Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies teki selväksi: laihdut tai ero tulee!

Vierailija
02.05.2008 |

Tiputin raskauskiloja 10 vähälle aikaa. Sitten meni vuosi, että lähti 5 kg. Nyt olen vuoden yrittänyt pinnistellä keventäjien ja vaikka minkä avulla niin ei mitään tapahdu tai jos saan kiloja pois ne humahtaa tulla takaisin. (sietämätön pitkäaikainen stressi ja unettomuus vaikuttaa varmasti) Vielä ois 10 kg tiputettavana.

Mies ei kuulemma jaksa enää kattoa minua. Hän haluaisi, että hänellä olisi kaunis ja hoikka vaimo. Kysyin häpeääkö hän minua niin ei kuulemma, mutta hänelle olisi tarjolla kauniita ja hoikkia naisia vaikka kuinka paljon. Hän olisi kuulemma puolta onnellisempi jos minä olisin ihannemitoissani. Mies ei kuulemma petä, mutta tietää monia, jotka pettää. Hän ei haluaisi jättää minua ja vaihtaa, koska olen kuulemma muuten hänen ihannenaisensa ja minusta saisi oikean kaunottaren jos laihtuisin. Kuitenkaan hän ei halua enää olla kanssani jos pysyn tällaisena.

Mikä neuvoksi? Tekis mieli potkaista ukko pellolle. En kuitenkaan voi; ollaan oltu yhdessä 15 vuotta, meillä on kaksi lasta ja lukuunottamatta tätä asiaa ihan hyvä parisuhde. Toisaalta itsekin haluaisin olla ihannemitoissani, mutta en miehen vuoksi vaan itseni takia. Alanko siis jollekin pikadieetille vai jurraanko taas vuoden taistellen hitaan laihdutuksen parissa?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen samaa mieltä kanssanne, että on hyvä, että mies puhuu ja yrittää saada minusta mieluista. Parempi kait se on kuin pettää. Kait. Itse en ole pinallinen enkä ikinä alkaisi huomauttelemaan miehen liikakiloista jos niitä olisi.

Vierailija
22/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutat 100 kiloa. Kyömynenälle eikä harottaville silmille ei painonpudotus auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen, joka ei ole visuaalinen, ei voi ymmärtää, millaista voimakkaasti visuaalisen ihmisen elämä on.

Asioita, joihin ei voi vaikuttaa, niin sitä ei saa arvostella. Joku ylläolevista vertasi tilannetta ikään tai rintaleikkaukseen. Ei näitä voi verrata keskenään! Kysymys ei ole siitä, mitä sinä olet, vaan siitä, mitä sinä TEET.

Vierailija
24/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuuksia rentoutua esim. kauneushoidoissa tai vaikka vaan ystäviesi kanssa aikaa viettäen. On uskomatonta vaatia, että olisit huippukunnossa, jos samaan aikaan sinun oma vapaa-aikasi on kortilla ja kärsit jatkuvasti vähästä unesta ja epäsäännöllisistä ruoka-ajoista ja muista arjen rasitteista. Tarvitset omaa aikaa ja vapautta levätä ja huolehtia itsestäsi. Esitä miehellesi vastavaatimus: Mitä hän on valmis tekemään ja kuinka paljon joustamaan, jotta voisit ja jaksaisit pitää itsestäsi enemmän huolta. Meillä kun on ollut samansuuntaista tilannetta, niin mieheni on esim. todennut, että harrastamassa saan käydä ihan niin paljon kuin koen tarvitsevani, hän hoitaa silloin lapset.

Mielestäni miehesi on mokannut, kun on sanonut sinulle tuollaisia asioita. Hän ei tule voittamaan luottamustasi ihan helpolla takaisin. (Tarkoitan tässä luottamuksella sitä, että voisit luottaa olevasti rakastettu ja ihana ja miehesi ihailema.) Itse koin pitkään olevani jotenkin huono ja epäonnistunut, kun mieheni kerran vihjaili painostani. Vaikka asia on täysin menneen talven lumia, en ole vieläkään täysin antanut hänelle anteeksi, että sillä tavalla horjutti itsetuntoani.

Vierailija
25/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ihmisen, joka ei ole visuaalinen, ei voi ymmärtää, millaista voimakkaasti visuaalisen ihmisen elämä on.

Asioita, joihin ei voi vaikuttaa, niin sitä ei saa arvostella. Joku ylläolevista vertasi tilannetta ikään tai rintaleikkaukseen. Ei näitä voi verrata keskenään! Kysymys ei ole siitä, mitä sinä olet, vaan siitä, mitä sinä TEET.

Minulla on erittäin tarkka visuaalinen silmä, ja myös ammattini liittyy erittäin läheisesti siihen. Kiinnitän paljon huomiota pieniin yksityiskohtiin, ja muista mitättömiltäkin tuntuvat asiat, esim. vinossa oleva taulu, häiritsevät minua paljon.

Katselen mielelläni hyvännäköistä miestä, ja olenkin iloinen siitä, että oma mieheni on vähän laihtunut, vaikkei tosin varsinaisesti ylipainoinen ollut ennenkään. Ohjailen hänen vaatevalintojaan, sillä saan suurta tyydytystä siitä, kun hän näyttää hyvältä. Toki hienovaraisesti, sillä en halua että hän ahdistuu pukemisneuvoistani. Jos mies lihoisi paljon tai laiminlöisi muuten ulkonäkönsä hoitamisen, varmasti se olisi kova paikka.

Minusta tässä ap:n jutussa on kuitenkin aivan erilainen tilanne. Ensinnäkin, ylikiloja on 10, mitä ei ilkeinkään voi kutsua suunnattomaksi ylipainoksi, ja varsinkin jos ap muuten hoitaa ulkonäköään sen ei pitäisi edes olla mikään iso juttu. Toiseksi, ap selvästi on jo pitkään yrittänyt laihduttaa, ja ahdistunut kun ei ole siinä onnistunut. Sellaisessa tilanteessa puolisolta odottaisi rakastavaa tukea eikä mitään nälvimistä. Ja viimeiseksi, minusta tuo ap:n miehen tapa uhkailla erolla on kaikista kauhein. Jos ylipaino oikeasti häiritsee, siitä voi keskustella rakentavasti. Uhkailu tai syyllistäminen ei todellakaan motivoi laihduttamaan.

Vierailija
26/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin olin...Kai se kauneus vielä on olemassa.

13: mies on hyväkroppainen. Hän on joka toinen viikko iltavuorossa, joten en pysty aloittamaan säännöllistä liikuntaharrastusta. Hoidan siis töiden jälkeen lapsia.

14: Pituus 169 paino 80. Eli en todellakaan ole mikään laiheliini edes 10 kg jälkeen. Minulla on kurvikas kroppa, eli rintoja ja takapuolta löytyy. Vyötärökin on olemassa.

Mulla tuli semmonen mieleen, että laihdutan hulluna tuon kympin pois. Sitten hommaan upeat kiharat tähän melkein peppuun ulottuvaan tukkaan. Katotaan mitä ukko siihen tuumaa. Saattaa nimittäin tällä 30 vuotiaalla olla sitten vientiä. Uskokaa tai älkää niin nyt jo olis. En siis voi olla mahdottoman ruma.

ap

Vierailija
27/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi molemmat puolisot ovat valinneet tämän hienovaraisen ohjaamisen ja kannustamisen linjan. Kehutaan toista aina kun on aihetta, esim. jos olen laittanut vaikka juhliin hienot hiukset ja meikin, mieheni huomioi sen. Tai jos mieheni on pukeutunut tosi kivasti jonnekin, kehun häntä heti siitä. Kehujen ja positiivisen palautteen kautta se muutoskin lähtee liikkeelle... Siinä mielessä ap:n mies on valinnut täysin väärän ja todella typerän lähestymistavan asiaan. Jos ei tieten tahtoen halua tehdä vaimonsa oloa kurjaksi ja jos ei halua erota tms., niin tuollaisella käytöksellä ei voita mitään.

Kaikki sympatiat sinulle ap, laihduttaminen on välillä tosi vaikeaa vaikaa sitä itsekin haluaisi. Ja miehesi käytös ei nostata motivaatiota, vaikka hän ehkä niin kuvittelee. Miehesi pitäisi kaikista ulkonäköihanteistaan huolimatta herätä tajuamaan, että on niin paljon tärkeämpiäkin asioita. Kuten esimerkiksi teidän perhe, parisuhde, lapset, vanhemmuus... En tiedä, miten sinua neuvoisin, mutta jos mieheni toimisi kuten sinun miehesi, alkaisi miettiä jopa, että voisiko elämä olla parempaa ilman häntä :((( Niin ikävää, kuin eroaminen onkin. Joku toinen mies voisi arvostaa sinua enemmän.

Vierailija
28/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta -jos miehesi esittää tällaisia vaatimuksia- miehesi olisi vaan pakko järjestää sinulle siihen aikaa. On ihan selvää, että jos haluat järkevästi ja tehokkaasti laihtua, sinun on päästävä myös liikkumaan. Sano tämä miehellesi. Vaikka olisi joka toinen viikko iltavuorossa, niin eikös silloin sinulla pitäisi olla joka toinen viikko aamupäivisin ja joka toinen viikko iltaisin aikaa päästä jonnekin harrastamaan?! Sano miehellesi, että jos haluaa sinun laihtuvan, niin rupeaa auttamaan sinua siinä oikeasti. Toinen asia on se, että sinun pitäisi saada myös riittävästi levätä ja rentoutua, muuten on mahdoton huolehtia itsestään. Ei mies voi vain vaatia, hänen pitää itsekin antaa!!! Sinuna olisin nyt tiukkana. Ja sanopa hänelle muuten myös se, että kyllä sinullakin niitä ottajia olisi jo näilläkin kiloilla -saati sitten, jos niitä lähtee putomaan ;)

t. 13

Vierailija
29/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun miehes ei sua rakasta. teidän liitto aivan varmasti päättyy joskus tai sit sun miehes tulee olemaan sulle uskoton.

musta sun miehes on ällö.

Vierailija
30/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja pitkä suhde tosiaan perustuu muille kuin ulkoisille asioille. (Ei tosin tarkoita sitä, että kaikki pitkässä suhteessa olevat ovat " rupsahtaneet" :D Suhde vain perustuu ihan muihin asioihin.) Ap:n tapauksessa kaikki vaaran merkit ovat olemassa. On vaikea kuvitella, että tuossa olisi hyvä ja tasapainoinen (ja tasa-arvoinen!) liitto, joka tulee kestämään. Miehen puheet viittaavat siihen, että jossain kohtaa tulee kolahtamaan ja kovaa. Ap:n kannattaa nyt miettiä, selviytyykö siitä itse voittajana.

Vierailija
31/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus toimii usein hyvänä tekosyynä naisille antaa itsensä lihoa. Syynä kyllä yleensä liian suuri energian saanti, ei raskaus.

Vierailija
32/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme ukko saatana, pitäs olla just timmissä kunnossa synnytysten jälkeen, että ukko jaksaa katella.... vittu mua sieppaa tollaset kukonpojat.

Vierailija
33/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ja tärkein asia on käden liike suuhun. Eli ruokavalio kuntoon ja liikut silloin kun ehdit. Ei se laihtuminen siihen ainakaan kosahda, ettet pääse joka ilta lenkille.

Vierailija
34/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä toisen mieliksi. Tuollaisesta just kasvaa viha ja sit kun ollaan laihoja, niin otetaan uus ukko ja vielä parempi!

Vierailija
35/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapiaa, että pääsee pinnallisuudestaan eroon.

Hullua, millaisiksi kynnysmatoiksi naiset suostuvat :(

Vierailija
36/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumaan en pääse mihinkään tai se olis jo lasten ajasta pois. Olen töissä viiteen saakka. Lasten kanssa olen yrittänyt ulkoilla, mutta ei sitä hikiliikunnaksi voi kutsua. Olen jopa ostanut jumppadvd:tä ja sitten ollaan lasten kanssa jumpattu...Kaikkea olen yrittänyt. Nyt tuli keväällä kuitenkin kamala työuupumus ja stressi ja jälleen hyvin alkanut laihdutus tyssäsi siihen. Tuli kyllä näyttämisen halu ja ksoton halu, mutta mitä minä siitä hyödyn.

Heh, olen syönyt tänä päivänä: 1 % viilin, banaanin, purkin ananasta, purkin abba tonnikalaa ja raejuustoa. Juonut olen kuin sieni kevytoloa. Illaksi teen salaattia. Sanaakaan en aio tästä dieetistä miehelle puhua. En mitään kommenttia. Pienenen vaan silmissä.

Aamulla lohduttauduin ja kävin ostamassa itselleni 60 ¿:lla uusia omasta mielestäni kauniita kesäpaitoja. Mies ei varmaan näistä pidä, eihän mikään näytä miltään kun on liikaa läskiä!!!!

ap

Vierailija
37/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä huijaat itseäsi! Painat 80 kg - ei sinulla ole 10 kg ylimääräistä, vaan 20 kg ylimääräistä! Ei ole ihme, että mies jo huomauttaa... Minunkin mieheni varmaan jo huomauttaisi.

Vierailija
38/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat tekevät terveellisesti syömisestä helpompaa. Syntyy ns. hyvän kierre, kun liikut ja voit hyvin, alat pyrkiä hyvinvointiin myös syömisessä melkein huomaamatta. Harva kunnon hikilenkin tehnyt viitsii heti vetää kilon ranskalaisia ja pilata kaiken sen saavutetun hyvän :D

Liikunnan ja ravitsemuksen suhde on paljon enemmän kuin karisevat kilot. Sitäpaitsi, kyllä enemmän liikuva voi aina syödä enemmän kuin sohvaperuna.

Vierailija
39/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä haluaisi olla 20 kg laihempi. Painaisin silloin 60 kg. En oikeasti ja aidosti halua olla ruipelo. Koko 38 riittää mulle ja siihen tulen mahtumaan 70 kiloisena. Nyt mulle sopii koon 40 farkut ja L koon paidat. Kävin ennen romahdusta vuoden kuntosalilla monta kertaa viikossa (pystyin käymään työajalla silloin). Eli ei tämä ihan löysää läskiä ole kuitenkaan. Se n. 70 kg tai mieluummin pikkuisen alle on minun asettama omka ihannepaino jossa tiedän viihtyväni, koska suurimman osan aikuisiästäni olen sen painoinen ollut.

ap

Vierailija
40/90 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän vähän niinkun petaa silleen, että jos et laihdu niin hän saa käydä vieraissa?! YÖK! Sanon minä.

Enkä kattelis ja kuuntelis tollasta ollenkaan. Mun mielestä sun ja teidän ongelma ei ole ne kilot vaan kadonnut rakkaus ja KUNNIOITUS! Perheterapiaan yhdessä mars mars!