on muuallakin oltava.
ja siihen nähden en todella voi ymmärtää tätä vaahtoamista kahden viikon lomasta.
Mutta tältä palstalta ei muuta voi tosian odottaa, täynnä Nina Mikkonen klooneja.