**** HEINÄHATTUJEN viikko 6 ***
Uutta pinoa uudelle viikolle :)
Ja tässä viime viikon turinat...
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
M rv 19+1 (huomista rakenneultraa odotellessa)
Kommentit (69)
on yksi musta pitkäkarvainen kissa kans joka on ollut huomion keskipisteenä pienestä asti.. Yöt nukkuu samassa huoneessa välillä sängyssäkin. Sitähän ei voi toiseen huoneeseen lukita, sillä kamala huuto alkaa ja raapiminen. Saa jopa itse liukuoven auki!
Täytyy vain uudessa kodissa tehdä heti niin ettei nuku samassa huoneessa meidän kanssa. Ja ovi olla aina kiinni. Tottakai siitä ensiksi meteliä syntyy mutta se on kestettävä. Kesä aika totutella... :)
Joskus kyllä meinaa siihen hermo mennä kun ei saa tahtoaan läpi, alkaa tekemään kaikkea pahuutta ja saan huutaa täällä koko ajan.
Voi olla että pinna täyttyy jossain vaiheessa pienen lapsen kanssa ollessa ja jos jatkaa samaa mallia eli huutaa kissa yölläkin, niin taitaa siitä tulla ulkokissa.Lisäksi jos hiekkalaatikko ei ole puti puhdas heti käynnin jälkeen alkaa kissa tehdä jätöksiä kylppärin lattialle, ja yksi päivä huomasin sen pissanneen makuuhuoneeseen. Siellä se käy raapimassa aina kun on kova hätä ellei käy huutamassa sille että laatikkoon. Jos sama rata jatkuu uudessa kodissa niin ulkokissa siitä tulee. En vain jaksa enään putsata sen ulosteita joka aamu vaikka yritän pitääkin laatikon tosi puhtaana mutta ei kelpaa kissalle..En voi joka päivä alkaa pestä laatikkoa.
Ja minä sitä täällä putsailen ei kukaan muu.....
Olipas sulla Weera kamala lääkärineuvola!! Mulla aivan toista luokkaa. Olen kans keskeyttänyt koulun selän takia ja kotosalla olen. Varmaan koko kevään olen kotona sillä muutamme kkn päästä ja on kaikkea muuta hommaa, koulua käyn sitten kun siihen jaksan ja on innostusta.
Meillä oli esikon syntyessä kaksi kissaa jotka siis olivat perheen lellikkejä. :)
Me kasattiin pinnasänky hyvissä ajoin ennen tytön syntymää ja alkuun tyhmyyksissämme annoimme kissojen nukkua sängyssä. Mutta sitten kun asian hokasin, otin suihkepullon viereeni ja aina kissa sänkyyn meni suihkutin vettä päällä. Vauvan synnyttyä pidimme oven kiinni kaksi yötä, mutta huoneesta tuli jotenkin tunkkainen ja kuuma yön aikana, niin se jäi sitten auki.
Kissat nukkuivat välillä meidän jaloissa edelleen, ja vesipullo oli vieläkin vieressä.
Kaksi kertaa näin kissan menevän vauvan sänkyyn, silloin kun se oli tyhjä. Me ei koskaan hankittu verkkoa sänkyyn ja meillä homma toimi suihkepullolla. :) Mietin kyllä silloin verkon ostamista, mutta se jäi..
Weeralla tosiaan ollu kamala lääkäri! Onko kaikille muilla myös ultrattu nla-lääkärissä? Täällä meillä lääkäri ei tee muuta kuin sisätutkimuksen ja kuuntelee sydänäänet, th muun ennen lääkäriä..
Sain tänään vihdoin tyhjennettyä ja purettua yhden kaapin rämän eteisestä. :) Vielä kun huomenna saamme kannettua sen pihalle ja naulakon seinään. Sit pesin auton samalla kun mies kiillotti prätkän vanteita.. Mistä tulikin mieleen että pitää mennä rasvaamaan kädet!
Bejpi, Tiuhti rv 16+0 ja Eveliina 2v
kissa on kyllä niin pässi että se tekee sen asian mitä kiellän kuitenkin jossain vaiheessa enkä luota siihen yhtään. Me ei olla vedellä sitä ainakaan vielä "peloteltu" täytyy kokeilla sitten mitä tekee sen asian suhteen..
...oli ollut puhetta, kissoja tais olla ainakin Bejpillä, weeralla...
Meillä koiria tai nyt enää yksi koira kotona. Esikon aikaan meillä oli kaksi uroskoiraa. Vauvan tultua kotiin jouduttiin aika pian luopumaan toisesta koirasta. Se ei millään soputunut elämään pienen käärön kanssa. Onneksi saatiin sijoitettua ihan tähän lähelle sukulaisille, niin pääsee katsomaan aina kun tulee ikävä ;) Ei siis koskaan purrut tai tehnyt mitään vauvalle, mutta uho ja meno oli sellaista, ettei yhteiselosta ja liikkumaan opettelusta tullut mitään. Tuo meidän toinen koiruus ei ole koskaan ollut moksiskaan tytöstä ja nyt ovatkin parhaita kaveruksia keskenään =)
Mulla ei ole vielä ollut yhtään lääkärineuvolaa ja seuraava taitaakin olla sitten puolivälissä vasta. Eli kohdun suun tilannetta tms. ei ole katsottu ku viimeks varhaisultrassa, viikolla 8! Neuvolassa meilläkin siis ihan tk lekuri tekee sisätutkimuksen ja kuunnellaan doplerilla sydänäänet, th sitten mittaa ja punnaa ym. Siks mullakin sit jätettiin se eka lekuri pois, ku kuitenkin gyne tehny sis.tutkimuksen ja ultran silloin viikolla 8. Kieltämättä vähän jänskättää mikä tilanne tällähetkellä. Kuitenkin kivuttomat supistukset jo alkaneet tässä raskaudessa...
Tänään ollaankin ulkoiltu ihan urakalla, oli niin kaunis ilma =) Äsken kotiuduttiin viimeisimmältä reissulta puistosta. Nyt nautiskellaan pikkukakkosesta ja äiskällä hetki aikaa hengähtää netissa ;)
Hepe ja möttönen rv 17
ps. aatelkaas, osa meistä kohta puolivälissä raskautta!
Ei oo todellista, mun viesti katos jonnekin taivaan tuuliin. Ei edes herjannut, mutta viestiä ei löydy ei.....
Palailen jahka harmitukseltani ehdin =(
Hepe rv17
Moikka! Täällä uusi heinäkuussa synnyttävä :) Tarkalleen ottaen la 20.7. eli nyt oon niinkin paljon ku 16+1 takana.. Semmosta oon pohtinu että miksiköhän joinain päivinä masu tuntuu isommalta ku toisina? Välillä sitä ei enää mitenkään saa peitettyy ja joskus, varsinki aamusin, tuntuu että sitä ei juuri edes näe. Esikoista odotan enkä siis tiedä kokemuksesta näistä asioista.. Varmaan tietenkin syöminenki vaikuttaa asiaan, yritän siis olla huolestumatta. Ja minkään näköistä liikehdintääkään en ole vielä tuntenu... neuvolassa kaikki oli hyvin, sydänäänet kuulemma oikein reippaat :) parin viikon päästä on rakenneultra ja odotan nyt sitä ku kuuta nousevaa että sais varmistuksen että kaikki hyvin!
En tiennytkään osaavani stressata näin paljon :/
Ilokseni huomasin, et mun viesti olikin hypänny takas tänne, vaik aluks olikin kadoksissa. Hyvä niin =)
Emiliialle tervetuloa vaan joukkoon paisuvaan ;) Masun koosta, on tosiaan vissiin aika normaalia, et vaihtelee aika paljonkin varsinkin näin alussa. Osalla turpoaa, siis tulee ihan turvotusta heti alkuunsa ja vois luulla, et on pidemmälläkin raskaana. Itekkin oon huomannu, et aamusin ei niinkään, mutta illasta masu oikea potkupallo. Hormooneilla siis varmasti osansa tässäkin asiassa.
Ilan vetistelyt hoidettu Rakkauden anatomian parissa...heh! Oikein lääpän lääppä sarja, mut tänään niin koskettava jakso, että oikein vuolaasti itkin menemään. Mies on jo ihan valmis sensuroimaan multa koko tv:n. Täällä ollaan niin herkillä, et uutisetkin voi saada hanat aukeamaan.
Nyt nukkumaan, huomenna muskariaamu ja kello soimassa
Hepe edelleen rv 17
mullakin itkut pääsee kun kattelen noit hääohjelmia täällä yksinäni!! Normaalisti en tollasia itke :D Tai yks Täydellisten naisten jakso, nii pillitin koko ajan kun oli niin koskettava jakso :D
Ja eilen pääs niinkin typerästä asiasta itku kun siitä et kysyin siskolta olisko sillä lainata toppatakkia muuta se oli antanu ne jo toiselle siskolle joten itku siitä pääsi! Kaikkee ne hormoonit näköjään tekee..... :)
Tänää piti herätä aikasin kun äijät tulee vaihtaa lukot oviin ja mun tarvii hommata ne avaimet ennen sitä :D nyt siis suihkuun...
Miranna rv 15
Mites Mistin ultra?
Olipas Weeralla melkoinen lääkäri, aika erikoista että potilas itse joutuu neuvomaan lääkäriä... Ja toivottavasti tervehdyt nopeasti, tai edes selviää että mikä ihme siellä suolistossa vaivaa.
Emilialle tervetuloa mukaan! Mietiskelit mahan vaihtelevaa kokoa, ja niinhän se on että maha on kyllä selvästi pienempi aamulla kuin illalla. Ja mulla ainakin vaikuttaa se mitä ja minkä verran olen syönyt. Jos olen syönyt vähän niin vatsakin on aika pieni.
Mietiskelin samaa kuin Hepe, kohta ollaan jo puolivälissä! Apua! Mä tykkään Rakkauden Anatamia sarjasta, siinä on usein aika hauskoja juttuja. Olihan se eilinen jakso vähän surullinen...
Mun väsymys on tullut takasin... johan sitä pari viikkoa suht pirteä olikin. Ihan ärsyttää kun on iltaisin aivan poikki. Ja eilen olo tuntui muutenkin raihnaiselta, ekasta raskaudesta tuttu iskiasvaiva on jo nyt tullut, eilen oli vaikea nousta sohvalta ja jalka meinas mennä alta kun oltin seisten sukkia pois jalasta. Väsyneenä raihnaisuus vielä korostuu. No, ensi viikolla on taas aikaa mennä salille ja toivottavasti viikonloppuna ehtis vaikka vähän ulkoilla.
NapNap rv 18+0
Ainakin eläimistä, tärpeistä ja mahan koosta on ollut puhetta:
Aloitetaanpa *eläimistä* : Meillä on 6 kk ikäinen puolipitkäkarvainen kissa, joka on oikein rauhallinen tyyppi. Mitään ei ole kotona tuhonnut eikä yksiäkään mielenosoitus-paskoja ole minnekään (vielä) vääntänyt. Muutamana yönä kävi herättämässä meidän tytön, mutta lopetti sen touhun sitten onneksi. On myös tosi hiljainen, luulisin varmaan mykäksi ellen olisi pari kertaa kuullut sen vähän naukaisevan. Toivossa on siis hyvä elää, että kissan käytös jatkuu yhtä rauhallisena vauvan synnyttyäkin. Monet sukulaiset on ihan ihastuksissaan meidän kisusta ja ovat jo tarjonneet itseään sijaiskodiksi mikäli kissa sekoaa vauvasta, toivottavasti näin ei tule käymään :)
Tämä raskaus sai alkunsa tosi helposti, toisesta kierrosta pillereiden pois jättämisestä. Ekasta kierrosta oli kemiallinen raskaus. Esikoista yritettiin myöskin vaan 5 kk eli yhteensä neljä kiertoa, kun yksi kierto venyi megapitkäksi.
Sitten *mahan koosta* : koko tosiaan vaihtelee paljon vuorokauden ajan mukaan ja välillä ihmettelen mihin se koko maha on hävinnyt, toisinana taas jätti-iso. Aamuisin mulla on kohtu on selvästi tunnettavissa oikealla puolella (gyne aiemmin todennutkin kohdun olevan kallistunut oikealle). On siis selkeenä "möykkynä" ja kovan tuntuinen. Wc-käynti "hävittää" tän möykyn sitten taas jonnekin rasvakerroksen alle. Lääkärille kun mainitsin, niin arveli täyden virtsarakon työntävän kohtua ylös- ja ulospäin.
*Liikkeistä vielä* , oli puhetta kuinka niidenkin tunteminen vaihtelee päivittäin: nyt ollut taas muutama hiljaisempi päivä, jotain pientä kuitenkin onneks tuntunut. Sais alkaa tuntumaan jo ihan kunnolla!!!
Esikoista odottaessa kovat alaselkäkivut vaivasi ja nyt ovat alkaneet taas vaivata. Bebesin sivuilta katselin Anita-merkkistä tukivyötä, sellaisen voisin hommata ja kokeilla josko auttaisi. Kohdussa ollut pieniä kasvukipuja nyt muutamana päivänä, ihan sellaisia normaaleja joita muistan olleen esikoisestakin. Mitään lauantain kaltaisia järkkyjä lähes tajun vieviä kipuja ei onneksi ole nyt enää ollut!
Tulipa pitkä kirjoitus, jaksaakohan kukana edes lukea ;)
Nasqu 16+5
juuri kun liikkeiden vähyydestä kirjoitin, niin alkoi masussa kunnon mylläys :)
et jollain edes tuntuu liikkeet minä täällä odottelen niitä joka päivä!! :)
Voisikohan joku vähän kuvailla, miltä supistus tuntuu?:) Mulla on ajoittain sellasta vihlovaa kipua, mikä menee äkkiä kyllä ohi. Joskus on päiviä, että ei ole mitään tuntemuksia, mutta esim. tänään on tuntunut kovasti kääntyillessä ja kävellessä kaikennäköstä.
Me oltiin jo ihan varmoja, että ollaan hedelmättömiä, kun tehtiin tätä meidän vauvelia se neljä kiertoa. Jälkeen päin naurattaa, tuo aikahan ei ole yhtään mitään, jotenkin vaan kuviteltiin, että jo katseesta tulen raskaaksi, kun pillerit lopetetaan :)
astaliini ja aatu 14+6
meillä on aika lähekkäin LA mulla menossa nyt 14+5 tänään :) Pari päivää sitten tunsin kanssa hassuja tuntemuksia masussa ja ajttelin että voisikohan ne jo liikkeitä olla mutta nyt pariin päivään ei ole mitn kuulunut.
Se tuntui ihme möyrimiseltä masussa välillä nipisteli hieman mutta suurimmaksi osaksi ei sattunut vaan tuntui jotain hassua enkä osaa kuvailla sitä :D Selasita oli koko päivän! Ei siis sattunut mutta tuntui.... En sitten tiedä mitä se oli..
Miranna 14+5
Emilialle tervetuloa! Meillä onkin LA:t peräkkäin, mulla on 21.7. :) Mutta jos menee samoin kuin esikko niin roikun täällä vielä elokuussa.. Sulla on rakenneultra paljon aikaisemmin, mulle annettiin aika vast 5.3 ja sillon viikkoja on 20+2.
Unista oli ollu aikasemmin puhetta, mä huomasin heti plussan jälkeen et kyllä sitä voi nähdä niin outoja unia ettei mitään järjeä! Unissa useasti tuttuja ihmisiä tai paikkoja mutta yleensä niissä ei muuta järkeä olekaan.. Mies ei halua edes kuulla kun kysyn ettet ikinä arvaa millaista unta näin.. :D
Mulla on vissiin joku suolan tai veden puute kun verenpaineet tai siis yläpaine alhaalla, ja kun varsinkin kyykystä nousee niin huimaa älyttömästi. Pitää ens viikolla vielä pyytää et terkka mittaa sokerit. Mut helpointahan olis kun vaan jois tarpeeksi vettä ja näkis auttaisko se...
Pitäis mennä laittaa pyykit kuivumaan, liha paistuu uunissa ja muussi kattila tiskikoneessa.. Eli touhua riittäis.. Mennään illalla tytön kanssa mun äiti kaverin ja sen tytön kanssa laskee pulkkamäkeä. Neidiltä pitäis leikata tukkakin.. Blääh..
Mut nyt pyykkien kimppuun!
Bejpi ja Tiuhti 16+1
Tulin just kauneushoitolasta.....tehtiin jalkahoito ja hieronta sekä intialainen päähieronta. Ihan paras joululahja mieheltä, jota siis tänään pääsin tuhlaamaan=)
NapNap taisi puhua väsymyksestä, täällä myös tuttu vieras. Onneks esikko nukkuu vielä päikkäreitä, niin pääsen minäkin lepuuttamaan. Muuten en varmaan seiskaa pidemmäks jaksais valvoa. Työpäivinä varsinkin, oon aivan sika väsynyt. Mitenköhän sitä jakso sillon esikon aikaan käydä töissä...? Mulla kans eka neuvolassa hb 122 ja mietinkin, oisko laskenut. No, seuraavassa neuvolassahan se selviää.
Bejpi mainitsi unista... Nyt en oon niinkään nähny, varsinkaan niitä kummallisia. Esikoisen aikaan olin kova unennäkijä. Yleensä olivat joko ihan pöhköjä, mutta myös kovasti painajaisia =( Eli ihan onnellinen oon, ettei oo tässä raskaudessa vaivanneet, ainakaan toistaiseksi.
Muskarissa aamulla käyty ja ulkoiltu. Ilalla pitäs vielä lähteä kyläilemään. Nyt on kyl niin vetelä olo, et taidetaan leikkii tää ip ihan tässä kotosalla =)
Hepe ja möttönen rv 17+1
Täällähän on ollut vilkasta. Vastauksia muutamiin puheenaiheisiin:
Meillä meni lähes vuosi ennenkuin tämä kakkonen tärppäsi. Ja tärppäsi hormonien avulla. Jos en olisi mennyt klinikalle todennäköisesti yritettäisiin vieläkin. Ja nyt jo onnellisesti 15 viikkoa (vasta!) täynnä.
Me aletaan rakentamaan kesällä. Ei me niitä suunnitelmia aiota vauvan takia muuttaa. Samalla lailla jatketaan kuin ennenkin. Häät sentään jouduttiin perumaan, kirkko oli varattu 11.7. Harmi.
Oliko jollakin kokemusta siitä Huuto.netissä myynnissä olevasta angel dopplerista? Jokin aika sitten olin tuntevinani liikkeitä, mutta en oikeastaan vielä tunne. Olisi kiva jo alkaa tuntemaan, esikoisestakin jo tunsin näillä viikoilla. Rakenneultraa kovasti odotetaan, se on vasta maaliskuun alussa.
T. Pötkö rv 15+3
että onko ihan normaalia raskauden aikana olla hieman masentunut? :/ itselläni jo hetken aikaa ollut huono mieli... Eilen sitten alkoi se vollotus ja on jatkunut tällekin päivälle.
Äitini asuu kaukana 450km päässä ja samoin siskoni. Äiti on ainut joka silloin tällöin soittelee ja kyselee kuulumisia, mutta siskoista ei paljoa kuulu. Tuntuu kuin ketään ei kiinnostaisi juuri mun raskaus. Olen siskoista nuorin. Isoin siskoni oli hieman hämmentynyt raskaudesta kuullessa.. Eikä juuri sanonut mitään paljoa.
Avopuolisoni on töissä ja erittäin usein ylitöissä joten olen päivät yksin kotona..
Olen kaiken lisäksi tullut vainoharhaiseksi ja alkanut ajatella että hän pettää minua, mutta tiedän sisimmässäni ettei hän sitä koskaan tekisi. Silti ajatus pyörii päässä.
Ei välillä edes vastaa viesteihini, kuten esim tänään kerroin miksi eilen itkin, ei ole vieläkään vastausta kuulunut.
Tunnen itseni rumaksi, aina kun olen laittanut vähän meikkiä hän huomauttaa asiasta jollain tavalla. En halua nähdä telkusta tai lehdestä ainuttakaan mallia tms koska tulee huono mieli siitä, että olen lihonnut raskauden myötä. En nyt mitään kamalia määriä, n. 3kg tai enemmän, mutta silti... Tuntuu että hän ei enää halua minua vaikka sanoi minulle ettei hän viitsi vongata koska tietää milloin minä haluan ja en halua...
Silti tuntuu ettei hän musta enään ulkonäöllisesti juuri pidä.. Tuntuu vaan jotenkin pahalta...
Silti olen sisimmässäni innoissani lapsestamme ja rakastan tulevaa yhteistä lasta yli kaiken... Siis miksi on näin surkea olo? :_|
pakko viel mirannalle vastaa et kyl noi sun tunteet kuuluu tähä raskautee ku hormoonit myllää ja sit jos oot päivät yksin kotona nii sul on viel aikaa ajatella kaikennäköistä (turhaa) tai siis toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan turhalla.
Kyl mullaki on ollu samanlaisia tunteit jotka on ihan turhia ja vainoharhasii. Pitää yrittää keksiä vaa kivaa tekemist ja muuta ajateltavaa. Ei oo kyl helppoa välttämättä...
Kyllä se siitä helpottaa.. Ja hyvä tietää että et ole ainoa.
Tunteisiin vielä et mä oon lisäx tosi agressiivinen ja ylireagoin helposti asiaan kuin asiaan.
Muakin mietityttää kissa-asia, ku meillä on kaks isoa pitkäkarvasta kissaa, jotka luulee tällä hetkellä olevansa talon kuninkaita. Niillä on oma huonekin jonne ollaan ne yöksi tilkitty, ja samaisesta huoneesta pitäis tulla lastenhuone sit aikanaan. Mitenkähän käy sit vaavin kans, kun nuo protestoivat jo nyt jos eivät saa tarpeeksi huomiota. :(
Tänään oli eka lääkärineuvola ja suoraan sanottuna se lääkäri oli ihan kamala tunari. Mun piti kysellä siltä, että etkö sä tee sitä ja tätä yleensä tällä käynnillä ja sit se aina virkos ja teki mitä muistutin. Laitteet muka ollu rikki joskus aiemmin niin se ei meinannu ultrakuvia ottaa jne. Äkkiä vilautti ultralla eikä katsonut paljoa muuta ku että sydän sykkii, koska kolmen viikon päästä mennään rakenneultraan (nyt 16+3). Olis silti ollu kiva katella sitä hetki ja nähä tarkemmin ku edellisestä kerrasta kuukausi aikaa. :( Hirveän tympeän oloinen ihminen muutenki. Onneks meidän neuvolatäti on sentään kiva.
No muita kuulumisia, pääsin vähintään parin viikon saikulle, ku mulla on hermo puristuksissa toisessa pakarassa ja kivut melkoiset. Lisäksi laitto lähetteen fysioterapeutille ja kaiken maailman näytteisiin. Sain ulkomaanmatkalta kiitokseksi ripulin, jota on jatkunu jo kuukauden ja salmonella on rajattu pois eli en tiiä mikä lie. Jotakin madon munia ne sieltä paskasta aiko ainakin tonkia ja lapamatoa etsiskellä. Great! Positiivisena asiana tässä on se, ettei paino ole paljoa noussut tämän kuukauden aikana, kun se aluksi nousi aika vinhaa vauhtia.
Siinäpä oli taas valitusta kerrakseen..huh huh..nyt kirjastoon hakeen tekemistä saikulle :)