Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** HEINÄHATTUJEN viikko 6 ***

02.02.2009 |

Uutta pinoa uudelle viikolle :)

Ja tässä viime viikon turinat...

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

M rv 19+1 (huomista rakenneultraa odotellessa)

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas siitä asiasta mitä aikaisemmin kirjoitin siitä terveestä vauvasta tarkoitin, että neuvola tätikin puhi siitä että vaikka olisi ennustettu pysyvästi sairas lapsi niin on kuitenkin saattanut syntyä ihan terve lapsi.

Se vain tuli ensimmäisenä mieleeni kun luin juttujanne.Toivottavasti ei kukaan siitä pahastunut.

Tosiaan en ole kovasti tietoinen noista tutkimuksista kun ensimmäinen vasta tulossa.

Taidan olla täällä kaikista nuorin, eli olen 19 vuotias.

Juu itsellä kans on tuo liikunta jäänyt vähemmälle kun en saa tuota miestä koskaan ulos mukaan! Ainut hyvä mitä kykenen syömään on sipsit ja niitä sailloin tällöin...

Kurjaa, vettä sataa... :/

Miranna 15+2

Vierailija
62/69 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on eri juttuja pyöriny, mutta tässä jotain kuulumisia ja mietteitä iteltäni...

Liikkeistä + sydänäänistä jne...Oon tosiaan ensisynnyttäjä ja aloin tuntea liikkeet viikolla 17+jotain..istukka on takana, joten se varmaankin helpottaa asiaa.. Se on ihan helpottanut fiilistä, ku päivittäin nyt niitä tuntee, joten tietää et kaikki on ok. Mulla tosiaan on ollu ainoastaan 2 nla-käyntiä, 1 th joulukuun alus ja 1 lääkäri tammikuun alus. Seuraava th-käynti on maaliskuun alus.. Kovin tuntuu vähältä, mut eipä mulla mitään ihmeempää tarvetta oo ollu. Ite en kuitenkaan oo mitään dobbleria ostamas, sillä ikävä kyllä en näe sille mitään järkeä.. Mutta onhan se hyvä, että niitä on saatavilla niille, jotka sen haluavat!

Mahan koosta ym.. Siis tää pötsi on kauhee!! Monet ajattelee et oon jo pidemmällä, ku tää on jo niin selvä raskausmaha ja sit hävettää selitellä et vasta h. 19 meneillä... Oon toki hoikka kropaltani, et sekin edesauttaa, mut silti! Ite oon ollu syntyessäni vähän alle 5kiloo (ja alakautta kuitenkin tullut), joten se kokokin hiukka pelottaa.. Niin ja mies painanu syntyessään 4kg.

Mut silti en kyl pysty makeanhimoa yhtään hillitsee..! Vähintään karkkipussi päivässä kuuluu aivan keveästi.. Kiloja on tullu suunnilleen 4-5kg lisää.

Hemoglobiinista oli myös puhetta.. Itelläni kävi silleen, et aloin olla tosi väsynyt (nukahtelin kokoajan busseihin, junaan, autoon (en kuskina ollessani..) jne. ja sit aloin olla aikas kalpee, ni kävin otattaas hb:n ja se olikin niinkin matala, ku 91. Siitä sit alotin tuplakuurin rautaa ja sain hirveen määrän verikokeita, mitä pitää ottaa.. Että näin! Mutta onneks väsymys on alkanut helpottaa vähitellen!

Yritetään jaksaa, puolivli häämöttää!

-Angie h. 19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvakseltaan olen kirjoitellut, toisinaan tuolla neliapiloissa, mutta siellä meinaa olla kovin kuollutta, joten kivempi lueskella täällä!

Nikkejä en enää muista, mutta muillakin oli rakennus- ja remonttijuttuja. Meilläkin on talon rakentaminen kesken ja mies tekee kokonaan itse, mutta aikataulu on kohtuu löysä, jospa siellä vajaan parin vuoden päästä asuttaisiin. Sekä vauvan että talon aika meille oli juuri nyt, joten näillä eväillä mennään. Tuskinpa tästä suurempaa katastrofia syntyy, vähän meinaa olla nykyisessä 89m2 asunnossa tiivis tunnelma varsinkin, kun kesällä tämä neljäs lapsi putkahtaa, mutta jospa sitä sitten osaisi nauttia tilasta myöhemmin. Toki ollaan saatu jo nyt riideltyä rakentamisen tiimoilta =), mutta se täytyy vain ajatella osaksi pakettia. Toiveissa tietysti olisi, että vauva olisi hyväuninen, niin olisi vähän helpompaa...

Minullakin maha on suuri, muuten olen hoikka joten siksi kai näkyy. Ja vatsalihakset on menetetty tietty aikaa sitten... Mammahousuja olen pitänyt jostan 11-12 viikosta alkaen, silloin jo vieraatkin huomasivat =/ Neuvolassa sf-mitta oli muutama päivä sitten 20, minkä kyllä kuvittelen olevan silti mittavirhe! Paikalla ollut opiskelija ei onnistunut saamaan yhtä paljon kuin oma th. Paljonko teillä muilla on vai joko on mitattu?

Ensi keskiviikkona onkin rakenneultra, mikä mietityttää kovasti. Vieläkö sitä voi voittaa lotossa ja saada terveen lapsen, kun on jo kolme melko normaalia tapausta!? Varsinkin kun tämä luultavasti on meidän viimeinen, niin tuntuu siltä, että nyt sitten on jotain löydyttävä, jos on löytyäkseen. Toki tiedän, että myöhemminkin voi ilmetä jotain ja kaikki ei näy... mutta iso askel kuitenkin tämäkin taas eteenpäin. Toisaalta vauva tuntuu niin vilkkaalta, että on sillä ainakin hyvin toimivat jalat =)

Minkäslaisia koko arvioita olette saaneet rakenneultrassa nyt ja aiemmin? Meillä eka oli aikanaan 20+2 365g, poika tuli ja kolmonen oli 18+5 280g, tyttö sillä kertaa. Ja molemmat ovat olleet syntyessään 3,5 kilon pinnassa.

Nyt täytyy ruokkia lauma. Onnea kaikille mahankasvatukseen ja paljon jaksamista tuloksia odottaville!!

Miksu 19+3 (On muuten ihan kummallista kirjoittaa, kun kuuluu alkukuisiin ja on melkein pisimmällä. Kaikki aikaisemmat lasketut ajat ovat olleet loppukuusta ja viimeisten joukossa on sitten yliajalla tulokkaita kytätty!)

Vierailija
64/69 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistuksista piti vielä kirjoittaa. Minulla on joka raskaudessa alkanut aika runsaat supistelut 15-17 viikoilla, ei kipeitä, mutta epämiellyttäviä. Muutama kontrollilääkäri on aina ollut muutaman viikon välein, että on nähty ovatko haitallisia, mutta mitään suurempaa ei ole koskaan tapahtunut, joten olen saanut vain ohjeen ottaa rauhallisesti (hah, hyvä yritys kun on jo isompia...). Joten eivät välttämättä ole vauvan kannalta haitaksi, äitiä vain koetellaan! Nyt olen toistaiseksi ollut ilman kontrolleita, riittää jo, että ovat mielestäni samanlaisia kuin aiemminkin =) Kertojen lisääntyessä omien tuntemuksien painoarvo selvästi kasvaa... Terveisiä vain muillekin supistelijoille ;-)!!

Vierailija
65/69 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset tuntuvat? Itsellä nyt ollut päivisin pientä nipistelyä siellä täällä masussa mutta ei sen kummempaa.

Angie miten sinulla on ollut vasta kaksi neuvola kertaa? Mulla on ollut joka kuukausi..

Vierailija
66/69 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Miksu kyseli sf-mittaa. Minulla mitattiin maanantaina neuvolassa ja se oli 16cm, vaikka on ylimäärästä vatsan seudulla.. että tiedä sitten..

Liikkeistä sen verran, että aamulla kun ajelin töistä kotiin yövuoron jälkeen, niin vaavi potkaisi kaksi kertaa peräkkäin rakkoon! Ainaki näin luulen, koska tulu ihan semmonen tunne et ois lirahtanu housuun, ei onneks tullu mitään! Johtuen siitä "potkut" on niin keveitä vielä.. ajattelin et täytyy varmaan ostaa jotain suojia, kun vauva kasvaa ni potkutki voimistuu ja jos se sitten löytää rakon, ni pulassa ollaan :) Miten muilla joilla jo on ennestään lapsia, tuntuuko se vaan siltä et housuun tulee vai kannattaako oikeesti varautua suojin? kommentteja otetaan vastaan :)

Hei, viikot vaihtui taas, JEEJEE :D

tanni ja bebe rv 20+0 :)

Vierailija
67/69 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miranna, vatsaa olkaa kiristää ja tulee vähän tukala ja hengästynyt olo. Jos koittaa, niin kohtu on kova, aivan kuin krampannut lihas. Nämä harmittomat supistukset kestää yleensä alle puoli minuuttia, oikeat sitten noin minuutin. Minulla näin, hauska kuulla kokeeko joku muu eritavalla =)

Tanni, onhan se kiva tunne kun joku tanssii rakon päällä ;-) Minulla se on ainakin aina säilynyt vain tunteena, että tulee housuun, vaikka nyt neljäs tulossa ja kaksi ekaa viihtyivät pitkään perätilassa ja lisäsi lantionpohjalihakset eivät ole kovin hyvässä kunnossa. Mutta Tenaa ei ole vielä koskaan tarvittu, kop kop... Trampoliinilla hyppiminen otti kyllä kolmosen aikaan rakon päälle, ei olisi pystynyt pidättämään kuin pari minuuttia, no oli se ehkä muutenkin ei-niin-loistava liikuntamuoto paksun mahan kanssa! Monet valittavat, että vauvan pään pyöritys alhaalla sitten myöhemmin on kamalaa ja onhan se, mutta ei vedä kyllä vertoja rakkoon potkaisuille, kyllä ne niin tujuja ovat!

Miksu taas

Vierailija
68/69 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mulla taitaa supistukset tuntua siltä, että koko alavatsaan (kohtuun) tulee semmoinen painontunne ja on vähän niinku et tulis myös pissahätä..näin kaverillakin tuntunu ja mulla sama juttu..

Mulla on myös ollut noita sieltä täältä nipistelyjä, mutta ne ei taida olla supistuksia, joitain kramppeja ehkä kun kohtu venyy???

-tanni-

Vierailija
69/69 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*neuvolakäynneistä* : minullakaan ei ole ollut vasta kuin 2 käyntiä, rv 9+4 ja 14+4. Neuvolalääkäriin en päässyt, koska olin käynyt yksityisellä alkuraskauden ultrassa joten ei kuulemma ollut tarvetta. No eipä sitä tarvetta ollut minullakaan mennä turhaan ronkittavaksi :) Seuraava neuvola rv 20+0 eli vajaan kolmen viikon päästä.

*sf-mitta* : sitä ei olla neuvolassa vielä mittailtu ja esikoisesta katsoin, että ekan kerran oli mitattu n. rv 19+0 ja oli 17 cm luokkaa, keskikäyrän yläpuolella. Eilen yritin itse mittailla (joo, tosi luotettavaa...) ja sain tulokseksi n. 14 cm. Isolta maha tuntuukin viikkoihin nähden, mutta en kyllä ihan luota tohon omaan mittaukseeni :). Painonnoususta en tiedä kuin sen mitä kotivaaka valehtelee, sen mukaan ei ole noussut. Olo on kyllä nyt vähän "painavampi" kuin muutama viikko sitten.

Vauva vilkastuu päivä päivältä ja heti iskee kauhea huoli jos liikeissä tulee useamman tunnin tauko. Rakennenultraa odotan kuin kuuta nousevaa, ehkä sen jälkeen uskallan vähän rentoutua tän raskauden kanssa, jos ultrassa kaikki ok. Kauhea pelko vaan jostain syystä, ettei kaikki olisi ok...

Väsyttää ja mielialat vaihtelee, blaah...

Nasqu 17+2