Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni päiväkodissa taitaa olla tosi paljon virikelapsia. Olen nimittäin huomannut, että vain alle puolet lapsista

Vierailija
01.05.2008 |

tarvitsee hoitoa silloin kun on " tosi kyseessä" , siis esim. syys- tai talviloma, vapun jälkeinen perjantai, pienemmillä resursseilla toimiva alkukesä tms. Ja hoitoa näinä aikoina tarvitsevat lapset ovat AINA samat.

Tuntuu pahalta olla aina laittamassa näissä poikkeustilanteissa rastia kohtaan " lapseni tarvitsee hoitoa" ja nähdä että niin moni muu ei sitä koskaan tarvitse, mutta minkäs teet kun meillä molemmat vanhemmat ovat töissä. On meilläkin toki lomia, mutta sijoittelemme ne tarkoituksella muualle kuin esim. koulujen syys- ja talvilomaviikoille.

Sanottakoon vielä, ettei minulla ole sinänsä mitään (kohtuullista, esim. osa-aikaista) virikehoitoa vastaan yli 3-v. lapsilla.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein voi tosiaan lähteä varmaan aikaisin, mutta tunnit on pidettävä, ei niiltä voi lähteä. Jos koulu alkaa kello kahdeksan aamulla, jää päiväkodin juhlat tai äitienpäiväkahvit menemättä.

Vierailija
102/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei tarvitse, ja siksi on hyvä, että kysytään: osa henkilökunnasta voi pitää vapaapäivän tuolloin, kun on vähemmän lapsia ja tämä tiedetään etukäteen kyselyn avulla! KAIKKI ymmärtävät, että normaalia työaikaa noudattavalla lomia on vuodessa vain noin 5 viikkoa, joten siitä ei riitä vapaita ylettömästi. Lisäksi jos päivittäinen työaika on 7,5 tai 8 tuntia, vain erittäin harvoin voi hakea lapsen aikaisin. Itse olen nykyään opettaja, joten lapselle tulee vapaapäivä aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin puoli neljän jälkeen päiväkodissa ei ollut enää oman lapseni lisäksi kuin muutama lapsi. Onko tosiaan niin monella työaika, jota voi itse säädellä, ja lähteä sieltä kuin haluaa?

Pääsen töistä säännöllisesti klo 16, joten olen päiväkodilla klo 16.25. Yleensä siihen aikaan hoidossa on vielä muutamia muitakin lapsia - paitsi perjantaisin! Silloin omat lapseni saattavat olla klo 16.25 jopa viimeiset haettavat.

Miksi kaikki muut pääsevät perjantaisin lähtemään töistä kesken kaiken?

Vierailija
104/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi kaikki muut pääsevät perjantaisin lähtemään töistä kesken kaiken?

pari tuntia kun illalla kirjoitat / luet dokkareita / kirjoittelet sähköposteja joita päivällä ei ehti tms. niin siinähän se sitten tulikin kuitattua se aiemmin päivällä tehty " karkaaminen" . Tai sitten käytät koneen verkossa jo aamulla ja teet pari työjuttua ennen toimistolle menoa. Toimii siis niissä tehtävissä joissa etätyö on mahdollista...

Vierailija
105/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaan kesäksi kotiin hoitajan. Saisivat olla päiväkodissakin mutta mielekkäämpää että saavat olla kotona ja nauttia lomasta. Eikä tosiaan ole mitään virikelapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi