Onko täällä kukaan irtisanoutunut töistä työuupumuksen, työpaikkakiusaamisen tms. takia, vaikkei uutta työpaikkaa ole tiedossa?
Onko kukaan tämän palstan käyttäjistä irtisanoutunut töistä työuupumuksen, työpaikkakiusaamisen tms. takia ennen uuden työpaikan hakemista tai mahdollisen yrityksen perustamista?
Kommentit (10)
Pari kertaa lähtenyt ennen kuin sonta osuu tuulettimeen. Perseelleen meneviä projekteja joista pitää päästä eroon hyvissä ajoin ennen syntipukkien hakemista. Yhdessä meni koko leuanheiluttajien firma myyntiin ja piti siis päästä pois ennen kuin ostajalle valkeni että haukkasi paskaa. Tilauksia haalittiin, mutta niitä hommia ei edes aloitettu eikä oikein ollut osaamistakaan. No huutoa kuulemma saivat sinne jääneet ja kenkähän siellä alkoi sitten heilumaan. Toisessa oli projektin suunnitelmissa massiivisia puutteita johtuen ettei suunnitelmien tilaajaa kiinnostanut tarkastaminen. Puutteet saatiin jotenkin paikattua, mutta lopputulos oli sikäli korttitalon päälle tehty korttitalo, jotta piti häipyä ennen sen toisen korttitalon rakentamista.
Älkää nyt tän takia ottako lopareita
Olen kerran lähtenyt itse irtisanoutumalla eikä uudesta työpaikasta ollut tietoakaan ja silloin oli 1990-luku ja lama. Jonkun ajan kuluttua luulin tehneeni elämäni munauksen, kun tajusin heikot työllistymismahdollisuudet, mutta purin hammasta ja jatkoin sinikkäästi eteen päin erilaisiin koulutuksiin osallistumalla ja pätkätöitä tekemällä. Melkein 5 v. siinä meni ja sitten se vakinainen työpaikka vielä kuitenkin löytyi ja siinä työpaikassa olinkin seuraavat n. 20 v. kunnes eläköidyin. Lopulta omatoiminen irtisanoutumisenikin silloin 1990-luvulla osoittautui erinäisistä syistä ihan oikeaksi valinnaksi.
Kyllä, useamman kerran, viimeksi vuonna 2014. En tiedä, miksi olen sellainen väheksytty tunnollinen kynnysmatto, jolle kaadetaan kaikki epämieluisat ja poissaolevien työt.
Nyt on vihdoinkin ihan siedettävä työpaikka ja ikääkin yli 60v, joten en todellakaan enää irtisanoutuisi.
Kyllä olen kerran irtisanoutunut työpaikasta. Työilmapiiri tosi huono, liian paljon töitä ja liian vähän työntekijöitä. Päätin, että ennemmin säilytän oma mielenterveyteni, kuin että itkuisena ja väsyneenä teen ylitöitä ja silti mulle vaan vähäteltiin mun työtehtävien määrää. Edellinenkin työntekijä irtisanoutui sieltä vaikka oli vakityösuhteessa. Sitä mä vähän ihmettelin, mutta päätin yrittää. Ostin sitten Taittinger-shamppanjapullon kun pääsin siitä toimisto. Olen ollut muualla sitten töissä ja samanlaista ei ole enää tapahtunut, on ollut tosi hyviä työkavereita.
Tarkoitus olisi viimeistään syksyllä. Niin loppu tuohon työhön. Henkisesti ja psyykkisesti todella raskasta ja vielä fyysisesti myös.
Olen, mutta oli lyhyt sijaisuus tiedossa silloin.
Jos oikeasti on työuupunut, silloin voi jäädä sairaslomalle ja etsiä sen aikana uusia hommia.
Suosittelen ennen irtisanoutumista selvittämään esim. kiusaajien kotiosoitteen. Mikään muu ei niille kusipäille tehoa.
Kyllä olen, kolme kertaa