Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni päiväkodissa taitaa olla tosi paljon virikelapsia. Olen nimittäin huomannut, että vain alle puolet lapsista

Vierailija
01.05.2008 |

tarvitsee hoitoa silloin kun on " tosi kyseessä" , siis esim. syys- tai talviloma, vapun jälkeinen perjantai, pienemmillä resursseilla toimiva alkukesä tms. Ja hoitoa näinä aikoina tarvitsevat lapset ovat AINA samat.

Tuntuu pahalta olla aina laittamassa näissä poikkeustilanteissa rastia kohtaan " lapseni tarvitsee hoitoa" ja nähdä että niin moni muu ei sitä koskaan tarvitse, mutta minkäs teet kun meillä molemmat vanhemmat ovat töissä. On meilläkin toki lomia, mutta sijoittelemme ne tarkoituksella muualle kuin esim. koulujen syys- ja talvilomaviikoille.

Sanottakoon vielä, ettei minulla ole sinänsä mitään (kohtuullista, esim. osa-aikaista) virikehoitoa vastaan yli 3-v. lapsilla.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään nykyään mm työkielessä ;-)

mut ai niin, et taida olla töissä

Vierailija
82/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjekti on lauseenjäsen. Ja se on muuten tällAinen, ei tälläinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää vieraankielen termejä => ei osaa omaa äidinkieltään

Vierailija
84/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö nyt tajua tätä logiikkaa?

Vierailija
85/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisin terveisin:

sofistikoitunut professionaali

Vierailija
86/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama, mitä sinä pidät kohtuullisena ja mitä et. Minulla on puolitoista vuotias lapsi, joka on kolme päivää viikossa 7,5h hoidossa perhepäivähoitajalla. Olen halunnut säilyttää paikan, vaikka jäinkin työttömäksi, koska etsin kokoajan töitä ja välillä teen eri pituisia sijaisuuspätkiä jne. On helpottavaa tietää, ettei lapseni joudu uuteen (ja kenties huonompaan, sillä tämänhetkinen on ihan parhain ja ihanin!!!!) hoitopaikkaan, jos saan työtä!!

Terveisin äiti 27v.

Vierailija
87/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka tekee jotain.

Subject on aihe, mutta se on taas englantia.

Vierailija
88/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi aina poissa päiväkodista syyslomien ja muiden lomien aikana, mekin olemme molemmat miehen kanssa töissä ja otamme lomat aina lasten lomien mukaan. Mikä tässä tekee meidän lapsista virikelapsia?

Vierailija
89/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitä tarkoita, että vauvan pitää maatua sinne.

Vierailija
90/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös nyt vapun jälkeen perjantaina. Ollaan miehen kanssa molemmat opiskelijoita, joten ei muksujen tarvi hoidossa olla, kun meillä on vapaata. Toisaalta taas " joutuvat" olemaan hoidossa koko kesän, kun itse teen työharjoittelua ja mies töitä.

Tilanteita on niin monia, ettei heti pidä mennä virikelapsiksi syyttelemään. Nämä kolme ovat joskus hoidossa mun " vapaa" päivänä, kun kirjoitan opinnäytettä kotona eikä siitä mitään tule, kun joku koko ajan keskeyttää.

Vierailija
91/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On meilläkin toki lomia, mutta sijoittelemme ne tarkoituksella muualle kuin esim. koulujen syys- ja talvilomaviikoille.

Me taas otetaan tarkoituksella lomat samaan aikaan koulujen kanssa.

Vierailija
92/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin puoli neljän jälkeen päiväkodissa ei ollut enää oman lapseni lisäksi kuin muutama lapsi. Onko tosiaan niin monella työaika, jota voi itse säädellä, ja lähteä sieltä kuin haluaa?

Vierailija
93/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ystäväpiirissä ole kellään tiukkaa työaikaa. Itse olin koko eilisen vapaalla, nyt teen muutaman tunnin töitä.

Vierailija
94/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavat pystyy suurin osa sumplimaan työaikojaan joustavasti. Itse en pysty, kun olen opettaja, mutta kyllä meilläkin oli eilen vapun takia lyhennetty päivä, päättyi siis yhdeltä ja päiväkodille ennätin kahdeksi hakemaan lapsen :)

Vierailija
95/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa kuitenkin kytätä viemisiä ja tuomisia

Vierailija
96/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin puoli neljän jälkeen päiväkodissa ei ollut enää oman lapseni lisäksi kuin muutama lapsi. Onko tosiaan niin monella työaika, jota voi itse säädellä, ja lähteä sieltä kuin haluaa?

Kauhean monet tosiaan pystyvät lähtemään aikaisin töistä tai just pitämään jonkin välipäivän vapaana. Itsellä ei tuohon ole koskaan mahdollisuutta.

Vierailija
97/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi sellaista ihmistä, jotka voivat lähteä töistään kun huvittaa.

Vierailija
98/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistokoulutuksella taidetaan olla kaikki, muutamaa lukuunottamatta. 41

Vierailija
99/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka olisi, niin ei esim. lääkärikään voi töistään kesken kaiken lähteä milloin huvittaa.

Vierailija
100/105 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidosta melko aikaisin, sillä osan työpäivästä voi tehdä esimerkiksi lapsen mentyä nukkumaan tai muuten ilta-aikaan, kun toinen vanhemmista voi hoitaa lasta. Itsekin olen lyhentänyt lapsen päiväkotipäivää siten, että olen tehnyt osan päivän työstä, kun lapsi on nukkumassa. Aina se ei kuitenkaan ole mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme