Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät ole vielä facebookissa lainkaan?

Vierailija
08.02.2009 |

Itse en ole, enkä aio edes mennä!

Ei kiinnosta, enkä ammattini puolesta muutenkaan halua. Kun en kuitenkaan osaisi estää muita fb:n kävijöitä pääsemästä omalle sivuilleni.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävieni kokemusten perusteella tiedän, että jumisin sinne tuntikausiksi ja kun koneella teen koko ajan töitä, kiusaus olisi liian suuri ja kohta kuolisi perhe nälkään...

Vierailija
2/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesi. Juuripa näin. En voisi kuvitellakaan että antaisin elämäni kenen tahansa seurattavaksi. Vähän itserakastakin. Ystävät ja sukulaiset tietävät kuulumiset muutenkin.

Ei ole tarvetta esitellä elämääni kaikelle kansalle.

Kaikenmaailman vanhoille koulukavereille ei kuulu elämäni yksityiskohdat. Läheisimmille tuttaville ja ystäville kerron kuulumiset muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva siellä facebookissa elämänsä 'julkiseksi läväyttää', mun sivua ei pääse katsomaan kuin tutut, koska hyväksyn kavereiksi vain ihmiset jotka ovat enemmän kuin hyvänpäiväntuttuja.

Mun mielestä on mukava vaihtaa joskus kuulumisia siellä ja esim. kuvien jakaminen on helppoa :)

Vierailija
4/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiinnostanut ja sitä paitsi olen todella vakuuttunut siitä, että ihmisten yksityisiä tietoja tullaan jossain vaiheessa vielä käyttämään jotenkin hyödyksi ellei jo käytetä. Kenties jopa rikollisiin tarkoituksiin. Voihan tämä olla ihan vainoharhaakin, mutta en silti halua omaa elämääni minnekään tapetille.

Vierailija
5/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kukaan täysjärkinen puhelinnumeroaan tai syvimpiä salaisuuksiaan siellä kaikelle kansalle kerro.

Yleensä ne, jotka eivät oikeesti ole koko juttuun kunnolla perehtyneet, ovat niitä, jotka suureen ääneen paasaavat että "minä en ainakaan koskaan liity, eikä ole mitään tarvettakaan"

Vierailija
6/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, ei ole aikaa, siinä tärkeimmät syyt.

Vierailija
7/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poliisin kanssa naimisissa ja valitettavasti kuullut kaikenlaista ikävää. Jos taitavimmat rikolliset pystyvät päättelemään ihmisten yksityisiä asioita pelkistä kassakuiteista niin mitä sitten ihan itse annetuista tiedoista ja valokuvista?

Onneksi Suomessa rikollisuus on kuitenkin vielä enimmäkseen narkkarien varastelua ja juoppojen rähinöitä. Facebook on silti ihan maailmanlaajuinen nettiyhteisö ja sekaan mahtunee kaikenlaista karvaperää.

Vierailija
8/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole liittynyt siksi että se vaan ärsyttää ihmisiä niiiiiiiin paljon! :-D

Ai vähän vastarannan kiiski... :)

Vierailija
9/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos vain kirjaudun, mutta en laita kuvaani enkä muita tietojani. Vai pitääkö pyytää kaveriksi ensin, jotta pääsee selailemaan jonkun tietyn tietoja?

Vierailija
10/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sellaisia, jotka eivät tosiaan halua jakaa elämänsä tietoja "puolen maailman" kanssa.

Ei se minua haittaa, jos joku niin tekee, = ), mutta itse en vaan yksinkertaisesti ole kiinnostunut.

ap

Vierailija
11/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on käsittämätöntä miten jengi ihmettelee että miten mä en oo siellä... Sitä suuremmalla syyllä en mee, ihan vittuillakseni. Ja toimii.:-)

Vierailija
12/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikö ketään pelota että joku käyttää kuvia tms. rikollisiin puuhiin.. ?? En edes hlua kuvitella mitä! Esim. jos laittaa lasten kuvia niin jos joku vaikka menisi ja tulisi ryöstämään??? Siis aika kaukainen fiktio varmaan, mutta kaikkea sitä tapahtuu.. Ja muutenkin. En halua kertoa muille miten mulla menee, haluan kertoa sen face-to-face..

Vierailija
13/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole vielä törmännyt keneenkään facebookissa kenen tietoja pääsisin katsomaan ilman että ollan kavereita siellä. Hyväksyn ystäviksi vaan oikeat ystävät ja kaverit, sellaiset joiden kanssa olen ollut jossain tekemisissä muutaman viime vuoden aikana. Muille näkyy vain profiilikuva ja nimi

Siis jos vain kirjaudun, mutta en laita kuvaani enkä muita tietojani. Vai pitääkö pyytää kaveriksi ensin, jotta pääsee selailemaan jonkun tietyn tietoja?

Vierailija
14/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syy on se, että en jaksa olla niin kamalan sosiaalinen, että haluaisin tietää, mitä vanhoille koulukavereille ja muille hyvänpäivän tutuille kuuluu.

Mieluummin elelen omaa elämää ihan rauhakseen ja olen tietämättä muista kuin sellaisista, joiden kanssa olen livenä tekemisissä.

Vierailija
15/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua elämääni (tai perheeni), yleiseen levitykseen.

Vierailija
16/35 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään liioin kiinnosta

Vierailija
17/35 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tarkkaan tiedä toimintaperiaatetta.

Vierailija
18/35 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi omitiunen ja monimutkainen juttu... Ihan hanurista..

Vierailija
19/35 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tuntuu kuvittelevan, että kaikki ihmiset pääsevät käsiksi kaikkiin tietoihin.

Jokainen käyttäjä päättää todellisuudessa itse näkyvyydestään. Profiilin voi sulkea ulkopuolisilta niin, että se näkyy vain kavereille, ja kavereistaan jokainen päättää itse. Kavereidenkin joukossa voi rajata, mihin tietoihin kukin pääsee käsiksi. Omaa kuvaa tai edes nimeä ei tarvitse näyttää ulkopuolisille. Jos estää nimenkin näkymisen, kukaan ulkopuolinen ei edes tiedä, että on mukana FB:ssa - kaveriksi voi sitten kutsua itse niitä, jotka haluaa.

FB toimii nykyään myös (kököllä) suomen kielellä, eli yksityisyysrajoitusten tekeminen on helppoa myös niille, joilta ei englanti luista. Kukaan ei pakota laittamaan FB:iin yhtään valokuvaa kenestäkään, omaa puhelinnumeroa tms. En ymmärrä, miten vähäisiä Facebookiin syötettyjä henkilötietoja voisi kukaan käyttää hyväkseen. Profiilissa ei tarvitse näyttää niitäkään vähiä, jotka rekisteröitymisen yhteydessä kysytään, ja profiilia ei tosiaan tarvitse avata ulkopuolisille.

Itse asiassa pidän suurempana ongelmana sitä, että ihmiset laittavat profiileihinsa kuvia kysymättä niissä esiintyviltä lupaa. Tekin saatatte niissä tietämättänne esiintyä (tai teidän lapsenne), ja kyse on pahimmassa tapauksessa kaikille avoinna olevassa profiilissa. Tässä tapauksessa on kyse käyttäjän ajattelemattomuudesta.

Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät halua olla Facebookissa. Mutta harhaluulot lienee myös hyvä korjata.

Vierailija
20/35 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat ei mua kiinnosta, mieluummin näen ystäviäni taikka vaikka soitan, kun netin kautta alkaisin näpräämään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi