Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** HEINÄHATTUJEN viikko 6 ***

02.02.2009 |

Uutta pinoa uudelle viikolle :)

Ja tässä viime viikon turinat...

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

M rv 19+1 (huomista rakenneultraa odotellessa)

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille heiniksille!

Väsymys painaa, kun viikonlopunkin olin töissä, huomenna sitten onneksi vapaapäivä :)

Ainakin Hepeliini ja Mirella kirjoitteli juttua liikkeistä: mulla aivan sama juttu, liikkeissä tosiaan on päivänkin tauko välillä. Esikoisesta kun aloin liikkeet tuntemaan, niin kyllä ne tuntui heti päivittäin ja siitä vaan voimistui, vaikka istukka olikin etuseinässä. Nyt en tiedä istukan sijaintia, neuvolan th arveli sen olevan taas edessä kun dopplerilla kuului niin voimakkaat virtaukset kun sydänääniä kuunteli.

Lauantaina kärsin aivan sairaalloisista vatsakivuista, sekä ylä- että alavatsalla. Lopulta menin päivystykseen, jossa tyly vastaus: "vähintään neljä tuntia joudut odottamaan, soita äitiyspolille". Soitin sitten äitiyspolille, josta sain vielä tylymmän vastauksen: "ei voida sille mitään jos menee kesken, ota Panadolia ja soita maanantaian uudestaan". Lopulta sitten soitin päivystävälle yksityiselle lääkäriasemalle, jonne sain ajan. Mitään syytä kivuille ei löytynyt, labrat ok ja sisätutkimusken kun teki, niin kaikki siinäkin ok. Ultraa eikä doppleria siellä ollut, mtta vauvan liikkeistä päätellen kaikki ok. Kivut loppui la-su-yönä. Nyt kaikki ok ainakin oman olon suhteen, tosin tänään ei vielä ole vauvan liikettä tuntunut.

Tylsää kun seurava neuvola on vasta ihan loppukuusta, samana päivänä sitten myös rakenneultra. Jos noita liikkeitä ei nyt ala pariin päivään jälleen tuntumaan, niin täytyy kyllä neuvolaan soittaa jotta pääsee sydänääniä kuuntelemaan...

Että semmoista tänne, onneksi nyt tuntuu kaikki olevan hyvin!

Nasqu 16+3

Vierailija
2/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa helmikuuta kaikille! Ihanaa kun kuukausi vaihtui, lähempänän heinäkuuta =)

Eipä kummempia...

kipuilua kylläkin ollut parina päivänä ja ihan edessä vatsaa, vähän jo hermostuin että pitääkö soittaa neuvolaan. Kivut ovat olleet sellaisia repivää tasaista ja kestää 10-20 sekkaa. Niitä tulee muutamia kertoja päivässä. Soitanko neuvolaan?

Sissin potkut ja liikkeet tuntuu päivä päivältä voimakkaammilta =) Vilkkaalta vaikuttaa varsinkin iltaa kohti mentäessä =)

Mukavaa helmikuun ekaa viikkoa =)

mp73 ja Sissi 18+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa Nasqu saanut tylyä kohtelua osakseen. Mua ärsyttää, kun monesti se suhtautuminen on just tuota, että mitään ei voida tehdä ennen rv20, että kesken menee jos on mennäkseen. Tosi tylyä heittää vaan tuollaista odottavalle ja huolissaan olevalle äidille. Kun monesti aivan varmasti jotain voisi tehdä.... Mutta siis, sulla varmasti kaikki ok. Mullakin tuli viime viikolla yhtäkkiä yhtenä iltana maha tosi kipeäksi. Alavatsalla oli sellaista menkkamaista ja aalloittain tulevaa melko kovaakin kipua. Olin ihan "paskanjäykkänä" kun pelotti niin paljon ja sen takia se varmaan vaan pysyi kauemmin se olotila. Kun en pystynyt rentoutumaan. Esikoisen odotusaikana ei ollut tuollaisia kipuja ja nuo kyllä säikäytti. En soittanut mihinkään, kun vastaus ois ollut just sama kuin Nasqullakin, että menee kesken jos on mennäkseen. Jos jotain haluat tehdä, niin mee päivystykseen. Ei kyllä sielläkään välttämättä ota sua vastaan. Noin mulle siis kävi aikaisemmin tässä raskaudessa kun mulla tuli vihertävää vuotoa. En tiedä vieläkään mitä se oli... Mutta onneksi se kipuilu meni ohi ja liikkeitäkin on tuntunut.

Tunsin tosi aikaisin jotain mahassa, mutta oon nyt päätellyt, että ne oli ilmakuplia. No rv 14+2 tunsin sitten "ne oikeat" muljahdukset, joista ei voinut enää erehtyä. Viikkoa aikaisemmin kuin esikoisesta. Niissä liikkeissä on ollut taukojakin, päiviä välissä ettei tunnu. Mutta eilen sitten tunsin ihan käteen asti kun pikkuinen heitti volttia masussa! Tai siltä se tuntui. Kunnon muljahdus. Eli nyt taas voi huokaista hetkeksi, ennen kuin keksii taas uutta panikoitavaa. ;)

mp73:lla oli myös kipuillut. Se on ikävää! Onneksi sinä tunnet liikkeet hyvin.

Painoa ei oo vieläkään tullut lisää, vaikka huono olo on vähän helpottanut. Vieläkin tulee niitä päiviä, että oksentaakin ainakin koko aamupäivän, mutta harvemmin. Paino siis laski alussa pari kiloa, ja nyt ollaan vieläkin siinä samassa 52kg:ssa. Masu on vähän kasvanut, mutta vanhat vaatteet menee vielä ihan hyvin. Iltapäivästä tosi farkut alkaa yleensä vähän ahistaa, joten niitä oon pitänyt vähemmän.

Mutta nyt muksun kanssa touhuamaan...

-Veruska 15+6 & Piiskulainen-

Vierailija
4/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lauantai päivä aivan ihana kun aurinko paistoi heti aamusta :) Kävimme sunnuntaina katsomassa tulevaa uutta asuntoamme :D tehtiin siitä tarjous ja nyt toivotaan että juuri meidän tarjous hyväksyttäisiin :) tällä viikolla saa tietää.

Itselläni oli kans menkkamaisia kipuja viime viikolla ja soitin äitipolille sieltä sanottiin vain että eihän sille mitään voi jos keskenmeno tulee.... Sama kun soitin terveyskeskukseen selkäsärystä pari kk sitten, hoitajat selittivät vain keskenmenosta aina... :/

Perjantai ilta oli koko illan kasvukipuja masussa, samoin lauantaina. Nyt vain odottelen liikkeiden tuntumista, kovasti olen yrittänyt kuunnella kehoa.

Toivottavasti saan muutto apua kuukauden päästä kun avopuolisoni on töissä :D silloin jo mahakin on kovasti tiellä, parasta on että minun ei tarvitse kantaa ainuttakaan laatikkoa koko muuton aikana :)

Ihanaa helmikuuta kaikille :)

miranna 14+3

Vierailija
5/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teidän asuntotarjous menis läpi! :) Tuntuu, että nyt monella on ollut melko kovaakin kipuilua. Luultavasti siis ihan normaalia ja ovat jotain kasvukipuja. Ois tosi kiva jos ne päivystyksessä/ä-polilla yrittäis ees vähän rauhoitella ja sanois, että se voi ihan hyvin olla normaalia kipuilua ja kuuluu asiaan. Ja sit vaikka heittää sen keskenmenokommentin jos on pakko.

-V-

Vierailija
6/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin kyllä hyvä tarjous aivan unelma asunnosta, rivitalo joka on sisältä remontoitu ja keittiö on aivan unelma :) Juu sellaisia kasvukipuja ovat kivut olleet nytkin niitä on vähää väliä :)

Olen samaa mieltä, että ne keskenmeno jutut voisi olla sanomatta, joka kerralla joku on niin sanonut eikä se kovin helpota mieltä :/

Vierailija
7/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhaa kohtelut olit Nasqu saanut osaksesi, mur! Sepä se onkin mieltä huojentavaa, että elämän realiteetit läväytetään vaan päin kasvoja. Eikä edes yritetä tutkia saatikka rauhoitella paniikissa olevaa odottajaa! Monella muullakin on ollut jos jonkinmoista masun koskua. Tsemppiä vaan kovasti, luultavasti ovat kuitenkin ihan normaalia ja liittyvät kohdun kasvuun =) Viikonloppuna ja yön pimeinä tunteina sitä tietty alkaa pelkäämään ja panikoimaan vielä lisää. Niinkuin, joku jo kirjoitti, sitten se rentoutuminen vasta vaikeaa onkin.

Itelläkin välillä ollut alavatsalla kiristävää tunnetta ja painetta. Joskus asennon vaihtaminen on auttanut. Toisinaan wc reissu on helpottanut ja joskus ihan runsas veden juominen on laukaissu tilanteen. Toivotaan, ettei kukaan joudu nyt mokomista kivuista enää kärsimään =)

Mirannalle pidetään peukkuja, että tarjous menee läpi. Meilläkin täällä uuden asunnon mietintä päällä. Tarkoitus olisi aloittaa rakentaminen. Suunnitelmatkin olivat/ovat jo aika pitkällä, mutta nyt tämä raskaus pistää vähän aikatauluja uusiksi. Me oltiin tätä pikkukakkosta yritetty melkeinpä vuoden päivät ja kun ei alkanut kuulumaan, niin tehtiin sitten taloon liittyviä suunnitelmia. Tosin, tärkeempää tämä "projekti" mulle on kuin talo. Mut oishan se mukava saada molemmat...=)

Mitenkäs muilla, kuinka nopeasti teillä tärppäsi tämän kullanmurun odotus?

Nyt vois hetkeks kellahtaa levolle, ennekuin esikko herää päikyiltä..

Hepe ja möttönen rv 16+6

Vierailija
8/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso juttu alkaa taloa rakentamaan :D

Voisiko liikkeiden tunteminen olla jo mahdollista, koko päivän on kipristelly ja möyrinyt masussa, koskaan ei ole tällaista ollut :DD

Vierailija
9/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille ja mukavaa helmikuuta!

Täällä on muutto ohi ja tavarat suht paikoillaan, jihuu! Kyllä aivan upouusi asunto vaan on jotain luksusta, hih. Ja oma sauna! Ennen en ole moisesta saanut nauttia, niin olen siitä ihan täpinöissäni.

Tänne ei kyllä muuta uutta kuulu. Muljahduksia ja keveitä potkuja on tuntunut muutamia kertoja. Itsellä ei onneki mitään kipuja ole tuntunut muualla kun oikealla puolella alaselässä, sellaista iskias-tyyppistä. Toivon vaan ettei kovin pahene, etten joutuisi vielä töissä toisiin hommiin. Toivon että helmikuun saisin vielä ainakin tehdä omia töitä. Mutta kun joudun nostelemaan päivittäin painavia laatikoita niin voi olla että siirtyminen tapahtuu jo tämän kuun puolella, nyyh.

Rakenneultra olisi seuraava etappi, 12.2. ja seuraavana maanantaina neuvola.

Joku kyseli kuinka nopeasti tärppäsi, niin lopetin pillerit kesäkuun lopussa ja marraskuun alussa tein positiivisen testin.

Ja ikää löytyy 27 vuotta =)

Puunukke ja salamatkustaja 18+2

Vierailija
10/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasqu oli saanut todella ikävää kohtelua! Muillakin ollut ikäviä masukipuja, voivottavasti jo kaikille helpottanut!

Keskenmeno töksäyttely on aika ikävää, itse koin sen kun olin ekalla neuvola käynnillä ja oli joku opiskelija, joka sitten kysyi että tiedänkö mitkä ovat keskenmenon merkit.. Menin ihan hämilleni ja sanoin et en, ja opiskelija alkoi niitä sitten kertomaan.. Tuntui jotenkin todella oudolle...

Mä täytän kevään aikana 23v, esikon syntyessä olin 20v. En ole koskaan kokenut huonoa kohtelua iän takia, ehkä siksi että en näytä niin nuorelta kuin olen, se on todistettu monesti baarissa. ;)

Lähipiiristä erän nainen sanoi ennen kuin tiesi ekasta raskaudesta ettei hän olisi mitenkään voinut kuvitella hankkivansa lapsia ennen kuin ne hankki, eli 27-28v. Miehen kanssa vaan mietittiin että kun tietäisitte. :)

Meillä tärppäs tää kakkonen yk 4:sta, pillerit kyllä lopetin jo toukokuussa mutta sitten varsinaista yritystä tuli 4kk. Esikko tärppäs ekasta, sillon oltiin sillä asenteella että tulee jos on tullakseen, kestää kuitenkin pitkään. :)

Nyt en muista nimiä, mutta muutamille ollut ongelmia sokereiden kanssa. Mitkähän nykyään on rajat, kun esikosta -06 mun sokerirasitus arvot oli 0h 4.8, 1h 6.2 ja 2h 7.0, joista tuo paasto oli raja-arvo. Ja neuvola käynneillä oli aamupalan jälkeen 6.7 ja paasto 4.1.

Mitään muuta hoitoa ei esikosta tullu kuin ruokavalio..

Omaan napaan ei uutta. Neuvolaan pääsen kuuntelee sydänäänet ens viikolla. :) Saatiin tänään varattua kesälomaks mökki, kesäkuun alkuun piti ottaa kun ei voi koskaan tietää mitä tapahtuu. No, sillon viikkoja jotain 34..

Hyvää viikon jatkoa kaikille!

Bejpi ja Tiuhti 15+6

Vierailija
11/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ilmeisesti jotenkin erityisen aktiivisena meikäläinen täällä... =) Mutta siis Hepeliinille tulin vastaamaan, että tätä kakkosta yritettiin sellaiset kymmenisen kuukautta. Esikoistakin n 9kk, että ei ihan yhdestä kerrasta meillä napsahda. Molempia odotuksia odottaessa olen jo alkanut panikoimaan ja suremaan kun ei mitään kuulu (vaikka ei olekaan mitenkään erityisen pitkä aika). Mutta kiitollisena siis nyt odotan tätä toista pientä!

-Veruska-

Vierailija
12/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin tulisin välillä kommentoimaan..

Ihan ensiks viime viikolla AW83 arveli, että doppleri olisi jotenki vaarallinen NIIN tiedoksi siinä on mikrofoni eikä mitää säteilyjä ynnä muuta.. Kuten joku jo kirjoitti minäkin olisin enenmmän huolissani kännyköistä , ilmansaasteista ja niistä kusipäistä tupakoitsijoista jota ei aina pääse karkuun esim. bussikatoksessa tai juna-asemalla.. Olen muuten muutaman kerran harkinnut sanoa asiasta muuta ei siit ois mitää hyötyä ku he on maailman napa heiillä on siihen oikeus...No niin sainpahan nyt tämänkin sanottua.

Mulla on ollut KOKO raskausajan vatsakipuja ja tiedän et ne on tosi inhottavia. Mulle on myös sanottu et jos menee kesken niin ei sille mitää voi.. On supistuksia, viiltämistä, ihan tavallista särkyä ja menkkamaista jomotusta, mut alan tottumaan siihen jo.. Ja doppleri on siitä ihana et voi tarkistaa onko vaavi kunnossa. Muutaman kerran oon ollu lääkärissä kivuista mut eipä ne todella niihin mitään osaa sanoa. Kerran tk lääkäri tarkisti kohdunsuun tilanteen ja sanoi senvan normaali..

Hirveisiin liitoskipuihin ain fsioterapiasta si vyön lainaksi koko loppuajaks ja se todella on auttanu jonkun verran.. Ja ihana et sai ilmaiseks lainaks ku ois muute aika hintava..

Neuvolassa viimeviikol hb oli noussu 131 ja paino 3 kg.

Tulin heti raskaaksi mutta eka meni kesken ja sen jälkee suoraa sit alkoi tää..

Ajattelin ottaa äitiyspakkauksen, koska siel on kaikkii hyödyllisii juttui. Vaatteita en niin tarvi ku oon hamstrannu niitä urakalla.. Niit on aivan liikaa..

Vierailija
13/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko lähettää toi edellinen jo ku sähläsin jotai... SIIS tuolla liitoskipu kohdas piti lukee et tk:n fysioterapiasta.. En saanu siihe enäää tulee kirjaimii ja sit ne edellisetki alkoi hävimää äh mä sekoilen..

Olin pari viikkoo sit vatsataudis nyt on poskari ainaski ja tuntuu kyl et ois keuhkoputken tulehduski mut lääkäri ei halunnu antaa vielä antibioottia käski seurailee. Mun tuurilla menee pahemmaks..

Olen tosi ärsykeherkkä, provosoidun melkee mistä vaa. Pitää pistää vaa se tän raskauden piikkiin. Esim tääl palstalla ku joku kirjoittaa jotai mikä ei oo totta niin tekis mieli antaa sen kuulla kunniansa mut täähä on vapaata kirjoittamista varten ja mitä se edes hyödyttäis ei siis yhtää mitää. Ei se ihmine tuu siit tiedost yhtää viisaammaks tai voi kirjoittaa jopa provona.. Tai ajattelemattaan..

Enköhän oo vuodatellu jo tarpeeks taas tälle päivälle..

En muute tunne viel liikettä en minkäänlaista.

Is 16+5

Vierailija
14/69 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos vähän kerkeisi kertomaan viimeviikkoisesta ultrasta...

Eipä siellä kyllä onneksi ainakaan mitään "erikoista" näkynyt. Viikkoja oli silloin tasan 16 ja pikkuinen oli kokoa 16+3, painoi muuten 150g :D. Kaikki elimet ja raajat oli paikoillaan. Aivojen rakenteita ei nähnyt vielä ihan tarkasti, kun ei kaveri suostunut kääntymään parempaan asentoon. Samoin sydämen virtaukset jäi vielä vähän epäselviksi. Nuo sitten selvinneen seuraavalla käynnillä, joka on kun viikkoja on tasan 21. Mutta oli se kiva taas katella pientä köllijää :)

Meillä ei oikeastaan yritetty vauvaa ollenkaan, mutta ilolla otettiin uutinen kuitenkin vastaan.

Minä oon vaatteiden kanssa tuskaillut, kun tuntuu maha kasvavan hurjaa vauhtia. Muutamista housuista ajattelin, että menevät vielä pitkään, mutta nyt alkavat jo puristaa ja ahistaa. Ei miun mielestä esikkoaikana miun maha näin yhtäkkiä hurahtanut näin isoksi :) Tuntuu oikeesti, et kasvas pari senttii päiväs :)

Kolmen viikon päästä ois muuten meikäläisellä talviloma, jos vaikka sillon jaksas vaatekaupoille raahautua. Huomaa varmaan, etten ole mikään himoshoppailija...

Viikon jatkoja!!

meriimus ja 17

Vierailija
15/69 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sumu ulkona ja pakkanenkin vaan kiristyi aamun mittaan. Toivottavasti tulisi aurinkoinen päivä niin kuin eilen. Paitsi eipä se hirveesti auta kun täällä sisällä toimistossa istuu... mutta ainakin olisi kivempi odotella bussia työpäivän päätteeksi auringonpaisteessa:)

Onneksi nasqun vatsakivut eivät olleetkaan sitten mitään vakavaa, ikävä että kohtelu oli tuollaista. Aika monella muullakin tuntuu oleen jos jonkinlaista vatsakipua, toivottavasti kaikilla kuitenkin "vain" jotain kohdun kasvukipuja tms.

Joko olette miranna saaneet kuulla menikö tarjous läpi? Pidän peukkuja! Hienoa että puunukenkin muutto meni hyvin. Taisi olla aika monella muuttopuuhia tai muita asuntojuttuja nyt mielessä. Meiltäkin on aika moni kysellyt että meinataanko muutta isompaan, mutta kyllä me meinataan vielä mahtua meidän kerrostalokolmioon nelihenkisenä perheenäkin:) Meillä on kuitenkin ihan kiva ja siisti asunto, muutettiin sinne ennen esikoisen syntymää.

Hepe kyseli että kuinka nopeesti tärppäsi. Olisikohan ollut kolmannesta kierrosta, mun mielestä aika nopeesti. Esikoinen tärppäsi muistaakseni viidennestä kierrosta.

Meriimus oli ollut ultrassa. Oliko tää joku ihan "ylimääräinen" ultra? Hienoa että siellä kaikki hyvin. Koskas ihmisillä on rakenneultria? Meillä on 16.pvä. Jollain muullakin taisi olla samana päivänä...?

Kertokaas muuten teidän hemoglobiini lukemia, taisin sitä jo aikaisemminkin kysellä... Mulla oli rv 9 hemppa vaan 113, ensi neuvolassa kuulemma mitataan että mitä lukema sitten näyttää. Mun väsymys meni pari viikkoa sitten ohi mutta tuntuu tulleen taas takaisin, mietin että olisko hemppa laskussa...?

Mä luulen että ehkä tuntuu liikkeitä, sellasia pieniä tumpsahduksia:) Mutta ihan satavarma en ole.

Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille!

NapNap rv 17+6

Vierailija
16/69 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä odottelen rakenneultraan menoa, aika on klo 11.15 :)

Erilaisia vatsakipuja tosiaan monella ollut. inullakin välillä on menkkamaista jomotusta, mutta vielä en ole huolissani ollut, kun eii supistele kuitenkaan. (Paitsi, että nyt kun menin näin sanomaan, niin varmasti alkaa supistella.) Eilen illalla oli sitä inhottavaa paineentunnetta tuolla ihan alhaalla :( Hetken makailin sohvalla tyyny pepun alla ja sitten se helpotti :) Samoin häpyliitos on nyt alkanut ilmoitella olemassaolostaan :/

Tuo keskenmenolla "pelotteleminen" taitaa olla ihan joka paikassa sama juttu. Mua myös suuresti ärsyttää se, että aina sanotaan, että sillehän ei sitten mitään voi. Varsinkin silloin, kun ollaan jo vähän isommilla viikoilla. Kun aina joskus kuitenkin jotain voitaisiin.

Tärpistä oli ollut puhetta. Meillä tärppäsi oikeastaan heti, kun päätettiin lähteä tulee, jos on tullakseen - linjalle. Miehen mielestä liiankin helposti ;) Mutta samoin meillä on aina mennyt, eli varsin hedelmällisiä taidetaan olla.

Hempasta kyseli NapNap. Minulla lukema oli 136 ekassa neuvolassa rv 8. Sen jälkeen ei ole mitattu, mutta myöskin seuraavassa neuvolassa kuulemma mitataan. Alaspäin on varmasti vähän tullut, mutta ihan ylettömän väsyneeltä ei olo tunnu.

Liikkeistä vielä sen verran, että nyt on muutaman päivänä tuntunut liikkeitä jo aika paljon. Sunnuntaina uimahallireissun jälkeen tuntui potkut jo ihan seistessäkin, taisi saada vauvakin uinnista energiaa. Ja viime yönä olin ekan kerran oikeastaan hereillä, kun vauva melskasi :) Kumma juttu muuten, että heti kun tänne kirjoittelen, että liikkeitä ei ole tuntunut paljoa, niin johan alkaa tuntua ja päinvastoin. Nyt varmaan sitten taas tulee pari hiljaisempaa päivää :)

Mirannalle vielä peukutukset asuntotarjouksen läpimenon puolesta! Meitä vaivaa Hepeliinin tapaan rakennuskuume. tonttikin on jo olemassa. Mutta samoin ollaan mietitty projektin aloitusajankohtaa, nyt ei taida olla ihan paras aika. Kerran ollaan jo rakennettu, joten tiedetään, mitä se on. Tosin tällä kerralla ei itse osallistuttaisi niin paljoa kuin viimeksi. Mutta muuttoineen ja väliaikaisine asuntoineen taitaa ruljanssi olla juuri nyt liian suuri. Vaan meistä ei kyllä koskaan tiedä, me ollaan miehen kanssa vähän sellaisia heittäytyjiä molemmat :)

Nyt on mentävä, pappa on tulossa ultran ajaksi meille lastenlikaksi, joten ruoka on saatava jo kohta uuniin.

M ja kuutonen rv 19+2

Vierailija
17/69 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iästä ollu puhetta, mä oon jo 35vee. Yritystä kolmosen kanssa 23 kiertoo ja tasan 2 vuotta!!! Että ei kovin helposti tärpänny... yksi km takana.

Äitiyspakkauksen aion ottaa, kun ei meillä ole mitään vauvaan liittyvää enään =) Jonkin verran olen tehny löytöjä kirppikseltä ja alennusmyynneistä! Ihanan pieniä vaatteita =)

Kivut hellitti eilen iltapäivällä, onneksi!! Pelästyin tosissani, kun kivut oli tosi kovia. Normaaleja liitoskipuja on ollu koko ajan, mutta nuo eiliset kivut oli ihan eri luokkaa. Toivottavasti pysyy poissa! Liikkeet/potkut tuntuu kyllä aika hyvin!

Meillä rakenneultra on 13.2. eli ensi viikon perjantaina. Vähän kyllä jo jänskättää, ei malttais odottaa enään.

mp73 ja Sissi 18+2

Vierailija
18/69 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä meillä päin on ! Mulle liian kylmä - en pidä kylmästä en sitten yhtään.

Voin kyllä kuvitella että noissa muuttohommissa on aika puhki, meillä alkaa just kolmen viimeisen huoneen remontit mukaanlukien keittiö ja jo huonekalujen ja tavaroiden siirtely ja järjestely on saanut minut kyllä ärräpäitä päästelemään, mutta kun valmista haluan ennen kuin tämä maha tyhjenee niin se on sitten vaan kärsittävä !

Uuden uutukaiset tilat ja toimiva keittiö kyllä sen verran kuitenkin houkuttelee, että eiköhän se mene ! ........ Lomallekkaan ei siis päästä, vaikka kyllä johonkin lämpimään mieli veisi jo kovastikkin.

Esikoista yritettiin aikanaan kaikenmaailman hoitojen kera useampi vuosi ja kun jätettiin hoidot ja päätettiin, että ainoa lapsi on sitten miehen esikoinen ( nyt 12v ) joka toinen viikonloppu ja kaikki mun koirani ( joita on monta...... ) tärppäsi ilman yritystä tai hoitoja noin 1/2 vuoden kuluttua ! Se oli hetken jopa järkytys, koska olimme juuri saaneet valmiiksi pienen juuri meille ja koirille sopivan kokoisen talon remontin, lainaa oli vähän ja ajateltiin että me voidaan nyt elellä ns. vähän itsekkäämpää elämää, matkustellen jne ........

Uusi isompi talo hankittiin sitten noin vuosi oman esikoisen syntymästä ja taas alettiin remontoimaan sitä mieleiseksi ja nyt siis viimeiset kolme huonetta jäljellä, 4 huonetta, vessat, kodinhoitohuone + saunatilat nyt takana - onneksi ! Helpompaa olisi oikeasti ollut rakentaa uusi !

No nyt tilat riittää, vaikkakin tosi on että siihen tottuu tosi helposti !

Mitään ehkäisyä ei käytetty koko 5 ja 1/2 vuoteen seikoisen syntymän jälkeen mutta toista ei alkanut kuulumaan ja lopulta päätin että että nyt loppuu tulkoon jos on tullakseen elämä ja kokeillaan tuleeko vai onko se siinä ja yllättäen pienellä lääkkeellisellä avustuksella tämä sitten vastoin tohtorin odotuksia ilmoittelikin tulostaan kahden kierron jälkeen !!

Jokunen päivä sitten valittelin liikkeiden vähyyttä ja vähenemistä, nyt kyllä ovat tässä muutamassa päivässä lisääntyneet huimasti ! Välillä virtsrakon seudulle ja yllättäen tuohon navan tienoille !! Eli aikamoista kuperkeikkaa silellä taidetaan heittää ja vatsan koosta päätellen tilaa on !! Mulla ilm. kohtu kasvaa aika nopsaan alussa. Viimeeksi viikolla 17 sf mitta vastasi viikkoa 22, että sillai !!

Rakenneultra perjantaina, mielenkiinolla odotellaan sitä !!

Mirella rv ...... oisko huomenna tasan 19 ?! jos en ole laskuissa ihan seonnut !

Vierailija
19/69 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei oikein mitään kuulu. Seurailen täällä aina välillä, että mitä kullekin kuuluu, harvemmin tulee kuitenkin kirjoiteltua. Varsinkin, kun ei ole oikein mitään. Ensi viikolla vasta toinen neuvola sitten ennen joulua olleen neuvolan jälkeen. Ja rakenneultrakin vasta 9.3., kun olen näitä "peränpitäjiä" eli loppukuusta vasta la. Tosin tuossa juuri laskin, että jos menisi samoin kuin kuopuksella eli synnytys rv 39+0, niin sehän olisi juuri heinäkuun 15. päivä! Toisaalta taas se esikoinen meni 11 päivää yli...

Kipuja tms. ei ole juurikaan, esikoiselta oli enemmän, kuopukselta en muista (oli pikkuisen muutakin ajateltavaa vissiin, kun tuo esikoinen oli sen verran pieni) yhtään mitään! Iästäkin oli ollut puhetta, 35 v. tuli ennen joulua täyteen ja kätilö totesi jo np-ultrassa, että kun olen niin vanha... Nousi vähän hernettä nenään. Tämä nyt on kuitenkin jo kolmas lapsemme... Haloo! Esikoisen sain siten, että olin juuri täyttänyt 30. Minulle vallan sopiva ikä, tuossa 27-28 -vuotiaana olin vielä sitä mieltä, etten lapsia haluakaan, mutta niin se mieli muuttuu ja nyt jo kolmas tekeillä ;-)

Tärpistäkin taisi olla jotain keskustelua eli esikoista yritettiin vuoden päivät ja siinä oli hieman häikkää pillereiden lopettamisen kanssa ja pari keskenmenoa, että näin jälkikäteen ajateltuna suht nopeasti tärppäsi. Tuo keskimmäinen tuli heti kun sai tilaisuuden, ehkäpä voisi sanoa, että hieman turhankin yllättäen, mutta kiva niin! Ja tätä kolmatta yritettiin vuoden päivät, jossa välissä tosin n. 8 kk erinäisistä syistä ns. taukoa (mm. miehen työkomennuksen ja oman kropan toiminnan takia). Ja yksi ihan alkuraskauden keskenmenokin siinä oli. Eli nyt taas näin jälkikäteen ajateltuna, aika helposti tämäkin nyt sitten tuli.

Ja isosmurffille halauksia! Minua niin nauratti lukea tuo provosoitumisesi joka asiasta :-) Minä olen (ollut) ihan samanlainen esikoisen aikaan... Nyt ei enää jaksa niin kauhiasti! Meitä kun on niin moneksi, joku jää aina asemallekin ja kukin huolissaan mistäkin (jos jaksaa...) :-)

Ihanaa raskautta kaikille! Niin, rv:t 15+6

Vierailija
20/69 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa kun tuo aurinko paistaa!! :) Juu tosiaan perjatai on viimeinen päivä jolloin saadaa tietää saadaanko se. Ainakin meidän tarjous näkyy siellä nettisivulla joka on ollut korkein :D Toivottavasti nyt saadaan se!!!

Arvelluttaa tuo kissa vain että miten se oppii olla menemättä vaavin sänkyyn? Tiedän ettei mene silloin kun olen paikalla mutta sit kyllä varmasti kun en ole huoneessa,, en haluaisi ovia aina pitää kiinni varsinkin kun siellä on niin kaunis makuuhuone tulevassa talossa. Ja sen verkon kyllä hommaamme mutta en aijo öisin alkaa sen kanssa säätämää.. Saa kissa opetella nukkumaan sitten ilman meitä.

Innoissamme suunnitellaa joka ilta sisustusta ja mahdollista pientä pintaremonttia asuntoon, uuden ruokailusarjan joudumme ostamaan sekä myös pieniä yksityiskohtia :)

Ovet uusimme sinne saadaa hyvin alennusta tutulta kun on puutehtaalla töissä :D

En malta pysyä housuissani talo asian suhteen!! :D