Synnytys nelikymppisenä, kokemuksia
Kaipaisin synnytyskokemuksia YLI 40-vuotiaana alakautta synnyttäneiltä?
Erityisen arvokkaita olisivat esikoisensa yli 40-vuotiaana synnyttäneiden kokemukset.
Myös pituus, paino ja lantion malli kiinnostaisivat. Myöskin vauvan mitoilla toki vaikutusta.
Itse olen lyhyehkö ja tasapaksu eli lantio enemmänkin kapea kuin leveä. Sisareni eivät ole pystyneet synnyttämään alakautta, koska paikat eivät auenneet riittävästi. Molempien synnytykset siis päätyivät hätäsektioon.
Pelkään siis synnytystä kuin ruttoa, mutta sektiota melkein vielä enemmän kuin alakautta tapahtuvaa. En ole synnytyspelostani kertonut neuvolassa, sanonut sen vaan jännittävän jo ikänikin puolesta. Vauvan terveys toki ensisijainen, jonka vuoksi olen miettinyt pyytäisinko suunniteltua sektiota. Mitä jos minunkin vauvani synnytyksessä paikat eivät avaudu riittävästi eli vauva ei mahdu ulos ja hätäsektioon ei ehditä ajoissa. Kamala ajatellakin.
Terv. Esikoistaan odottava synnytyspelkoinen nelikymppinen
Kommentit (6)
Rehellinen synnytysvideo. Helppo juttu 💕
Krista Kiuru synnytti ekan kerran 48 vuotiaana
Krista Kiuru, 48, joutui loppuraskautensa oireiden vuoksi päivystykseen alkuvuodesta
Ministeri on elänyt maaliskuusta asti uudenlaista arkea vauvan kanssa. Jo ennen Helmin syntymää piti opetella uusi asia: rauhoittuminen.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009140574.html
Ehkä Krista Kiuru on kirjoittanut aiheesta?
Hmm ei kai nyt ikä vaikuta siihen mahtuuko vauva alakautta syntymään. Synnytyksestä palautuminen voi olla hitaampaa kyllä.
Tuntui ihanalta 🍓