Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku lopettanut/joutunut lopettamaan, imettämisen lihomisen takia?

Vierailija
25.02.2009 |

Eli minulla kaks aiempaa kokemusta imettämisestä. Ja tämä imetys aikainen lihominen alkaa niin nyppiin, huh!

Ensimmäistä imetin yhden vuoden ja paino nousi imetyksen aikana noin 15kg. Heti imettämisen jälkeen paino kyllä tippui ensimmäisen 3kk.aikana -10kg. vaikka en vielä varsinaisesti laihduttanutkaan!

Söin kyllä hyvällä ruokahalulla koko imetyksen ajan, sekä suolaista ja makeaa.

Ja ajattelin myöhemmin, et siittä kait se lihominen johtui.

Vaikka lääkäri meinaskin, et joillakin ihmisillä elimistö kerää vain sitä "vararavintoo" vielä imetys aikanakin samoin kuin raskaus aikana!

Silloin tyydyin tuohon "kohtaloon".

Toista imetin 9.5kk. ja paino nousi noin 10kg.

Sama juttu!

Nyt imetänyt kolmatta, vajaat 3kk. Ja paino nousee taas uhkaavasti!!

Nyt olen ottanut syömisessä eri kannan. Kaikki herkut pois. Ja liikun paljon enempi kuin aiemmin! Mutta paino nousee silti!

Kokonaan kun ei voi syömistäkään lopettaa ja tiedän, et se ei ainakaan painon pudotukseen edes auttais ja loppuis maitokin!

Onko muita?!

Auttakaa mua?

Olen jo miettinyt imettämisen lopettamistakin kun kilot ahdistaa!!

Huh huh.. tulipas pitkä sepustus, jos joku edes jaksais lukea loppuun asti ja kommentoida! Mikä auttais?!

Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino lähti alas synnytyksen jälkeen, jälkitarkastuksessa olin jo lähtöpainossani. Sitten sain 2 rajua rintatulehdusta ja pahaolotaudin niiden välissä (6 vkon sisällä.) Sen jälkeen paino lähti nousuun. Lääkäri vain totesi, että kroppa kerää vararavintoa, koska taudit olivat niin rankkoja ja maidon tulo vie energiaa.

Vierailija
2/10 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei mene Onnen lahjat!

Oiskin niin ihana vain olla ajattelematta asiaa, mut kyllä se kilojen kertyminen hirvittää. Painon pudotus kun on aina oma hommansa. Olisi hienoo kun vois pudottaa jo tässä imetyksen lomassa!

Ennen raskautta oli noin 10kg. ylimääräistä, vielä edellisestä raskaudesta.

Ja raskausaikana nousi sen 20kg. ja jos nyt imetyksen aikana nousee se noin 10-15kg. vielä siihen päällä.

Niin on sitten aikamoiden pudottaminen. Mut onpahan sitten mistä pudottaa ;)

Esikoisen jälkeen menin painareihin ja alla vuodessa sitten pudotin sen reilut -30kg. Oli siinä urakkaa, mut toisaalta laski nopeampaa kuin mitä olivat tulleet, se positiivista :)

Ap.

Vielä kiinnostais kuulla kokemuksista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä painonideksi ennen raskautta noin 20, raskauden aikana kiloja tuli 9 kg, joista 6 kg jäi laitokselle. Vuoden imetyksen aikana sitten painoa tippuikin lisää vielä 12 kg reilusta syömisestä huolimatta eli ei näyttänyt kroppa hyvältä. (En ihannoi alipainoisa malleja). Maitoa tuli kuitenkin tosi hyvin alipainosta huolimatta. En lopettaisi imettämistä ennen ensimmäistä vuotta, jos ongelmana on vain yli-tai alipaino. Molemmista selviää sitten imetyksen jälkeen.

Vierailija
4/10 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se tärkein asia kuitenkin ole, että vauva saa parasta ravintoa, kun tämä imetys ei kuitenkaan ole niiiin pitkä aika omassa elämässä?

Itsellä painonideksi ennen raskautta noin 20, raskauden aikana kiloja tuli 9 kg, joista 6 kg jäi laitokselle. Vuoden imetyksen aikana sitten painoa tippuikin lisää vielä 12 kg reilusta syömisestä huolimatta eli ei näyttänyt kroppa hyvältä. (En ihannoi alipainoisa malleja). Maitoa tuli kuitenkin tosi hyvin alipainosta huolimatta. En lopettaisi imettämistä ennen ensimmäistä vuotta, jos ongelmana on vain yli-tai alipaino. Molemmista selviää sitten imetyksen jälkeen.

Vierailija
5/10 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei juurikaan ole kilot karttuneet raskausaikana,joita on takana kaksi. Päinvastoin olen aina alkuun laihtunut ja välillä ollut jopa tarkkailussa siitä syystä, ettei paino nouse normaalisti. Ja kuitenkin olen syönyt ja liikkunut ihan samalla tavalla kuin normaalistikin (mitä nyt esikoisen kanssa pahoinvointi ja oksentelu oli aika rajua). Mutta auta armias, kun lapset on saatu maailmaan, niin tämä mamma on alkanut turvota. Ja edelleen olen mielestäni syönyt ihan normaalisti, tosin hyvällä ruokahalulla. Onpa kiva kuulla, etten ole ainoa. On tosiaan mietityttänyt nämä imetys laihduttaa -jutut. Ei mulla ainakaan. Imettämistä tosin en ole siitä syystä edes harkinnut lopettavani. Se on kuitenkin tosi lyhyt aika loppujen lopuksi.

Vierailija
6/10 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin raskausaikana vain 8kg ja niistä 6,5kg jäi laitokselle. Vaan nyt imetysaikana - ei puhettakaan että imetys laihduttaisi minua. Kilo per kk näyttää tulevan. Imetystä takana 8kk. "Kivaa". Aina jos koitan nipistää syömisestä (niin että syön tarpeeksi mutta vähärasvaista jne) niin maidon määrä tippuu heti radikaalisesti ja vastikkeen määrä tulee hervottomaksi. Sitten kun siirryn rasvaisemmalle ruokavaliolle niin maitoa riittää hyvin mutta kilojakin tietenkin tulee. Masentaa.

Monelta taholta olen kuullut että näissä tapauksissa painoa lähtee runsaasti heti kun lopettaa imetyksen ja olen kyllä miettinyt että lopettaisin imetyksen ihan tämän painonnousun takia. Kun jos vähärasvaisemmin ja terveellisemmin syön niin imetys loppuu joka tapauksessa nopeasti maidon vähenemiseen. Mutta jokin tökkii vastaan. Vielä kuukauden päivät haluaisin jatkaa. Yksi kilo vielä. Liikun mielestäni hyvin eli siinä ei ole ongelmaa - päivittäin 1,5 -2 tunnin reipas vaunukävely + 3krt/vko hikijumppaa. Ei auta.

Vierailija
7/10 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lähtivät tosin kolmessa kuukaudessa, kun lopetin imetyksen)

Nyt imetystä takana se vuosi -> +9kg (mietin imetyksen lopettamista)

samoin oli äidilläni

Vierailija
8/10 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lähtivät tosin kolmessa kuukaudessa, kun lopetin imetyksen)

Nyt imetystä takana se vuosi -> +9kg (mietin imetyksen lopettamista)

samoin oli äidilläni

en syö karkkia, en pullaa, en makeita leivoksia. Sen sijaan liikun ulkona paljon

Vierailija
9/10 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan tuollaisesta kuullutkaan. Mutta eikö se kuitenkin ole lohduttavaa, kun tietää että ne kilot katoaa sitten kun on lopettanut imettämisen? Mulla kun on toisin päin, että olen menettänyt 19 kiloa vauvan syntymän jälkeen, vaikka raskausaikana tuli vain reilu 10, eli paino tippuu vaan. Tosin tiedän, että kaikki tulee rytinällä takaisin, kun tissittelyt päättyy :/

Vierailija
10/10 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anteeksi, etten osaa auttaa muuten kuin sanomalla, että älä ota stressiä. Mulla kun tämä imetysaika on ainoa aikakausi, jolloin laihdutus on tosi helppoa. Tai no, kakkosen aikaan en päässyt lenkille eikä laihtuminen oikein sujunut, mutta esikoisen ja nyt tämän kolmosen imetysaikana kilot vaan sulaa pois, vaikka syön herkkujakin ihan sujuvasti. Vauva on nyt 4kk ja painan 6kg vähemmän kuin ennen raskautta (olen siis tosi paksu, BMI jotain 39) Normaalioloissa mun ei tarvitse kuin ajatella herkkuja, niin kiloja kasaantuu....

Ollaan me erilaisia me naiset, mutta ei anneta kilojen häiritä ainakaan sitä imetystä. Mä ainakin kannustan jatkamaan vauvan ruokintaa parhaalla mahdollisella tavalla, jos kerran sinullakin ap normaalioloissa painon pudotus on helpompaa. Jätä se projekti hamaan tulevaisuuteen! Nauti vauva-ajastasi ihan täysillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi