Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni päiväkodissa taitaa olla tosi paljon virikelapsia. Olen nimittäin huomannut, että vain alle puolet lapsista

Vierailija
01.05.2008 |

tarvitsee hoitoa silloin kun on " tosi kyseessä" , siis esim. syys- tai talviloma, vapun jälkeinen perjantai, pienemmillä resursseilla toimiva alkukesä tms. Ja hoitoa näinä aikoina tarvitsevat lapset ovat AINA samat.

Tuntuu pahalta olla aina laittamassa näissä poikkeustilanteissa rastia kohtaan " lapseni tarvitsee hoitoa" ja nähdä että niin moni muu ei sitä koskaan tarvitse, mutta minkäs teet kun meillä molemmat vanhemmat ovat töissä. On meilläkin toki lomia, mutta sijoittelemme ne tarkoituksella muualle kuin esim. koulujen syys- ja talvilomaviikoille.

Sanottakoon vielä, ettei minulla ole sinänsä mitään (kohtuullista, esim. osa-aikaista) virikehoitoa vastaan yli 3-v. lapsilla.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiä saadakseen ruokaa, äiti kun on kovin väsynyt siirryttyään huonosti palkattuihin yötöihin saadakseen lapsensa pois hoidosta.

Mikä ihme peikko se lasten hoidossa käyminen täällä joillekin on?

Ihan sama vaikka vanhemmat kotona tiuskii ja istuu nenä tietokoneessa kaiket päivät tekemässä etätöitä, kunhan ei hoidossa tarvitse olla.

Vierailija
62/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsi ei ole hoidossa noina mystisinä päivinä jolloin kenenkään työssäkäyvän lapsi ei ole hoidossa. Me pidämme yleensä vapaata noina päivinä, itse pidän palkatonta vapaata ja mies ylityövapaita tms (niitähän riittää...). Omassa työpaikassa yleensä kaikki pyrkivät pitämään vapaapäiviään noina luppopäivinä (kun ei kuitenkaan alalla mitään tapahdu) ja itse pidän palkatonta, koska en pysty ylitöitä tekemään. Työnantajalle se on ihan ok joka kerta. Ihan turha leimata kaikkia heti virikelapsiksi jne, ihan tyypillistä av:ta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kerrankin olla lastesi kanssa!

Vierailija
64/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntoutuksellisista syistä päiväkodissa. Ei sitä syytä aina tiedä..

Vierailija
65/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla perheillä ON isovanhempia, tätejä, serkkuja tai kummeja joilla on mahdollisuus hoitaa lasta esim yksittäisinä välipäivinä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että lapsi olisi virikehoidossa!

Toisilla on myös mahdollisuus pitää töistä loma-, ves-, tai pekkaspäiviä. Ja he myös käyttävät tätä madollisuutta koska kenties haluavat itsekin hyötyä arkipyhästä ja saavat näin pitemmän viikonlopun. Monella on isovanhemmat kaukana ja tai mökki jossa haluavat viettää muutaman yön enemmän kun tavallisena viikonloppuna. Ei se silti tarkoita että lapsi muuten olisi virikehoidossa!

Vierailija:

tarvitsee hoitoa silloin kun on " tosi kyseessä" , siis esim. syys- tai talviloma, vapun jälkeinen perjantai, pienemmillä resursseilla toimiva alkukesä tms. Ja hoitoa näinä aikoina tarvitsevat lapset ovat AINA samat.

Tuntuu pahalta olla aina laittamassa näissä poikkeustilanteissa rastia kohtaan " lapseni tarvitsee hoitoa" ja nähdä että niin moni muu ei sitä koskaan tarvitse, mutta minkäs teet kun meillä molemmat vanhemmat ovat töissä. On meilläkin toki lomia, mutta sijoittelemme ne tarkoituksella muualle kuin esim. koulujen syys- ja talvilomaviikoille.

Sanottakoon vielä, ettei minulla ole sinänsä mitään (kohtuullista, esim. osa-aikaista) virikehoitoa vastaan yli 3-v. lapsilla.

Vierailija
66/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapseni on pääsääntöisesti poissa koulujen lomapäivinä, koska lomailen itsekin.

Jos on paljon sukulaisia myös nämä voivat haluat olla sukulaislapsen kanssa vapaapäivänään ja jollain on tod. näk. vapaapäivä tyyliin vapun jälkeisenä perjantaina.

Vierailija
67/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

.. On meilläkin toki lomia, mutta sijoittelemme ne tarkoituksella muualle kuin esim. koulujen syys- ja talvilomaviikoille.

Vierailija
68/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin on 4pv ja vajaa pv hoidossa ja kesällä ovat jäämässä kotihoitoon. Eli, ei kannata tuomita jokaista " virikelasta"

Vierailija
69/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen ammatinvalinnastani juuri tästä syystä

Vierailija
70/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pidän hänet kotona, kun olen itsekin koulusta vapaalla.

Sen lisäksi lapsen isällä saattaa olla ylimääräisiä lomaviikkoja vuoden aikana. Silloin lapsi on kotona luonnollisestikin isänsä kanssa.

Ai niin, opetan neljänä päivänä viikossa eli lapseni on tosi harvoin perjantaisin hoidossaa (joskus on joku palaveri perjantaisin).

Mutta lapseni tarvitsee hoitopaikan, vaikka onkin lomalla aina koulujen lomien aikaan ja aika paljon muutenkin.

Vierailija
71/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluavustajan jne lapsi, kouluikäisen sisarus tai hyvät tukiverkot omaava lapsi.

Näihin ryhmiin kuuluu jo aika iso osa lapsista (meidänkin). Ja sitten lisäksi ne virikelapset.

Vierailija
72/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun voi itse määrätä työaikansa, on mahdollista sumplia asiat niin, että lapsen ei tarvitse olla hoidossa esimerkiksi huomenna.

Vierailija
73/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä on totuus? Kyllä meidänkin päiväkodissa noilla ap:n perusteilla olisi aika paljon virikelapsia, mutta ei ole.

Vierailija
74/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

my child is a virikelapsi and I am proud of it

Vierailija
75/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi minun pitäisi järkätä lapsi hoitoon mummolle tai kummille aina silloin, jos päiväkodissa on ns. päivystysluonteinen päivä. Totta kai hyödynnän kunnan tarjoaman hoidon silloin kun se on mahdollista ja kun siitä kerran maksankin.

Meillä isovanhemmat ym. hoitavat lasta tarvittaessa iltaisin ja viikonloppuisin, ei silloin kun päiväkoti on auki! :o

Vierailija
76/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsemme eivät ole päiväkodissa.

Me ollaan järjestetty työmme lasten ehdoilla, eikä päinvastoin.

Vierailija
77/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään vaan kaikki niin kuin parhaalta tuntuu, sinäkin.

Vierailija
78/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyödynnät päiväkodin tappiin asti ja mummelit päivystää illat ja viikonloput?

Vierailija
79/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän kirjoittanut ihan selvästi, ettei hänellä ole mitään kohtuullista virikehoitoa vastaan?

Vierailija
80/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tämä subjekti aiheuttaa AINA todella kuumia tunteita täällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi