Mies teki selväksi: laihdut tai ero tulee!
Tiputin raskauskiloja 10 vähälle aikaa. Sitten meni vuosi, että lähti 5 kg. Nyt olen vuoden yrittänyt pinnistellä keventäjien ja vaikka minkä avulla niin ei mitään tapahdu tai jos saan kiloja pois ne humahtaa tulla takaisin. (sietämätön pitkäaikainen stressi ja unettomuus vaikuttaa varmasti) Vielä ois 10 kg tiputettavana.
Mies ei kuulemma jaksa enää kattoa minua. Hän haluaisi, että hänellä olisi kaunis ja hoikka vaimo. Kysyin häpeääkö hän minua niin ei kuulemma, mutta hänelle olisi tarjolla kauniita ja hoikkia naisia vaikka kuinka paljon. Hän olisi kuulemma puolta onnellisempi jos minä olisin ihannemitoissani. Mies ei kuulemma petä, mutta tietää monia, jotka pettää. Hän ei haluaisi jättää minua ja vaihtaa, koska olen kuulemma muuten hänen ihannenaisensa ja minusta saisi oikean kaunottaren jos laihtuisin. Kuitenkaan hän ei halua enää olla kanssani jos pysyn tällaisena.
Mikä neuvoksi? Tekis mieli potkaista ukko pellolle. En kuitenkaan voi; ollaan oltu yhdessä 15 vuotta, meillä on kaksi lasta ja lukuunottamatta tätä asiaa ihan hyvä parisuhde. Toisaalta itsekin haluaisin olla ihannemitoissani, mutta en miehen vuoksi vaan itseni takia. Alanko siis jollekin pikadieetille vai jurraanko taas vuoden taistellen hitaan laihdutuksen parissa?
Kommentit (90)
Herätys!!
Ravitsemusterapeutti, th
ja tippuvista kiloista tulee fyffee massii
Voit säkin sanoa, että on tulijoita, jotak haluais sun paikalle, rikkaampia ja komeampia :)
laitat hänet maksamaan itsellesi uudet urheiluvaatteet ja lisäksi pyydät jonkinlaisia motivointipalkintoja kuten kylpyläviikonloppua yms. Mieheltä vaatisin rahallista sponsorointia, en vain psyykkistä tukea.
Ap:n mies teki tässä asiassa väärin, ja on kiilana liitossa(jos se kestää) loppuun asti.
Ei mitään, tai pahensi asiaa. Erolla uhkailu etenkin on todella lapsellista.
Sopii kyllä kuvaan että ylipainoinen mamma ei tee mitään vartalonsa eteen vaan jaksaa liikuttaa vain turvonneita nakkejaan näppäimistöllä ja valivalivalivalivalivalivalivalivalivali..........
henkisesti kiusaa ja valittaa.
165/52
Aivan käsittämätön äijä ap:lla. Rakasta ihmistä tulee tukea, ei syyllistää ja uhkailla. Jos puoliso alkaisi lihoa aivan mahdottomasti, silloinkin pitäisi ottaa selvää, miksi painoa on alkanut tulla niin paljon (onko joku paha stressitilanne esim.) eikä esittää määräyksiä " laihdu tai häivyn" .
Onko muuten visuaalinen ihminen uusi synonyymi pinnalliselle pösilölle? Tuli vaan mieleen...
Vierailija:
Sopii kyllä kuvaan että ylipainoinen mamma ei tee mitään vartalonsa eteen vaan jaksaa liikuttaa vain turvonneita nakkejaan näppäimistöllä ja valivalivalivalivalivalivalivalivalivali..........
Ap:n äijän asenteella ja käytöksellä ei saa mitään hyvää aikaan.
Taitaa olla itsekin pyöreät naiset täällä kauhistelevassa...
Enkä edes miettin miten pärjää eron jälkeen.
Minä antaisin tuollaiselle ukolle kenkää, tai jos lähtisi, niin ei olisi niin väliksi. Voisi sitten kertoa lapsille, että isä jätti äidin, koska äiti ei täytä enää isän ulkonäkövaatimuksia. Mitä tuollaisella miehellä tekee? MInulla on samanlainen tilanne apn kanssa, pituus ja paino suurinpiirtein samoissa lukemissa raskauksien jälkeen, eikä mieheni KOSKAAN ole huomauttanut painostani, vaikka tiputettavaa olisi.
Sitäpaitsi 169 senttiselle, 70 kiloa on normaalipaino. Täällä on taas jotain anorektikkoämmiä, joiden mielestä nainen on hyvä vasta ruipelona.
Se on jo todella yläkanttiin.... 169cm normaalipaino ois 60-65, riippuen ruumiinrakenteesta muuten.
Itse oon 176cm ja mun normaalipaino on n 65-68kg.
Mut asiaan, mun mielestä miehen tehtävä ei oo puuttua ylikiloihin, niihin pitää puuttua itse. Vaikka normaalipainoisuus on visuaalisesti miellyttävämpää, myös TERVEYDELLISISTÄ syistä siihen pitää pyrkiä.
Toistan vielä, että en missään tapauksessa tahtoisi painaa 60 kg. Minimissään 68 kg olisi ihanteellinen minulle. Onko vaikea käsittää, ettei kaikki tahdo olla tikkulaihoja? Haluan olla naisellinen, muodokas nainen. Laihat näyttää kuikeloilta ja rupsahtaneilta varsinkin laihdutuksen jälkeen.
Unohdan nyt miehen vaatimukset ja keskityn itseeni ja ennenkaikkea henkisen hyvinvoinnin parantamiseen. Tämä työuupumus pitää saada ihan ensin kuriin. Jos se fyysinenkin olomuoto kohenisi jos saisi nukkua joka yö normaalit yöunet. Nyt nukun keskimäärin 5 tuntia yössä. Herään miettimään työasioita. En siis todellakaan herää miehen kommenttien vuoksi. Itseasiassa tämä kiloasia on varmasti pienin murhe minulla tällä hetkellä.
Joku kirjoitti, että mies on kypsynyt muutenkin minuun. Voihan se olla, että tämä stressi vaikuttaa kokonaisvaltaisesti. Häneltä ei tule tukea stressiin. Ei ota vakavasti minua. Ikävä kuulla, että niin moni on sitä mieltä, että suhteemme on tuhoon tuomittu. Olen aivan kasvanut kiinni häneen. Kestän kyllä tällaiset kommentit ja yritän kyllä parantaa suhdettamme. Vaihtamalla mikään ei välttämättä parane ja lapsetkin kärsisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
En lue koko ketjua todellakaan koska järkytyin jo eka sivun kommenteista.
Siis ihanko oikeasti te elätte noin pinnallisissa maailmoissa? Mitä sä ap teet kun painovoima alkaa toimimaan tai ryppyjä tulee iholle? Miehesi uhkailee että jos rypyt ei lähde niin hän vaihtaa nuorempaan? ööh?? Mikä helvetissä se ulkonäkö voi liittyä parisuhteeseen???? Ihmisiin sitä rakastutaan, ei ulkonäköön. Jos ap liikkuu ja kumminkin pitää huolta itsestään niin eikö sen pitäis riittää! Miksi miehesi on valmis jättämään sinut jos et laihdu? EIkö hänelle merkitse mitään teidän lapset? Paino on hänelle tärkeämpää kun toimiva parisuhde??? JA SINULLE SE ON IHAN OK!! EI JUMALAUTA!
Olen samaa mieltä tämän vastaajan kanssa. Toivo paremmasta maailmasta elää.
että ap ja hänen miehensä aloittaisivat yhteisen kuntoilun. Suhteen ja kropan hoitoa samalla kertaa.