Lapseni päiväkodissa taitaa olla tosi paljon virikelapsia. Olen nimittäin huomannut, että vain alle puolet lapsista
tarvitsee hoitoa silloin kun on " tosi kyseessä" , siis esim. syys- tai talviloma, vapun jälkeinen perjantai, pienemmillä resursseilla toimiva alkukesä tms. Ja hoitoa näinä aikoina tarvitsevat lapset ovat AINA samat.
Tuntuu pahalta olla aina laittamassa näissä poikkeustilanteissa rastia kohtaan " lapseni tarvitsee hoitoa" ja nähdä että niin moni muu ei sitä koskaan tarvitse, mutta minkäs teet kun meillä molemmat vanhemmat ovat töissä. On meilläkin toki lomia, mutta sijoittelemme ne tarkoituksella muualle kuin esim. koulujen syys- ja talvilomaviikoille.
Sanottakoon vielä, ettei minulla ole sinänsä mitään (kohtuullista, esim. osa-aikaista) virikehoitoa vastaan yli 3-v. lapsilla.
Kommentit (105)
Subjekti on lauseenjäsen. Ja se on muuten tällAinen, ei tälläinen...
käyttää vieraankielen termejä => ei osaa omaa äidinkieltään
Ystävällisin terveisin:
sofistikoitunut professionaali
Minulle on aivan sama, mitä sinä pidät kohtuullisena ja mitä et. Minulla on puolitoista vuotias lapsi, joka on kolme päivää viikossa 7,5h hoidossa perhepäivähoitajalla. Olen halunnut säilyttää paikan, vaikka jäinkin työttömäksi, koska etsin kokoajan töitä ja välillä teen eri pituisia sijaisuuspätkiä jne. On helpottavaa tietää, ettei lapseni joudu uuteen (ja kenties huonompaan, sillä tämänhetkinen on ihan parhain ja ihanin!!!!) hoitopaikkaan, jos saan työtä!!
Terveisin äiti 27v.
Se joka tekee jotain.
Subject on aihe, mutta se on taas englantia.
Meillä lapsi aina poissa päiväkodista syyslomien ja muiden lomien aikana, mekin olemme molemmat miehen kanssa töissä ja otamme lomat aina lasten lomien mukaan. Mikä tässä tekee meidän lapsista virikelapsia?
Ei se sitä tarkoita, että vauvan pitää maatua sinne.
myös nyt vapun jälkeen perjantaina. Ollaan miehen kanssa molemmat opiskelijoita, joten ei muksujen tarvi hoidossa olla, kun meillä on vapaata. Toisaalta taas " joutuvat" olemaan hoidossa koko kesän, kun itse teen työharjoittelua ja mies töitä.
Tilanteita on niin monia, ettei heti pidä mennä virikelapsiksi syyttelemään. Nämä kolme ovat joskus hoidossa mun " vapaa" päivänä, kun kirjoitan opinnäytettä kotona eikä siitä mitään tule, kun joku koko ajan keskeyttää.
Vierailija:
On meilläkin toki lomia, mutta sijoittelemme ne tarkoituksella muualle kuin esim. koulujen syys- ja talvilomaviikoille.
Me taas otetaan tarkoituksella lomat samaan aikaan koulujen kanssa.
niin puoli neljän jälkeen päiväkodissa ei ollut enää oman lapseni lisäksi kuin muutama lapsi. Onko tosiaan niin monella työaika, jota voi itse säädellä, ja lähteä sieltä kuin haluaa?
tai ystäväpiirissä ole kellään tiukkaa työaikaa. Itse olin koko eilisen vapaalla, nyt teen muutaman tunnin töitä.
Mun tuttavat pystyy suurin osa sumplimaan työaikojaan joustavasti. Itse en pysty, kun olen opettaja, mutta kyllä meilläkin oli eilen vapun takia lyhennetty päivä, päättyi siis yhdeltä ja päiväkodille ennätin kahdeksi hakemaan lapsen :)
aikaa kuitenkin kytätä viemisiä ja tuomisia
Vierailija:
niin puoli neljän jälkeen päiväkodissa ei ollut enää oman lapseni lisäksi kuin muutama lapsi. Onko tosiaan niin monella työaika, jota voi itse säädellä, ja lähteä sieltä kuin haluaa?
Kauhean monet tosiaan pystyvät lähtemään aikaisin töistä tai just pitämään jonkin välipäivän vapaana. Itsellä ei tuohon ole koskaan mahdollisuutta.
kaksi sellaista ihmistä, jotka voivat lähteä töistään kun huvittaa.
yliopistokoulutuksella taidetaan olla kaikki, muutamaa lukuunottamatta. 41
tai vaikka olisi, niin ei esim. lääkärikään voi töistään kesken kaiken lähteä milloin huvittaa.
hoidosta melko aikaisin, sillä osan työpäivästä voi tehdä esimerkiksi lapsen mentyä nukkumaan tai muuten ilta-aikaan, kun toinen vanhemmista voi hoitaa lasta. Itsekin olen lyhentänyt lapsen päiväkotipäivää siten, että olen tehnyt osan päivän työstä, kun lapsi on nukkumassa. Aina se ei kuitenkaan ole mahdollista.
käytetään nykyään mm työkielessä ;-)
mut ai niin, et taida olla töissä